Britský malosériový výrobce vozů Viritech chce naplno ukázat potenciál vodíkového pohonu. Na modelu Appricale pracuje ve spolupráci s Pininfarinou už několik let a vůz v pokročilém stádiu vývoje ukázal už loni. Nyní se práce blíží do zdárného konce zahrnujícím i přepracování designu. Pininfarina

Britský malosériový výrobce vozů Viritech chce naplno ukázat potenciál vodíkového pohonu. Na modelu Appricale pracuje ve spolupráci s Pininfarinou už několik let a vůz v pokročilém stádiu vývoje ukázal už loni. Nyní se práce blíží do zdárného konce zahrnujícím i přepracování designu. | Pininfarina

Zatímco předchůdce měl výrazně zaoblené tvary s poměrně nenápadným předním nárazníkem, nová podoba nese zcela jiné pojetí. Viritech

Zatímco předchůdce měl výrazně zaoblené tvary s poměrně nenápadným předním nárazníkem, nová podoba nese zcela jiné pojetí. | Viritech

Definují ho naopak ostře řezané křivky s většími předními světlomety ve stylu Koenigseggu CC8. Inspirace je patrná i na zaobleném čelním skle. Pininfarina

Definují ho naopak ostře řezané křivky s většími předními světlomety ve stylu Koenigseggu CC8. Inspirace je patrná i na zaobleném čelním skle. | Pininfarina

Neméně zajímavou transformací prošla i záď. Ta původně velké otvory kolem zadních světel zakryla mřížkou v designu včelích pláství přecházející v difuzor a přidala pod zadním oknem aerodynamická křidélka. Důležitým prvkem je spoiler inspirovaný technikou z F1. Pininfarina

Neméně zajímavou transformací prošla i záď. Ta původně velké otvory kolem zadních světel zakryla mřížkou v designu včelích pláství přecházející v difuzor a přidala pod zadním oknem aerodynamická křidélka. Důležitým prvkem je spoiler inspirovaný technikou z F1. | Pininfarina

Cílem projektu je dosažení co nejlepších jízdních vlastností maximální redukcí hmotnosti. Proto je karoserie vyrobena z lehkých kompozitů podpořených materiálem kombinujícím pryskyřici s grafémovou strukturu.

Cílem projektu je dosažení co nejlepších jízdních vlastností maximální redukcí hmotnosti. Proto je karoserie vyrobena z lehkých kompozitů podpořených materiálem kombinujícím pryskyřici s grafémovou strukturu.

Hypercar měří 4 550 mm na délku, 1 900 mm na šířku a vysoký je 1,150 mm. Unikátem je integrace vodíkových nádrží do kostry monokoku. Dvojice elektromotorů čerpá energii vysoce výkonných palivových článků a malé 6kWh baterie. Pininfarina

Hypercar měří 4 550 mm na délku, 1 900 mm na šířku a vysoký je 1,150 mm. Unikátem je integrace vodíkových nádrží do kostry monokoku. Dvojice elektromotorů čerpá energii vysoce výkonných palivových článků a malé 6kWh baterie. | Pininfarina

Celkový výkon soustavy činí 800 kW s 1000 Nm točivého momentu. Díky pohonu všech kol zvládne Appricale sprint z 0 na 97 km/h za méně než 2,5 sekundy a poté pokračuje na maximální rychlost 322 km/h. Nutno podoktnout, že hypersport neváží ani tunu. Pininfarina

Celkový výkon soustavy činí 800 kW s 1000 Nm točivého momentu. Díky pohonu všech kol zvládne Appricale sprint z 0 na 97 km/h za méně než 2,5 sekundy a poté pokračuje na maximální rychlost 322 km/h. Nutno podoktnout, že hypersport neváží ani tunu. | Pininfarina

Celkem bude vyrobeno pouhých 25 kusů s předpokládanou cenou kolem 43,5 mil. Kč. Finální fáze testování spolu se začátkem výroby jsou naplánovány na příští rok. První  vozů se majitelé dočkají v roce 2024. Pininfarina

