Vize Volva pro rok 2025: Třetina prodaných vozů bude umět jezdit sama

bzzz  |  08. 06. 2018 19:39

Rada aut uz umi 'jezdit sama' nyni. Aktualni design svedskych vozu se mi libi a rozhodne odpovida aktualni dobe a blizke budoucnosti.

Odpovědět  |   | 
Neurotic  |  09. 06. 2018 00:05

To těžko.
1. žádné auto zatím nemůže jezdit samo, protože by moc daleko nedojelo
2. žádný stát na to nemá legislativu a za 7 let ji nejspíš ani mít nebude, protože dokud někdo nevyrobí funkční autonomní auto tak to žádná vláda řešit nebude a pak jí to bude minimálně 5 let trvat
3. pokud se dramaticky nezrychlí průjezdy křižovatkou a zároveň se u toho nezvýší bezpečnost tak si to koupí jenom ti, kterým je jedno jestli se zabijí svým vlastním neumětelstvím a nebo je zabije počítač

Odpovědět  |   | 
bzzz  |  09. 06. 2018 18:03

Bude umet neznamena ze bude realne moci. Tohle neni skokova zmena, automobilky musi byt pripravene. Ale vysvetlujte diskutujicim na autorevue

Odpovědět  |   | 
Krabat  |  10. 06. 2018 06:34

Osobně jsem velmi skeptický. Mercedes očekává, že první skutečně autonomní vozidla se objeví někdy v letech 2040 - 2050. A uvedli důvody, proč to bude trvat ještě dobrých 30 let. Nějak se mi nechce věřit, že by to Volvo zvládlo o tolik dříve. Nepleťme si auta, která budou autonomní na dálnici s auty, kterým jen řeknu, kam chci jet a pak už se nestarám o to, co se kolem mě děje. Vždyť dnes už je rok 2018 a současná Volva, třeba nové XC60, nemají nic, jen pokročilejší asistenty.

Odpovědět  |   | 
bzzz  |  10. 06. 2018 08:07

Asi je to o prioritach jednotlivych automobilek - i v ev/hybridech jsou na tom automobilky dost ruzne. Jak jsem psal vyse, jedna vec je byt vybaven systemem a jina ho plne vyuzivat. A pokud jde o plne autonomni systemy, tak verim spise 3. stranam resp jejich kooperaci s automobilkama nez reseni ciste z dilny automobilrk (ty na to nemaj penize ani lidi).

Odpovědět  |   | 
Saman  |  10. 06. 2018 10:27

Mercedes se v autonomii prilis neangazuje, nejvetsi pokroky ostatne nedelaji v tehle oblasti automobilky, ale uplne jine firmy ktere pochazi spise ze sveta IT technologii, automobilky vesmes temto firmam jen dodavaji prave auta

Mercedes jako kazda jina firma proste bude muset pristoupit na hru trhu pokud bude chtit prezit, a pokud budou mit ostatni autonomni auta, bude je muset mit taky, jinak neni nahodou Mercedes tim stastnym kdo vyhral tenrd na dodavku autonomnich aut pro Uber? a neplanuje to Uber cirou nahodou od roku 2025? takze bude kecas ty, nebo keca Uber a Mercedes

Odpovědět  |   | 
Marek71  |  12. 06. 2018 11:21

Pokud vím, tak dodávku autonomních aut pro Uber realizuje právě Volvo a ne Mercedes, nějakých 24 tisíc aut. Jen nevím jak to ovlivní nedávná nehoda.

https://www.bbc.com/news/technology-42055841...

Odpovědět  |   | 
Saman  |  10. 06. 2018 10:23

staty ktere na to maji legislativu jsou, jeden z nich dokonce patri nebo spise je v soucasnosti nejdulezitejsim, respektive nejvetsim trhem s auty v Cine schvalili pravidla pro testovani autonomnich aut letos v breznu, a soucasti je i klauzule ze od roku 2020 muzou takova auta po splneni testu i do provozu

druhim "statem" kde maji neco obdobneho jsou Emiraty, tam se pripravuji na autonomni verejnou a taxi dopravu, tusim od 2022 by meli bejt v provozu prvni autonomni busy a taxiky, legislativu na to jiz maji

Odpovědět  |   | 
king014  |  10. 06. 2018 17:16

současné systémy jsou na úrovni tak 4letého dítěte takže ten plán hapruje, je to jen takové plácnutí pro investory že se na něčem pracuje a výsledek je už možná v dohledu

Odpovědět  |   | 
bzzz  |  10. 06. 2018 18:06

Na urovni 4leteho ditete je - bez urazky - tvuj prispevek. Mimojine 4lete dite obvykle nemiva najeto nekolik milionu 'autonomnich' km a neobjednava desitky tisic Chrysleru a Jaguaru

Odpovědět  |   | 
E15  |  11. 06. 2018 17:31

pokud je myšleno dítě od žížaly, pak možná, ale pořád tipuju, že i ta žížala je chytřejší. Současná samořídící auta jsou pořád bez špetky inteligence, v podstatě automaty, které nějak fungují možná v 99,99% situací, ale jakmile dojde na to 0,01% jsou mimo, což je samozřejmě nepřijatelné. Problém je, že ani nemohou nějakou umělou inteligenci sdílet, protože musí za všech okolností fungovat o offline.... Bude to ještě dlouhá cesta

