Vlasta Korec má rád stopařky i „Kryštofa“

Známý moderátor a muzikálový herec ročně najezdí svým vozem kolem 60 000 km a k tomu ještě několik kilometrů na motorce s tvrzením, že nejhezčí pohled na svět je právě ze sedla motocyklu. A jak odpověděl na naše tradiční otázky se dozvíte z dnešního rozhovoru.
Vlasta Korec má rád stopařky i „Kryštofa“

Jakým vozem v současné době jezdíte?

Renault Megane Coupe Cabrio - 1,9 dCi


Jaké vozy jste vystřídal, popř. jaký byl Váš nejoblíbenější?

Peugeot 205, Mitsubishi Colt, Audi 100, Škoda Felicia, Ford Escort, Renault Megane coupe, Renault Megane CC. Kromě "japonce" všechny vozy dieselové. Ke každému vozu jsem si vybudoval zvláštní vztah, vždy to byl kamarád do pohody i nepohody. A paradoxně mě žádný z těchto vozů nikdy "nevypekl".... 


Dodržujete rychlostní limity a jak se Vám jezdí po českých komunikacích?

Musím se přiznat, že nepatřím k řidičům, kteří vždy a všude dodržují pravidla provozu. Sem tam rychlá jízda, předjíždění, ale vždy v takových situacích, kdy neohrožuji ostatní účastníky provozu. Udělám- li chybu měl bych za ni pykat já sám. A ty naše komunikace - to je příběh sám o sobě. V pravdě si myslím, že divadelníci by tohle "veledílo" zařadili do kategorie Tragedie!!!

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Jak se ohodnotíte jako řidič, kolik km najezdíte ročně?

Nechci hodnotit sám sebe, nepřísluší mi to. Ani se nechci plácat sám po zádech. Vím jen, že školu jsem měl výbornou - od táty jenž je skvělým řidičem. Pevně doufám, že většina jeho "lekcí " dopadla na úrodnou půdu. Schopnost předvídat, přizpůsobit rychlost stavu a situaci na vozovce, tolerance..., je toho dost. Ročně najezdím kolem 60 000km, což je myslím si dost. Doufám, že počtu kilometrů odpovídá také vyzrálost řidiče!!!


Máte nějakou veselou příhodu za volantem?

Našla by se. Bude to také moje nejtrapnější situace za volantem. Jednou jsem agresivně gestikuloval na jednu slečnu, že by mi měla dát přednost, a ať se naučí pořádně jezdit... Po zjištění, že jsem tu přednost měl dat já, jsem se hodně dlouho červenal. Teď se také už směji. Vždy, než cokoliv vypustím za volantem z úst, raději dvakrát zkontroluji situaci a značky kolem.


Berete stopaře, popř. stopoval jste někdy?

Jako student konzervatoře a posléze JAMU jsem občas cestoval stopem na výlety a za „holkama“. A řidiči mě kupodivu brali. Díky tomu cítím určitý dluh a stopaře (hlavně stopařky) rád svezu.

Dovedete poskytnout první pomoc?

Před rokem jsem uváděl pořad, který se týkal právě první pomoci.
Viděl jsem výklad a názorné ukázky častokrát. Doufám, že bych nezklamal.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Co říkáte bezpečnostním akcím typu "Kryštof" a jaké máte zkušenosti s  Policií ČR, platíte často pokuty?

Kryštof - musím přiznat ač nerad - funguje!!! Stačí pár akcí tohoto typu za rok a máme názorný obraz o tom, co se děje na našich silnicích. A není to vždy příjemné zjištění. Naše policisty bych docela pochválil. Dá se s nimi mluvit a diskutovat. Né jako v cizině (i když znáte řeč). Naši policisté se většinou chovají jako normální lidi a dokážou být lidští. Díky čemuž se mi daří někdy "ukecat" pokutu. Horší je to s lístkama za stěračem za špatné parkování. To neukecám a musím zaplatit. Ač nerad za parkování platím často. 


Byl jste účastníkem dopravní nehody? Jak a kde?


Vracel jsem se z moderování akce z Hradce Králové. Přijel jsem asi jako třetí vůz k hromadné nehodě. Pochopitelně jsem vystartoval a snažil se pomoci. Pohled, který se mi naskytl už nechci nikdy zažít. Má vlastní bezmoc při pohledu na zaklíněného muže ve zdeformovaném voze prosícího "maminku a pana boha ať to nebolí". To bych opravdu už nikdy nechtěl zažít. Aktivně ani pasivně. Jinak řidiči, kteří touto trasou jezdí, vědí, že by si na této cestě měli dát pozor.


Jak se díváte na motorkáře?


Velmi pozitivně, protože se mezi ně také počítám. Ročně najezdím kilometry taky jako řidič motocyklu. A vzhledem k této vášni bych pozměnil jedno rčení: "nejkrásnější pohled na svět je ze sedla motocyklu." 


Co by jste poradil, popř. doporučil či popřál čtenářům AutoRevue.cz?

Silnice není závodní okruh. Neberte se na silnici příliš vážně a nechovejte se jako samolibí blbci. Čím silnější a dražší vůz tím si toho můžu dovolit víc. Předvídejte – vždy!!! Buďte tolerantní. Děkuji za sebe, svou rodinu, své blízké a za své děti, kterých se
snad někdy v budoucnu dočkám.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

včera | David Rusol | 20 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Minitest Renault Espace 1.8 TCe

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 10 příspěvků
TEST Volkswagen Polo 1.0 TSI Highline – Golfův revír

Volkswagen Polo 1.0 TSI

Segment malých vozů pomalu dorůstá modely nižší střední třídy. Nový Volkswagen Polo je toho důkazem, z vyšších tříd si navíc půjčil i několik užitečných technologií.

7.  12.  2017 | Jan Mička | 30 příspěvků