Ve škodovce se kradou i technický průkazy
Co se Vám nezdá,ten článek je asi ovás
Hoši, vy kteří si myslíte, že někdo něco kradl z aut, jste více než paranoidní a navísost naivní, a pan Janda je provokatér. Perlička je, jak poznamenal znalec skyline něco ohledně žárovek, čímž se akorát usvědčil, že jeho znalosti kolem aut končí někde kolem roku 1993. Asi tak, pokud by něco chybělo v autech, je velmi velká pravděpodobnost, že se na to přijde ještě v továrně, a když ne tam, tak u dealera, který dělá autu předprodejní servis, který mimo jiné zahrnuje kompletní diagnostiku. Z výrobního listu každého vozu je 100% jasné, kdy se auto vyrábělo, kdo na čem pracoval a kdo co kontroloval. Tedy takovou metodou by postupoval jedině debil, který by svou propracovanou metodu aplikoval úspěšně maximálně pár dní, které pokryjí dopravu postiženého vozu do salonu a následný předprodejní servis. Pro informaci, auta typu Phaeton bez airbagu rozsvítí svou LED diodovou a LCD displejovou palubní desku, a chyba včetně konkrétní lokalizace se zapíše do dvou řídících jednotek - vskutku přehlédnutelná závada... Krade se tím způsobem, že přímo na lince se uměle zvyšuje zmetkovitost součástek (místo třeba vadného každého dvoustého airbagu je vadný každý třicátý), a následně se zfalšuje protokol o likvidaci. Poté je nutno komponenty pronést z továrny ven. To je celé. Funguje to i v české škodovce a u jiných velkých subdodavatelů.Následně je černý trh zaplaven zbožím za dvacetinovou cenu, které se aktuálně montuje na linkách, a splňuje podmínku, že je relativně malé a drahé. (řídící jednotky, airbagy, komponenty xenonových světel, atd.) Nic vetšího, než normální člověk unese v normální tašce na černém trhu neexistuje.
Ja mam jednu pripomienku k inak tvojmu rozumnemu nazoru:totiz ak sa o nejakej suciastke povie, ze je nepouzitelna (nesplnuje nejake tech. normy a preto sa neda pouzit do vyroby) tak sa napise reklamacia dodavatelovi tej suciastky a ten nahradi chybnu novou. A chybna suciastka sa posiela dodavatelovi aby si reklamaciu mohol overit. Takze ziadna srotacia alebo akoze nicenie nepouzitelnych suciastok...
Obecně máš pravdu, ale u těch aut je to z logistických důvodů trochu jinak.
chybne suciastky sa neodosielaju a neraklamuju na kusy. Jednoducho sa vykaze pomer chybnych suciastok a financne sa to preuctuje. Pokial je chybovats velka, tak Odberatel upozornuje Dodavatela na nadmernu chybovast a Dodavatel by mal prehodnotit vyrobny proces....
Konecne niekto so zdravym usudkom. Uz som som si myslel, ze ste na tom fakt az tak mizerne...
Jasně hoši, máte pravdu. Takže buď kvůli jednomu airbagu někdo dvě hodiny rozmontovává palubní desku a odletovává LED diody a napájení LCD displeje, potom další hodinu vymontovává airbag, aby jej nahradil stejným novým dílem, pouze bez "pytlu" - (že je všude takových nových poloairbagů plno), anebo do obvodu vkládá patřičný odpor. 3 hodiny práce (vůbec nikde ten člověk nebude chybět obzvlášť na lince), aby potom dostal od překupníka 500 SKK. A dealeři následně nedělají předprodejní servis, tj. nevyndávají bloky z tlumičů, nemyjí auto od přepravní konzervace, nenasazují krytky disků nebo poklice, nenasazují stěrače, nesundávají kryty sedadel a různé ochranné fólie v interieru a nenapojjí systém VAS na diagnostiku.
Hej sefe, to asi nemala byt reakia na mna, ze? Ved ja ti davam za pravdu a kvitujem, ze sa v tejto debate objavil aj niekto rozumny...
Samozrejme, že nie - len som doplnil predošlý príspevok.Hlavný odborník je tu jednoznačne Skyline.
počkaj, počkaj - on tam tie LED ky nechá, ale dobastlí k tomu taký špeciálny obvod od vietnamcov, ktorý zabezpečí aby to všetko blikalo a svietilo tak, ako má včítane diagnostiky.Presne tak som to pôvodne chcel napísť pre "odborníkov" a vyhľadávačov senzácií. Sebakriticky priznávam, že som to hneď vzdal, pretože títo ľudia majú skrátka svoju pravdu...
