Vláda schválila zavedení tzv. ekodaně i na auta plnící Euro 3

Vláda schválila zavedení tzv. ekodaně i na auta plnící Euro 3

Vláda na včerejším zasedání odsouhlasila zavedení poplatku za registraci vozidla, které splňuje emisní normu Euro 3. To jsou i některá desetiletá a poměrně moderní auta. Už jsme si zvykli toto opatření pojmenovávat jako ekodaň nebo ekologická daň.

Prozatím je ve hře několik variant, ale jako nejpravděpodobnější se jeví zavedení třítisícikorunového poplatku na Euro 3, za Euro 2 by se platilo pět tisíc korun, za Euro 1 a horší pak deset tisíc. O tom ale ještě vláda rozhodne, stejně tak parlament, který musí novelu zákona odhlasovat.

Ministr ŽP chce rozšířit ekologickou daň i na mladší auta včetně Fabií

Ministr ŽP chce rozšířit ekologickou daň i na mladší auta včetně Fabií

Vozidel plnících normu Euro 3 je na českých silnicích nejvíce. Podle statistiky TÜV SUD je registrováno přes 1,2 milionu osobních aut plnících tuto normu. Dohromady ročně ujedou skoro 14 milionu kilometrů.

Jakých aut se například zavedení nové ekodaně týká? Dopadne na Škodu Fabia I. generace s motory TDI, stejně tak na Octavii I. generace. Dokonce i Octavia II. generace před faceliftem s motorem 1.9 TDI plní pouze Euro 3 a Škoda Superb I. generace s některými verzemi motoru 1.9 TDI rovněž. A poplatek dopadne třeba i na BMW řady 3 E46. Norma Euro 3 vstoupila v platnost v roce 2000 a v roce 2005 ji nahradila norma Euro 4. Některé vozy se ale do normy Euro 3 vešly už od roku 1998.

TEST Citroën C3 Aircross 110 PureTech EAT6: Váš městský obývák

Citroën C3 Aircross 110 PT EAT6

Tentokrát jsme C3 Aircross vyzkoušeli v silnější z benzinových dvanáctistovek. Jaký je tento extrovertní crossover?

15.  5.  2018 | Milan Lažanský | 9 příspěvků
Minitest Škoda Karoq 1.0 TSI: Dělám, co můžu! Stačí to?

Škoda Karoq 1.0 TSI (minitest)

Zázraky od malého litrového tříválce v poměrně velkém crossoveru raději nečekejte, poněkud překvapivě však základní motor z Karoqu nepoužitelnou brzdu provozu nedělá.

12.  5.  2018 | Miro Mihálik | 86 příspěvků
Minitest BMW 630d xDrive Gran Turismo: Rudý samet

BMW 630d xDrive GT (minitest)

Třílitrový šestiválce s jedním turbodmychadlem byl ještě donedávna základním vznětovým agregátem BMW 6 GT. Výkon 195 kW není malý, dost možná ani více nepotřebujete.

8.  5.  2018 | Jan Mička | 12 příspěvků