Vítězství si z Příbrami odváží Hrdinka

Předposlední, šestý podnik mezinárodního mistrovství ČR v rally – Rally Příbram, již zná svého vítěze. Stala se jím posádka Tomáš Hrdinka – Petr Gross na voze Subaru Impreza WRC.
Vítězství si z Příbrami odváží Hrdinka
Potvrdili tak roli favorita. Na druhém místě dokončila soutěž italská dvojice Emanuele Dati – Max Chiapponi, startující za tým Jolly Club s Fordem Focus WRC. Pomyslná bronzová medaile patří posádce Václav Pech – Petr Uhel a jejich Toyotě Corolla WRC.

Na start soutěže se nepostavil letošní mistr Roman Kresta. Těsně před soutěží se navíc omluvil i Polák Kuchar, který nestačil včas opravit vůz po soutěži v domácím mistrovství. Pořadatelé připravili nejedno nemilé překvapení. První průjezd Sedlčanskou zkouškou nebyl měřený, neboť pořadatelé těsně před soutěží změnili trasu RZ a posádky neměly tuto změnu zaznamenanou. Také tiskové středisko fungovalo nějak záhadně. Akreditovali se pouze novináři, kteří svou žádost zaslali e-mailem. Ostatní, jenž využili služeb pošty, měli prostě smůlu.

Hrdinka nasadil od prvních kilometrů vysoké tempo o svým pronásledovatelům se neustále vzdaloval. Z první etapy, jenž byla složena z 10-ti RZ, byl nejrychlejší na osmi testech. První den dokončil brněnský jezdec na 1. místě s náskokem 12,3 sekund před druhým Datim. V závěrečné zkoušce měl totiž Hrdinka problémy s elektronikou a převodovkou. Zajel „až“ 11. čas a ztratil na vítěze RZ Datiho více jak půl minuty. O třetí místo sváděli boj tři jezdci. V úvodu se nejlépe dařilo Siberovi (Octavia WRC), ale v polovině prvního dne jej předstihl Triner (Octavia WRC). Jako stín byl v Příbrami Trinerovi Václav Pech. Ten potřeboval dojet před příbramským jezdcem, aby se přiblížil ještě více k zisku absolutního vícemistra. V 10. RZ postihl Siberu defekt pneu, zajel 26. čas a v pořadí se propadl o další dvě místa zpět. První pětku nejrychlejších uzavíral Jan Trajbold s Fordem focus WRC.

V druhém soutěžním dni doprovázelo posádky deštivé počasí, které značně ztížilo trať. Hrdinka dal do pořádku vůz a cílem projel na 1. místě s náskokem 1.25,3 minut. Druhý dojel Dati, který se po úspěšném vystoupení ve Zlíně a výsledku z Příbrami zařadil na průběžné 8.místo v MMČR. Třetí Václav Pech má již skoro jisté druhé místo v konečném pořadí za Krestou. K tomu mu stačí, aby si z Třebíče i přes vítězství Hrdinky, odvezl jeden bod. Bramborová příčka patří Trajboldovi. Tomu se nevyvedla druhá (12.) nedělní RZ, kdy dělal hodiny a nachytal výraznou časovou ztrátu. Až pátý dojel Triner a v Příbrami bude muset odolávat útoku Hrdinky na jeho průběžně celkové 3. místo. Za ním dojela druhá Octávie se Siberou za volantem. Na sedmém a osmém místě projely cílem Toyoty Celicy. Karel Trojan i Tomáš Vojtěch opět předváděli svou mladickou dravost. Plný příděl bodů za první místo ve skupině N si z Příbrami odváží Václav Arazim, který zároveň dojel na 9. místě absolutně. První desítku nejrychlejších uzavíral Miroslav Jandík. Právě mezi Jandíkem a Arazimem se bude muset v Třebíči rozhodnout o mistru enkových vozů. V současné době je mezi nimi rozdíl pěti bodů. To znamená, že ten, kdo zvítězí v poslední soutěži, zvítězí i celkově. Ve F2 zvítězil Jindřich Štolfa – v Příbrami 11.

Vítězové jednotlivých tříd:

A8 - Tomáš Hrdinka, Petr Gross - Subaru Impreza WRC
A7 - Jindřich Štolfa, Tomáš Singer - Peugeot 306 Maxi
A6 - Josef Peták, Alena Benešová - Peugeot 106 Maxi
A5 - Jaroslav Holý, Billy Latif - Škoda Felicia

N4 - Václav Arazim, Julius Gál - Mitsubishi Lancer EVO VI.
N3 - Petr Vlašín, Karel Ševčík - Citroen Xsara 2.0
N2 - Tomáš Bičák, Roman Šklíba - Citroen Saxo 1,6 VTS
N1 - Pavel Kundrát, František Poláček - VW Polo 1,4 16 V

Fotografie: SPORT FOTO - František Dušek – 0603/844837

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek 

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

TEST Jeep Compass 2,0 MultiJet: Horal mezi praktičtějšími crossovery

Jeep Compass 2,0 MultiJet

Nový Jeep Compass chce na rozdíl od hranatého předchůdce více cílit na městské zákazníky a bodovat svým stylem. Přesto mezi konkurenty zůstává drsnější variantou.

12.  12.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 32 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Renault Espace 1.8 TCe (minitest)

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 13 příspěvků