Odpovědět  |   | 
bzzz  |  11. 06. 2018 19:12

Spousta lidi je mimo i v beznych situacich

Odpovědět  |   | 
Josef  |  12. 06. 2018 15:57

Až jednou (za dlouho) bude vyřešena problematika autonomních vozů v celém kontextu, mobilem se podle potřeby zavolá auto, které samo přijede a samo odveze cestující(zákazníky) do cíle a přejede k dalšímu zákazníkovi. Přitom auto vyhodnotí stupeň znečištění interieru a zastaví se v robotizované myčce, kde ho roboti vyčistí a připraví k dalšímu použití. Vše se samozřejmě naúčtuje zákazníkovi, který auto použil. Podobně to bude i s údržbou a technickými závadami. Auta se budou pohybovat asi pomaleji a určitě plynuleji a budou mezi sebou "komunikovat" a usměrňovat pohyb z hlediska zajištění bezpečnosti a efektivity cesty (délka cesty, čas,...). Samozřejmě v té době už na silnicích nebudou smět jezdit jiné než autonomní (robotické s umělou inteligencí...) auta. Vlastnictví auta ztratí smysl a řízení normálního auta v dnešní podobě bude jen sportem provozovaným na uzavřených tratích. To, že to bude ale ještě za dlouhou dobu, to je jasné.
Jako argument o bezpečnosti autonomních aut lze použít i skutečnost z dnešních moderních továren, kde se samostatně pohybují různé robotické vozíky a přepravníky a nikoho nezajedou a ani se nesrazí. Princip je jasný. Na silnicích to bude složitější, ale všechno se vyvíjí a zdokonaluje a určitě to jednou (za dlouho) bude fungovat.

Odpovědět  |   | 


Přihlásit k odběru
Posílat příspěvky na adresu:

Minitest Škoda Superb 1.5 TSI ACT DSG: Je to o úhlu pohledu

Škoda Superb 1.5 TSI ACT (minitest)

Nový motor, stejný výkon. Změnila se nějak základní Škoda Superb s jednotkou 1.5 TSI?

včera | Vladimír Kadera | 86 příspěvků
TEST Škoda Kodiaq RS 2.0 TDI/176 kW: Dává smysl, jen trochu jiný

Škoda Kodiaq RS 2.0 TDI/176 kW

Při hodnocení Škody Kodiaq RS velice záleží na přístupu „pozorovatele“. Pokud vůz budete brát jako sportovní SUV, zřejmě vám brzy dojdou argumenty. V nabídce však rozhodně není nadbytečný.

12.  2.  2019 | Jan Mička | 85 příspěvků
TEST Hyundai i20 1.0 T-GDI DCT: Když chcete prostě jen auto

Hyundai i20 1.0 T-GDI

Hyundai se v segmentu B rozhodně nemá za co stydět. Nabízí dobře vybavený model se spoustou zajímavých funkcí. Má ale něco navíc?

7.  2.  2019 | David Rusol | 97 příspěvků

Nejčtenější články

Znáte Lady s motorem Wankel? Byly primárně pro sovětskou tajnou službu

Znáte Lady s motorem Wankel? Byly primárně …

Ruské žigulíky si pamatujeme jako svižnější alternativy k domácím škodovkám, v bývalém Sovětském svazu se však vyráběly pro potřeby ministerstva vnitra i rychlejší speciální verze poháněné motory s krouživým pístem.

21.  1.  2019 | | 22 N/A
Podívejte se, jak vypadá nejlevnější Škoda Scala. Chybí vám u ní něco?

Podívejte se, jak vypadá nejlevnější Škoda …

Nejnižší cena Škody Scala atakuje hranici 400 tisíc korun, může za to ale výkonnější motor coby základ v době uvedení do prodeje. Pojďme se podívat, jak takový vůz v základní výbavě vlastně vypadá.

20.  1.  2019 | | 238 N/A
Dacii Duster už v Česku koupíte s novými motory. Teď nabídne až 150 koní

Dacii Duster už v Česku koupíte s novými mo…

Nabídka motorizací u Dacie Duster nebyla doteď zrovna pestrá. Od února však přichází rumunský pracant s další várkou motorizací a nabízí tak celkem široký výběr.

1.  2.  2019 | | 26 N/A
Dacia Duster se bude vyrábět i jako pick-up. O Renault už ale nepůjde

Dacia Duster se bude vyrábět i jako pick-up…

Dacia představí pickup na bázi Dusteru ještě letos. Žádnou spojitost s modelem Renault Duster Oroch ale nehledejte.

8.  2.  2019 | | 7 N/A
BAZ Locusta byl marný bratislavský výkřik volající po modernizaci Škody

BAZ Locusta byl marný bratislavský výkřik v…

Kvůli koncepci vše vzadu se o Škodě Garde, Rapid a dalších mladoboleslavských kupé mluví v nadsázce jako o Porsche východu. Kdyby ale došlo na plánovaný slovenský facelift, mohlo být od 80. let vše jinak.

28.  1.  2019 | | 36 N/A