Vodíkové auto tu bylo již před 210 lety. Teprve teď začnou přicházet do módy

72 komentářů

XYZ
15. ledna • 10:29

V článku se hlavně míchají 2 různé technologie. Jedna věc je použít vodík jako palivo do motoru s vnitřním spalováním, druhá věc je pouštět vodík do palivového článku, kde reakcí na mřížce se vzdušným kyslíkem generuje elektrický proud a ten pak pohání elektromotor.

Kuk Vykuk
15. ledna • 18:29

Poprvé je to spalovák a podruhé elektromobil, ale pokaždé potřebuješ mít bombu s vodíkem na palubě

Josef
15. ledna • 19:04

Hele koukej dokukat. Mazej vyčůrat, umýt a spinkat. Aby ses nepočůral, když se ti bude zdát o "bombách na palubě"...

Kuk Vykuk
17. ledna • 13:07

Tys musel bejt v mateřský velkej borec. Už tě pustili z vodrážedla na tříkolku? :-D:-D:-D

Kuk Vykuk
15. ledna • 1:44

Toyota loni musela zastavit prodej vodíkovýho zázraku Mirai, protože zákazníci prostě neměli kde čepovat vodík :-D:-D:-D
http://www.hybridcars.com/toyota-tells-dealers-to-s... ...

Josef
15. ledna • 13:34

kuku, abys zbytečně nekukal dezinformace, poplašné zprávy, a zprávy vytržené z kontextu, tak pro lidi, co sem náhodou zabloudí, připomínám jaká je reálná situace s auty v Česku. Vodík zde ještě hodně dlouho nedorazí, aproto jakékoliv "odborné" diskuse jsou bezpředmětné. Legrační je, že nikdo ze zdejších "diskutérů" vodíkovou Hondu nebo Toyotu viděli maximálně na obrázcích a vůbce nic neví o technických detailech a materiálech nádrží, ventilů, řícících jednotek, bezpečnostních systémech, bezpečnostních pojistkách, zálohování a pod. A třeba je ani nenapadlo, že za určitými "informacemi", které dohledají na webu a které hovoří proti používání vodíku, mohou být "lobisti" chránící zájmy petrolejářských a petrochemických nadnárodních společnosti a třeba i zájmy Ruska, protože to Rusko nic zajímavého kromě surovin a zbraní nabídout nemůže. Pokud se Rusku zhroutil vývoz ropy, tak by nakonec neměl na vývoj těch zbraní a Rusko by potom už nemohlo nabídnout vůbec nic. Proto ty "snahy" na různých úrovních. I ten kuk je podáváním jeho "informací" zajímavě vykukanej.
Posílám k zamyšlení, jak to je s prodejem aut v Česku a jak kupovali (rozhodovali se) zákazníci
Nejprodávanější nová auta fyzickým osobám:
název auta počet registrovaných vozů za rok 2016
Škoda Fabia 6078
Hyundai i30 3496
Škoda Rapid 3046
Hyundai ix20 2542
Škoda Octavia 1838
Dacia Sandero 1703
Dacia Duster 1608
Dacia Logan 1359
Mitsubishi ASX 1346
Hyundai i20 1337
Zdroj: Médea Research, data z centrálního registru vozidel
Zdroj: http://ekonomika.idnes.cz/nejprodavanejsi-auta-cesk...... ...Výsledky prodeje aut v Česku fyzickým osobám ukazují na stav a kupní sílu obyvatel Česka. Potvrzuje to i tu "dobu kamennou" v oblasti automobilismu, jak jsem už i jinde uvedl, a vysvětluje to též i to, proč více jako polovina celkového prodeje aut v Česku (včetně fleetu) je řešena dovozem ojetin, z nichž naprostá většína jsou ojetiny starší 10 (15) let.
Kecy vykukaného "znalce" kuk je potřebné brát s úsměvem a s rezervou. Na to určitě každý, kdo má alespoň průměrnou inteligenci, už ale jistě dávno přišel.

