Vláda schválila zavedení tzv. ekodaně i na auta plnící Euro 3

Tonda  |  14. 05. 2015 09:11

Tohle nemá s ekologií nic společného,Sobotka chce přidat státním úředníkům,tak se dohodli,že to zaplatí motoristé,když Babiš neumí vybírat daně.

Odpovědět  |   | 
fili  |  14. 05. 2015 10:22

Volte opět SOBOTKU aBABIŠE,a za chvíli budem platit daň za dýchání,pokud nám to vláda milisrdně dovolí!!!!!

Odpovědět  |   | 
Vana666  |  14. 05. 2015 10:51

Předpokldám že cílem omezování prodejů starších aut je, abychom nekupovali nové auta a raději dál jezdili těmi starými. Jiný důvod mě nenapadá

Odpovědět  |   | 
Fantomas  |  14. 05. 2015 11:11

Ano. Aby pak bylo zřetelně vidět, že to po dobrém nejde, a že budou nutná další legislativní zpřísnění a "řešení" stáří vozového parku.

Odpovědět  |   | 
Tonda  |  14. 05. 2015 11:16

V článku výše jsme se dočetli,že lidé nová auta nekupují,ono se tedy moc nezmění,protože už dnes jsme v pěkný prdeli.

Odpovědět  |   | 
renda4  |  14. 05. 2015 14:13

Paráda , Honda r.v. 2001 a plní euro 4

Odpovědět  |   | 
st  |  14. 05. 2015 14:23

Jednoznačně špatné rozhodnutí, které s ekologií nemá nic společného. Pouze to povede k omezení trhu s ojetými vozy. Protože kdo má starší vůz a rád by něco novějšího, tak nyní bude mí zase o něco těžší své auto prodat. Co asi udělá? Rozhodně nepoletí si koupit nové auto, ale raději bude co nejdéle provozovat to své stávající.
Prostě člověk co má nějakou starou škodovku, by přes favorit a felícii dostal k fabii, takto bude prostě míst svou škodověnku dokud ho STK nerozdělí....

Odpovědět  |   | 
Fantomas  |  14. 05. 2015 16:04

Takhle to až tak úplně asi nebude. Ano, i takoví lidé jistě budou, ale bude jich jen pár, ostatní si to auto i tak koupí a ti kdo o tom poplatku rozhodují, tohle moc dobře vědí. Je to jen snaha lidi přinutit, aby svoje staré auto neprodávali, ale věnovali ho nějaké firma na "ekolikvidaci" a běželi si koupit nové, ale skutečně nové, žádnou ojetinu. Systém prostě potřebuje točit peníze, brát půjčky, kupovat auta, utrácet... Kdo jen šetří, nebo neutrácí (a je jedno jestli má co nebo nemá) a jezdí pořád stejným autem, ten je pro takový systém nepřítel a tak se mu snaží házet klacky pod nohy, aby ho to odnaučili.

Odpovědět  |   | 
brk77  |  14. 05. 2015 17:55

Souhlas. Ten kdo má má zachovalou jedničkovou Fábii a chce jít do trojky, kde s trochu slušnější výbavou je tak na 350 tisících, tak mu bude jedno, jestli tu svojí jedničku prodá za 50 nebo o tři míň kvůli ekodani. To už jsou docela drobné.

Navíc přibývá lidi, jako třeba já, kteří se rozhodli jít cestou nevlastnit a díky operativnímu leasingu produkují pravidelně zachovalé zánovní ojetiny a natolik nové, že ekodaň se jich netýká

Víc mi vadí, že tahle ekodaň neplní svůj smysl a je to jen maskované obíraní těch majetnějších. Kdyby se od určitého věku, řekněme 15 let, musela ekodaň platit při každém převodu, tak ty staré vraky končí fakt na vrakovištích a neprodávají se za jednotky tisíc. Inzertní servery jsou těchto prorezlých rakví plné a nechybí věta "eko daň zaplacena", takže jsou fakt levné.

Odpovědět  |   | 
no name  |  14. 05. 2015 16:59

"Důležité je také upřesnit, že tyto změny by dle nového odpadového zákona o výrobcích s ukončenou životností měly začít platit až v roce 2017, tedy v té době se bude jednat už o 12-16 let staré automobily, rozhodující pro výši poplatku je však emisní třída. " web mžp

Odpovědět  |   | 
Fantomas  |  15. 05. 2015 11:27

V podstatě postupně směřujeme do absurdního stavu, kdy každý výrobek bude okamžikem svého zakoupení považován za výrobek s ukončenou životností. Jediný smysl výroby a výrobku je prodat, tedy koupit. Nic jiného. Používání je špatné, natož dlouhodobé, stejně tak pouhé přechovávání použitého výrobku (nebezpečný odpad).
A následný prodej použitého výrobku je skoro trestný čin, vždyť bojkotuje výrobu a prodej dalšího nového výrobku, navíc nejde zdanit, tedy okrádá ekonomiku a tím i náš stát a nás všechny, jde tedy o nepřijatelné chování, které je nutné eliminovat.
Máme se na co těšit.

Odpovědět  |   | 
Jouza  |  14. 05. 2015 19:25

To není vláda! To jsou vychcané nenažrané svině! Když chci prodat svůj majetek musím zaplatit státu výpalné? Při koupi jim člověk z křápu nandá 150 000 kč jen daň! Na benzínu nemluvě a jezdí člověk třicet let po rozflákané silnici, která se nikdy nedočká opravy! Pak to dám do šrotu vychcanému státem podporovánému zloději a ten si prodá můj majetek ještě na náhradní díly! A já dostanu papír, že si to konečně můžu odhlásit? Takové vychcané hrabavé kurvy utlouct lopatou málo!

Odpovědět  |   | 
Zelí  |  15. 05. 2015 09:03

Stát je organizované násilí...... definice státu v bonmotu od V.I.Lenina.

Odpovědět  |   | 
Fantomas  |  15. 05. 2015 10:30

Je tragické sledovat, jak se poučky z hodin občanské nauky dob dávno minulých stávají skutečností.

Odpovědět  |   | 
Zelí  |  15. 05. 2015 20:45

To bylo skutečností vždy. Pouze někteří si to neuvědomovali.

Odpovědět  |   | 
Ludek_II  |  15. 05. 2015 07:59

ANOfert. Nejsme jako politici. Jsme ještě horší. Aneb prostě tu daň zavedeme.

Apel pro těch 30% zoufalců: Hlavně se zase nechte koupit za koblihu a toho NEestébáka znovu zvolte.

Odpovědět  |   | 
puk123  |  15. 05. 2015 08:18

Takže po lopatě. Budu mít 50 000 Kč a pojedu do Německa pro auto. Nekoupím to za 50k, ale o trochu starší, ojetější, neekologičtější za 47k, protože 3k si musím nechat na další daň-poplatek u nás. Proč je to prezentováno opačně?
Mně by jistá forma regulace a motivace nevadila, ale tohle je jen ožebračování lidí. Představoval bych si systém, kde by se poplatky hromadily na zvláštním účtu. Jak by do něj přitékalo, tak by zase mělo odtékat a přispívat lidem, kteří se rozhodnou k nšjakému ekologickému kroku. Jistěže by to bylo zase spojeno s přerozdělováním a jinými blbostmi, ale pořád ospravedlnitelnější než tohle.

Odpovědět  |   | 
Fantomas  |  15. 05. 2015 10:27

Proč? No abys pochopil, že nemají žádný zájem, aby sis jel do Německa pro ojetinu. Ojetina je z jejich pohledu překážka pro fungování tržní ekonomiky. Chtějí tě donutit běžet koupit nové auto, kterých tady chrlí statisíce. Aby sis hezky vzal úvěr, koupi si novou Fabii a za 5 let to samé znovu.
Nejraději by ti tu cestu do Německa pro ojetinu jednoduše zakázali, ale to nemůžou (a věř, že je to velice štve), tak to dělají aspoň takhle.
A ožebračování? Fuj, takové slovo. Říkej tomu třeba podpora ekonomiky Korporátní kapitalismus už prostě dosáhl hranic své rozpínavosti, a protože po dobrém už to nejde tak jak by si mocní přáli, tak je na řadě násilí. A si piš, že násilí hezky postupně poroste. Některé státy už jsou tak daleko, že uvažují o zavedení poplatku z úspor ležících na účtu. Vadí jim, že ty peníze leží ladem a nic z nich nemají.
Prostě jde o peníze, to je celé. Ty máš peníze, oni je chtějí. Přátelské poplácávání po ramenou nečekej.

Odpovědět  |   | 
Fantomas  |  15. 05. 2015 10:43

Kapitalismus se jen snaží optimalizovat zdroje a maximalizovat zisky. A i když peníze zrovna nemáš, stále jsi zdroj peněz. Musíš být tedy optimalizován, aby z tebe byl maximální zisk. Tvůj život musí být usměrňován a řízen, jako je řízena továrna. Jsi vlastně taková továrna na peníze.

Odpovědět  |   | 
Fantomas  |  15. 05. 2015 10:45

A zapomeň na to, že jsi majitelem své vlastní továrny - sám sebe. Základem kapitalismu je přece soukromé vlastnictví výrobních prostředků

Odpovědět  |   | 
Fantomas  |  15. 05. 2015 11:11

Každý zná film Matrix, kde byl člověk zdrojem elektrické energie, živá baterie. V našem systému jsou tou energií peníze.

