Vodíková Toyota Mirai zažije revoluci. Nový koncept razantně mění vše dosavadní

Nová generace vodíkového modelu Mirai bude hodně odlišná. Toyota nyní ukazuje koncept, který pojetí dosavadního vozu razantně mění.

Současnou Toyotu Mirai by asi většina lidí zrovna nepopsala jako pohledné auto. Vodíkový model v nabídce automobilky se objevil v roce 2014 a od začátku se vyznačoval excentrickým designem, který nebyl každému po chuti, ale na druhou stranu naznačoval, že klasické spalovací ústrojí pod jeho kapotou nenajdete.

Teď se zdá, že Toyota změnila názor a nadcházející generace vodíkového modelu přijde s více konvenčním, avšak přesto dosti působivým designem. Nový koncept Mirai se má produkční verze dočkat v roce 2020 a těžit bude z posledního trendu „čtyřdveřových kupé“. Ve zkratce, Toyota přepracovala Mirai do stylu velkého sedanu se splývající zádí.

Vodíkovým Hyundaiem Nexo z Bruselu do Prahy: Není brzo, to Česko je pozadu

Vodíkovým Hyundaiem Nexo z Bruselu do Prahy: Není brzo, to Česko je pozadu

Designové prvky současných Toyot jsou na konceptu viditelné, i když předvádí další vývoj linií vozů japonské značky. Koncept měří na délku 4973 mm, na šířku 1885 mm, na výšku 1468 mm a rozvor má dlouhý 2918 mm, takže kromě nižší výšky v každém ohledu narostl oproti dosavadní generaci. Velká změna se však nachází i pod karoserií.

Nadcházející Toyota Mirai bude totiž využít novou platformu s pohonem zadních kol, na rozdíl od současného pohonu přední nápravy. Bohužel o pohonném ústrojí využívajícím palivové vodíkové články zatím automobilka mnohé neupřesňuje. Každopádně je ale cílem zvýšit dojezd modelu o 30 %, čímž by novinka mohla na jedno natankování ujet až kolem 650 kilometrů.

Toyota C-HR prošla modernizací. Pod kapotu nově dostává i dvoulitrový hybrid

Toyota C-HR prošla modernizací. Pod kapotu nově dostává i dvoulitrový hybrid

Interiér konceptu působí dojmem komfortní limuzíny, s novou architekturou palubní desky, prémiovými materiály a velkými pohodlnými sedačkami. Před řidičem se objevuje digitální přístrojový štít, uprostřed se tyčí 12,3palcová obrazovka infotainmentu, zpětné zrcátko je rovněž digitální a ve výbavě plánuje Toyota i audiosystém JBL se 14 reproduktory.

Přesněji Toyota uvádí, že nová generace vodíkového modelu přijede na trh na konci roku 2020. Koncept se už nyní zdá vskutku reálnou představou, takže přílišných změn by se v produkční verzi nemusel dočkat.

Speciál: Alternativní pohony

K vývoji alternativních pohonů došlo kvůli ztenčujícím se zásobám ropy a problémům se znečištěním životního prostředí. V automobilovém průmyslu se v současnosti nejčastěji hovoří o pohonech na LPG, CNG, vodík a elektrický proud. Právě v posledních dvou zmíněných pohonech je podle odborníků budoucnost.

Přehled aut s pohonem na LPG Koupit auto na CNG?Auta na CNG: Jak dojedou daleko?Toyota Mirai na vodíkVW razí cenu elektroaut na minimumHyundai Nexo - SUV na vodíkRevoluční CNG-mild-hybrid Škoda do detailu

TEST BMW M2 Competition M-DCT: Jednoduše to nejlepší

BMW M2 Competition M-DCT

S německými výkonovými válkami podpořenými opulentním luxusem a bezpečností se ze scény potichu vypařil důraz kladený na tu nejdůležitější esenci sportovních aut – lehkost. M2 Competition tento trend vysloveně neboří, protože je ale u BMW nejmenší, na odkaz staré školy úplně nezapomněla.

včera | Miro Mihálik
TEST Peugeot 508 SW GT 2.0 BlueHDi EAT8: Cena za design

Peugeot 508 SW GT 2.0 HDi EAT8

Kombi varianta nové 508 je pohledný a jemně avantgardní vůz, však také po zásluze získal letos ocenění Red Dot Design Award. Není to ale jediná jeho cena za design. Cenu za design totiž zaplatí i zákazníci. Jak fakticky, tak především v přeneseném významu.

13.  10.  2019 | Petr Schnagl | 105 příspěvků
Minitest Toyota Corolla HB 1.8 Hybrid: Víme, že má duši!

Toyota Corolla HB 1.8 Hybrid

Nová Corolla je pohled na segment C po Japonsku. Mazdě to vyšlo, Toyota má v rukávu hybridní trumfy.

10.  10.  2019 | Vladimír Kadera | 70 příspěvků