Kuk Vykuk
15. ledna • 18:26

Bacha ať ti nepraskne u toho žvanění žilka :-P

Josef
15. ledna • 19:06

Bez starosti. Máš výhodu, že tobě nemá v tvé prázdné hlavě co prasknout.:-)

Kuk Vykuk
18. ledna • 0:24

To bude nespíš tím, že se nestresuju jestli mi zanášej slepice jako tobě B-]

Josef
15. ledna • 13:06

Pokud bys nebyl jen pouhý kuk, tak bys četl aktuálnější informace, například na http://ekonomicky-denik.cz/vodikove-cerpaci-stanice-... ...
Jenže ty jsi asi VÝkuk typu "TROLL" a šíříš nepravdivé (neaktuální, zkreslené,...) informace. Kyždý si může dohledat situaci s pumpami na vodík v Japonsku a třeba i v sousedním Německu. Jak je to uvedeno v článku, na který jsem dal odkaz, problém je, co dřív - jestli slepice nebo vejce. Jenže podobně to bylo se vším. Auta bez pum nebudou stejně jako nebudou pompy bez aut. Stačí si vzpomenout i na začátky mobilních telefonů, jaké to byly "cihly", jak se musely často a dlouho dobíjet a kolik stálo tehdy telefonování s nimi.
Nyní je už v Kalifornii určitě něco koelm 30 čerpaček.
Co se týče aut, které se dostaly do prodeje a do provozu, prošly homologací a musely prokázat způsobilost pro používání (včetně požadavků na bezpečnost). Hlupáci, kteří zde v "diskusi" šíří svá "moudra" odpovídají svou mentální úrovní "době kamenné". Není se divit, protože v Česku se prodává na trhu více jak polovina ne nových aut, ale prastarých ojetin dovezených ze "Západu". Tito dementi se nikdy na pořádné auto nezmůžou a na vodíkové už vůbec ne.
Jak vypadá v Česku trh s novými auty fyzických osob, to jsem uvedlv diskusi výše. Nechápu proto, proč se zdejší hlupáci zabývají vodíkem, který sem dorazí až za hodně dlouho. O tom, že ve vodíku je budoucnost, o tom nikdo nepochybuje. Tedy kromě hlupáků. Samozřejmě to bude nějakou dobu trvat. Než se zprovoznilo TGV, též uběho na železnici mnoho let. Šinkansen byl v provozu v Japonsku o hodně dříve. To připomínám pro ty zdejší debilky, kteří šíří informace o asijské "zaostalosti" a o tom, jak asiaté všechno kopírují. Jestli Česko něco znamenalo v automobilismu z hlediska světového významu kdysi před válkou, tak je spíše ostudou, jak jsem dopadli a že všechny automobilky dnes patří v Česku zahraničním vlastníkům a Česko z hlediska "nezávislosti" se zmůže tak akorát na "automobilku" chyrakteru Kaipan.

Kuk Vykuk
15. ledna • 18:42

Čéče tobě jde pěna vod huby! Že ty máš vzteklinu? :-D:-D:-D

Josef
15. ledna • 19:12

ne, jen "kuklinu"... z těch tvých kukanin.

Kuk Vykuk
18. ledna • 0:17

Takhle to dopadá když ti dojde fantazije, už se v tom jen plácáš B-]

Kuk Vykuk
14. ledna • 8:57

Vodík je blbost.
Hydrogen is dumb.
http://youtu.be/YNV8qi_rJBg...

Kuk Vykuk
14. ledna • 3:26

Jak moc se těší tento majitel explodujícího VW CNG Touran na vodíkový auta ?
Posadí svoje děti na 800 barů natlakovaný vodíkový bomby, když už zjistil že výbuch 200 barů CNG je brnkačka?
Exploze CNG VW Touran na Svitavsku
www.novinky.cz/krimi/419482-kamera-zachytila-vybuch-nadrze-na-plyn-pri-tankovani-na-svitavsku.html

dpcstb
14. ledna • 8:33

no ty vole

Kuk Vykuk
14. ledna • 9:01
Josef
15. ledna • 16:42

Ty kuko, nenapadlo tě třeba, že to souvisí s konstrukční chybou umístění nádrže a její ochrany z hlediska koroze apod? A potom ještě to, v jakém procentu celkově vyrobených Touranů CNG se o problém jedná?
Když už zde kukáš ty "zaručené" zprávy, nevíš kde všude zanáší slepice? Nebo - kde všude došlo k dopravním nehodám v Evropě za posledního půl roku díky "lidské" chybě (nepozornost, nevěnování se řízení)? To bys potom měl v návaznosti na tvoji "logiku" zakázat řídit lidem auta, protože jsou stejně nebezpeční a mohou selhat stejně jako ten plyn... (nejen CNG, ale třeba i ten vodík,...).

