Vítězná Porsche z Le Mans míří do muzea. Poslední cestu urazily v provozu!

Dvojice závodních Porsche 919 se ještě před umístěním do továrního muzea svezla v běžném provozu.

Z centra závodního oddělení Porsche ve Weissachu je to do muzea Porsche jen 15 kilometrů. Poté, co se německá automobilka před rokem rozloučila se závody prototypů Le Mans, své poslední vítězné vozy tak bylo potřeba přemístit do muzea ve Stuttgartu. A nebyla by to škoda, kdyby se tak stalo na "plaťácích"?

Dva vozy Porsche 919 řídili závodní jezdci Marc Webber a Marc Lieb za plného provozu. Tuto jízdu nazvalo Porsche Tribute Tour, neboli cesta úcty, pocty. Oba vozy doprovodil potleskl zaměstnanců vývojového oddělení, motorsportu a muzea.

Retro koncept Volkswagenu převáží Porsche. A nápadně připomíná starý Mercedes

Retro koncept Volkswagenu převáží Porsche. A nápadně připomíná starý Mercedes

Do vrcholné třídy série Le Mans se Porsche rozhodlo vrátit v roce 2011. Po do jisté míry tajném vedení projektu si svůj závodní debut vůz odbyl v Silverstonu roku 2014. Posledním výkřikem byla loňská verze 919 Evo. Porsche v nové éře prototypů dokázalo vyhrát třikrát v řadě 24 hodin Le Mans, stejně jako jezdecké a týmové statistik v seriálu Le Mans.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Kombinovat různé značky pneumatik se nevyplácí. Test ukázal, proč to nedělat

Kombinovat různé značky pneumatik se nevyplácí. Test ukázal, proč to nedělat

Pokud chcete vědět, proč není dobrý nápad kombinovat na autě špičkové pneumatiky s těmi nejlevnějším a kvalitativně podprůměrnými, následující test by vám mohl otevřít oči.

včera | Miro Mihálik | 7 příspěvků
Minitest Toyota RAV4 2.5 Hybrid: Konečně něco, co si stojí za svým

Toyota RAV4 2.5 Hybrid (minitest)

Nová Toyota RAV4 nás už dříve překvapila extravagantním vzhledem, ale měli jsme k ní pár výhrad, které se pokusí smazat hybridní verze. Podaří se jí to?

16.  8.  2019 | Vladimír Kadera | 57 příspěvků
TEST Ford Ranger Raptor: The Rock s pisklavým hláskem. I tak je ale boží

Ford Ranger Raptor

Další dva válce by evropský Raptor potřeboval jako prase drbání. Naopak automat klidně mohl mít o tři nebo čtyři kvalty méně. Svým speciálním podvozkem však nový Ranger beztak o parník převyšuje všechno, co jste dosud ve třídě pick-upů znali.

13.  8.  2019 | Miro Mihálik | 8 příspěvků