Vláda schválila elektronické mýtné pro kamiony

LK  |  13. 01. 2005 09:35

Ročně mýtné vydělá pět až sedm miliard korun, náklady budou činit mezi 12 a 13 miliardami.

Tahle věta mi přijde poněkud něštastná. To jako ročně bude zisk z mýtného 5-7G a roční náklady mezi 12-13? Nebo se srovnávají jednorázové náklady na zavedení mýtného s ročními příjmy?

Odpovědět  |   | 
ondra  |  13. 01. 2005 20:01

mě přijde spíš divný, že s návratností se počítá do dvou let... a kde je výnos z dálničních známek (resp. rozdíl mezi současným příjmem ze známek, které mýtné nahradí)?

Odpovědět  |   | 
Dušan D.  |  13. 01. 2005 23:18

Jak s tím souvisí výnos z dálničních známek? Myslíš jako další ztrátu příjmů způsobenou tím, že se přestanou používat?

Odpovědět  |   | 
Dušan D.  |  13. 01. 2005 12:25

Proč jsou možnosti jen dvě a obě jsou drahé a složité? Protože se státní ouřada už nemůže dočkat těch megaúplatků od megafirem ve výběrovém řízení. Vsadím se, že ve srovnání s nějakým primitivním poplatkem (např. bez ohledu na najeté km) bude toto elektronické mýtné pro dopravce dražší a státu vynese méně. Rozdíl se utopí v nákladech na provoz systému.

Odpovědět  |   | 
performer  |  13. 01. 2005 12:31

Nevýhodou takového poplatku bez ohledu na km je extrémní nespravedlnost.....

Státu to vynese bezesporu více než dálniční známky. O tom že se megafirmy napakují nemůže být pochyb. Stejně tak o tom že i nějaký ten megaúplatek pro megaúředníky ukápne .

Odpovědět  |   | 
Dušan D.  |  13. 01. 2005 12:39

Ne. Kdyby se povedlo prosadit odpovídající zdražení dálničních známek, bude výnos vyšší a náklady dopravců nižší. A  v takovém případě to dopravci nebudou vnímat jako nespravedlnost, a už vůbec ne extrémní. Tak jako tak, vágní pojmy spravedlnost a nespravedlnost bych do výběru daní asi ani vůbec netahal.

Odpovědět  |   | 
performer  |  13. 01. 2005 12:43

No dobře - tak tedy bude dálniční známka nad 12 tun za 50-100 tis Kč? No OK. Náklady některého dopravce budou ve srovnání s elektronickým výběrem nižší. U jiného naopak dramaticky vyšší. Já to vidím jako nespravedlnost. (jistě, že každá daň či poplatek je nespravedlivý, ale musí to mýt nějakou rozumnou míru). Jednotný dálniční poplatek pro kamion i autojeřáb je blbost - nespravedlnost.

Odpovědět  |   | 
Dušan D.  |  13. 01. 2005 13:19

Nebudou dramaticky vyšší, u většiny budou nižší, protože systém nebude pohlcovat tolik peněz. ... To s tím autojeřábem nechápu, vlastně ani nevím, jestli je podle tebe spravedlivé napařit vyšší poplatek autojeřábu nebo kamionu. Pořád mi do toho ani nesedí ten pojem spravedlnosti, na tu jde totiž pohlížet z mnoha různých stran a pokaždé vyjde něco jiného.

Odpovědět  |   | 
performer  |  13. 01. 2005 14:55

Samozřejmě, že kamionu, který jezdí po dálnicích prakticky 24 hodin denně. Zatímco takový autojeřáb použije dálnici jednou za 14 dní pár kilometrů . (takže kilometr jízdy po dálnici vyjde ten autojeřáb třeba 100 x dráž než ten kamion - nechápu, že ta nespravedelnost není zřejmá)

U toho satelitního systému tam ty družice přece už jsou. Takže se jednorázově investuje do nějakých těch "krabiček" v autech a nějké té "ústředny" a pak už bych ten provoz neviděl nějak drahý......

Odpovědět  |   | 
Dušan D.  |  13. 01. 2005 15:39

No tak si autojeřáb bude kupovat jednodenní známku. Anebo nějakou levnější, protože nemůže vozit náklad. "Spravedlnost" definovaná dle každého ujetého kilometru je prostě zbytečně drahá.

