Toto je nová limuzína Vladimira Putina. Má motor V12 a přes 800 koní

Dnešní inaugurace prezidenta Putina se účastnilo zhruba pět tisíc hostů. Nás ale zajímá něco jiného: nová prezidentská limuzína!

O nové limuzíně ruského prezidenta Vladimira Putina se toho v minulosti napsalo dost, zatím však nebyly k dispozici oficiální snímky, na kterých bychom si toto dílo mohli prohlédnout. Samotný Putin se údajně podílel na vývoji a Rusko si velice dobře střežilo, aby neuteklo ven příliš důležitých informací. Včetně tvaru karoserie.

Trump si své luxusní vozy neužije, bude jezdit v "pouhém" Cadillacu

Trump si své luxusní vozy neužije, bude jezdit v "pouhém" Cadillacu

Dlouho se spekulovalo, zda nový stroj uvidíme během Putinovy inaugurace, která připadala na dnešní den. Stalo se! Vůz nese značení Kortež a na první pohled vypadá jako kombinace Mercedesu třídy S, Rolls-Roycu Phantom a  Lancie Thema. Poslední vůz zmiňuji hlavně s ohledem na přední světlomety, kterými se Lancii velmi podobá.

Jezděte jako prezident Putin. K mání je jeho limuzína S600 Pullman

Jezděte jako prezident Putin. K mání je jeho limuzína S600 Pullman

Detailní informace si Rusko střeží, něco ale přece víme. Sedan na délku měří téměř sedm metrů a pod jeho kapotou pracuje 6,6litrový dvanáctiválec s výkonem okolo 850 koní a točivým momentem zhruba 1000 N.m. Motor vzniknul díky spolupráci Rusů a inženýrů od Porsche, převodovka je však domácí. Samozřejmě nepůjde o žádný „holobyt“, ale vůz plně vybavený jak luxusními, tak bezpečnostními systémy – včetně těch obranných.

Podívejte se, jakou limuzínou bude jezdit Vladimir Putin

Podívejte se, jakou limuzínou bude jezdit Vladimir Putin

Vůz nevznikl jako samostatný projekt. Jeho konstrukce údajně slouží i jako základ pro menší sedan a MPV, přičemž celkem by se mělo vyrobit až pět tisíc exemplářů hlavně pro účely Ruska. Prý se však dostane i na bohaté ruské zákazníky.

Vývoj limuzíny pro ruského prezidenta odstartoval už v roce 2012 a země byla ochotná do něj „nalít“ v přepočtu 25 miliard korun. Levněji to nešlo. Inženýři totiž museli začít na čistém listu papíru.

Minitest Renault Captur 1.3 TCe: 1,333 stříbrných stříkaček na rozloučenou

Renault Captur 1.3 TCe (minitest)

Crossover Renault Captur se již brzy dočká nové generace. Stihli jsme se proto rozloučit s tou současnou, která nám připomněla, proč je tento malý nezmar tak populární.

21.  9.  2019 | Vladimír Kadera | 33 příspěvků
S Fordem Ranger Raptor na střelnici: Střele neujede, všemu ostatnímu už ano!

S Fordem Ranger Raptor na střelnici

Pick-upy si lidé kupují hlavně jako pracovní stroje. Z dřívějška víme, že už mohou sloužit také jako stylový doplněk, Ford Ranger Raptor ale patří do úplně jiné škatulky.

19.  9.  2019 | Jan Mička | 16 příspěvků
TEST DS 3 Crossback 1.2 PureTech 155: Odvážní Francouzi jsou zpátky!

DS 3 Crossback 1.2 PureTech 155

Luxusní divize automobilky Citroën se stala samostatnou značkou v roce 2014. Jako první to s modelem DS 7 zkusila s karoserií SUV a nyní nastal čas jít dál. Asi vás nepřekvapí, že jde taktéž o SUV. Proč ne, když je lidé chtějí?

16.  9.  2019 | Vladimír Kadera | 29 příspěvků