Vodíková placka Hyperion XP-1 už jezdí. Má však jeden zásadní problém

Vypadá jako ze sci-fi filmu a slibuje ohromný dojezd. Když si ji ale koupíte, budete mít kde natankovat?

Rychlé sportovní auto exotických tvarů a s nulovými emisemi? S takovou vizí začal v roce 2016 vývoj stroje s názvem Hyperion XP-1, na technické stránce věci výrobce údajně pracuje již deset let. Ambiciózní projekt na rozdíl od mnoha jiných dospěl během pěti let do fáze funkčního prototypu.

Vodíková Toyota Mirai oficiálně: Luxusní zadokolka ujede až 650 km, váží 1,9 tuny

Vodíková Toyota Mirai oficiálně: Luxusní zadokolka ujede až 650 km, váží 1,9 tuny

V karbonové konstrukci se prý skrývá technika inspirovaná kosmickým průmyslem, která umožňuje skladovat více vodíku v menším objemu. Výsledkem má být dojezd přes 1600 kilometrů. Dalšími známými parametry jsou zrychlení z nuly na 96 km/h za 2,2 sekundy a maximální rychlost přes 350 km/h.

Pokud skutečně dojde k výrobě, plánem je stavba tří set exemplářů. Což by dle fotografií pojízdného prototypu na běžných silnicích neměl být problém. Otazník však visí nad možnostmi tankování.

Vodíkovým Hyundaiem Nexo z Bruselu do Prahy: Není brzo, to Česko je pozadu

Vodíkovým Hyundaiem Nexo z Bruselu do Prahy: Není brzo, to Česko je pozadu

Například v USA je jen lehce přes 40 plnících stanic na vodík, z toho nejvíce v Kalifornii, kde také prý jezdí většina již dostupných vodíkových vozů. V celé Evropě je plniček aktuálně přes 150. Na celém světě je dle odhadů stanic okolo čtyř set, přičemž ne všechny jsou veřejné.

V České republice mají být v letošním roce dokončeny tři – v Praze na Barrandově, v Litvínově a také v Brně. Výrobce Hyperionu XP-1 sice má v plánu dodávat vodík po Spojených státech skrze svou divizi Hyperion Energy, ale zatím není jasné jak.

Nová Škoda Fabia je luxusnější. Už jsme ji řídili, bude to největší malé auto na trhu

Škoda Fabia IV 1.0 TSI DSG

Čtvrtá generace Škody Fabia je za rohem, představí se už v květnu, od léta si ji budete moci objednat v rámci předprodeje a s podzimem dorazí na showroomy a k prvním zákazníkům.

včera | Jiří Baborský | 65 příspěvků
TEST Volkswagen Golf GTE 1.4 PHEV: Dobrý přítel bohatého pendlera

Volkswagen Golf GTE

Plug-in hybridní GTE je nejvýkonnější eko verzí Volkswagenu Golf. Slibuje úsporný provoz i vysoký výkon, jak ale funguje v podmínkách české zimy?

24.  2.  2021 | Richard Herbich | 26 příspěvků
TEST Kia e-Soul 64 kWh: Sladký život s volty a ampéry i v třeskutých mrazech?

Kia e-Soul 64 kWh

První generace Kie Soul se světu představila už v roce 2008 a pro značku představovala důležitý milník. V té době Kia nabízela vcelku fádně vypadající picanta, ria nebo cee’dy a funky krabička na čtyřech kolech byla konečně vozem, po které bylo možné toužit.

21.  2.  2021 | Richard Herbich | 42 příspěvků