Žij si dál svůj sen o kontrole každého prodaného vozu dealerem
Kde se teda berou ND jako třeba novej 2,8 ze superba za 30litrů nebo 1.8 turbo za 18
Kousek za Kladnem je takovej velkosklad, kde sedi obludnej "tmavocech" se zlatym retezem na krku a ma tam partu min obludnejch "tmavocechu", ktera vsechny ty dily demontuje a pekne je sklada do regalu. Nakupujou tam i znackovy servisy...
Vymontovavaju ich z vyexpedovanych aut po vystupnej kontrole
to je z těch aut, který někomu chyběj, ale to je jiná kapitola
Muze mne nekdo rict, kto je Pavel Janda? Podle stylu prispevku pochazi z Blesku a rad by se tam vratil... Anebo je mistr Zemekoule ci generalni reditel VW...
Nevite nekdo, jestli ma pan Janda nejake stranky sveho fanclubu? To co tady ukazuje to uz opravdu hranici s dobrym mravem erudovaneho redaktora.At si udela svoje stranky, kde bude svymi kometari doplnovat vysle clanky. Tak pak nebudu mit nic proti. Co vy na to pane Janda?
kurnik aj ja by som xcel mat firmu z ktorej by mi mohli ukradnut 84milionov bez toho aby som si to vsimol
tak, a vyschla studna... koniec lacnych xenonov, volantov, sedaciek a hudby!
..presne tak.. kua kuevska.. ked sa znamemu znameho znameho zadrel motor na vw, tak nadaval ze ho to stalo az 17 litrov opravit.. este ze to stihol.. :)
Pred predanim prejde kazde auto uz u predajcu diagnostikou, takze tvrdenie ze niekde po svete beha auto bez airbagu preto, ze ho vo fabrike niekto vymontoval je blbost. Tento server sa pomaly dostava na uroven casopisu Svet motoru, co zrovna pozitivne smerovanie nie je.
Ach jaj, to je mi zas perla - chybajuce suciastky v novych autach vyrobenych na Slovensku. Naozaj si myslite, ze skryt cca 2800 airbagov za dva roky falsovanim preuctovacich dokladov je naozaj az tak velky problem?!
Ja jen doufam, pane kolego, nic vice. Myslim, ze ani Vy, ani ja nemame dostatek informaci k tomu, abychom mohli rici, kde presne se soucastky ztratily. Nekde chybet museji a nikdo z nas nevi kde. Ja ale jen doufam, nikoho neobvinuji, nic z toho nevyvozuji...
...a ja Vám garantujem pane kolego - aj keď medzi motoristických novinárov sa nepočítam, že pokiaľ zo súčasného auta vymontujete (stačí len odpojiť) airbag, tak pri naštartovaní tú "farebnú hudbu" na prístrojovke nemôžte prehliadnuť!
A ja ti zase garantuju, ze bez zarovicek zadna barevna hudba neni. Je videt, ze ani netusis, co vse je mozne udelat s ojetym autem (a tedy neni duvod myslet si, ze u noveho to nejde). Me se jen libi, jak pan Janda rekl svuj nazor (kdyz se podle ruznych zdroju kradlo az po vystupni kontrole, neco na tech autech pak chybet muselo, a je jedno, jestli airbag, nebo hadicka od ostrikovace), tak hned vsichni Slovaci vylitnou s tim, ze je to bulvar a keci a vubec. Ha ha, vy sami vite o tech kradezich maximalne to, co my ostatni (ledaze byste v nich jeli) - takze stejne dobre muzu ja rict, ze jsou naproste kraviny to, co pisete vy. Potrefena husa se vzdycky ozve a tady jich kejha hned nekolik.
"tak hned vsichni Slovaci vylitnou s tim" - jsem nevěděl, že Slovensko má 2 obyvatele To tam ti dva hoši mají docela hodně místa, jestli jim to neleze tak nějak na mozek, pořád sami na tak velikém území, nikde nikoho... ještě že nás Čechů je tolik a všichni tak nepotrefení.
Skyline: docela rad bych ty zarovicky videl. je videt ze ani nevis co vsechno v budikach novejch aut je.
Takze kontrolka airbagu nema svou zarovku? Kontrolka dalkovych svetel taky ne? Hmm, asi to tam osvetluje nejakej permonik, o tom jsem opravdu nevedel, jeste, zes mi to rekl...
pises to spravne. NEMA zarovku jsou tam totiz LEDky, vis. a uz poradne dlouho. i kdyz musim s tebou souhlasit ze i tu dokaze sikula s kombinackama utrhnout. otazkou je jestli ten budik slozi zpatky.
