Vítězové a poražení: Auta, která v kategoriích loni uspěla nejvíce i nejméně

V popředí absolutního pořadí nejúspěšnějších aut na českém trhu v roce 2016 byly až na výjimky pouze klasické typy aut. Víte ale, jaké sportovní vozy, jaké limuzíny či velkoprostorová auta si u nás lidé kupovali nejvíce a nejméně?

Svaz dovozců automobilů v České republice již od roku 2004 dělí automobily do celkem devíti kategorií. Ve statistikách jsme tedy vyhledali auta, která byla v dané kategorii nejúspěšnější, a o která naopak byl jen minimální zájem. Do pořadí jsme nezapočítávali vozy, která nebyla na trhu alespoň větší část roku. Třeba proto, že výroba již skončila, případně u nás skončila celá značka (Infiniti).

Minivozy:

Význam této třídy stále klesá. Celkem se u nás vloni v jejím rámci prodalo necelých sedm tisíc vozidel. Informace o lídrech a paběrkujících získáte po kliknutí na jednotlivé fotografie:

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Malé vozy:

Dříve to bývala nejdůležitější kategorie tuzemského trhu s novými osobními auty, pak dlouho druhá nejvýznamnější a nyní jí patří až třetí pozice. Opět přinášíme fotografie dvou vozů z čela žebříčku a dvou ze samého chvostu.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Nižší střední třída:

Stále se jedná s téměř 21procentním podílem na celém trhu o nejdůležitější kategorii, ale už ji téměř dostihly SUV. Na druhou stranu, v ČR se do ní neřadí model Škoda Octavia, který sám o sobě zaujímá více než desetiprocentní podíl celého českého trhu s novými osobními vozy. Pořadí vedou dvě auta vyrobená v tuzemsku.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Střední třída:

V České republice je v této kategorii už léta neochvějným vládcem nejdůležitější model mladoboleslavské Škody. Především díky ní je střední třída u nás čtvrtou nejdůležitější oblastí trhu.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Vyšší střední:

Vloni její důležitost vzrostla. Především díky tomu, že se už v plné míře prodávala Škoda Superb, která tuto kategorie vyhrála. Prodalo se jich desetkrát více než druhého auta v pořadí.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Luxusní vozy:

Pozici nejúspěšnějšího prodejce prémiového segmentu letos získala značka Mercedes-Benz. I tato kategorie letos zaznamenala růst, což je dokladem pozitivního vývoje české ekonomiky.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Sportovní auta:

Tato kategorie je v rámci tuzemských statistik Svazu dovozců aut velmi široká. Spadají do ní třeba také kabriolety. Loňská čísla ale dokládají, že zájem o tyto typy vozů v Česku stoupá.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Terénní auta a SUV:

I když řada vozidel, které do této kategorie spadají, už nemá ani pohon všech kol, zájem o ně roste nejvyšším tempem. Je dost pravděpodobné, že v příštím roce půjde již o nejdůležitější segment tuzemského trhu s novými osobními auty.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Velkoprostorová auta:

I když prodeje aut v této kategorii v Česku rovněž rostou, celkový trh má větší dynamiku. V důsledku toho se podíl těchto typů vozů na celkovém trhu snížil již jen na 13 procent.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek 

TEST BMW M5: Supersport ve smokingu. Může tohle fungovat?

BMW M5

Ano, nová M5 je čtyřkolka, s přepňovaným motorem a masážními sedačkami. Je nejtěžší a nejvýkonnější z modelů M. A takové parametry já osobně neupřednostňuji. Jenže nic není tak, jak se zdá.

18.  10.  2018 | Milan Lažanský | 49 příspěvků
Minitest Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line: Potěšení s vůní nafty

Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line (minitest)

Z nafty se stalo politické téma a zdá se, že její dny jsou sečteny. To je ideální moment dát si špetku nekorektnosti v podobě úsporného dieselu, který navíc hrabe těmi správnými koly a… je z Koreje.

16.  10.  2018 | Miro Mihálik | 26 příspěvků
TEST Audi Q8 50 TDI quattro: Mohlo být dokonalé, ale přišlo WLTP

Audi Q8 50 TDI quattro

Své velké SUV-kupé uvedlo Audi jako poslední z trojice luxusních německých značek. Dalo mu to, co konkurence nemá a vyladilo jej téměř k dokonalosti.

11.  10.  2018 | Jan Mička | 21 příspěvků