Vize Volva pro rok 2025: Třetina prodaných vozů bude umět jezdit sama

bzzz  |  08. 06. 2018 19:39

Rada aut uz umi 'jezdit sama' nyni. Aktualni design svedskych vozu se mi libi a rozhodne odpovida aktualni dobe a blizke budoucnosti.

Odpovědět  |   | 
Neurotic  |  09. 06. 2018 00:05

To těžko.
1. žádné auto zatím nemůže jezdit samo, protože by moc daleko nedojelo
2. žádný stát na to nemá legislativu a za 7 let ji nejspíš ani mít nebude, protože dokud někdo nevyrobí funkční autonomní auto tak to žádná vláda řešit nebude a pak jí to bude minimálně 5 let trvat
3. pokud se dramaticky nezrychlí průjezdy křižovatkou a zároveň se u toho nezvýší bezpečnost tak si to koupí jenom ti, kterým je jedno jestli se zabijí svým vlastním neumětelstvím a nebo je zabije počítač

Odpovědět  |   | 
bzzz  |  09. 06. 2018 18:03

Bude umet neznamena ze bude realne moci. Tohle neni skokova zmena, automobilky musi byt pripravene. Ale vysvetlujte diskutujicim na autorevue

Odpovědět  |   | 
Krabat  |  10. 06. 2018 06:34

Osobně jsem velmi skeptický. Mercedes očekává, že první skutečně autonomní vozidla se objeví někdy v letech 2040 - 2050. A uvedli důvody, proč to bude trvat ještě dobrých 30 let. Nějak se mi nechce věřit, že by to Volvo zvládlo o tolik dříve. Nepleťme si auta, která budou autonomní na dálnici s auty, kterým jen řeknu, kam chci jet a pak už se nestarám o to, co se kolem mě děje. Vždyť dnes už je rok 2018 a současná Volva, třeba nové XC60, nemají nic, jen pokročilejší asistenty.

Odpovědět  |   | 
bzzz  |  10. 06. 2018 08:07

Asi je to o prioritach jednotlivych automobilek - i v ev/hybridech jsou na tom automobilky dost ruzne. Jak jsem psal vyse, jedna vec je byt vybaven systemem a jina ho plne vyuzivat. A pokud jde o plne autonomni systemy, tak verim spise 3. stranam resp jejich kooperaci s automobilkama nez reseni ciste z dilny automobilrk (ty na to nemaj penize ani lidi).

Odpovědět  |   | 
Saman  |  10. 06. 2018 10:27

Mercedes se v autonomii prilis neangazuje, nejvetsi pokroky ostatne nedelaji v tehle oblasti automobilky, ale uplne jine firmy ktere pochazi spise ze sveta IT technologii, automobilky vesmes temto firmam jen dodavaji prave auta

Mercedes jako kazda jina firma proste bude muset pristoupit na hru trhu pokud bude chtit prezit, a pokud budou mit ostatni autonomni auta, bude je muset mit taky, jinak neni nahodou Mercedes tim stastnym kdo vyhral tenrd na dodavku autonomnich aut pro Uber? a neplanuje to Uber cirou nahodou od roku 2025? takze bude kecas ty, nebo keca Uber a Mercedes

Odpovědět  |   | 
Marek71  |  12. 06. 2018 11:21

Pokud vím, tak dodávku autonomních aut pro Uber realizuje právě Volvo a ne Mercedes, nějakých 24 tisíc aut. Jen nevím jak to ovlivní nedávná nehoda.

https://www.bbc.com/news/technology-42055841...

Odpovědět  |   | 
Saman  |  10. 06. 2018 10:23

staty ktere na to maji legislativu jsou, jeden z nich dokonce patri nebo spise je v soucasnosti nejdulezitejsim, respektive nejvetsim trhem s auty v Cine schvalili pravidla pro testovani autonomnich aut letos v breznu, a soucasti je i klauzule ze od roku 2020 muzou takova auta po splneni testu i do provozu

druhim "statem" kde maji neco obdobneho jsou Emiraty, tam se pripravuji na autonomni verejnou a taxi dopravu, tusim od 2022 by meli bejt v provozu prvni autonomni busy a taxiky, legislativu na to jiz maji

Odpovědět  |   | 
king014  |  10. 06. 2018 17:16

současné systémy jsou na úrovni tak 4letého dítěte takže ten plán hapruje, je to jen takové plácnutí pro investory že se na něčem pracuje a výsledek je už možná v dohledu

Odpovědět  |   | 
bzzz  |  10. 06. 2018 18:06

Na urovni 4leteho ditete je - bez urazky - tvuj prispevek. Mimojine 4lete dite obvykle nemiva najeto nekolik milionu 'autonomnich' km a neobjednava desitky tisic Chrysleru a Jaguaru

Odpovědět  |   | 
E15  |  11. 06. 2018 17:31

pokud je myšleno dítě od žížaly, pak možná, ale pořád tipuju, že i ta žížala je chytřejší. Současná samořídící auta jsou pořád bez špetky inteligence, v podstatě automaty, které nějak fungují možná v 99,99% situací, ale jakmile dojde na to 0,01% jsou mimo, což je samozřejmě nepřijatelné. Problém je, že ani nemohou nějakou umělou inteligenci sdílet, protože musí za všech okolností fungovat o offline.... Bude to ještě dlouhá cesta