Funkcni rozdil mezi LEDkou a zarovkou zadny nevidim. Oboji je snadno vyraditelne z provozu a absence neni pro laika nijak poznatelna, u nekterych ani pro profika bez naradi. Nebo mi snad chces tvrdit, ze kdyz vyradim z provozu kontrolku airbagu, ze to nekdo, kdo to nehleda, pozna? Nenech se vysmat.
Tohle se da jednoduse zjisti diagnostikou. Zapnou se svetelne okruhy a vse co ma svitit se rozsviti. Chlapecku mas docela mezery. Novy auta uz nejsou "sdotvacky".
Ty jsi s prominutim vul. Ja snad napsal, ze to nejde zjistit, chlapecku? Ja napsal, ze KDO TO NEHLEDA TO NEPOZNA - takze pokud na neco potrebuju diagnostiku, asi uz to hledam, ze? Nevim, jak ty, ale ja u noveho auta nezkoumam, jestli mu sviti vsechny kontrolky a pochybuju, ze kdyz nekdo kupuje Touarega, jako prvni vec si necha udelat diagnostiku kontrolek. No jo chlapecku, ty mas zase mezery v uvazovani.
Koukam chlapecku, ze si docela haklivy na narazku na tvoji "chytrost". Zatim si me svymi prispevky rozhodne nepresvedcil o opaku. Nevim jestli sis vubec nekdy kupoval auto za vice nez meloun, ale ja o tom vim svoje a vim taky, ze pokud chci kompletni servis vozu, tak elektroniku jsou schopni kompletne zkontrolovat za par minut. V servise jsou velmi mili a kazdemu prani 100% vyhovi, ja v tom problem nevidim.ALe ty tady pises o ruznych konspiracich, ktere cloveka, ktery se byl v automobilce (ve vyrobnim procesu) podivat, nechavaji naprosto chladnym. A napisu to jen pro tebe, slohnout neco z uz smotnovaneho vozu je asi tak o 200% tezsi a casove narocnejsi, nez se pro to shybnout do prepravky. Pokud teda nekrades sterace a puklice...
Neni to u vatsiny aut udelano tak ze se pri nastartovani rozsviti vsechny kontrolky a jak auto zjisti ze je vse v poradku, tak zase zhasnou? Tudiz by se melo dat zjistit jestli nejaka ta ledka chybi nesviti, whatever... ale muzu se mylit, ze...
Mozem sa spytat o ake "ruzne zdroje" sa jedna? Nikde nie je ani slovo o tom, ze by doslo ku kradezi az po vystupnej kontrole! Takisto by ma zaujimalo co konkretne z toho, co tu bolo napisane je "naprosta kravina".Domyslanie si faktov na zaklade kusych informacii bezosporu bulvar je, ci sa vam to paci, alebo nie...
Domysleni faktu na zaklade kusych informaci je bulvar - tedy i domysleni si toho, ze se NEKRADLO po vystupni kontrole je bulvar? Ja jen, abysme si ujasnili ty pojmy.
Apropo, v jedinej uvedenej tlacovej sprave k tejto kauze stoji, ze ku kradezi dochadzalo falsovanim preuctovacich dokladov. Neviem si dost dobre predstavit ako by zlodejom pomohlo taketo falsovanie pre vymontovavani airbagov z hotovych aut
napisal som to niekde?
OK, ja som reagoval na vase konspirativne hypotezy, ze "to chce neco vic" a ze je dovod na obavy. Ja viem, ze bulvar predava, ale trochu sudnosti by nezaskodilo...
Nevím, jaké systémy VW používá. Předpokládám, že SAP a potom by snad mělo být všechno zpětně dohledatelné?
No, snad i ten SAP se dá ojebat. Už nemusí zjistit, jestli součástka přišla do auta nebo do kapsy.
Ved to asi prave spätne dohladavaju...
Tak, že by něco chybělo v novém prodaném autě, tomu nevěřím. Taková auta procházejí diagnostikou, a to by tam museli mít nějakého komplice, který by ji obcházel. No ale vzhledem k tomu, že vůbec nezveřejnili žádné podrobnosti o krádežích, možné je všechno.
To víš že je to blbost. To jenom pan Janda opět prezentuje své názory ...
Bohužel blbost to není. Součástky kradli i z již vyexpedovaných vozů, které prošly i poslední výstupní kontrolou a mířily k prodejcům. Proto je určitá pravděpodobnost, že se k zákazníkovi dostal vůz, kterému chyběla nějaká součástka.
ve fabii chybí taky hromada součástek ale dají se přikoupit....abs, airbag spolujezdce, centrál apod..........
