Vlasta Korec má rád stopařky i „Kryštofa“

Známý moderátor a muzikálový herec ročně najezdí svým vozem kolem 60 000 km a k tomu ještě několik kilometrů na motorce s tvrzením, že nejhezčí pohled na svět je právě ze sedla motocyklu. A jak odpověděl na naše tradiční otázky se dozvíte z dnešního rozhovoru.
Vlasta Korec má rád stopařky i „Kryštofa“

Jakým vozem v současné době jezdíte?

Renault Megane Coupe Cabrio - 1,9 dCi


Jaké vozy jste vystřídal, popř. jaký byl Váš nejoblíbenější?

Peugeot 205, Mitsubishi Colt, Audi 100, Škoda Felicia, Ford Escort, Renault Megane coupe, Renault Megane CC. Kromě "japonce" všechny vozy dieselové. Ke každému vozu jsem si vybudoval zvláštní vztah, vždy to byl kamarád do pohody i nepohody. A paradoxně mě žádný z těchto vozů nikdy "nevypekl".... 


Dodržujete rychlostní limity a jak se Vám jezdí po českých komunikacích?

Musím se přiznat, že nepatřím k řidičům, kteří vždy a všude dodržují pravidla provozu. Sem tam rychlá jízda, předjíždění, ale vždy v takových situacích, kdy neohrožuji ostatní účastníky provozu. Udělám- li chybu měl bych za ni pykat já sám. A ty naše komunikace - to je příběh sám o sobě. V pravdě si myslím, že divadelníci by tohle "veledílo" zařadili do kategorie Tragedie!!!

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Jak se ohodnotíte jako řidič, kolik km najezdíte ročně?

Nechci hodnotit sám sebe, nepřísluší mi to. Ani se nechci plácat sám po zádech. Vím jen, že školu jsem měl výbornou - od táty jenž je skvělým řidičem. Pevně doufám, že většina jeho "lekcí " dopadla na úrodnou půdu. Schopnost předvídat, přizpůsobit rychlost stavu a situaci na vozovce, tolerance..., je toho dost. Ročně najezdím kolem 60 000km, což je myslím si dost. Doufám, že počtu kilometrů odpovídá také vyzrálost řidiče!!!


Máte nějakou veselou příhodu za volantem?

Našla by se. Bude to také moje nejtrapnější situace za volantem. Jednou jsem agresivně gestikuloval na jednu slečnu, že by mi měla dát přednost, a ať se naučí pořádně jezdit... Po zjištění, že jsem tu přednost měl dat já, jsem se hodně dlouho červenal. Teď se také už směji. Vždy, než cokoliv vypustím za volantem z úst, raději dvakrát zkontroluji situaci a značky kolem.


Berete stopaře, popř. stopoval jste někdy?

Jako student konzervatoře a posléze JAMU jsem občas cestoval stopem na výlety a za „holkama“. A řidiči mě kupodivu brali. Díky tomu cítím určitý dluh a stopaře (hlavně stopařky) rád svezu.

Dovedete poskytnout první pomoc?

Před rokem jsem uváděl pořad, který se týkal právě první pomoci.
Viděl jsem výklad a názorné ukázky častokrát. Doufám, že bych nezklamal.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Co říkáte bezpečnostním akcím typu "Kryštof" a jaké máte zkušenosti s  Policií ČR, platíte často pokuty?

Kryštof - musím přiznat ač nerad - funguje!!! Stačí pár akcí tohoto typu za rok a máme názorný obraz o tom, co se děje na našich silnicích. A není to vždy příjemné zjištění. Naše policisty bych docela pochválil. Dá se s nimi mluvit a diskutovat. Né jako v cizině (i když znáte řeč). Naši policisté se většinou chovají jako normální lidi a dokážou být lidští. Díky čemuž se mi daří někdy "ukecat" pokutu. Horší je to s lístkama za stěračem za špatné parkování. To neukecám a musím zaplatit. Ač nerad za parkování platím často. 


Byl jste účastníkem dopravní nehody? Jak a kde?


Vracel jsem se z moderování akce z Hradce Králové. Přijel jsem asi jako třetí vůz k hromadné nehodě. Pochopitelně jsem vystartoval a snažil se pomoci. Pohled, který se mi naskytl už nechci nikdy zažít. Má vlastní bezmoc při pohledu na zaklíněného muže ve zdeformovaném voze prosícího "maminku a pana boha ať to nebolí". To bych opravdu už nikdy nechtěl zažít. Aktivně ani pasivně. Jinak řidiči, kteří touto trasou jezdí, vědí, že by si na této cestě měli dát pozor.


Jak se díváte na motorkáře?


Velmi pozitivně, protože se mezi ně také počítám. Ročně najezdím kilometry taky jako řidič motocyklu. A vzhledem k této vášni bych pozměnil jedno rčení: "nejkrásnější pohled na svět je ze sedla motocyklu." 


Co by jste poradil, popř. doporučil či popřál čtenářům AutoRevue.cz?

Silnice není závodní okruh. Neberte se na silnici příliš vážně a nechovejte se jako samolibí blbci. Čím silnější a dražší vůz tím si toho můžu dovolit víc. Předvídejte – vždy!!! Buďte tolerantní. Děkuji za sebe, svou rodinu, své blízké a za své děti, kterých se
snad někdy v budoucnu dočkám.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

bazar

Renault Scenic 1,5
Rok výroby: 2007
Stav: 156 336 km
Cena: 77 000 Kč
Renault Grand Scenic 1,6
Rok výroby: 2013
Stav: 43 752 km
Cena: 330 000 Kč
Renault Fluence 1,6
Rok výroby: 2010
Stav: 85 652 km
Cena: 170 000 Kč
Renault Clio 1,2
Rok výroby: 2007
Stav: 183 281 km
Cena: 45 000 Kč
Renault Thalia 1,4
Rok výroby: 2006
Stav: 52 888 km
Cena: 60 000 Kč
Renault Thalia 1,2
Rok výroby: 2007
Stav: 156 314 km
Cena: 56 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

17.  8.  2017 | Milan Lažanský | 4 příspěvky
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 34 příspěvků
Test ojetiny BMW Z4 (E85): Divoký design, ale také poctivá mechanika

Ojetina: BMW Z4

Příchod BMW Z4 způsobil po uhlazeném Z3 docela šok. Pod rozbouřenou karoserií se ale skrývá osvědčená technika. Na co si dát pozor?

12.  8.  2017 | David Rusol | 7 příspěvků