Vize Volva pro rok 2025: Třetina prodaných vozů bude umět jezdit sama

Švédská automobilka míří vysoko. Veřejnosti prozradila, kde se vidí zhruba v polovině příštího desetiletí. Významnou roli v tom mají sehrát elektromobily.

Volvo se veřejnosti pochlubilo se svými novými obchodními ambicemi. Podle nich se chce zhruba v polovině příštího desetiletí posunout na pozici vedoucího hráče v oblasti globálního obchodu s automobily. Značný podíl na tom mají mít také elektromobily. 

Společnost Volvo Cars očekává, že až polovinu ročního prodeje budou tvořit plně elektrická vozidla. Jedna třetina všech prodaných vozů má být také vybavena autonomním řízením a půlka automobilů bude zákazníkům prodána na základě předplacených služeb.

"Očekávání našich zákazníků se velmi rychle mění. To pro společnost Volvo Cars znamená nutnost rychle se změnám přizpůsobit. Zmíněné iniciativy pomohou automobilce Volvo změnit se z výhradního výrobce automobilů na poskytovatele přímých spotřebitelských služeb,“ řekl Håkan Samuelsson,  prezident a generální ředitel švédské automobilky. 

XC40 jde na dračku. Volvo musí navýšit výrobu, aby stíhalo poptávku

XC40 jde na dračku. Volvo musí navýšit výrobu, aby stíhalo poptávku

Od uvedených opatření si automobilka slibuje vytvoření nového typu propojení se zákaznickou základnou. Takovým stylem chce do poloviny příštího desetiletí vybudovat přímý vztah s více než 5 miliony zákazníků. 

Švédská společnost chce v budoucnu těžit hlavně z nižších zprostředkovatelských nákladů, sdílených nákladů na vývoj a dalších úspor. A to díky spoluprácim se značkou Polestar a automobilkou LYNK & CO. Kupříkladu právě u druhé zmíněné vlastní společnost Volvo Cars 30 % akcií.

Každopádně má ke svému cíli velice slušně našlápnuto. Za loňský rok po celém světě prodalo Volvo 571.577 vozů. Dokonce se mu povedlo zvýšit provozní zisk (EBIT) o 27,7 %. Již čtvrtý rok tak pokračuje ve znamení rekordního prodeje. 

Minitest Volkswagen Caddy Maxi 1.4 TGI: Spořivému plyn nesmrdí

VW Caddy Maxi 1.4 TGI (minitest)

VW láká na model Caddy poháněný zemním plynem nízkými provozními náklady. Stačí ale ceny CNG na to, aby se do německé dodávky zamilovali nejen zapřisáhlí skrblíci?

14.  8.  2018 | Miro Mihálik | 9 příspěvků
TEST Renault Mégane R.S.: Hraboš přetáčivý

Renault Mégane R.S.

Renault Sport si s novým Méganem vyhrál docela jinak než u předchozích generací. Kvůli tomu jej ale ještě netřeba zatracovat.

9.  8.  2018 | Milan Lažanský | 28 příspěvků
TEST Ford Focus 1.5 EcoBoost ST-Line: Konečně zase baví!

Ford Focus 1.5 EcoBoost ST-Line

Nejnovější Ford Focus přichází dvacet let po uvedení modelu jako takového. Pro první test jsme zvolili nejsilnější, nejsportovnější, ale nikoliv nejdražší provedení ST-Line. Výkon 182 koní přitom produkuje pouze tříválcový motor!

7.  8.  2018 | Jan Mička | 139 příspěvků