Vládě se nelíbí zastaralý vozový park, bude tlačit "zelený" automobilismus

Vládě se nelíbí zastaralý vozový park, bude tlačit "zelený" automobilismus

Vláda chystá sérii opatření, která by podpořila obnovu tuzemského zastaralého vozového parku. Uvažuje například o omezení vjezdu neekologických vozidel do center měst nebo rozšíření ekologického poplatku na vozidla plnící normu Euro 3. Vyplývá to z návrhu ministerstva průmyslu a obchodu.

Průměrné stáří aut je 13,7 roku

Argumenty zastánců „zeleného“ automobilismu jsou jasné. V Česku jezdí zhruba 4,5 milionu osobních aut, jejichž průměrné stáří je 13,7 roku, a více než 60 procent osobních vozidel je starších deseti let. To přitom je téměř dvakrát větší podíl než v zemích evropské patnáctky. A například v sousedním Německu je průměrné stáří vozového parku osm let.
 
U omezení vjezdu vozidel do měst se ministerstvo přiklání k tzv. německému modelu ekoplaket, tedy zavedení systému nepřenosných časově limitovaných kuponů vztahujících se k registrační značce vozidla. Zvýhodněná by měla být ekologicky šetrná auta a úplně osvobozeny elektromobily nebo vozy na vodík.

Vyšší poplatky za převody aut

Ministerstvo životního prostředí v současnosti pracuje na věcném záměru nového zákona o výrobcích s ukončenou životností s tím, že zvažuje nově zpoplatnění převodů vozidel splňujících normu Euro 3 částkou tři tisíce korun, u Euro 2 by se pak částka zvýšila ze tří na pět tisíc korun a auta, která plní Euro 1 nebo neplní nic, by platila 10 tisíc korun. U Euro 1 to dosud je pět tisíc korun. Zároveň chce ministerstvo zamezit zneužívání průkazů ZTP, kterými motoristé poplatky obchází. Hrubý odhad navýšení vybrané částky po změně zákona by se mohl pohybovat mezi 200 a 250 miliony korun.

Přetáčení tachometrů jako trestný čin 

Stát chce rovněž legislativně zakotvit, aby bylo přetáčení tachometrů kvalifikované jako trestný čin. Zároveň by STK měly povinně zaznamenávat stav tachometru při každé pravidelné prohlídce vozidla. Zároveň by se měla zpřísnit činnost při schvalování technické způsobilosti vozidel a evidenčních kontrolách na STK a stanicích měření emisí.
 
Zdroj: E15.cz
 

Minitest Volkswagen Caddy Maxi 1.4 TGI: Spořivému plyn nesmrdí

VW Caddy Maxi 1.4 TGI (minitest)

VW láká na model Caddy poháněný zemním plynem nízkými provozními náklady. Stačí ale ceny CNG na to, aby se do německé dodávky zamilovali nejen zapřisáhlí skrblíci?

včera | Miro Mihálik | 9 příspěvků
TEST Renault Mégane R.S.: Hraboš přetáčivý

Renault Mégane R.S.

Renault Sport si s novým Méganem vyhrál docela jinak než u předchozích generací. Kvůli tomu jej ale ještě netřeba zatracovat.

9.  8.  2018 | Milan Lažanský | 28 příspěvků
TEST Ford Focus 1.5 EcoBoost ST-Line: Konečně zase baví!

Ford Focus 1.5 EcoBoost ST-Line

Nejnovější Ford Focus přichází dvacet let po uvedení modelu jako takového. Pro první test jsme zvolili nejsilnější, nejsportovnější, ale nikoliv nejdražší provedení ST-Line. Výkon 182 koní přitom produkuje pouze tříválcový motor!

7.  8.  2018 | Jan Mička | 139 příspěvků