Vladimír Vošický: Někdo si stále ještě myslí, že Hyundai rovná se levné

V druhé, závěrečné části rozhovoru pro AR Vladimír Vošický vysvětluje, co stojí za úspěchem vozů Hyundai v Česku...
Vladimír Vošický: Někdo si stále ještě myslí, že Hyundai rovná se levné

AR: Ještě nedávno podceňovaná značka Hyundai v posledních měsících v Česku zvyšuje prodeje. Co za tím je?

Hyundai je relativně mladá automobilka, vznikla až v roce 1967. A až do začátku devadesátých let Hyundai vyráběl laciná auta. Nebyla špatná, ale nepředstavovala více než průměr...

AR: ... a byla ukrutně ošklivá.

Nebyla designově z nejpovedenějších, to je pravda. Se změnou předsedy představenstva společnosti v polovině devadesátých let však došlo k výrazné změně. Ta se projevila naplno o nějakých deset let později. Hyundai se maximálně soustředil na kvalitu. A to nejen u techniky. Kladl větší důraz i na design aut. Tam proběhl dramatický přerod před čtyřmi lety. Výsledkem je, že dnes už se nemusí majitel vozu Hyundai stydět zaparkovat vedle auta jakékoli světové značky. A také jsme domácím výrobcem. O čemž i důrazně mluvíme. Takže když tyto tři věci propojíme, je to možná ta kombinace, která z nás dnes dělá sílící dvojku na českém trhu.

AR: Nedávno jste vyhlásil, že se chcete stát na českém trhu dokonce jedničkou. To jste myslel opravdu vážně?

Vize Hyundaie pro celý svět je stát se nejoblíbenější automobilovou značkou. My tu vizi nejen sdílíme, ale navíc jsme k tomu přidali jako domácí výrobce i větší ambici. Chceme, aby našich vozů jezdilo na českých silnicích co nejvíce. Když se podívám na vozový park v České republice, je tu spousta značek, tři, možná čtyři jsou dominantní. A právě od nich k nám v poslední době přichází nejvíce zákazníků. Takže neříkáme, že se teď staneme jedničkou. Usilujeme o to, abychom se stali nejoblíbenější automobilovou značkou.

Statistiky | Rozhovory | Hyundai

Vladimír Vošický: Vadí nám, jak se interpretují výsledky prodejů

AR: S podobným prohlášením dosud nepřišla jiná značka. Nikdo si netroufl zpochybnit dominantní postavení Škody. Proč vy?

Není mnoho značek, které by si to mohly dovolit říct, aniž by to vyznělo jen jako plané prohlášení. My si ale myslíme, že díky portfoliu vozů, jež v Česku vyrábíme, a našemu zaměření na to máme.

AR: Hodně hlasitě zní i vaše další vyhlášení – že i30 ovládne nižší střední obchodní třídu.

Nové i30 od počátku dáváme do vínku, že z ní chceme udělat nejprodávanější vůz na českém trhu. To je pravda. K tomu tvrzení nás opravňuje i to, že zákazník, který si vyhlédne Hyundai jako svou značku, jí zůstává věrný. A dosud tuto značku u nás mnoho zákazníků takzvaně neobjevilo. Přitom Hyundai je už dnes ve světě v pětce největších globálních hráčů. A nestalo se tak náhodou. Je to tedy pro nás velký úkol. Přivést českého zákazníka k naší značce. Přesvědčit ho, že dnes jsme někde jinde než v minulosti. Že pokud koupí náš vůz, společensky si nepohorší. Vymanit Hyundai ze šuplíku, kam se u nás kdysi dostal.

AR: Jak pracujete s cenou? Dříve byla značka Hyundai synonymem pro to nejlevnější.

Dnes už tuhle nálepku nemáme. Zbavili jsme se jí. Nabízíme kvalitu, špičkovou výbavu, povedený design, služby. A to celé zabalené ve vstřícné cenové politice. U nás už si lidé nekupují nejlacinější auta. Je ale jasné, a český trh není výjimkou, že cena je důležitá. Když se dělají průzkumy, tak málokdo řekne, že pro něj je nejdůležitější cena. Ale ve skutečnosti tomu tak je. A nám se daří ještě jedno – nic neskrývat. Nepřekvapovat zákazníka nějakými dodatečnými platbami.

AR: Daří se vám zvyšovat i průměrnou cenu prodaných vozů?

Určitě. Dokonce bych řekl, že někdy větším tempem, než by si naše konkurence přála. Je to znát i na komentářích. Ať už novinářů či laické veřejnosti. Pořád ještě u některých lidí přetrvává, že Hyundai rovná se levné. A tvrdí to vesměs lidé, kteří v našich nových vozech neseděli.

 

Vladimír Vošický (49)

V roce 2010 nastoupil na nově zřízenou pozici Business Operations Director (Ředitel pro obchod a servisní služby) společnosti Hyundai Motor Czech. Před tím působil krátce v českém zastoupení značky Peugeot, kde zastával pozici ředitele prodeje. Svoji kariéru zahájil u značky Ford, pro kterou pracoval téměř 18 let, z toho 6,5 roku u českého zastoupení na pozici generálního ředitele a jednatele. Jako ředitel také pomáhal rozjezdu značky Ford v Rumunsku.
 

 
 
 
Foto E15 Anna Vacková 
 
Hyundai H 1 2.497
Rok výroby: 2008
Stav: 200 909 km
Cena: 135 000 Kč
Hyundai i30 1.582
Rok výroby: 2011
Stav: 89 007 km
Cena: 129 000 Kč
Hyundai i30 1.582
Rok výroby: 2012
Stav: 121 058 km
Cena: 165 000 Kč
Test: Audi A5 Coupé je moderní a vyspělé GT. Pár výhrad ale máme...

Audi A5 Coupé

Vyzkoušeli jsme nejnovější kupé od Audi. Nová A5 jde opět proti Mercedesu třídy C a BMW řady 4. Jakého zákazníka může zaujmout?

18.  5.  2017 | Milan Lažanský | 45 příspěvků
Návrat Fiatu do nižší střední třídy. Čím při testu zaujalo vrcholné Tipo?

Fiat Tipo 1.6 MultiJet (6M)

Fiat Tipo ve variantě hatchback jsme otestovali s motorem 1.6 MultiJet a šestistupňovým manuálem. Čím překvapil a kde jsou jeho slabá místa?

13.  5.  2017 | Stanislav Kolman | 17 příspěvků
Test Citroënu Grand C4 Picasso: Pro rodinu stále lepší volba než SUV

Citroën Grand C4 Picasso

Proti módním SUV jde Citroën s modernizovaným Grand C4 Picasso. Vyzkoušeli jsme jej s netradiční benzinovou motorizací 1,6 THP a automatickou převodovkou.

4.  5.  2017 | Milan Lažanský | 73 příspěvků