VLF Destino je Fisker Karma za 5,5 milionu s motorem 6.2 V8

Fisker Karma není úplně mrtvý. Jenom se jmenuje jinak a místo čtyřválcového hybridu má nyní kompresorem přeplňovaný osmiválec z Corvetty ZR1.

Pamatujete si na hybridní supersedan Fisker Karma? Tak ten už je vlastně minulostí, i když zbytky po této zajímavé americké automobilce koupily Číňané a plánují znovu rozjet výrobu pod jinou značkou a s technikou BMW. Zvláštní je, že zákazníkům Fiskeru chyběl hlavně pořádný motor.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Malé logo 6.2 V8 na předním blatníku napovídá, že tohle nebude hybridní čtyřválec. Pod kapotou je totiž kompresorem plněný osmiválec z Cadillacu CTS-V či Corvetty ZR1

Designér Henrik Fisker se pak dal dohromady s bývalým šéfem GM Bobem Lutzem a konstruktérem Gilbertem Villarrealem, čímž vznikla malá automobilka VLF Automotive (dříve VL Production, když v ní ještě nefiguroval Fisker).

10 novodobých automobilových propadáků

10 novodobých automobilových propadáků

Ta nyní pokračuje tam, kde Fisker skončil. A navíc odstraní veškerý hybridní pohon a pod kapotu nacpe pořádný motor. Není to nic menšího než kompresorem přeplňovaný osmiválec 6,2 l původem v Cadillacu CTS-V či Chevroletu Corvette ZR1.

Nyní tyto přestavby konečně míří k zákazníkům, ale nečekejte žádnou láci. Kompletní auto stojí 229 000 amerických dolarů, což je zhruba 5 500 000 korun.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
VLF Destino sice stojí 5,5 milionu, ale kde jinde dostanete čtyři sedačky, zakázkový interiér, výkon přes 600 koní, maximálku přes 320 km/h a velký kufr?

Zatímco Fisker Karma ukázal na váze 2400 kg a měl maximální krátkodobý výkon hybridní soustavy jen 300 kW (408 k), novinka s osmiválcem je o půl tuny lehčí a výkon motoru je 469 kW (638 k) v 6500 ot./min. Točivý moment má hodnotu 819 Nm v 3800 ot./min. To stačí ke zrychlení na 100 km/h za méně než čtyři sekundy a nejvyšší rychlosti „přes 320 km/h.“

To jsou parametry, které jen tak nějaký supersedan se čtyřmi plnohodnotnými sedačkami nenabídne. Takže najednou se ta cenovka nezdá zas tak přehnaná. Navíc každé auto vzniká prakticky podle individuálního přání zákazníka, pokud jde například o čalounění interiéru a podobně.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Speciál: Alternativní pohony

K vývoji alternativních pohonů došlo kvůli ztenčujícím se zásobám ropy a problémům se znečištěním životního prostředí. V automobilovém průmyslu se v současnosti nejčastěji hovoří o pohonech na LPG, CNG, vodík a elektrický proud. Právě v posledních dvou zmíněných pohonech je podle odborníků budoucnost.

Přehled aut s pohonem na LPG Koupit auto na CNG?Auta na CNG: Jak dojedou daleko?Toyota Mirai na vodíkVW razí cenu elektroaut na minimumHyundai Nexo - SUV na vodíkRevoluční CNG-mild-hybrid Škoda do detailu

TEST Audi Q8 50 TDI quattro: Mohlo být dokonalé, ale přišlo WLTP

Audi Q8 50 TDI quattro

Své velké SUV-kupé uvedlo Audi jako poslední z trojice luxusních německých značek. Dalo mu to, co konkurence nemá a vyladilo jej téměř k dokonalosti.

11.  10.  2018 | Jan Mička | 21 příspěvků
TEST Volvo V60 D4 Polestar: Zpomalí vám tep, vyžehlí děravé okresky!

Volvo V60 D4 Polestar

Nová generace Volva V60 těží z moderní platformy a bere si to podstatné z větších modelů. Možná je to také poslední dieselová generace. Což je škoda.

9.  10.  2018 | Milan Lažanský | 24 příspěvků
Minitest Ford Focus 1.5 EcoBlue: Jízdně extra třída. Ale co uvnitř?

Ford Focus 1.5 EcoBlue (minitest)

Focus s přibývajícími generacemi postupně ztratil své postavení řidičsky výjimečného vozu, ve svém nejnovějším provedení však opět dostal prvotřídní podvozek. Jak do toho zapadá diesel a automat?

7.  10.  2018 | Miro Mihálik | 32 příspěvků