Vítězové a poražení: Auta, která v kategoriích loni uspěla nejvíce i nejméně

V popředí absolutního pořadí nejúspěšnějších aut na českém trhu v roce 2016 byly až na výjimky pouze klasické typy aut. Víte ale, jaké sportovní vozy, jaké limuzíny či velkoprostorová auta si u nás lidé kupovali nejvíce a nejméně?

Svaz dovozců automobilů v České republice již od roku 2004 dělí automobily do celkem devíti kategorií. Ve statistikách jsme tedy vyhledali auta, která byla v dané kategorii nejúspěšnější, a o která naopak byl jen minimální zájem. Do pořadí jsme nezapočítávali vozy, která nebyla na trhu alespoň větší část roku. Třeba proto, že výroba již skončila, případně u nás skončila celá značka (Infiniti).

Minivozy:

Význam této třídy stále klesá. Celkem se u nás vloni v jejím rámci prodalo necelých sedm tisíc vozidel. Informace o lídrech a paběrkujících získáte po kliknutí na jednotlivé fotografie:

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Malé vozy:

Dříve to bývala nejdůležitější kategorie tuzemského trhu s novými osobními auty, pak dlouho druhá nejvýznamnější a nyní jí patří až třetí pozice. Opět přinášíme fotografie dvou vozů z čela žebříčku a dvou ze samého chvostu.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Nižší střední třída:

Stále se jedná s téměř 21procentním podílem na celém trhu o nejdůležitější kategorii, ale už ji téměř dostihly SUV. Na druhou stranu, v ČR se do ní neřadí model Škoda Octavia, který sám o sobě zaujímá více než desetiprocentní podíl celého českého trhu s novými osobními vozy. Pořadí vedou dvě auta vyrobená v tuzemsku.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Střední třída:

V České republice je v této kategorii už léta neochvějným vládcem nejdůležitější model mladoboleslavské Škody. Především díky ní je střední třída u nás čtvrtou nejdůležitější oblastí trhu.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Vyšší střední:

Vloni její důležitost vzrostla. Především díky tomu, že se už v plné míře prodávala Škoda Superb, která tuto kategorie vyhrála. Prodalo se jich desetkrát více než druhého auta v pořadí.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Luxusní vozy:

Pozici nejúspěšnějšího prodejce prémiového segmentu letos získala značka Mercedes-Benz. I tato kategorie letos zaznamenala růst, což je dokladem pozitivního vývoje české ekonomiky.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Sportovní auta:

Tato kategorie je v rámci tuzemských statistik Svazu dovozců aut velmi široká. Spadají do ní třeba také kabriolety. Loňská čísla ale dokládají, že zájem o tyto typy vozů v Česku stoupá.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Terénní auta a SUV:

I když řada vozidel, které do této kategorie spadají, už nemá ani pohon všech kol, zájem o ně roste nejvyšším tempem. Je dost pravděpodobné, že v příštím roce půjde již o nejdůležitější segment tuzemského trhu s novými osobními auty.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Velkoprostorová auta:

I když prodeje aut v této kategorii v Česku rovněž rostou, celkový trh má větší dynamiku. V důsledku toho se podíl těchto typů vozů na celkovém trhu snížil již jen na 13 procent.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek 

bazar

Mercedes ML 3
Rok výroby: 2006
Stav: 163 510 km
Cena: 276 000 Kč
Mercedes E 2,2
Rok výroby: 2013
Stav: 97 958 km
Cena: 650 000 Kč
Mercedes Viano 2
Rok výroby: 2008
Stav: 150 969 km
Cena: 372 000 Kč
Mercedes E 2,2
Rok výroby: 2011
Stav: 119 323 km
Cena: 480 000 Kč
Mercedes C 2,1
Rok výroby: 2008
Stav: 159 796 km
Cena: 180 000 Kč
Mercedes C 2,7
Rok výroby: 2001
Stav: 49 329 km
Cena: 170 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

17.  8.  2017 | Milan Lažanský | 4 příspěvky
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 34 příspěvků
Test ojetiny BMW Z4 (E85): Divoký design, ale také poctivá mechanika

Ojetina: BMW Z4

Příchod BMW Z4 způsobil po uhlazeném Z3 docela šok. Pod rozbouřenou karoserií se ale skrývá osvědčená technika. Na co si dát pozor?

12.  8.  2017 | David Rusol | 7 příspěvků