Vize Volva pro rok 2025: Třetina prodaných vozů bude umět jezdit sama

Švédská automobilka míří vysoko. Veřejnosti prozradila, kde se vidí zhruba v polovině příštího desetiletí. Významnou roli v tom mají sehrát elektromobily.

Volvo se veřejnosti pochlubilo se svými novými obchodními ambicemi. Podle nich se chce zhruba v polovině příštího desetiletí posunout na pozici vedoucího hráče v oblasti globálního obchodu s automobily. Značný podíl na tom mají mít také elektromobily. 

Společnost Volvo Cars očekává, že až polovinu ročního prodeje budou tvořit plně elektrická vozidla. Jedna třetina všech prodaných vozů má být také vybavena autonomním řízením a půlka automobilů bude zákazníkům prodána na základě předplacených služeb.

"Očekávání našich zákazníků se velmi rychle mění. To pro společnost Volvo Cars znamená nutnost rychle se změnám přizpůsobit. Zmíněné iniciativy pomohou automobilce Volvo změnit se z výhradního výrobce automobilů na poskytovatele přímých spotřebitelských služeb,“ řekl Håkan Samuelsson,  prezident a generální ředitel švédské automobilky. 

XC40 jde na dračku. Volvo musí navýšit výrobu, aby stíhalo poptávku

XC40 jde na dračku. Volvo musí navýšit výrobu, aby stíhalo poptávku

Od uvedených opatření si automobilka slibuje vytvoření nového typu propojení se zákaznickou základnou. Takovým stylem chce do poloviny příštího desetiletí vybudovat přímý vztah s více než 5 miliony zákazníků. 

Švédská společnost chce v budoucnu těžit hlavně z nižších zprostředkovatelských nákladů, sdílených nákladů na vývoj a dalších úspor. A to díky spoluprácim se značkou Polestar a automobilkou LYNK & CO. Kupříkladu právě u druhé zmíněné vlastní společnost Volvo Cars 30 % akcií.

Každopádně má ke svému cíli velice slušně našlápnuto. Za loňský rok po celém světě prodalo Volvo 571.577 vozů. Dokonce se mu povedlo zvýšit provozní zisk (EBIT) o 27,7 %. Již čtvrtý rok tak pokračuje ve znamení rekordního prodeje. 

TEST Mazda CX-5 2.5 Skyactiv-G AWD AT: Umíněná kráska

Mazda CX-5 2.5 Skyactiv-G AWD

Být originální za každou cenu, když se všichni podřizují přísným emisním limitům, může být známkou punku ale i hlouposti. Skončí Mazda ve slepé uličce nebo objevila svou vlastní cestu na výsluní?

dnes | Miro Mihálik | 32 příspěvků
TEST VW Golf 1.5 TSI Evo DSG: Opravdu má spotřebu dieselu?

TEST VW Golf 1.5 TSI Evo DSG

Volkswagen dopřál motoru 1.5 TSI Evo Bluemotion řadu systémů, které dnes stále nejsou úplně běžné. Výsledkem má být zážehový agregát se spotřebou vznětového. Platí to i mimo laboratoře?

19.  6.  2018 | Jan Mička | 68 příspěvků
Minitest Renault Twingo GT: Rošťák svázaný svou vlastní koncepcí

Renault Twingo GT (minitest)

Renault Sport si tentokrát v rámci své kúry GT posvítil na toho nejmenšího. Co přináší oproti standardní verzi?

14.  6.  2018 | Milan Lažanský | 9 příspěvků