Odpovědět  |   | 
bzzz  |  11. 06. 2018 19:12

Spousta lidi je mimo i v beznych situacich

Odpovědět  |   | 
Josef  |  12. 06. 2018 15:57

Až jednou (za dlouho) bude vyřešena problematika autonomních vozů v celém kontextu, mobilem se podle potřeby zavolá auto, které samo přijede a samo odveze cestující(zákazníky) do cíle a přejede k dalšímu zákazníkovi. Přitom auto vyhodnotí stupeň znečištění interieru a zastaví se v robotizované myčce, kde ho roboti vyčistí a připraví k dalšímu použití. Vše se samozřejmě naúčtuje zákazníkovi, který auto použil. Podobně to bude i s údržbou a technickými závadami. Auta se budou pohybovat asi pomaleji a určitě plynuleji a budou mezi sebou "komunikovat" a usměrňovat pohyb z hlediska zajištění bezpečnosti a efektivity cesty (délka cesty, čas,...). Samozřejmě v té době už na silnicích nebudou smět jezdit jiné než autonomní (robotické s umělou inteligencí...) auta. Vlastnictví auta ztratí smysl a řízení normálního auta v dnešní podobě bude jen sportem provozovaným na uzavřených tratích. To, že to bude ale ještě za dlouhou dobu, to je jasné.
Jako argument o bezpečnosti autonomních aut lze použít i skutečnost z dnešních moderních továren, kde se samostatně pohybují různé robotické vozíky a přepravníky a nikoho nezajedou a ani se nesrazí. Princip je jasný. Na silnicích to bude složitější, ale všechno se vyvíjí a zdokonaluje a určitě to jednou (za dlouho) bude fungovat.

Odpovědět  |   | 


Přihlásit k odběru
Posílat příspěvky na adresu:

Minitest Volvo S90 T8: Je vrcholná motorizace skutečně nejlepší?

Volvo S90 T8 AWD Polestar (minitest)

Tentokrát jsme vyzkoušeli Volvo S90 se vším, co mu je možné nadělit. Jak funguje hybridní provedení?

18.  9.  2018 | Milan Lažanský | 26 příspěvků
Minitest Honda Civic Sedan 1.6 i-DTEC: Hravý asketa

Honda Civic Sedan 1.6 i-DTEC (minitest)

Dieselové motory jsou v kurzu především díky své efektivitě, co když chce ale auto s nízkou spotřebou třeba nadšený řidič a netouží zrovna po starší mnichovské ojetině v naftě?

16.  9.  2018 | Miro Mihálik | 44 příspěvků
TEST Nissan Leaf: Začneme už elektromobily brát vážně?

Nissan Leaf

Nissan je prvním mainstreamovým výrobcem, který nabízí svůj relativně dostupný elektromobil ve druhé generaci. Jedná se o konkurenční výhodu?

11.  9.  2018 | Milan Lažanský | 145 příspěvků

Nejčtenější články

Češi už postavili limuzínu ze Škody 105. Podívejte se, na čem teď pracují

Češi už postavili limuzínu ze Škody 105. Po…

Nadšenci z Ústí nad Labem se pustili do dalšího projektu přestavby staré škodovky na limuzínu. Karoserie má být hotová ještě letos.

22.  8.  2018 | | 78 N/A
Škoda 742 Oficiál: Pokus o luxusní stodvacítku pro papaláše. Nevyšel...

Škoda 742 Oficiál: Pokus o luxusní stodvací…

Měla to být náhrada užrané Volhy 24, ve skutečnosti však byla Škoda Oficiál spíše zoufalá snaha továrny BAZ vyrábět v podmínkách reálného socialismu alespoň nějaký vlastní osobní automobil.

27.  8.  2018 | | 88 N/A
Nástupce Škody Rapid na prvních fotkách! Vypadá to na revoluci

Nástupce Škody Rapid na prvních fotkách! Vy…

Již nyní je téměř jisté, že se nástupce Škody Rapid nebude jmenovat Rapid. Ukázat by se měl ještě před koncem letošního roku.

28.  8.  2018 | | 74 N/A
Pravidlo zipu: Kdy nám jej zákon přikazuje a kde není na místě?

Pravidlo zipu: Kdy nám jej zákon přikazuje …

Pravidlo zipu je evergreenem silničních sporů. Nešťastný je fakt, že pokud jej chcete dodržet, zatímco ostatní nikoli, můžete se sami dostat mimo tento systém.

24.  8.  2018 | | 91 N/A
Kamery do auta: Na co si dávat pozor? V Česku hrozí i vysoké pokuty!

Kamery do auta: Na co si dávat pozor? V Čes…

V případě nejnovější legislativy GDPR o ochraně osobních údajů v EU by mohl kdekdo znejistit, zda má natáčení záběrů ostatních účastníků provozu nějaká pravidla. Na použití kamer u nás a v zahraničí se nyní podíval i český BESIP, který přichází s několika radami.

20.  8.  2018 | | 91 N/A