Vítězové a poražení: Auta, která v kategoriích loni uspěla nejvíce i nejméně

V popředí absolutního pořadí nejúspěšnějších aut na českém trhu v roce 2016 byly až na výjimky pouze klasické typy aut. Víte ale, jaké sportovní vozy, jaké limuzíny či velkoprostorová auta si u nás lidé kupovali nejvíce a nejméně?

Svaz dovozců automobilů v České republice již od roku 2004 dělí automobily do celkem devíti kategorií. Ve statistikách jsme tedy vyhledali auta, která byla v dané kategorii nejúspěšnější, a o která naopak byl jen minimální zájem. Do pořadí jsme nezapočítávali vozy, která nebyla na trhu alespoň větší část roku. Třeba proto, že výroba již skončila, případně u nás skončila celá značka (Infiniti).

Minivozy:

Význam této třídy stále klesá. Celkem se u nás vloni v jejím rámci prodalo necelých sedm tisíc vozidel. Informace o lídrech a paběrkujících získáte po kliknutí na jednotlivé fotografie:

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Malé vozy:

Dříve to bývala nejdůležitější kategorie tuzemského trhu s novými osobními auty, pak dlouho druhá nejvýznamnější a nyní jí patří až třetí pozice. Opět přinášíme fotografie dvou vozů z čela žebříčku a dvou ze samého chvostu.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Nižší střední třída:

Stále se jedná s téměř 21procentním podílem na celém trhu o nejdůležitější kategorii, ale už ji téměř dostihly SUV. Na druhou stranu, v ČR se do ní neřadí model Škoda Octavia, který sám o sobě zaujímá více než desetiprocentní podíl celého českého trhu s novými osobními vozy. Pořadí vedou dvě auta vyrobená v tuzemsku.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Střední třída:

V České republice je v této kategorii už léta neochvějným vládcem nejdůležitější model mladoboleslavské Škody. Především díky ní je střední třída u nás čtvrtou nejdůležitější oblastí trhu.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Vyšší střední:

Vloni její důležitost vzrostla. Především díky tomu, že se už v plné míře prodávala Škoda Superb, která tuto kategorie vyhrála. Prodalo se jich desetkrát více než druhého auta v pořadí.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Luxusní vozy:

Pozici nejúspěšnějšího prodejce prémiového segmentu letos získala značka Mercedes-Benz. I tato kategorie letos zaznamenala růst, což je dokladem pozitivního vývoje české ekonomiky.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Sportovní auta:

Tato kategorie je v rámci tuzemských statistik Svazu dovozců aut velmi široká. Spadají do ní třeba také kabriolety. Loňská čísla ale dokládají, že zájem o tyto typy vozů v Česku stoupá.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Terénní auta a SUV:

I když řada vozidel, které do této kategorie spadají, už nemá ani pohon všech kol, zájem o ně roste nejvyšším tempem. Je dost pravděpodobné, že v příštím roce půjde již o nejdůležitější segment tuzemského trhu s novými osobními auty.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Velkoprostorová auta:

I když prodeje aut v této kategorii v Česku rovněž rostou, celkový trh má větší dynamiku. V důsledku toho se podíl těchto typů vozů na celkovém trhu snížil již jen na 13 procent.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek 

Test ojetiny Mini One: Britské retro úžasně jezdí, trápí jej ale motory

Ojetina: Mini One

Druhá generace hatchbacku mini se začala nabízet před jedenácti roky. Dnes ji v nabídce bazarů naleznete za ceny od 120 tisíc korun. Na co si dát pozor?

21.  10.  2017 | David Rusol
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků