Toto je nová limuzína Vladimira Putina. Má motor V12 a přes 800 koní

Dnešní inaugurace prezidenta Putina se účastnilo zhruba pět tisíc hostů. Nás ale zajímá něco jiného: nová prezidentská limuzína!

O nové limuzíně ruského prezidenta Vladimira Putina se toho v minulosti napsalo dost, zatím však nebyly k dispozici oficiální snímky, na kterých bychom si toto dílo mohli prohlédnout. Samotný Putin se údajně podílel na vývoji a Rusko si velice dobře střežilo, aby neuteklo ven příliš důležitých informací. Včetně tvaru karoserie.

Trump si své luxusní vozy neužije, bude jezdit v "pouhém" Cadillacu

Trump si své luxusní vozy neužije, bude jezdit v "pouhém" Cadillacu

Dlouho se spekulovalo, zda nový stroj uvidíme během Putinovy inaugurace, která připadala na dnešní den. Stalo se! Vůz nese značení Kortež a na první pohled vypadá jako kombinace Mercedesu třídy S, Rolls-Roycu Phantom a  Lancie Thema. Poslední vůz zmiňuji hlavně s ohledem na přední světlomety, kterými se Lancii velmi podobá.

Jezděte jako prezident Putin. K mání je jeho limuzína S600 Pullman

Jezděte jako prezident Putin. K mání je jeho limuzína S600 Pullman

Detailní informace si Rusko střeží, něco ale přece víme. Sedan na délku měří téměř sedm metrů a pod jeho kapotou pracuje 6,6litrový dvanáctiválec s výkonem okolo 850 koní a točivým momentem zhruba 1000 N.m. Motor vzniknul díky spolupráci Rusů a inženýrů od Porsche, převodovka je však domácí. Samozřejmě nepůjde o žádný „holobyt“, ale vůz plně vybavený jak luxusními, tak bezpečnostními systémy – včetně těch obranných.

Podívejte se, jakou limuzínou bude jezdit Vladimir Putin

Podívejte se, jakou limuzínou bude jezdit Vladimir Putin

Vůz nevznikl jako samostatný projekt. Jeho konstrukce údajně slouží i jako základ pro menší sedan a MPV, přičemž celkem by se mělo vyrobit až pět tisíc exemplářů hlavně pro účely Ruska. Prý se však dostane i na bohaté ruské zákazníky.

Vývoj limuzíny pro ruského prezidenta odstartoval už v roce 2012 a země byla ochotná do něj „nalít“ v přepočtu 25 miliard korun. Levněji to nešlo. Inženýři totiž museli začít na čistém listu papíru.

TEST Škoda Superb Scout 2.0 TSI 4x4 DSG: Hodně rychlá horská turistika

Škoda Superb Scout 2.0 TSI 4x4 DSG

Nabídka verzí Škody Superb je teď nejširší v historii. Jednou z nich je i oplastovaný Scout, který u tohoto modelu slaví premiéru. Vyplatí se o něm uvažovat, nebo jsou lehce přizvednuté kombíky v době vzestupu vozů SUV už přežitkem?

21.  1.  2020 | Jan Mička | 73 příspěvků
Minitest Audi Q3 Sportback 45 TFSI quattro: Oko potěší. Ale co další smysly?

Audi Q3 Sportback 45 TFSI quattro

Trh SUV-kupé se rychle rozrůstá. Svého dalšího zástupce teď sype z rukávu Audi.

16.  1.  2020 | Vladimír Kadera | 19 příspěvků
TEST Renault Clio 1.0 TCe 100: Nový vrchol třídy? I Fabia může tiše závidět!

Renault Clio 1.0 TCe

Pravidlem je vyměnit nárazníky a tvářit se, že máte úplně nové auto. Renault na to šel s pátou generací Clia obráceně. Od základů nově vyvinutý vůz zabalil do povědomého tvaru a chce s ním navázat na předchůdce. V zájmu Francouzů by nicméně mělo být, aby se jim to v případě tříválcové pohonné jednotky raději nepovedlo.

14.  1.  2020 | Miro Mihálik | 70 příspěvků