To že tam ty družice už jsou přece neznamená, že je někdo nabízí k využití zdarma, přece je nevynesl na oběžnou dráhu jen pro ten dobrý pocit aby tam byly ... a investice do krabiček v autě není jednorázová ... a investice na provoz serverů a sítě bude investicí do v zásadě monopolní dodávky, tam bude přirážka nad náklady pár set procent. Jestli jde nějaký zákazník snadno a hodně odrbat, pak je to stát. Stát zvysoka kašle na efektivitu investic, nikdo za nic nenese odpovednost. V případě podobných investic to tak dopadá vždycky.

Odpovědět  |   | 
Tomas MB  |  13. 01. 2005 13:19

To jsem zvedavej, jak budou ty dalnice, pri soucasne hustote kamionove dopravy, do roku 2008 vypadat. To bude hruza. Predokladam, ze do te doby se do rekonstrukce (uz ted tak znicenych dalnic) stejne konat nebudou, protoze na to nebudou haky.

Odpovědět  |   | 
Viados  |  13. 01. 2005 21:10

Určitě to vyhraje konsorcium Siemens, T-Systems a Český Telecom. Má k tomu ty nejlepší předpoklady. Český Telekomunist už úspěšně uplatil vládu Milouše Becherovky Zemana a báječně se za naše peníze nakapsoval na zpra*eném Internetu do škol (INDOŠ), vozový a letecký park managementu této "státní" firmy už jistě potřebuje obnovit a tak by se nová zakázečka velmi šikla, německý Telekomunist (T-Systems) už ukázal, že je totálně neschopný na systému mýtného v Německu (ještě, že těch 6 miliard vyhozených EUR za 4x odložené spuštění  platila vláda SRN) a navíc ho stále tíží dluhy za licenci na mobilní sítě UMTS (vyhozených 55 mld EUR?) - jistě bude Gerhard u Stanislava silně lobbovat. Jen místo Siemensu by mohli angažovat Alstom - nebo kdo nám to už rok "zprovozňuje" na železnici Pendolina....

Určitě vím, že nevyhraje firma, která udělala systém rakouský, protože ten za 1,5 roku od rozhodnutí tamější vlády  byl nejen vyvinut, ale i úspěšně nasazen.

Odpovědět  |   | 
KO  |  16. 01. 2005 10:57

Ono bych spise videl mnohem vetsi problem ve zpusobu vyberu. Zda jit cestou Nemecka, Rakouska, ci sibalsky vyckat jak se to vyvrbi a do te doby jit cestou Svycarska. Osobne so jsem cetl analyzy tak idealni je bud vyckat a nebo satelitni system. Nem ramy jsou neuveritelne drahy a casem to chtej stejne rozsirit i na ostatni silnice a pak se na ramech nedoplatime. Pokud nekdo nezna Svycarsky model, tak ten spociva v nacitani otacek kol na el. kratu v kabine. Pro kazdy vozidlo existuji 2 a vzdy jedna je v kabine a druha cestuje k uradu kde z ni nactou ujete kilometry (Asi to je dost zjednodusene ale takto jsem to pochopil)

Odpovědět  |   | 
Mirko  |  14. 01. 2005 09:46

... jak prase!  

 

Odpovědět  |   | 
Milmar  |  16. 01. 2005 07:03

kolikátého ledna letošního roku se naší ministři a koncepční pracovníci ministerstva dopravy dozvěděli, že od 1.1.2005 je v Německu a Rakousku zaveden systém mýtného, který zásadně změní podmínky dopravy na našich komunikacích. Že už začali PŘEMÝŠLET, jak to řešit!

Odpovědět  |   | 
X12345678  |  17. 01. 2005 09:09

Jsem schopen ještě pochopit, že mýtné pro kamiony jako regulativ jejich pohybu má jakýsi smysl. A to přesto, že podstatně levnější a v podstatě ihned aplikovatelný systém by byl ve využití dnes zbytečných celníků se kterými si stát víceméně neví rady a jejich umístěním na hlavní trasy zahraničních přepravců, kde by jim neustálými kontrolami a průtahy při troše snahy dokázali natolik omezit zájem o průjezd Českem, že by nebylo nutno systém elektronického mýta budovat a zdražovat i tuzemskou přepravu.

