Toto je nová limuzína Vladimira Putina. Má motor V12 a přes 800 koní

Dnešní inaugurace prezidenta Putina se účastnilo zhruba pět tisíc hostů. Nás ale zajímá něco jiného: nová prezidentská limuzína!

O nové limuzíně ruského prezidenta Vladimira Putina se toho v minulosti napsalo dost, zatím však nebyly k dispozici oficiální snímky, na kterých bychom si toto dílo mohli prohlédnout. Samotný Putin se údajně podílel na vývoji a Rusko si velice dobře střežilo, aby neuteklo ven příliš důležitých informací. Včetně tvaru karoserie.

Trump si své luxusní vozy neužije, bude jezdit v "pouhém" Cadillacu

Trump si své luxusní vozy neužije, bude jezdit v "pouhém" Cadillacu

Dlouho se spekulovalo, zda nový stroj uvidíme během Putinovy inaugurace, která připadala na dnešní den. Stalo se! Vůz nese značení Kortež a na první pohled vypadá jako kombinace Mercedesu třídy S, Rolls-Roycu Phantom a  Lancie Thema. Poslední vůz zmiňuji hlavně s ohledem na přední světlomety, kterými se Lancii velmi podobá.

Jezděte jako prezident Putin. K mání je jeho limuzína S600 Pullman

Jezděte jako prezident Putin. K mání je jeho limuzína S600 Pullman

Detailní informace si Rusko střeží, něco ale přece víme. Sedan na délku měří téměř sedm metrů a pod jeho kapotou pracuje 6,6litrový dvanáctiválec s výkonem okolo 850 koní a točivým momentem zhruba 1000 N.m. Motor vzniknul díky spolupráci Rusů a inženýrů od Porsche, převodovka je však domácí. Samozřejmě nepůjde o žádný „holobyt“, ale vůz plně vybavený jak luxusními, tak bezpečnostními systémy – včetně těch obranných.

Podívejte se, jakou limuzínou bude jezdit Vladimir Putin

Podívejte se, jakou limuzínou bude jezdit Vladimir Putin

Vůz nevznikl jako samostatný projekt. Jeho konstrukce údajně slouží i jako základ pro menší sedan a MPV, přičemž celkem by se mělo vyrobit až pět tisíc exemplářů hlavně pro účely Ruska. Prý se však dostane i na bohaté ruské zákazníky.

Vývoj limuzíny pro ruského prezidenta odstartoval už v roce 2012 a země byla ochotná do něj „nalít“ v přepočtu 25 miliard korun. Levněji to nešlo. Inženýři totiž museli začít na čistém listu papíru.

TEST Seat Leon 1.5 eTSI (110 kW) DSG: Můj brácha má prima bráchu

Seat Leon 1.5 eTSI (110 kW) DSG

S kompakty na platformě MQB Evo se v posledních měsících roztrhl pytel. Dnes si řekneme více o novém Seatu Leon, který dorazil do testu v podobné konfiguraci jako nedávno Volkswagen Golf. Mohou se oba sourozenci v zásadních věcech vůbec lišit?

12.  7.  2020 | Jan Mička | 33 příspěvků
TEST Audi A3 Sportback 30 TDI S line: Náročné ho získat, snadné s ním žít

Audi A3 30 TDI S line

Čtvrtá generace Audi A3 oficiálně dorazila na český trh. Do testu jsme si vzali zajímavou verzi - kombinaci sportovní výbavy S Line a základního vznětového motoru 30 TDI (85 kW).

10.  7.  2020 | Vladimír Kadera | 87 příspěvků
TEST Ford Kuga 2.5 PHEV: Velmi dobrý plug-in hybrid, jen šitý horkou jehlou

Ford Kuga 2.5 PHEV

Ford oddaloval vývoj nové generace hybridů pro evropské trhy jako ošetření bolavého zubu a na jednom z jeho nejnovějších přírůstků je chvatná práce bohužel tak trochu znát. Stojí ale kvůli tomu vrcholná benzín-elektrická verze nové Kugy nutně za starou belu? Pojďte se podívat.

7.  7.  2020 | Miro Mihálik | 34 příspěvků