Vlastník Saabu požádal o vyhlášení bankrotu

Vlastník Saabu požádal o vyhlášení bankrotu

Společnost Swedish Automobile, nizozemský vlastník švédské automobilky Saab, dnes vzdala snahy o její záchranu a požádala švédský soud, aby vyhlásil její bankrot a poslal ji do konkurzu.

Soud ve Vanersborgu v jihozápadním Švédsku by o otevření cesty k zániku jedné z nejznámějších švédských značek měl rozhodnout ještě dnes.
 
Šéf nizozemské společnosti Swedish Automobile Victor Muller podal soudu osobně návrh na konkurz Saabu poté, co předešlý vlastník, americká skupina General Motors (GM), o víkendu odmítla všechny návrhy na záchranu švédské firmy. Kvůli tomu se z jednání o financování reorganizace Saabu stáhla čínská automobilka Zhejiang Youngman Lotus Automobile. GM je stále klíčovým dodavatelem Saabu.

Předpokládá se, že soud návrh na konkurz Saabu schválí, uvedla Swedish Automobile. Také nucený správce Saabu Guy Lofalk nedávno požádal o zrušení ochrany podniku před věřiteli a o vyhlášení bankrotu.

Analytici předpokládají, že firma bude po vstupu do konkurzu rozporcována a po částech prodána. Zástupci města Trollhätttan, kde Saab zaměstnává více než 3000 lidí, se však nevzdávají naděje, že se objeví kupec, který by značku na poslední chvíli ještě zachránil.

„Rozhodně chováme naděje, že konkurzní správce bude usilovat o řešení, v jehož rámci bude společnost prodána jako celek,“ uvedl starosta Trollhättanu Paul Akerlund.

Případný prodej firmy v konkurzu však bude podle expertů záviset stejně na GM, která Saab ovládala od roku 1989. „Licence, které vlastní GM, jsou pro hodnotu Saabu klíčové. Pokud GM nebude chtít do Saabu ve strachu z čínské konkurence nikoho pustit, pak tady zřejmě už mnoho hodnoty nezůstává,“ řekl agentuře AP švédský právník Peter Smedman.

Zdroj: E15.cz

 

Minitest Volkswagen Golf Sportsvan 1.5 TSI DSG: Lepší než originál

VW Golf Sportsvan (minitest)

Ač se označení „sportující van“ může zdát hodně přitažené za vlasy, minimálně ve srovnání se stejně velkými crossovery a ve spojení s motorem o výkonu 150 koní to zase není takový nesmysl.

včera | Miro Mihálik | 34 příspěvků
TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

19.  7.  2018 | Milan Lažanský | 52 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků