Vlastnit auto už mladé Američany neláká

Pojmy „americký životní styl“ a „automobilová kultura“ platily celé dvacáté století téměř za synonyma. Na začátku tisíciletí se už tolik nepřekrývají. Spojené státy sice zůstávají významným hráčem, co se týče výroby, exportu i importu aut, v jejich vlastnictví však Američané významně zaostávají za zbytkem západního světa.
Vlastnit auto už mladé Američany neláká

S překvapivým zjištěním přišla analýza think tanku Carnegie Endowement. Každých tisíc Američanů vlastní 439 osobních vozů – na jedno auto tedy připadají zhruba dva majitelé. Tento poměr řadí Spojené státy ve světě až na pětadvacátou pozici.

Statisticky vzato mají víc aut ve svých garážích obyvatelé téměř celé západní Evropy, včetně krizí zmítaného Řecka. Pro automobilový průmysl, který se stále srovnává s dopady hospodářské recese, to není dobrá zpráva.

„Viník“ současné situace se navíc nijak neskrývá. Určitá část hlavně mladých Američanů přestává vnímat vlastnictví automobilu jako životní milník a symbol dospělosti. Uvědomuje si to i prezident americké větve automobilky Toyota Jim Lentz: „Musíme čelit realitě toho, že mladí nemají takový zájem o koupi automobilu jako předchozí generace. Radši si pořídí nejnovější smartphone než řidičák.“

V rozhodnutí dvacátníků nepořizovat si auto hraje roli více faktorů, na prvním místě jsou však ekonomické důvody. V situaci, kdy řada absolventů opouští univerzity zatížena studentskou půjčkou a stabilní práce není samozřejmostí, není nákup auta a s ním spojené pravidelné investice prioritou.

Stále více mladých Američanů navíc přichází na chuť životu ve velkých městech. Jak to vystihl magazín Atlantic Weekly, pro poválečnou generaci, takzvané babyboo mers, která vyrůstala na předměstích, „znamenaly klíčky od auta svobodu. Pro nynější městskou generaci znamenají boj o parkovací místo“.

Zdroj: E15.cz
 

Je třetí kolo k něčemu? Test skútru Yamaha Tricity 125

Je třetí kolo k něčemu? Test skútru Yamaha Tricity 125

Yamaha Tricity je v podstatě běžný městský skútr, který ale díky své koncepci nabízí řadu výhod. Můžete ho řídit i s běžným béčkem nebo řidičákem A1, nabízí extra porci stability navíc a může ho tak řídit i naprostý začátečník. Navíc, ze semaforů odjedete vždy jako první a ve finále nabízí i nejnižší cenu ze všech tříkolových skútrů.

dnes | Michal Žďárský
Kia je podruhé vítězem testu počáteční kvality

Kia je podruhé vítězem testu počáteční kvality

J.D. Power každoročně pořádá anketu o kvalitě vozů na trhu v USA. Už druhý rok z něho nejlépe vyšla Kia se svým výsledkem 72 PP100.

včera | Daniel Havlina | 12 příspěvků
Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Na dovolenou si velká část motoristů bere i své bicykly. Pokud je nechcete převážet na střešním nosiči, zbývá řešení v podobě upevnění nosiče na víko zavazadelníku či na tažné zařízení. Švýcarský autoklub otestoval obě varianty na různých modelech.

18.  6.  2017 | Milan Lažanský | 32 příspěvků