Vodíková Toyota Mirai se představuje i v evropské verzi. Stovku dá za 9,6 s

Nádrže Toyoty Mirai mají (podle teploty okolního vzduchu) kapacitu asi 5 kg vodíku. Omezujícím faktorem je síť čerpacích stanic a také cena.
Seznam kapitol
  1. Toyota Mirai
  2. Fotogalerie: Toyota Mirai

Toyota Mirai není jen experimentální auto. Je to první produkční automobil, který k pohonu používá vodík. Ten pak v palivových článcích přemění na elektrickou energii, která roztáčí elektromotory. Z výfuku jde jen voda, která „zapáchá po plastech“. Technicky je tak Mirai elektromobil.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Toyota Mirai je jistě zajímavé auto, ale trochu ho omezuje síť čerpacích stanic na vodík. Pohon spolehlivě funguje do teplot -22°C, ale odzkoušený je i v -30°C

Evropská specifikace vodíkové Toyoty Mirai má certifikovaný dojezd 483 km. Hnací soustava dosahuje výkonu 114 kW (155 k) a točivého momentu 335 Nm. Akceleraci na 100 km/h zvládne Mirai za slušných 9,6 sekundy. Maximální rychlost činí jistě postačujících 178 km/h.

Jakkoli je dojezd ve srovnání s konvenčím elektromobilem mnohem větší a tankování vodíku trvá jen asi tři minuty, omezujícím faktorem je síť čerpacích stanic. A případné zájemce asi nepotěší cena (paliva i auta). Toyota Mirai stojí v Německu v přepočtu 1,76 milionu korun bez daně.

Toyota Mirai je sériové auto budoucnosti na palivové články

Toyota Mirai je sériové auto budoucnosti na palivové články

Nádrže Toyoty Mirai mají (podle teploty okolního vzduchu) kapacitu asi 5 kg vodíku. Cena vodíku se odvíjí podle technologie výroby, ale 96 % vodíku se vyrábí z fosilních paliv. Nicméně vodík se získává i jako „odpadní“ produkt při procesech v chemických závodech a rafinériích.

Při současných cenách vodíku by se měly kilometrové náklady Toyoty Mirai pohybovat někde na úrovni auta s úsporným vznětovým motorem. Záleží ale na tom, jak se bude rozvíjet síť čerpacích stanic a technologie výroby vodíku.

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Toyota Mirai
  2. Fotogalerie: Toyota Mirai
TEST Citroën C3 Aircross 110 PureTech EAT6: Váš městský obývák

Citroën C3 Aircross 110 PT EAT6

Tentokrát jsme C3 Aircross vyzkoušeli v silnější z benzinových dvanáctistovek. Jaký je tento extrovertní crossover?

15.  5.  2018 | Milan Lažanský | 9 příspěvků
Minitest Škoda Karoq 1.0 TSI: Dělám, co můžu! Stačí to?

Škoda Karoq 1.0 TSI (minitest)

Zázraky od malého litrového tříválce v poměrně velkém crossoveru raději nečekejte, poněkud překvapivě však základní motor z Karoqu nepoužitelnou brzdu provozu nedělá.

12.  5.  2018 | Miro Mihálik | 86 příspěvků
Minitest BMW 630d xDrive Gran Turismo: Rudý samet

BMW 630d xDrive GT (minitest)

Třílitrový šestiválce s jedním turbodmychadlem byl ještě donedávna základním vznětovým agregátem BMW 6 GT. Výkon 195 kW není malý, dost možná ani více nepotřebujete.

8.  5.  2018 | Jan Mička | 12 příspěvků