Vláda se zřejmě postaví proti snížení daně z nafty a benzinu

Vláda se zřejmě postaví proti snížení daně z nafty a benzinu

Poslanci ČSSD zřejmě neuspějí u vlády s návrhem na snížení spotřební daně u nafty o 2,5 Kč na litr a u benzinu o 1,5 Kč. Kabinet podle návrhu stanoviska pochybuje o efektech předlohy. Ministři by ji měli posoudit ve středu, rozhodne o ní parlament.

Podle poslanců ČSSD je spotřební daň z pohonných hmot v České republice neúměrně vysoká a motivuje občany a zejména velkodopravce k cenově výhodnějším nákupům nafty a benzinu v okolních zemích. Pokud by se daň snížila, rozpočtu by to podle sociálních demokratů přineslo tři až pět miliard korun.
 
Vláda ale v předběžném stanovisku označuje za nadhodnocený a nepravděpodobný očekávaný růst spotřeby pohonných hmot o 23 procent. I kdyby nastal, dopad na inkaso spotřební daně by byl podle ministerstva financí nulový. Vláda naopak uvádí možnou rozpočtovou ztrátu při snížení daně až 15,1 miliardy korun.
 
V současnosti je v Česku daň z minerálních olejů u motorové nafty 10,95 Kč za litr, u benzinů Natural činí tato daň 12,84 Kč za litr.

Zdroj: E15.cz
 

bazar

MINI Mini 1,6
Rok výroby: 2007
Stav: 181 361 km
Cena: 150 000 Kč
MINI Mini 1,6
Rok výroby: 2007
Stav: 97 288 km
Cena: 230 000 Kč
MINI Countryman 1,6
Rok výroby: 2013
Stav: 48 069 km
Cena: 360 000 Kč
MINI Mini 1,6
Rok výroby: 2011
Stav: 83 878 km
Cena: 300 000 Kč
Nissan Juke 1,2
Rok výroby: 2017
Stav: nový vůz
Cena: 360 000 Kč
Skoda Octavia 2
Rok výroby: 2013
Stav: 83 866 km
Cena: 239 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test: Ford Fiesta je stále řidičskou volbou, univerzálem bez vad ale ne

Ford Fiesta

Naší recenzí tentokrát prošla nová generace Fordu Fiesta.

včera | Milan Lažanský | 22 příspěvků
Kabriolet versus kupé: O kolik se zvýší spotřeba při jízdě s otevřenou střechou?

Test spotřeby kabrioletu

Přemýšleli jste někdy nad tím, jestli se spotřeba paliva dramaticky zvýší při jízdě s otevřenou střechou? Vyzkoušeli jsme to.

18.  9.  2017 | Milan Lažanský | 16 příspěvků
Test krátkých sprintů: Je lepší motorka, elektrovůz, nebo BMW 760i?

Test krátkých sprintů

Ne vždy musí být motocykl při startu od semaforů rychlejší než auto. Při testu redaktoři Autorevue.cz proti sobě postavili dva rozdílné typy motocyklů, elektromobil a auto s výkonem přes šest stovek koní.

8.  9.  2017 | Radek Pecák | 19 příspěvků