Toto je nová limuzína Vladimira Putina. Má motor V12 a přes 800 koní

Dnešní inaugurace prezidenta Putina se účastnilo zhruba pět tisíc hostů. Nás ale zajímá něco jiného: nová prezidentská limuzína!

O nové limuzíně ruského prezidenta Vladimira Putina se toho v minulosti napsalo dost, zatím však nebyly k dispozici oficiální snímky, na kterých bychom si toto dílo mohli prohlédnout. Samotný Putin se údajně podílel na vývoji a Rusko si velice dobře střežilo, aby neuteklo ven příliš důležitých informací. Včetně tvaru karoserie.

Trump si své luxusní vozy neužije, bude jezdit v "pouhém" Cadillacu

Trump si své luxusní vozy neužije, bude jezdit v "pouhém" Cadillacu

Dlouho se spekulovalo, zda nový stroj uvidíme během Putinovy inaugurace, která připadala na dnešní den. Stalo se! Vůz nese značení Kortež a na první pohled vypadá jako kombinace Mercedesu třídy S, Rolls-Roycu Phantom a  Lancie Thema. Poslední vůz zmiňuji hlavně s ohledem na přední světlomety, kterými se Lancii velmi podobá.

Jezděte jako prezident Putin. K mání je jeho limuzína S600 Pullman

Jezděte jako prezident Putin. K mání je jeho limuzína S600 Pullman

Detailní informace si Rusko střeží, něco ale přece víme. Sedan na délku měří téměř sedm metrů a pod jeho kapotou pracuje 6,6litrový dvanáctiválec s výkonem okolo 850 koní a točivým momentem zhruba 1000 N.m. Motor vzniknul díky spolupráci Rusů a inženýrů od Porsche, převodovka je však domácí. Samozřejmě nepůjde o žádný „holobyt“, ale vůz plně vybavený jak luxusními, tak bezpečnostními systémy – včetně těch obranných.

Podívejte se, jakou limuzínou bude jezdit Vladimir Putin

Podívejte se, jakou limuzínou bude jezdit Vladimir Putin

Vůz nevznikl jako samostatný projekt. Jeho konstrukce údajně slouží i jako základ pro menší sedan a MPV, přičemž celkem by se mělo vyrobit až pět tisíc exemplářů hlavně pro účely Ruska. Prý se však dostane i na bohaté ruské zákazníky.

Vývoj limuzíny pro ruského prezidenta odstartoval už v roce 2012 a země byla ochotná do něj „nalít“ v přepočtu 25 miliard korun. Levněji to nešlo. Inženýři totiž museli začít na čistém listu papíru.

TEST Lexus LS 500h: Měl být dokonalý. Jenže...

Lexus LS 500h

Nový Lexus LS mi ze všech testovacích aut způsobil největší pomatení mysli. V některých ohledech tak neuvěřitelně fascinuje, jinde ale může i zklamat. Nebo jej prostě jen nechápu?

včera | Milan Lažanský | 27 příspěvků
TEST Citroën C3 Aircross 110 PureTech EAT6: Váš městský obývák

Citroën C3 Aircross 110 PT EAT6

Tentokrát jsme C3 Aircross vyzkoušeli v silnější z benzinových dvanáctistovek. Jaký je tento extrovertní crossover?

15.  5.  2018 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Minitest Škoda Karoq 1.0 TSI: Dělám, co můžu! Stačí to?

Škoda Karoq 1.0 TSI (minitest)

Zázraky od malého litrového tříválce v poměrně velkém crossoveru raději nečekejte, poněkud překvapivě však základní motor z Karoqu nepoužitelnou brzdu provozu nedělá.

12.  5.  2018 | Miro Mihálik | 87 příspěvků