Kuk Vykuk
15. ledna • 18:22

Hele upřimně, když ty budeš to jediný % tak mě to vůbec nebude vadit. Fakt budu rád, že jsem nezakukal já.
Jo a co se týče těch slepic, tak zanáší ta tvoje. Měl by sis jí líp hlídat :-D;-)

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
qwertz
15. ledna • 19:52

že na toho trolla vůbec reagujete. Když ho budete ignorovat, nakonec ho to přestane bavit.;-)

Josef
15. ledna • 18:59

kukat umíš dobře. Ale to je asi tak všechno, co umíš.:-)

Kuk Vykuk
14. ledna • 3:21

Jak velkou uhlíkovou stopu mají vodíkový auta?
How Clean Are Hydrogen Fuel Cell Electric Vehicles?
http://www.ucsusa.org/sites/default/files/attac... ...

Kuk Vykuk
14. ledna • 2:46

Osamocenost vodíkových pump v Tokiju
http://www.bbc.com/news/technology-34647343...

Kuk Vykuk
14. ledna • 2:03

Nemůžu se dočkat! .... asi už posledních 50. let :-D:-D:-D

Zkratovač
13. ledna • 21:54

Vodík neproleze uzavřeným ventilem, který je určen pro vodík. Mám více jak 20-ti letou praxi s vodíkem (centrální vodíková stanice a generátory chlazené vodíkem v jedné elektrárně ČEZu).
Ale pokud použijete běžné ventily pro plyn, tak proleze. Jinak třaská v koncentraci od 4% do 75%, což si myslím, že pro motor je docela výhodné.

Josef
15. ledna • 16:47

Myslíš si, zkratovači, že v těch autech Honda a Toyota používá "běžné" ventily? Máš pochybnosti o tom, jestli v té Hondě nebo Toyotě nepřišli na nová pokroková konstrukční a technologická řešení apoužívají jen to, co jsi poznal ty v tvé 20-leté praxi?

Tohares
13. ledna • 21:12

Dle https://en.wikipedia.org/wiki/Electrolysis_of_water... je potřeba 65 kWh na 1kg vodíku, takže 364 kWh na 588 km, neboli 619 Wh/km (že by NEDC?). Hyundai Ioniq si v klidu jezdí pod 170 Wh/km (tedy se ztrátami v přenosu nějakých 210). http://www.hybrid.cz/test-elektromobil-hyundai... ... Vodík je budoucnost, protože všichni chtějí platit za jízdu minimálně 4x tolik a tankovat na neexistujících stanicích, které si buď postaví elektrolytický aparát na místě, nebo budou dovážet vodík v cisternách, což bude pochopitelně všechno super levné na výstavbu, provoz a organizaci. Vodík se prosadí jen z daní, protože jinak je to ekonomický nesmysl, teda pokud jej nevyrábíte z ropy...Jedna stanice za 83M Kč http://www.auto.cz/prvni-vodikova-cerpaci-st... ...
Nebo 2,8M USD http://www.nrel.gov/docs/fy13osti/56412.pdf...
V ČR máme řes 7000 čerpaček na benzín http://ekonomika.idnes.cz/v-cesku-je-extremne-velke... ...
A to ty čerpačky na vodík nemají zdaleka takový výkon, jako dnešní benzínky...Všichni se hrozně bojí, jak nebude dost elektřiny na elektrická auta, ovšem na vodíková bychom jí potřebovali 4-5x tolik. Nevadí, protože vodík je přece budoucnost, říkali to manažeři...

petr
13. ledna • 16:10

už v 80letech minulého století byl v časopise "Udělej si sám" podrobný návod na výrobu vyvíječe vodíku a na přestavbu polulární LADY na pohon vodíkem. Majitel soustruhu je schopen si tento pohon vyrobit sám tzv. na koleně z novodurové trubky a měděných pechů. Problém je se schválením do provozu. Dolévala se tam pouze voda a auto pomocí elektrolýzy jelo a z výfuku kapaa jen voda. Holt Zlatý český ručičky a svět dnes objevuje objevené.

