Vítězná Porsche z Le Mans míří do muzea. Poslední cestu urazily v provozu!

Dvojice závodních Porsche 919 se ještě před umístěním do továrního muzea svezla v běžném provozu.

Z centra závodního oddělení Porsche ve Weissachu je to do muzea Porsche jen 15 kilometrů. Poté, co se německá automobilka před rokem rozloučila se závody prototypů Le Mans, své poslední vítězné vozy tak bylo potřeba přemístit do muzea ve Stuttgartu. A nebyla by to škoda, kdyby se tak stalo na "plaťácích"?

Dva vozy Porsche 919 řídili závodní jezdci Marc Webber a Marc Lieb za plného provozu. Tuto jízdu nazvalo Porsche Tribute Tour, neboli cesta úcty, pocty. Oba vozy doprovodil potleskl zaměstnanců vývojového oddělení, motorsportu a muzea.

Retro koncept Volkswagenu převáží Porsche. A nápadně připomíná starý Mercedes

Retro koncept Volkswagenu převáží Porsche. A nápadně připomíná starý Mercedes

Do vrcholné třídy série Le Mans se Porsche rozhodlo vrátit v roce 2011. Po do jisté míry tajném vedení projektu si svůj závodní debut vůz odbyl v Silverstonu roku 2014. Posledním výkřikem byla loňská verze 919 Evo. Porsche v nové éře prototypů dokázalo vyhrát třikrát v řadě 24 hodin Le Mans, stejně jako jezdecké a týmové statistik v seriálu Le Mans.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Minitest Lexus LS 500 AWD: Pro ty, kteří vědí, co chtějí

Lexus LS 500 AWD (minitest)

Vrchol motorové nabídky vlajkové lodi Lexusu se musí spokojit s šesti válci. Bude mu to stačit?

19.  5.  2019 | Vladimír Kadera | 20 příspěvků
Řídili jsme nový Ford Ranger Raptor: Je perfektní! To nejdůležitější však schází

Ford Ranger Raptor (první svezení)

Ford Ranger Raptor dokazuje, že práce může být i zábava. Umí dřít, vypadá u toho skvěle a těžkým terénem jezdí jako pánbůh.

17.  5.  2019 | Jiří Baborský | 21 příspěvků
TEST Hyundai i30 N Fastback: Obří stádo koní v těsném výběhu

Hyundai i30 N Fastback

Vstup do světa ostrých aut se značce Hyundai povedl na výbornou již před dvěma lety. Nyní se modelová řada rozšiřuje. Bolístky zůstávají, jedna přibyla.

15.  5.  2019 | Vladimír Kadera | 153 příspěvků