Toto je nová limuzína Vladimira Putina. Má motor V12 a přes 800 koní

Dnešní inaugurace prezidenta Putina se účastnilo zhruba pět tisíc hostů. Nás ale zajímá něco jiného: nová prezidentská limuzína!

O nové limuzíně ruského prezidenta Vladimira Putina se toho v minulosti napsalo dost, zatím však nebyly k dispozici oficiální snímky, na kterých bychom si toto dílo mohli prohlédnout. Samotný Putin se údajně podílel na vývoji a Rusko si velice dobře střežilo, aby neuteklo ven příliš důležitých informací. Včetně tvaru karoserie.

Trump si své luxusní vozy neužije, bude jezdit v "pouhém" Cadillacu

Trump si své luxusní vozy neužije, bude jezdit v "pouhém" Cadillacu

Dlouho se spekulovalo, zda nový stroj uvidíme během Putinovy inaugurace, která připadala na dnešní den. Stalo se! Vůz nese značení Kortež a na první pohled vypadá jako kombinace Mercedesu třídy S, Rolls-Roycu Phantom a  Lancie Thema. Poslední vůz zmiňuji hlavně s ohledem na přední světlomety, kterými se Lancii velmi podobá.

Jezděte jako prezident Putin. K mání je jeho limuzína S600 Pullman

Jezděte jako prezident Putin. K mání je jeho limuzína S600 Pullman

Detailní informace si Rusko střeží, něco ale přece víme. Sedan na délku měří téměř sedm metrů a pod jeho kapotou pracuje 6,6litrový dvanáctiválec s výkonem okolo 850 koní a točivým momentem zhruba 1000 N.m. Motor vzniknul díky spolupráci Rusů a inženýrů od Porsche, převodovka je však domácí. Samozřejmě nepůjde o žádný „holobyt“, ale vůz plně vybavený jak luxusními, tak bezpečnostními systémy – včetně těch obranných.

Podívejte se, jakou limuzínou bude jezdit Vladimir Putin

Podívejte se, jakou limuzínou bude jezdit Vladimir Putin

Vůz nevznikl jako samostatný projekt. Jeho konstrukce údajně slouží i jako základ pro menší sedan a MPV, přičemž celkem by se mělo vyrobit až pět tisíc exemplářů hlavně pro účely Ruska. Prý se však dostane i na bohaté ruské zákazníky.

Vývoj limuzíny pro ruského prezidenta odstartoval už v roce 2012 a země byla ochotná do něj „nalít“ v přepočtu 25 miliard korun. Levněji to nešlo. Inženýři totiž museli začít na čistém listu papíru.

Minitest Volkswagen Golf Sportsvan 1.5 TSI DSG: Lepší než originál

VW Golf Sportsvan (minitest)

Ač se označení „sportující van“ může zdát hodně přitažené za vlasy, minimálně ve srovnání se stejně velkými crossovery a ve spojení s motorem o výkonu 150 koní to zase není takový nesmysl.

včera | Miro Mihálik | 34 příspěvků
TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

19.  7.  2018 | Milan Lažanský | 52 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků