Vláda schválila zavedení tzv. ekodaně i na auta plnící Euro 3

Vláda schválila zavedení tzv. ekodaně i na auta plnící Euro 3

Vláda na včerejším zasedání odsouhlasila zavedení poplatku za registraci vozidla, které splňuje emisní normu Euro 3. To jsou i některá desetiletá a poměrně moderní auta. Už jsme si zvykli toto opatření pojmenovávat jako ekodaň nebo ekologická daň.

Prozatím je ve hře několik variant, ale jako nejpravděpodobnější se jeví zavedení třítisícikorunového poplatku na Euro 3, za Euro 2 by se platilo pět tisíc korun, za Euro 1 a horší pak deset tisíc. O tom ale ještě vláda rozhodne, stejně tak parlament, který musí novelu zákona odhlasovat.

Ministr ŽP chce rozšířit ekologickou daň i na mladší auta včetně Fabií

Ministr ŽP chce rozšířit ekologickou daň i na mladší auta včetně Fabií

Vozidel plnících normu Euro 3 je na českých silnicích nejvíce. Podle statistiky TÜV SUD je registrováno přes 1,2 milionu osobních aut plnících tuto normu. Dohromady ročně ujedou skoro 14 milionu kilometrů.

Jakých aut se například zavedení nové ekodaně týká? Dopadne na Škodu Fabia I. generace s motory TDI, stejně tak na Octavii I. generace. Dokonce i Octavia II. generace před faceliftem s motorem 1.9 TDI plní pouze Euro 3 a Škoda Superb I. generace s některými verzemi motoru 1.9 TDI rovněž. A poplatek dopadne třeba i na BMW řady 3 E46. Norma Euro 3 vstoupila v platnost v roce 2000 a v roce 2005 ji nahradila norma Euro 4. Některé vozy se ale do normy Euro 3 vešly už od roku 1998.

Minitest Volkswagen Caddy Maxi 1.4 TGI: Spořivému plyn nesmrdí

VW Caddy Maxi 1.4 TGI (minitest)

VW láká na model Caddy poháněný zemním plynem nízkými provozními náklady. Stačí ale ceny CNG na to, aby se do německé dodávky zamilovali nejen zapřisáhlí skrblíci?

14.  8.  2018 | Miro Mihálik | 9 příspěvků
TEST Renault Mégane R.S.: Hraboš přetáčivý

Renault Mégane R.S.

Renault Sport si s novým Méganem vyhrál docela jinak než u předchozích generací. Kvůli tomu jej ale ještě netřeba zatracovat.

9.  8.  2018 | Milan Lažanský | 28 příspěvků
TEST Ford Focus 1.5 EcoBoost ST-Line: Konečně zase baví!

Ford Focus 1.5 EcoBoost ST-Line

Nejnovější Ford Focus přichází dvacet let po uvedení modelu jako takového. Pro první test jsme zvolili nejsilnější, nejsportovnější, ale nikoliv nejdražší provedení ST-Line. Výkon 182 koní přitom produkuje pouze tříválcový motor!

7.  8.  2018 | Jan Mička | 140 příspěvků