VLF Destino je Fisker Karma za 5,5 milionu s motorem 6.2 V8

Fisker Karma není úplně mrtvý. Jenom se jmenuje jinak a místo čtyřválcového hybridu má nyní kompresorem přeplňovaný osmiválec z Corvetty ZR1.

Pamatujete si na hybridní supersedan Fisker Karma? Tak ten už je vlastně minulostí, i když zbytky po této zajímavé americké automobilce koupily Číňané a plánují znovu rozjet výrobu pod jinou značkou a s technikou BMW. Zvláštní je, že zákazníkům Fiskeru chyběl hlavně pořádný motor.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Malé logo 6.2 V8 na předním blatníku napovídá, že tohle nebude hybridní čtyřválec. Pod kapotou je totiž kompresorem plněný osmiválec z Cadillacu CTS-V či Corvetty ZR1

Designér Henrik Fisker se pak dal dohromady s bývalým šéfem GM Bobem Lutzem a konstruktérem Gilbertem Villarrealem, čímž vznikla malá automobilka VLF Automotive (dříve VL Production, když v ní ještě nefiguroval Fisker).

Škoda | BMW | Zajímavosti | Volkswagen | Renault | Život řidiče | Byznys | Peugeot | Honda | Nissan | Seat | Suzuki | Maybach

10 novodobých automobilových propadáků

Ta nyní pokračuje tam, kde Fisker skončil. A navíc odstraní veškerý hybridní pohon a pod kapotu nacpe pořádný motor. Není to nic menšího než kompresorem přeplňovaný osmiválec 6,2 l původem v Cadillacu CTS-V či Chevroletu Corvette ZR1.

Nyní tyto přestavby konečně míří k zákazníkům, ale nečekejte žádnou láci. Kompletní auto stojí 229 000 amerických dolarů, což je zhruba 5 500 000 korun.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
VLF Destino sice stojí 5,5 milionu, ale kde jinde dostanete čtyři sedačky, zakázkový interiér, výkon přes 600 koní, maximálku přes 320 km/h a velký kufr?

Zatímco Fisker Karma ukázal na váze 2400 kg a měl maximální krátkodobý výkon hybridní soustavy jen 300 kW (408 k), novinka s osmiválcem je o půl tuny lehčí a výkon motoru je 469 kW (638 k) v 6500 ot./min. Točivý moment má hodnotu 819 Nm v 3800 ot./min. To stačí ke zrychlení na 100 km/h za méně než čtyři sekundy a nejvyšší rychlosti „přes 320 km/h.“

To jsou parametry, které jen tak nějaký supersedan se čtyřmi plnohodnotnými sedačkami nenabídne. Takže najednou se ta cenovka nezdá zas tak přehnaná. Navíc každé auto vzniká prakticky podle individuálního přání zákazníka, pokud jde například o čalounění interiéru a podobně.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Kia je podruhé vítězem testu počáteční kvality

Kia je podruhé vítězem testu počáteční kvality

J.D. Power každoročně pořádá anketu o kvalitě vozů na trhu v USA. Už druhý rok z něho nejlépe vyšla Kia se svým výsledkem 72 PP100.

dnes | Daniel Havlina | 4 příspěvky
Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Na dovolenou si velká část motoristů bere i své bicykly. Pokud je nechcete převážet na střešním nosiči, zbývá řešení v podobě upevnění nosiče na víko zavazadelníku či na tažné zařízení. Švýcarský autoklub otestoval obě varianty na různých modelech.

18.  6.  2017 | Milan Lažanský | 32 příspěvků
Test: VW Golf GTI je i po faceliftu nejlepším hot-hatchem všedních dnů...

Volkswagen Golf GTI (2017)

Nedávný facelift Volkswagenu Golf se dotkl i verze GTI. Vyzkoušeli jsme základní variantu s manuální převodovkou.

15.  6.  2017 | Milan Lažanský | 44 příspěvků