Sinuhet
13. ledna • 19:49

JJ, zlatý český ručičky zvládly udělat perpetuum mobile.Kromě vody bylo potřeba dodávat ještě energii, třeba v podobě elektřiny nebo tepla. Voda se totiž jen tak sama od sebe nerozkládá :)

Antiautomat
13. ledna • 19:02

...toto uz mal prof.Fergusson /ak ma pamat neklame/ v balone v tej znamej Verneovke...

Joe Doe
13. ledna • 15:40

Ak v clanku o vodikovcyh autach chyba zmienka o Mazde, tak mozno vazne pochybovat o odbornosti autora nielen na poli vodiku ako pohonu, ale aj v oblasti automotive ako takej.Mazda totiz niekolko rokov vyrabala modely Mazda 5 a RX-8 pohanane Wankelom prisposobenym na spalovanie vodiku. A nielen to - vlastnila a servisovala siet vodikovych cerpaciek.Islo o pilotny program a auta boli primarne urcene pre japonske vladne a samospravne urady a korporacie. V obmedzeneje podobe bezal program aj v Skandinavii.Ono mazdacky wankel ma tu zaujimavu vlastnost, ze dokaze spalovat vodik aj benzin, takze vodikove Mazdy boli bi-fuel - mali nadrz na vodik aj na benzin.http://www.mazda.com/en/innovation/technology/... ...
http://newatlas.com/norway-to-trial-mazda-rx-... ...
https://en.wikipedia.org/wiki/Mazda_RX-8_Hydrogen_... ...
http://www2.mazda.com/en/publicity/release/2006... ...

lazywriter
13. ledna • 15:28

Dokud nevyřeší, aby ten vodílk zůstal v nádrži i když auto třeba 3 měsíce stojí (nápověda, vodík je prvek s nejmenším rozměrem), tak to většinový podíl stejně nezíská.

lišák
13. ledna • 18:18

Přesně tak. Je vidět, že víte o čem mluvíte. Polovinu profesního života jsem pracoval s vodíkem. Vodík vám "proleze" uzavřeným ventilem jako nic. Pokud je to do dokonale větraného prostoru (volné prostranství nebo větrání na nejvyšším místě) je hned pryč (je zhruba 14x lehčí než vzduch). Ale pokud se nahromadí v uzavřeném prostoru je to malér. Vodík má velké rozpětí hořlavé koncentrace se vzduchem a obrovskou explozivní rychlost. To vše je řešitelné v průmyslu. Ale v autech, kde máte laiky a hrabou se v nich často "oborníci"?...

Josef
15. ledna • 16:57

Myslíš si lišáku, že to Honda aToyota nemá technicky vyřešené a používá ventily, se kterými jsi pracoval půl života? Je samozřejmě jasné, že se ve "vodíkovém" autě budou v rámci servisu "hrabat" jen kvalifikovaní servisáci v kvalifikovaném servisu a nějaký "Lojza" v garáži si na nic už nesáhne. Ono to je ale obdobné u současních klasických moderních aut, které jsou prošpikovány moderními technologiemi. Samozřejmě "Lojza" se klidně pustí do opravy čehokoliv. S tím vodíkem se ale "Lojzové" budou mít smůlu a velmi rychle poučí díky "obrovské explozivní rychlosti", že se mají hrabat v něčem jiném, než ve vodíkových autech.