Mohli by ste mi dat link odkial mate tuto informaciu?
Bohužel, ne všechny inforamce jsou z internetu.
Mhmm, jasne, niektore su aj typu "jedna pani povedala"...
To určitě ne, ovšem existuji i jiné zdroje, než ty v elektronické podobě.
Predpokladam, ze vsetky oficialne vyhlasenia niektoreho zo zainteresovanych subjektov urcite niekde na internete su...
V tom vám nepomohu, to se chce zeptat kolegy, který tuto zprávu psal. Každopádně z informací, které se touto kauzaou zabývají je jasné, že nekradli pouze uvnitř podniku, ale také na překladišti, kde jsou auta již po výstupní kontrole. A také z toho, kdo je udal je jasné, kde ty věci také kradli.
Ach jaj, cize dalsi "perlorodkar". Je pekne, ze ste sa chceli zastat kolegu. Nabuduce si to snad rozmyslite a nebudete za neho tahat zerave uhliky z pahreby a palit si prsty s niecim o com nemate evidentne ani paru...
ze by urazena jesitnost slovenskeho obcana, ktery nemuze unest, ze by se u nich mohlo krast ? Nevim, co se ti na tom zda tak divneho, ze by se mohly krast soucastky jiz z vyexpedovanych aut...pan Janda jen vyjadril svou domnenku(prani) a ja jsem za to jen rad, protoze me takova souvislost ani nenapadla...
Ze urazena jesitnost Divim sa, ze takato reakcia prisla az teraz. Ja vobec nespochybnujem, ze sa vo VW na Slovensku kradlo. Ak ste si nevsimoli reagoval som na uplne nieco ine, bez ohladu nato, kde sa tato kauza odohrala. Ak to bolo napr. v Indii reagoval by som uplne rovnako...A ako vidim, moje obavy sa naplnili a skandaluchtive hypotezy padli na urodnu podu. Verim, ze budete teraz tuto poplasnu spravu zodpovedne sirit dalej ako hotovu vec...
Alespoň už víme, proč se Tuaregy ze Slovenska tak serou. Vždyť v nich toho půlka chybí !
A kolkoze si ich uz mal, ze sa pises take veci? To by asi koncern VW nedaval do Bratislavy vyrobu vsetkych (okrem FAETONa) najzlozitejsich aut (Touareg, Cayenne, Q7). Inak - ja uz mam druheho a nemal som ziadnu zavadu a ani moji kamarati s Touaregmi nemali ziadny problem - a to ich poznam hodne... Takze zase informacia "jedna pani povidala..." ako tu je dobrym zvykom?
Tak koukám, že slovenský nacionalismus opadá a už věci začínáte brát v klidu, chytli jste se jen 2
a ty si najvacsi odbornik.... sorry, asi tu nikto nevedel ze "TY" vies vsetko.....
pro Roka : Skandaluchtive hypotezy ?...precti si jeste jednou, co napsal pan Janda : "Doufejme jen, že airbagy a další součástky nechybějí v některých prodaných, na Slovensku vyrobených vozech."...mne se to zda jako pripominka, ktera je zcela na miste, proto to slovo doufejme...nikdo netvrdi, ze po Slovensku(a jinde) jezdi stovky aut bez airbagu a jinych, jen se to neda bez dalsich informaci bohuzel vyloucit.
Ja som reagoval na cely komentar. A veta "Skrýt škodu v řádech desítek milionů bude chtít zřejmě více, než manipulaci s inventarizací skladových zásob..." dava tej predoslej trochu iny nadych...
dalsi co nepochopil, ze tu nie som ako obhajca VW Slovensko. Je mi dost volne, ci sa auta z tohto zavodu seru, alebo nie. Vobec nie som zainteresovany na zisku tejto spolocnosti a tak mi je jej dobre meno ukradnute. Takisto nie som (a predpokladam, ze ani nebudem) majitelom, niektoreho z aut vyrobeneho vo VW Slovensko.Precitajte si znova celu diskusiu a mozno pochopite na co som vlastne reagoval
prvy
No ty vole a predstav si, ze pred druhym mas naskok skoro 7 hodin!!! Jses proste king, co dodat.
Potvrďte prosím přezdívku, kterou jsme náhodně vygenerovali, nebo si zvolte jinou. Zajistí, že váš profil bude unikátní.
Tato přezdívka je už obsazená, zvolte prosím jinou.