Celkem bude vyrobeno pouhých 25 kusů s předpokládanou cenou kolem 43,5 mil. Kč. Finální fáze testování spolu se začátkem výroby jsou naplánovány na příští rok. První  vozů se majitelé dočkají v roce 2024. | Pininfarina

Mimochodem, značka pracuje i na vývoji vodíkového SUV.  Viritech

Mimochodem, značka pracuje i na vývoji vodíkového SUV.  | Viritech

Zatímco předchůdce měl výrazně zaoblené tvary s poměrně nenápadným předním nárazníkem, nová podoba nese zcela jiné pojetí. Viritech
Definují ho naopak ostře řezané křivky s většími předními světlomety ve stylu Koenigseggu CC8. Inspirace je patrná i na zaobleném čelním skle. Pininfarina
Neméně zajímavou transformací prošla i záď. Ta původně velké otvory kolem zadních světel zakryla mřížkou v designu včelích pláství přecházející v difuzor a přidala pod zadním oknem aerodynamická křidélka. Důležitým prvkem je spoiler inspirovaný technikou z F1. Pininfarina
Cílem projektu je dosažení co nejlepších jízdních vlastností maximální redukcí hmotnosti. Proto je karoserie vyrobena z lehkých kompozitů podpořených materiálem kombinujícím pryskyřici s grafémovou strukturu.
9
Fotogalerie

Vodíkový hypersport na poslední chvíli výrazně změnil design. Stovku pokoří za 2,5 sekundy, cena je stejně velkolepá

Vodíkový pohon láká čím dál více malosériových výrobců. jedním z nich je Virtech, jehož hypersport vyjede na silnice už v roce 2024.

Britský malosériový výrobce vozů Viritech chce naplno ukázat potenciál vodíkového pohonu. Na modelu Appricale pracuje ve spolupráci s Pininfarinou už několik let a vůz v pokročilém stádiu vývoje ukázal už loni. Nyní se práce blíží do zdárného konce zahrnujícím i přepracování designu.

Zatímco předchůdce měl výrazně zaoblené tvary s poměrně nenápadným předním nárazníkem, nová podoba nese zcela jiné pojetí. Definují ho naopak ostře řezané křivky s většími předními světlomety ve stylu Koenigseggu CC8. Inspirace je patrná i na zaobleném čelním skle. Neméně zajímavou transformací prošla i záď. Ta původně velké otvory kolem zadních světel zakryla mřížkou v designu včelích pláství přecházející v difuzor a přidala pod zadním oknem aerodynamická křidélka. Důležitým prvkem je spoiler inspirovaný technikou z F1.

Cílem projektu je dosažení co nejlepších jízdních vlastností maximální redukcí hmotnosti. Proto je karoserie vyrobena z lehkých kompozitů podpořených materiálem kombinujícím pryskyřici s grafémovou strukturu. Hypercar měří 4550 mm na délku, 1900 mm na šířku a vysoký je 1150 mm. Unikátem je integrace vodíkových nádrží do kostry monokoku. Dvojice elektromotorů čerpá energii vysoce výkonných palivových článků a malé 6kWh baterie.

Celkový výkon soustavy činí 800 kW s 1000 N.m točivého momentu. Díky pohonu všech kol zvládne Appricale sprint z 0 na 97 km/h za méně než 2,5 sekundy a poté pokračuje na maximální rychlost 322 km/h. Nutno podoktnout, že hypersport neváží ani tunu. O krocení síly se stará brzdový set s 390mm kotouči z karbonu od AP Racing. Jelikož spoluzakladetem značky je Matt Faulks, bývalým inženýr F1, nikoho nepřekvapí použití dvojitého lichoběžníkového zavěšení vpředu. Do nádrží se vejde 5,4 kg vodíku stlačeného na 700 barů. Zásoba vystačí pro ujetí 560 kilometrů.

Celkem bude vyrobeno pouhých 25 kusů s předpokládanou cenou kolem 43,5 mil. Kč. Finální fáze testování spolu se začátkem výroby jsou naplánovány na příští rok. První  vozů se majitelé dočkají v roce 2024. Mimochodem, značka pracuje i na vývoji vodíkového SUV. 

Doporučujeme

Články odjinud