auto na vodík
13. ledna • 22:46

S vodíkovým autom na čiastočný vodíkový pohon - vylepšenie benzínu - mám skúsenosti od roku 2012. Auto funguje tak ,že do vzduchového sania sa pridáva vodík z vyrobeného vodíkového generátora a vylepšuje predpísané palivo - benzín, naftu. V aute na vodík je možné použiť vodík hlavne tak, že sa vyrobí cez vodíkový generátor a hneď sa použíje. Zásobník na vodík je opravdu nebezpečný. Čiastočnú prevádzku s dobrým vyvíjačom na vodík a patrične upraveným elektrickým zdrojom osobitne pre vodíkový vyvíjač by som vede. predstaviť.

auto na vodík
13. ledna • 22:45

S vodíkovým autom na čiastočný vodíkový pohon - vylepšenie benzínu - mám skúsenosti od roku 2012. Auto funguje tak ,že do vzduchového sania sa pridáva vodík z vyrobeného vodíkového generátora a vylepšuje predpísané palivo - benzín, naftu. V aute na vodík je možné použiť vodík hlavne tak, že sa vyrobí cez vodíkový generátor a hneď sa použíje. Zásobník na vodík je opravdu nebezpečný. Čiastočnú prevádzku s dobrým vyvíjačom na vodík a patrične upraveným elektrickým zdrojom osobitne pre vodíkový vyvíjač by som vede. predstaviť.

Kuk Vykuk
14. ledna • 3:00

Že ty nosíš staniolovou čepici a piješ teplou vodu? ;-)

Kuk Vykuk
14. ledna • 3:08

Mám pro tebe smutnou zprávu, tadle vodíková taškařice tě neposune ani vo mm dál.
Možná kdybys do nádrže napšoukal tak dojedeš dál.
http://svetmotoru.auto.cz/clanek/technika/3732/hho-... ...

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Josef
15. ledna • 19:09

Kuk má vlastní zkušenosti s napšoukanou nádrží, a proto zde "radí" (pardon - kuká)...

Sinuhet
13. ledna • 19:47

Což o to, že vodík uteče, to ještě není takové zlo.Vodík ale způsobuje křehnutí materiálů, ve kterých je uchováván. Železná stěna pro něj není stěna, ale spíš mřížka, do níž se umí vsáknout a vyrážet atomy železa. Tlaková nádoba na vodík má tak velmi omezenou životnost.

Pavel
13. ledna • 11:39

V článku je velký chaos v letopočtech, jednou je první vozidlo sestrojeno 1807, podruhé 1907. Pak zase 1860. Jelikož první vozidla byla vyrobena na konci 19. století rok 1807 se mi jeví jako nesmysl.

Ano
13. ledna • 12:15

Ten rok je nejspíš správně. Jméno de Rivaz si pamatuji z historie automobilu. Ten "spalovací" motor byl jen píst s převodovou tyčí. Takže foukl směs pod píst, zápal, exploze a vozidlo popojelo a to bylo celé. Někde se objevuje i nákres jak to vozidlo vypadalo. No bombastické titulky přitahují pozornost. Moji taky. Jsem si říkal, co to píší za koniny.

Ano
13. ledna • 13:22

Rok 1807

vana666
13. ledna • 9:49

Už někdo řešil jak budou vypadat silnice v zimě, když každému autu bude z výfuku odkapávat voda ?

USA
13. ledna • 11:22

chces snad tvrdit, ze dnes voda ve forme vodni pary z vejfuku nejde??

majla
13. ledna • 10:16

Nádrz cca 6 litru vodiku na 600km dojezdu kolik asi vody vznikne. Nebude to asi jak když cisterna kropi silnice nebo prsi.

Drn
13. ledna • 11:11

V zimně ta voda zmrzne ve výfuku a bude.. Dřív, než se auto ohřeje.. :-D

USA
13. ledna • 8:45

"Vodíkové auto tu bylo již před 210 lety. Teprve teď začnou přicházet do módy"
jaky rok se ted pise?
nezaspal jsem 100 roku??

Luděk
13. ledna • 8:53

Píše se 2017. Jinak tam mají dva údaje 1807 a 1907,komentoval jsem to výše . 2017-210=1807

USA
13. ledna • 8:48

"... Již v roce 1907 sestavil inženýr Francois Isaac de Rivaz.."
ten clovek zil 1752 - 1828, tedy opravdu asi tech 210 let, takze ma byt 1807...

