Vodíková Toyota Mirai se představuje i v evropské verzi. Stovku dá za 9,6 s

Nádrže Toyoty Mirai mají (podle teploty okolního vzduchu) kapacitu asi 5 kg vodíku. Omezujícím faktorem je síť čerpacích stanic a také cena.
Seznam kapitol
  1. Toyota Mirai
  2. Fotogalerie: Toyota Mirai

Toyota Mirai není jen experimentální auto. Je to první produkční automobil, který k pohonu používá vodík. Ten pak v palivových článcích přemění na elektrickou energii, která roztáčí elektromotory. Z výfuku jde jen voda, která „zapáchá po plastech“. Technicky je tak Mirai elektromobil.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Toyota Mirai je jistě zajímavé auto, ale trochu ho omezuje síť čerpacích stanic na vodík. Pohon spolehlivě funguje do teplot -22°C, ale odzkoušený je i v -30°C

Evropská specifikace vodíkové Toyoty Mirai má certifikovaný dojezd 483 km. Hnací soustava dosahuje výkonu 114 kW (155 k) a točivého momentu 335 Nm. Akceleraci na 100 km/h zvládne Mirai za slušných 9,6 sekundy. Maximální rychlost činí jistě postačujících 178 km/h.

Jakkoli je dojezd ve srovnání s konvenčím elektromobilem mnohem větší a tankování vodíku trvá jen asi tři minuty, omezujícím faktorem je síť čerpacích stanic. A případné zájemce asi nepotěší cena (paliva i auta). Toyota Mirai stojí v Německu v přepočtu 1,76 milionu korun bez daně.

Toyota Mirai je sériové auto budoucnosti na palivové články

Toyota Mirai je sériové auto budoucnosti na palivové články

Nádrže Toyoty Mirai mají (podle teploty okolního vzduchu) kapacitu asi 5 kg vodíku. Cena vodíku se odvíjí podle technologie výroby, ale 96 % vodíku se vyrábí z fosilních paliv. Nicméně vodík se získává i jako „odpadní“ produkt při procesech v chemických závodech a rafinériích.

Při současných cenách vodíku by se měly kilometrové náklady Toyoty Mirai pohybovat někde na úrovni auta s úsporným vznětovým motorem. Záleží ale na tom, jak se bude rozvíjet síť čerpacích stanic a technologie výroby vodíku.

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Toyota Mirai
  2. Fotogalerie: Toyota Mirai
Minitest Seat Alhambra 2.0 TDI DSG 4WD: Důvod, proč MPV nesmí zemřít

Seat Alhambra 2.0 TDI DSG 4WD (minitest)

Rostoucí zájem o crossovery a SUV už v nedávné minulosti poslal na odpočinek dva velikány segmentu MPV. Jak ale dokazuje stále prodávaný Seat Alhambra, tyto vozy jsou stále potřeba.

22.  2.  2018 | Jan Mička | 5 příspěvků
TEST Subaru XV 1,6i Lineartronic: Kompromis, ale ten nejlepší!

Subaru XV 1,6i Lineartronic

Subaru XV se na přelomu roku dostalo na trh v druhé generaci. Od té minulé se vizuálně moc neliší, ale japonští technici vůz vyladili téměř k dokonalosti.

20.  2.  2018 | Radek Pecák | 78 příspěvků
TEST Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi: Galerie moderního designu

Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi

Nové městské SUV francouzské automobilky obsahuje tolik designérských nápadů, že by to vystačilo hned na několik aut. C3 Aircross jsme vyzkoušeli s motorem 1.6 BlueHDi.

17.  2.  2018 | Radek Pecák | 15 příspěvků