Ducati vstupuje do světa elektrických skútrů. Prohlédli jsme si první vlaštovku

Tradiční italská značka Ducati se přizpůsobuje současnému trendu elektrických pohonů. Nenechejte se však zmást – největší díl práce odedře čínská společnost Vmoto.

V městských přibližovadlech, jako jsou třeba žluto-černá sdílená vozítka společnosti re.volt, která můžete zahlédnout po Praze, dává elektrický pohon asi největší smysl. Jsou malá, všude se vejdou, dobře se s nimi parkuje, a přestože nevypadají zrovna k světu a provoz není levný (u re.voltu 6 Kč za minutu, což mně nepřipadá úplně málo), účel splní. Stejně kladně se stavím i k elektrickým skútrům, kterých je na českém trhu už docela dost a koupíte je i tam, kde byste to možná nečekali – třeba v Alze či na Mall.cz.

Na našem trhu už se stihla zabydlet také čínská společnost Vmoto s evropským sídlem v Amsterdamu, vyrábějící elektrické skútry Super Soco. Dovoz do Česka zajišťuje společnost Certus Mercatus, která mašiny dodává prodejcům, například zmíněné Alze. Servis strojů zastřešuje importér, případně prodejce, je-li na to připraven.

VW nám ukázal zbraň pro příští dekádu. Srazí cenu elektroaut na minimum

VW nám ukázal zbraň pro příští dekádu. Srazí cenu elektroaut na minimum

Aktuální nabídka zahrnuje modely TC (3 kW, 150 N.m, dojezd 80 km, rychlost 45 km/h, cena 89.990 Kč) a TS 1200R (2,4 kW, 120 N.m, dojezd 80 km, rychlost 45 km/h, cena 79.990 Kč). Brzy však dorazí také retro TC Max s dojezdem až 100 km a maximální rychlostí 100 km/h, a konečně i model CUx, který vypadá jako italská Vespa Primavera. Je to sice čínská výroba, ale na druhou stranu – co dnes není? Navíc spojení s Itálii tady nakonec přece jenom je.

S Ducati za zády

Společnost Vmotor totiž spojila síly s italskou značkou Ducati, která tak s minimálními náklady (v porovnání s vlastním vývojem a testováním) vstupuje do světa elektroskútrů. Výsledkem je mašinka CUx Special Edition Ducati, která vznikne v počtu 800 kusů. Pár exemplářů se na začátku podzimu dostane také do Česka, každý s cenou 74.990 korun. To je o 5000 Kč více, než kolik zaplatíte za klasické CUx. Vezmeme-li ale v potaz, že se jednou může jednat o sběratelský artikl, je příplatek minimální.

TEST Honda PCX 125 vs. začátečník: Trapas hned na začátku!

TEST Honda PCX 125 vs. začátečník: Trapas hned na začátku!

Společnost Vmotor neodbyla premiéru Ducati edice modelu CUx jen tiskovou zprávou, ale pojala ji ve velkém stylu – prezentací přímo v továrně Ducati v Boloni, které se coby ambasador účastnil také špičkový pilot silničních motocyklů Dario Marchetti. Rozdíl v porovnání s běžným CUx je pouze v oranžovo-bílo-šedém matném provedení, díky nápisům Ducati na bocích ale v každém případě dostanete stylovku jako blázen.

Pohon obstarává elektromotor Bosch umístěný v náboji zadního kola. Má maximální výkon 2788 W, točivý moment 115 N.m a lithiová baterie, která je umístěna pod sedlem, váží asi 10 kilogramů a pro pohodlnější nabíjení doma (životnost je více než 600 cyklů) ji můžete snadno vyjmout, vystačí asi na 80 kilometrů jízdy. Celá mašina včetně baterie váží asi 70 kilogramů, tedy žádná těžká váha, a brzdění obstarávají kotoučové brzdy.

Projděte s námi nové muzeum Ducati. Je to fascinující podívaná

Projděte s námi nové muzeum Ducati. Je to fascinující podívaná

Je to subtilní, lehký a snadno ovladatelný skútr, který je s ohledem na aktuální trendy i co nejnižší odběr energie osazen diodovým osvětlením (přední světlomet má dosah asi 75 metrů). Je navíc docela chytrý. Ve výbavě nechybí omezovač rychlosti, USB vstup, ale ani přední kamera Xiaomi, schopná pořizovat fotky a videa v HD kvalitě, které se mohou hodit i jako důkazní materiál v případě nehody. Prostřednictvím mobilní aplikace můžete sledovat, kde se stroj aktuálně nachází či hltat informace týkající se baterie, jejíž plné nabití zabere asi 7 hodin.

Kvůli umístění baterie pod sedlem nezbylo moc místa na věci, které se do skútrů se spalovacími motory vejdou. Napadá mě třeba helma, menší notebook nebo malý nákup. Překvapilo mě také, že je desetikilový akumulátor pod sedlem pouze vložený a zajišťují jej jenom dorazy sedla. Během jízdy to stačí, jen aby se ale nakonec v případě nehody nerozhodnul opustit své místo...

TEST Opel Combo Life 1.2 Turbo a Van XL 1.5 CDTI: Když dva nedělají totéž

Opel Combo Life 1.2 Turbo a Van XL 1.5 CDTI

Opel Combo pochází z kvarteta rodných bratrů, kteří se s obměnami prodávají pod značkami PSA i Toyoty. Je tedy nasnadě, že v odpovídajících verzích se nebudou výrazně lišit. Což je do značné míry pravda, avšak rozdíly se najdou a užitková verze se od osobních modelů liší víc, než by se na první pohled zdálo.

včera | Petr Schnagl | 9 příspěvků
Za volantem nového Audi A4: S4 TDI má neskutečnou sílu, TDI Evo zase spotřebu

Audi A4 2.0 TDI Evo a S4 TDI (první svezení)

Nejúspěšnější model automobilky Audi, A4, slaví v letošním roce 25 let od začátku výroby. Facelift je ideálním dárkem, obzvláště když se nezaměřil pouze na změnu vzhledu.

17.  7.  2019 | Jan Mička | 69 příspěvků
TEST Mazda 3 Skyactiv-D (85 kW): Válka proti mainstreamu

Mazda 3 Skyactiv-D

Vpředu nijak zvlášť výkonný diesel, vzadu torzní příčka, mezigeneračně vyšší hmotnost a základní cena téměř 600 tisíc. Skoro se chce říct, že tohle už nezachrání ani ta hezká tvářička. Až na to, že nová trojka je něčím víc než jen neobyčejně vypadajícím hatchbackem.

16.  7.  2019 | Miro Mihálik | 59 příspěvků