Odpovědět  |   | 
Fantomas  |  15. 05. 2015 11:07

A koncem svého příspěvku jsi nakousnul funkci státu. V tomto našem systému stát není na to, aby se staral o tvoje dobro, ale na to, aby řídil tok peněz ve směru od tebe (hlavní zdroj peněz, tedy hlavní výrobní prostředek je... člověk). Nic jiného. To je funkce státu v kapitalismu. Spokojený člověk je neefektivní a malý zdroj peněz. Daleko větší zdroj peněz je člověk nespokojený, nebo ještě lépe zadlužený. Z takového lze získat nejvíc. Cíl optimalizace výrobních prostředků je tedy jasný - nespokojení, zadlužení lidé. No a my můžeme jen sledovat způsoby jakými jsme průběžně optimalizováni.

Odpovědět  |   | 
sdfdss  |  17. 05. 2015 22:28

Zase se tu objevují scénáre, jak chudinka panáček si nebude moci koupit fábii a bude si muset nechat felicii, chudáček malej. Co to je za blbost? Naděláte pro nic, každá daň je nemilá, ale týhle se jde vyhnout koupí lepšího auto (všichni budou štastnější) a pokud se vyhnout nechci, tak zaplatim jednorázovou! (a pro euro 3 nijak velkout) platbu. To mě spíš víc vadí platit obrovský sociální pojištění na vsechny ty líný lemry a to každej měsíc!!!!

Odpovědět  |   | 


Přihlásit k odběru
Posílat příspěvky na adresu:

S elektrickou Mazdou MX-30 poprvé v Česku: Když to musí být, ať je to takhle!

Mazda MX-30

Nenechejte se zmást německou espézetkou. Novou Mazdu MX-30 jsme poprvé zkoušeli na českých silnicích a doslova nás nadchla!

2.  7.  2020 | Jan Mička | 29 příspěvků
TEST Dacia Duster 1.0 TCe LPG: Přesně tuhle bych si klidně koupil!

Dacia Duster 1.0 TCe LPG

I Dacia musela zdražovat. SUV Duster, které pořídíte i v tovární úpravě na LPG, si však stále drží velmi příznivou cenu. A víte co? Plynovou verzi bych si klidně sám koupil.

28.  6.  2020 | Jan Mička | 107 příspěvků
Minitest Toyota Corolla GR Sport TS: Konečně už sportovně jenom vypadá

Toyota Corolla GR Sport TS

Když jsme se s označením GR Sport viděli naposledy, nebylo to zrovna příjemné setkání. Toyota nám ale teď dokázala, že to s ním myslí vážně.

26.  6.  2020 | Vladimír Kadera | 43 příspěvků

Nejčtenější články

Škoda Octavia I ve skutečnosti skončila teprve nedávno. Našly se jasné důkazy

Škoda Octavia I ve skutečnosti skončila tep…

Produkce populární octavie první generace skončila již před deseti lety, přesto máme za to, že tento vůz může jít v klidu do důchodu až nyní. Teprve nedávno totiž utichly poslední nástroje vyrábějící důležité náhradní díly.

21.  6.  2020 | | 46 N/A
Luxusní VAZ 2107 stál o trochu více než Škoda Favorit. Překonal ji snad ve všem

Luxusní VAZ 2107 stál o trochu více než Ško…

Narazit dnes na zachovalou „nula sedmičku“ není tak úplně snadné. Nám se to podařilo a kdybychom se měli v časech jeho největší slávy rozhodovat mezi ním a stejně drahou Škodou Favorit, měli bychom jasno.

7.  6.  2020 | | 85 N/A
V Česku je na prodej vzácná Škoda 1000 MBX. Stojí jako dva vybavené Superby

V Česku je na prodej vzácná Škoda 1000 MBX.…

Dvoudveřová varianta klasického „embéčka“ je pořádnou vzácností. Dali byste ovšem za ni takřka dva miliony korun?

11.  6.  2020 | | 31 N/A
TEST Dacia Duster 1.0 TCe LPG: Přesně tuhle bych si klidně koupil!

TEST Dacia Duster 1.0 TCe LPG: Přesně tuhle…

I Dacia musela zdražovat. SUV Duster, které pořídíte i v tovární úpravě na LPG, si však stále drží velmi příznivou cenu. A víte co? Plynovou verzi bych si klidně sám koupil.

28.  6.  2020 | | 107 N/A
Nový Hyundai i30 poprvé naživo: Poctivá a cenově dostupná auta ještě existují!

Nový Hyundai i30 poprvé naživo: Poctivá a c…

Dneska je to samý displej, hybrid, asistent a kdoví co ještě. A také kvůli tomu rostou ceny nový aut. Ještě pořád ale můžete narazit na „normální“ cenově dostupné auto, na jehož ovládání nepotřebujete návod. A co víc, je z Česka.

25.  6.  2020 | | 86 N/A