Vítězná Porsche z Le Mans míří do muzea. Poslední cestu urazily v provozu!

Dvojice závodních Porsche 919 se ještě před umístěním do továrního muzea svezla v běžném provozu.

Z centra závodního oddělení Porsche ve Weissachu je to do muzea Porsche jen 15 kilometrů. Poté, co se německá automobilka před rokem rozloučila se závody prototypů Le Mans, své poslední vítězné vozy tak bylo potřeba přemístit do muzea ve Stuttgartu. A nebyla by to škoda, kdyby se tak stalo na "plaťácích"?

Dva vozy Porsche 919 řídili závodní jezdci Marc Webber a Marc Lieb za plného provozu. Tuto jízdu nazvalo Porsche Tribute Tour, neboli cesta úcty, pocty. Oba vozy doprovodil potleskl zaměstnanců vývojového oddělení, motorsportu a muzea.

Retro koncept Volkswagenu převáží Porsche. A nápadně připomíná starý Mercedes

Retro koncept Volkswagenu převáží Porsche. A nápadně připomíná starý Mercedes

Do vrcholné třídy série Le Mans se Porsche rozhodlo vrátit v roce 2011. Po do jisté míry tajném vedení projektu si svůj závodní debut vůz odbyl v Silverstonu roku 2014. Posledním výkřikem byla loňská verze 919 Evo. Porsche v nové éře prototypů dokázalo vyhrát třikrát v řadě 24 hodin Le Mans, stejně jako jezdecké a týmové statistik v seriálu Le Mans.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Minitest VW Amarok 3.0 TDI V6 4Motion Aventura: Všech pick-upů král

VW Amarok 3.0 TDI/190 kW 4M (minitest)

Volkswagen, nikoli bez souvislosti s novým emisním měřícím cyklem WLPT, pozměnil motorovou nabídku svého již deset let sloužícího pick-upu Amarok, který nyní nabízí v podstatě jediný motor. Nebojte se, jsou to dobré zprávy.

21.  3.  2019 | Petr Schnagl | 46 příspěvků
Minitest Renault Kadjar 1.3 TCe: Malé srdce, velké odhodlání

Renault Kadjar 1.3 TCe (minitest)

Kadjar se v přívalu nových crossoverů možná poněkud ztrácí. O to více ale zaujme, když začnete zkoumat, co je za tou nenápadnou fasádu. A to i malé třináctistovce navzdory, protože funguje pozoruhodně dobře.

19.  3.  2019 | Miro Mihálik | 11 příspěvků
Minitest Honda CR-V 2.0 i-MMD Hybrid 2WD: Napravení reputace?

Honda CR-V 2.0 i-MMD Hybrid (minitest)

Honda se u nové generace modelu CR-V vzdala naftového motoru. Alternativou je hybrid s velice slušným výkonem 135 kW, který mě fascinoval ve více ohledech. Hlavně pak technikou.

17.  3.  2019 | Jan Mička | 37 příspěvků