Vlajkové lodi Bentley vzniklo již 40 tisíc kusů. Víte, co má společného se Škodou Fabia?

Moderní interpretace jména Flying Spur je ve výrobě již patnáct let. Nyní se ctí převzala pozici vlajkové lodi.

Bentley Flying Spur (dříve Continental Flying Spur) se vyrábí od roku 2005. Luxusní sedan vycházející z grand toureru Continental GT se od loňského roku vyrábí již ve třetí generaci. Bentley nyní informuje, že se tohoto vozu vyrobilo dohromady již čtyřicet tisíc kusů, což je na luxusní okrajový segment velmi vysoké číslo.

Není tak od věci si připomenout, jakou tyto ručně stavěné vozy z Crewe ušly za 15 let cestu. Design první generace modelu navrhl Dirk van Braeckel. Tento Belgičan si udělal u koncernu Volkswagen jméno již při práci na první generaci Audi A3 a tehdejší limuzíně A8. Pod kapotou byl motor W12, který Flying Spur sdílel s VW Phaeton. Bentley jej však naladilo až na 449 kW (610 koní). 

Decentně sportovnější. Bentley uvádí pro Flying Spur balíček karbonových dílů

Decentně sportovnější. Bentley uvádí pro Flying Spur balíček karbonových dílů

První generace vydržela v produkci obvyklých osm let. Druhá generace spatřila světlo světa na autosalonu v Ženevě v roce 2013. Za jejím designem stál Luc Donckerwolke, který stojí i za designovým jazykem Lamborghini po jeho vstupu do koncernu. Stejně jako Braeckel i Donckerwolke pracoval na první generaci Škody Fabia.

V Mladé Boleslavi pracoval v designerském centru Škodovky v letech 1994 až 1996. Mimo Fabii má tak prsty i v Octavii. Druhá generace modelu Flying Spur již udělala ústupek v podobě úspornějšího motoru. Vedle agregátu W12 se tak prodávala i s motorem V8, který však díky dvojitému přeplňování dosahoval ve verzi S výkonu 528 koní.

Mulliner již vyrábí památeční Bentley. V pořadí má silniční jachtu pro smetánku

Mulliner již vyrábí památeční Bentley. V pořadí má silniční jachtu pro smetánku

Tvůrci také vyměnili německou převodovku ZF a místo šestistupňové dali osmistupňovou, která se v modelu drží dodnes. Aktuální verze vozu dosahuje rychlosti až 333 km/h. Na každém kousku stráví 250 pracovníků přes sto hodin práce. Z již prodaných 40 tisíc kusů putovala polovina do Ameriky a Číny. Zhruba čtyři tisíce kusů pak jezdí doma po Anglii.

Kořeny jména Flying Spur sahají až do dřevních dob automobilky Bentley, kdy chtěli šéfdesignér John Polwhele Blatchley a inženýr Ivan Evernden stvořit vrchol grand touringu. Aktuální verze vozu se nyní stává vlajkovou lodí. Tento titul patřil modelu Mulsanne, který však odchází bez přímého nástupce.

Škoda Fabia

Škoda Fabia je českým zástupcem v konkurencí nabitém segmentu B. Jako poslední vůz své třídy nabízí i karoserii kombi a mimo soukromých zákazníků je oblíbená také jako referentský vůz ve firmách na leasing. Čtvrtá generace modelu měla světovou premiéru 4. května 2021 prostřednictvím unikátní virtuální prezentace.

První jízdy s prototypy 4. generace • Ceny a výbava • Nejlevnější verze • Minitest Škoda Fabia III Combi 1.0 TSI • Historie Škody Fabia 

DS 4 je synonymem pařížského luxusu. Už jsme se svezli a máme dobré zprávy

DS 4 PureTech a E-Tense

Tři roky po ukončení výroby se vrací DS 4 ve druhé generaci. Jak jezdí, jsme vyzkoušeli v zemi, kde je tenhle kompaktní model s nádechem luxusu doma: ve Francii.

včera | David Šprincl | 12 příspěvků
TEST Volkswagen Arteon R 2.0 TSI SB: Chladnokrevně efektivní bijec v kvádru

Vokswagen Arteon R Shooting Brake

Velké benzinové kombi s pořádnou porcí výkonu a bez elektromotorů? Do budoucna půjde o stále vzácnější zboží. V téhle formě je snadné odpustit mu i drobné nedokonalosti.

14.  9.  2021 | Richard Herbich | 35 příspěvků
Poprvé za volantem nové Dacie Duster: Opět se vyplatilo poslouchat zákazníky

Dacia Duster TCe 130 EDC

Nové funkce, automatická převodovka, lepší interiér. Facelift dokazuje, že skvělá Dacia Duster může být ještě lepší.

12.  9.  2021 | Vladimír Kadera | 37 příspěvků