Vodíková Toyota Mirai odhaluje evropské specifikace. Výbavou šetřit nebude

Po listopadovém debutu se nová Toyota Mirai chystá k prodeji na evropském trhu a odhaluje jednotlivé výbavy.

Automobilka Toyota uvedla vodíkový model Mirai ve specifikaci pro evropský trh. Druhá generace vodíkového sedanu s pohonem zadních kol se poprvé představila na konci listopadu loňského roku. Toyota nyní upřesňuje výkon, výbavu a dělí se s námi o nové fotografie EU verze.

Evropská Toyota Mirai má elektromotor o výkonu 184 koní, dokáže zrychlit z 0 na 100 km/h za devět sekund a dosáhne maximální rychlosti 175 km/h. Vodíkové nádrže jsou tři o celkové kapacitě 5,6 kg. Jedna je mezi řidičem a spolujezdcem a další dvě pod pasažéry vzadu.

Toyota chystá nové Aygo. Opět bez hybridu a s orientací na nízkou cenu

Toyota chystá nové Aygo. Opět bez hybridu a s orientací na nízkou cenu

Jen pro porovnání uvádíme, že vodíkový Hyundai Nexo pojme do třech nádrží celkem 6,33 kg. Zatímco dojezd hyundaie činí 666 km, Toyota u svého nového modelu uvádí 650 km. Proces tankování zabere zhruba pět minut. Mirai také nabídne mnohem více prostoru pro posádku díky nové platformě GA-L.

Evropští zákazníci budou mít na výběr ze třech výbav - Mid, High a High+. Již ve standardu jsou 19palcová kola, infotainment s úhlopříčkou 12,3“, Bi-LED přední světlomety s funkcí automatického přepínání dálkového svícení, dvouzónová klimatizace, osmipalcový digitální přístrojový štít či vyhřívaná přední sedadla.

Toyota Yaris je evropským Autem roku 2021! Octavii nedala nejmenší šanci

Toyota Yaris je evropským Autem roku 2021! Octavii nedala nejmenší šanci

Výbava High přidává ještě čalounění sedadel syntetickou kůží, kamerový systém okolo celého vozu, bezdrátové nabíjení mobilního telefonu, hlídání slepého úhlu či ambientní osvětlení interiéru. Vyhřívaný je pak vedle sedadel i volant a při couvání z parkovacího místa vám hlídají projíždějící auta senzory.

Takzvaná plná palba je verze High+, která vůz osadí 20palcovými koly. Jsou k vidění na propagačních fotografiích. Dále přidá pevné panoramatické okno, digitální vnitřní zpětné zrcátko, head-up displej, třízónovou klimatizaci a sedadla mají vedle vyhřívání i funkci chlazení. 

Toyota

Toyotu v roce 1937 založil Kiichiro Toyoda odštěpením od firmy svého otce. Už v roce 1936 ale stvořil první vůz, Toyodu AA.

K japonské Toyotě dnes patří i Lexus, Daihatsu a Hino Motors. Je to jedna z největších světových automobilek.

Toyota RAV4 • Toyota Aygo • Toyota Yaris • Toyota Corolla • Toyota Camry • Toyota Highlander • Toyota C-HR • Toyota Prius

TEST Ford Explorer 3.0 V6 EcoBoost Hybrid: Obr se bez zásuvky neobejde

Ford Explorer 3.0 V6 EcoBoost

Je vám Ford Galaxy malý? Chcete plnotučné SUV s výkonem Mustangu? Milujete ticho? Pokud jste odpověděli třikrát ano, vlajková loď americké značky na českém trhu může být to pravé.

včera | Richard Herbich
TEST SsangYong Korando 1.5 T-GDI 4x4: Vše, co potřebujete. Za míň, než čekáte

SsangYong Korando 1.5 TGDI

SsangYong Korando se hlásí v redakční garáží počtvrté. Tentokrát v plné náloži jako borec se čtyřkolkou a automatem.

16.  4.  2021 | Vladimír Kadera | 1 příspěvek
TEST Volkswagen Golf 1.5 eTSI DSG R-Line Variant: Nejlepší jízda na trhu?

VW Golf 1.5 eTSI DSG R-Line Variant

Volkswagen Golf Variant prodělal mezigeneračně více změn, než se může na první pohled zdát. Vyzkoušeli jsme sportovněji střiženou verzi R-Line se 150koňovým turbobenzinem a popravdě toho není moc ke kritizování.

14.  4.  2021 | Jan Mička