Luděk
13. ledna • 8:44

Tak to bylo v roce 1807 nebo 1907?

Luděk
13. ledna • 8:48

Jen pro upřesnění.V titulku před 210 lety (to je 1807).První věta - tučně vytištěná 1807. Třetí odstavec v článku 1907. Takže?????

Kuk Vykuk
14. ledna • 2:41

Bylo to 1707 :-D:-D:-D

qwertz
13. ledna • 8:33

Ekologie je jen jeden z otazníků. Jak asi dopadne auto, kterému se při nehodě poškodí H2 nádrž. To pochopili už stavitelé vzducholodí, když H2 nahradili He.

Vladik
13. ledna • 19:11

Tak i LPG je hořlavý a výbušný, dokonce zákeřnější, protože je těžší než vzduch a dovolím si tvrdit že je bezpečnější než auto na benzín nebo naftu. Nádrže prochází každý rok revizí, po 10 letech se musí vyměnit a nádrž je vybavena ventilem, který při požáru plyn pomalu vypouští tak aby nemohla explodovat. Nádrž je také odolnější vůči nárazu než běžná nádrž na kapalná paliva.

Sinuhet
13. ledna • 19:51

Jenže to o nádržích na LPG pro vodík neplatí. Vodík způsobuje rychlé křehnutí tlakových nádob, ve kterých je uchováván. 10 let nevydrží ani omylem.

bzzz
13. ledna • 10:30

Dalsi, co vnima vodikove auto jako vodikovou bombu na koleckach? ;-)

kolemjdoucí 2
13. ledna • 16:09

Tak to prostě je jako reálný fakt, ať se ti to líbí nebo ne. Další mínus je to že vodík je skleníkový plyn a zárovň nejlehčí z plynů, takže pokud spalování nebude stechiometrické / proměna v článku stoprocentní (což nebude), tak se oproti současnosti nikam nepohneme.

qwertz
13. ledna • 10:58

Tak stačí se podívat jak vypadala ta nehoda s roztrženou nádrží na CNG, která se nedávno probírala v médiích. A to se jen roztrhla nádoba a plyn rozptýlil. Kdyby v tom byl vodík, dopadlo by to poněkud jinak.

bzzz
13. ledna • 13:33

On je vodik neco trochu jineho nez defakto metan/cng (reaktivita, toxicita, skladovani atp).

qwertz
13. ledna • 13:58

Samozřejmě že je. Většinu fosilnich paliv máte problém vůbec zapálit, a pro správnou funkci je musíte nejdřív rozprášit a smísit se vzduchem:
https://www.youtube.com/watch... U vodíku může stačit jiskra pro spuštění reakce.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Tom
13. ledna • 15:00

Jj, ale ta reakce vyšumí s celkem minimální škodou. Jedná se o jednorázové vyhoření.
Při rozumném uložení nádrže vyšlehne reakce mimo vozidlo a "vyšumí".
Vytékající benzín způsobí při nehodě daleko větší škodu. Prostě vás ugriluje.
Vodíku není zdaleka tolik a není v něm tolik tepla, aby to bylo srovnatelné.
Co se týká "jiskry" : ani vodík nehoří, pokud není smíchán se vzduchem.

qwertz
13. ledna • 15:32

Problém je, že kromě acetylenu má vodík nejširší rozsah poměru smísení se vzduchem ze všech hořlavin. Pro možnost exploze je proto skoro jedno, jaký ten poměr je. Jediná výhoda proti benzínu je ta, že se snadno rozptýlí ve vzduchu. Při proděravění nádrže (teplo, tření, jiskry) bych si už tak jistý nebyl.

