Vize Volva pro rok 2025: Třetina prodaných vozů bude umět jezdit sama

13 komentářů

king014
10. června • 17:16

současné systémy jsou na úrovni tak 4letého dítěte takže ten plán hapruje, je to jen takové plácnutí pro investory že se na něčem pracuje a výsledek je už možná v dohledu

E15
11. června • 17:31

pokud je myšleno dítě od žížaly, pak možná, ale pořád tipuju, že i ta žížala je chytřejší. Současná samořídící auta jsou pořád bez špetky inteligence, v podstatě automaty, které nějak fungují možná v 99,99% situací, ale jakmile dojde na to 0,01% jsou mimo, což je samozřejmě nepřijatelné. Problém je, že ani nemohou nějakou umělou inteligenci sdílet, protože musí za všech okolností fungovat o offline.... Bude to ještě dlouhá cesta

Josef
12. června • 15:57

Až jednou (za dlouho) bude vyřešena problematika autonomních vozů v celém kontextu, mobilem se podle potřeby zavolá auto, které samo přijede a samo odveze cestující(zákazníky) do cíle a přejede k dalšímu zákazníkovi. Přitom auto vyhodnotí stupeň znečištění interieru a zastaví se v robotizované myčce, kde ho roboti vyčistí a připraví k dalšímu použití. Vše se samozřejmě naúčtuje zákazníkovi, který auto použil. Podobně to bude i s údržbou a technickými závadami. Auta se budou pohybovat asi pomaleji a určitě plynuleji a budou mezi sebou "komunikovat" a usměrňovat pohyb z hlediska zajištění bezpečnosti a efektivity cesty (délka cesty, čas,...). Samozřejmě v té době už na silnicích nebudou smět jezdit jiné než autonomní (robotické s umělou inteligencí...) auta. Vlastnictví auta ztratí smysl a řízení normálního auta v dnešní podobě bude jen sportem provozovaným na uzavřených tratích. To, že to bude ale ještě za dlouhou dobu, to je jasné.
Jako argument o bezpečnosti autonomních aut lze použít i skutečnost z dnešních moderních továren, kde se samostatně pohybují různé robotické vozíky a přepravníky a nikoho nezajedou a ani se nesrazí. Princip je jasný. Na silnicích to bude složitější, ale všechno se vyvíjí a zdokonaluje a určitě to jednou (za dlouho) bude fungovat.

bzzz
11. června • 19:12

Spousta lidi je mimo i v beznych situacich ;-)

bzzz
10. června • 18:06

Na urovni 4leteho ditete je - bez urazky - tvuj prispevek. Mimojine 4lete dite obvykle nemiva najeto nekolik milionu 'autonomnich' km a neobjednava desitky tisic Chrysleru a Jaguaru ;-)

Neurotic
9. června • 0:05

To těžko.
1. žádné auto zatím nemůže jezdit samo, protože by moc daleko nedojelo
2. žádný stát na to nemá legislativu a za 7 let ji nejspíš ani mít nebude, protože dokud někdo nevyrobí funkční autonomní auto tak to žádná vláda řešit nebude a pak jí to bude minimálně 5 let trvat
3. pokud se dramaticky nezrychlí průjezdy křižovatkou a zároveň se u toho nezvýší bezpečnost tak si to koupí jenom ti, kterým je jedno jestli se zabijí svým vlastním neumětelstvím a nebo je zabije počítač

Saman
10. června • 10:23

staty ktere na to maji legislativu jsou, jeden z nich dokonce patri nebo spise je v soucasnosti nejdulezitejsim, respektive nejvetsim trhem s auty B-] v Cine schvalili pravidla pro testovani autonomnich aut letos v breznu, a soucasti je i klauzule ze od roku 2020 muzou takova auta po splneni testu i do provozu ;-)druhim "statem" kde maji neco obdobneho jsou Emiraty, tam se pripravuji na autonomni verejnou a taxi dopravu, tusim od 2022 by meli bejt v provozu prvni autonomni busy a taxiky, legislativu na to jiz maji

bzzz
9. června • 18:03

Bude umet neznamena ze bude realne moci. Tohle neni skokova zmena, automobilky musi byt pripravene. Ale vysvetlujte diskutujicim na autorevue ;-)

Krabat
10. června • 6:34

Osobně jsem velmi skeptický. Mercedes očekává, že první skutečně autonomní vozidla se objeví někdy v letech 2040 - 2050. A uvedli důvody, proč to bude trvat ještě dobrých 30 let. Nějak se mi nechce věřit, že by to Volvo zvládlo o tolik dříve. Nepleťme si auta, která budou autonomní na dálnici s auty, kterým jen řeknu, kam chci jet a pak už se nestarám o to, co se kolem mě děje. Vždyť dnes už je rok 2018 a současná Volva, třeba nové XC60, nemají nic, jen pokročilejší asistenty.

Saman
10. června • 10:27

Mercedes se v autonomii prilis neangazuje, nejvetsi pokroky ostatne nedelaji v tehle oblasti automobilky, ale uplne jine firmy ktere pochazi spise ze sveta IT technologii, automobilky vesmes temto firmam jen dodavaji prave autaMercedes jako kazda jina firma proste bude muset pristoupit na hru trhu pokud bude chtit prezit, a pokud budou mit ostatni autonomni auta, bude je muset mit taky, jinak neni nahodou Mercedes tim stastnym kdo vyhral tenrd na dodavku autonomnich aut pro Uber? a neplanuje to Uber cirou nahodou od roku 2025? takze bude kecas ty, nebo keca Uber a Mercedes

Marek71
12. června • 11:21

Pokud vím, tak dodávku autonomních aut pro Uber realizuje právě Volvo a ne Mercedes, nějakých 24 tisíc aut. Jen nevím jak to ovlivní nedávná nehoda.https://www.bbc.com/news/technology-42055841...

bzzz
10. června • 8:07

Asi je to o prioritach jednotlivych automobilek - i v ev/hybridech jsou na tom automobilky dost ruzne. Jak jsem psal vyse, jedna vec je byt vybaven systemem a jina ho plne vyuzivat. A pokud jde o plne autonomni systemy, tak verim spise 3. stranam resp jejich kooperaci s automobilkama nez reseni ciste z dilny automobilrk (ty na to nemaj penize ani lidi).

bzzz
8. června • 19:39

Rada aut uz umi 'jezdit sama' nyni. Aktualni design svedskych vozu se mi libi a rozhodne odpovida aktualni dobe a blizke budoucnosti.

Doporučujeme

Články odjinud