VLF Destino je Fisker Karma za 5,5 milionu s motorem 6.2 V8

Fisker Karma není úplně mrtvý. Jenom se jmenuje jinak a místo čtyřválcového hybridu má nyní kompresorem přeplňovaný osmiválec z Corvetty ZR1.

Pamatujete si na hybridní supersedan Fisker Karma? Tak ten už je vlastně minulostí, i když zbytky po této zajímavé americké automobilce koupily Číňané a plánují znovu rozjet výrobu pod jinou značkou a s technikou BMW. Zvláštní je, že zákazníkům Fiskeru chyběl hlavně pořádný motor.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Malé logo 6.2 V8 na předním blatníku napovídá, že tohle nebude hybridní čtyřválec. Pod kapotou je totiž kompresorem plněný osmiválec z Cadillacu CTS-V či Corvetty ZR1

Designér Henrik Fisker se pak dal dohromady s bývalým šéfem GM Bobem Lutzem a konstruktérem Gilbertem Villarrealem, čímž vznikla malá automobilka VLF Automotive (dříve VL Production, když v ní ještě nefiguroval Fisker).

10 novodobých automobilových propadáků

10 novodobých automobilových propadáků

Ta nyní pokračuje tam, kde Fisker skončil. A navíc odstraní veškerý hybridní pohon a pod kapotu nacpe pořádný motor. Není to nic menšího než kompresorem přeplňovaný osmiválec 6,2 l původem v Cadillacu CTS-V či Chevroletu Corvette ZR1.

Nyní tyto přestavby konečně míří k zákazníkům, ale nečekejte žádnou láci. Kompletní auto stojí 229 000 amerických dolarů, což je zhruba 5 500 000 korun.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
VLF Destino sice stojí 5,5 milionu, ale kde jinde dostanete čtyři sedačky, zakázkový interiér, výkon přes 600 koní, maximálku přes 320 km/h a velký kufr?

Zatímco Fisker Karma ukázal na váze 2400 kg a měl maximální krátkodobý výkon hybridní soustavy jen 300 kW (408 k), novinka s osmiválcem je o půl tuny lehčí a výkon motoru je 469 kW (638 k) v 6500 ot./min. Točivý moment má hodnotu 819 Nm v 3800 ot./min. To stačí ke zrychlení na 100 km/h za méně než čtyři sekundy a nejvyšší rychlosti „přes 320 km/h.“

To jsou parametry, které jen tak nějaký supersedan se čtyřmi plnohodnotnými sedačkami nenabídne. Takže najednou se ta cenovka nezdá zas tak přehnaná. Navíc každé auto vzniká prakticky podle individuálního přání zákazníka, pokud jde například o čalounění interiéru a podobně.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

TEST VW Arteon 2.0 TSI DSG 4Motion: Poslední funkční období

VW Arteon 2.0 TSI DSG 4Motion

Nebude trvat dlouho a Arteon přenechá „funkci“ vlajkové lodi Volkswagenu nové generaci SUV Touareg. Než se tak stane, pojďme si něco říci o nejvýkonnějším provedení nabídky.

19.  4.  2018 | Jan Mička | 44 příspěvků
Minitest Peugeot 308 GTi: Skvělý hot-hatch! Dokud nestisknete „Sport“

Peugeot 308 GTi (minitest)

Vyzkoušeli jsme vrcholnou verzi modelu 308 druhé generace po modernizaci. Dokazuje, že mezi rychlými hatchbacky si může vybrat každý přesně dle svých potřeb a přání.

17.  4.  2018 | Milan Lažanský
TEST Lexus IS 300h: Není dokonalý, ale má k tomu blízko

Lexus IS 300h

Absenci vznětového motoru automobilka Lexus vyvažuje hybridním ústrojím. A jsem toho názoru, že pro model IS je to ta nejlepší možná varianta.

14.  4.  2018 | Jan Mička | 27 příspěvků