Co pak už vůbec nechápu, je úvaha zavést elektronické mýto i pro vozidla dodávková a osobní a pro silnice I. třídy. Následným krokem pak logicky musí být zavedení mýta pro pěší za chůzi po chodníky a za dýchání vzduchu.

Domnívám se totiž, že v silniční dani a v nemravné výši spotřební daně z pohonných hmot již dávno všichni mýto platí a k tomu navíc i samolepící vstupenku na dálnice.

 

Odpovědět  |   | 


Přihlásit k odběru
Posílat příspěvky na adresu:

Minitest Honda Jazz Crosstar 1.5 e:HEV Executive: Nákupní vozík v montérkách

Honda Jazz Crosstar 1.5 e:HEV

Moderní interpretace nákupního vozíku je dostupná ve dvou různých variantách. Po základní se nyní podíváme na tu, která míří více na lifestyle.

18.  10.  2020 | Vladimír Kadera | 89 příspěvků
Za volantem hybridního Renaultu Clio E-Tech: Sesadí Toyotu z trůnu? Šanci má!

Renault Clio 1.6 SCe E-Tech

Minulý týden jsme se poprvé projeli s novými elektrifikovanými Renaulty. Po plug-in hybridním crossoveru Captur přišla řada na full-hybridní Clio E-Tech, kterému se toho dá vytknout jen málo.

15.  10.  2020 | Jan Mička | 28 příspěvků
S Renaultem Captur E-Tech poprvé v ČR: Jezdí skvěle a za málo, i díky Formuli 1

Renault Captur E-Tech PHEV

Plug-in hybridní model Renaultu v nabídce chyběl. Francouzi ale nedávno na český trh uvedli hned dva – Captur E-Tech a Megane Grandtour E-Tech. Dnes si povíme, co čekat od prodejně velmi úspěšného městského crossoveru.

13.  10.  2020 | Jan Mička | 38 příspěvků

Nejčtenější články

Tatra 700 Miloše Zemana pořád jezdí. Je nádherná, dochovala se i unikátní výbava

Tatra 700 Miloše Zemana pořád jezdí. Je nád…

Registrační značka neklame, jedna ze Zemanových Tater stále brázdí české silnice. Ta druhá si hoví v prostorách muzea.

12.  10.  2020 | | 82 N/A
Rusol David
PrezidentTatra
Škoda Decatop z Holandska je extrémně vzácná. Slavný první kus jezdí v Česku

Škoda Decatop z Holandska je extrémně vzácn…

Mezi speciality první novodobé škodovky s pohonem předních kol patřívaly nejen akční modely, ale i zahraniční přestavby. Nejunikátnější z nich byla dopřána Holanďanům.

17.  10.  2020 | | 8 N/A
Prejzek Lukáš
Škoda FavoritRetro
Škoda Octavia RS si v Německu sáhla až na dno. Místy to vypadalo, že vyletí z trati

Škoda Octavia RS si v Německu sáhla až na d…

Ostrá novinka naší domácí značky se podívala na slavný německý okruh. Pneumatiky vřískaly v podstatě neustále.

21.  9.  2020 | | 202 N/A
Kadera Vladimír
Octavia RSNürburgring
Renault Arkana nakonec míří i do Česka! O levné SUV-kupé může být velký zájem

Renault Arkana nakonec míří i do Česka! O l…

Stylové SUV-kupé za lidovou cenu zprvu určené pro Rusko míří dále do světa. Česku se rovněž nevyhne.

23.  9.  2020 | | 48 N/A
Fuglevič Daniel
EvropaArkanaRenault
Podle Audi neexistuje. RS 001 s nápisy JZD Slušovice ale tajně testovali v ČSSR

Podle Audi neexistuje. RS 001 s nápisy JZD …

Audi léta tvrdí, že muzejní exponát Sport Quattro RS 002 skupiny S s pětiválcem uprostřed je nástupce Sport Quattra S1 E2 skupiny B. Není to tak docela pravda. Mezi těmito automobily stojí funkční prototypy RS 001, které byly kvůli utajení před Volkswagenem testovány za železnou oponou v Československu. Když se existence strojů provalila, pod osobním dohledem Piëcha musely být rozebrány a dodnes se o nich nemluví.

27.  9.  2020 | | 38 N/A
Mihálik Miro
WRCprototypQuattroRallyeAudiTajnéRetro