Tom
13. ledna • 15:52

No jo, ale furt je tu ta velice nízká tepelná kapacita hoření vodíku.
Při vhodně konstruované nádrži prostě šlehne nahoru a rozptýlí se ve vzduchu.
Benzín hoří dlouho a velmi vydatně - toto riziko jsme celkem bez problémů akceptovali.
Všichni benzín používáme a nepozastavujem se nad jeho nebezpečností.
U vodíku se pořád řeší nesmysly, jenom aby se dokázalo, že to nejde.
A automobilky mohly zahnívat v teploučku starých, dávno zaplacených technologií.
A my čucháme smrad.

dpcstb
14. ledna • 8:18

co si mozem predstavit pod nizkou tepelnou kapacitou horenia? kysliko vodikove plamene maju jednu z najvyssich teplot. tak isto rozsah medzi vybusnoti je omnoho vyssi ako u uhlovodikovych plynov. dalsia vec, lpg ma vysoku teplotu varu, takze pri beznych teplotach dosahuje v nadrziach nizky tlak, teda ked sa porusi, odparuje sa pomaly. kvapalny butan hori v otvorenom priestore prakticky rovnako rychlo/pomaly ako benzin. kdezto vodik je stale pod tlakom, ten vystreli z porusenej nadrze okamzite cely a tym okolo auta vytvori vybusnu zmes. vyhoda je ta ze je ma nizku hustotu a tak sa rychlo rozptyli, takze nebezpecie bude trvat mozno iba sekundy

qwertz
13. ledna • 16:14

To snad popírá zákon zachování energie???Aby to auto jezdilo podobně, musí se uvolnit podobné množství energie. Pojem "tepelna kapacita horeni" jsem nikdy neslysel.:-/Vodík má sice vyšší iniciační teplotu (u jiskry je to stejně jedno), ale vzhledem k mnohem menšímu iniciačnímu teplu je vznícení směsi vodíku a vzduchu pravděpodobnější než pro uhlovodíky. Dále vodík sice obsahuje méně energie než uhlovodíky, ale hoří doslova "raketovou" řetězovou reakcí, proto se u raket používá :-D (potřeba rychlého spalovaní a velkého tahu). Proč asi jako palivo nepoužívají benzín.....;-)

dpcstb
14. ledna • 8:22

benzin a ine uhlovodiky sa v raketach pouzivaju :) ale vodik je najvykonnejsi, pretoze jeho produktom je iba malicka molekula vody. cim mensie/lahsie su produkovane molekuly, tym rychlejsie sa mozu vystrelovat a tym vyssich rychlosti raketa moze dosiahnut

Josef
13. ledna • 16:33

"Vy jste ale hlava pane vachmajster"...
Když jsme u toho "zákona", stačí použít zákon zdravého rozumu, aby se došlo k závěru, že pokud se pustí do provozu auta s vodíkovými nádržemi, tak to bude vykoumané a riziko sníženo na minimální přijatelnou úroveň. S používáním tvé "logiky" qwertz, by potom vůbec nelétala letadla a neprovozovala se letecká doprava ve smyslu: "Protože přece to letadlo může spadnout a když bude plné lidí a plné paliva.....nebo když se taková dvě letadla srazí ve vzduchu třeba nad Londýnem..."
Takže qwertz nech ten "vodík" klidně na pokoji a jdi si třeba hrát s LEGEM... ;-)

qwertz
13. ledna • 16:37

Až se to stane a bude se to provozovat pár let, tak přijďte mudrovat. Vodík se používal dříve než fosilní paliva a vždy se od něj ustoupilo. Takže použijte zákon zdravého rozumu, strčte si nohy do kýblu se studenou vodou, a požádejte Dr Chocholouška o prášeček na uklidnění.

Josef
13. ledna • 16:50

Úžasná odpověď, vidím záchvěv tvé prudké inteligence qwertz - "experte" na všechno. :-)

Tom
13. ledna • 13:31

S vodíkem je to kupodivu bezpečnější než s běžným plynem, jeho výbušná kapacita je daleko menší než u CNG, LPG, a hrubě menší než u přehřátého - zplynovaného benzínu.
V autě je ho velmi malé množství, rozdělené do dvou nádrží. Nevidím v tom problém.
Co se ekologie týká - je velký problém se solární a větrnou energií, je jí napotvoru hodně, když ji nikdo nepotřebuje. Fajn - vyrábějme vodík, energie se uskladní v tlakové lahvi.
Hlavně už přestaňte smrdět, majitelé přeturbených SUV, nemáme vás rádi - smradi! :o))

Doporučujeme

Články odjinud