Vítěz v Sosnové zároveň i mistrem - HRDINKA

Mistrovství ČR v rallysprintu zná již svého absolutního mistra pro tento rok. Stala se jím posádka Tomáš Hrdinka se spolujezdcem Petrem Grossem na voze Subaru WRC.
Vítěz v Sosnové zároveň i mistrem - HRDINKA
Společně s přehledem zvítězili v poslední soutěži při Rallysprintu v Sosnové. Při cestě za titulem je ani náznakem neohrozil druhý z aspirantů na celkového mistra Stanislav Chovanec na Škodě Octavia WRC. Samotná soutěž se nesla zcela ve znamení spanilé jízdy Tomáše Hrdinky. Vyhrával jednu rychlostní zkoušku za druhou. V polovině soutěže měl již na svého největšího soupeře, Chovance, náskok 38 sekund. Jediného konkurenta našel v Sosnové v mladém Honzovi Trajboldovi, startujícímu s Fordem Focus WRC. Ten připravil jezdce z týmu Styllex Tuning Prosport o tři triumfy RZ.

Ve zbývajících pěti měřených úsecích zvítězil Hrdinka a cílem projel na prvním místě. „Auto šlapalo na 100% a my neměli jediný problém na trati. Jsem velmi spokojený,“ řekl po soutěži Hrdinka. Druhý, s odstupem 25,7 sekundy, dojel s žlutomodrým fordem Trajbold. „Stále si ještě zvykáme na vůz specifikace WRC. Již nyní jsem ale velmi spokojený, neboť vidím, že budeme moct potrápit i takové silné vozy a dobré jezdce, jako je například Hrdinka,“ řekl po soutěži Jan Trajbold mladší. Krátce před soutěží si prožil menší rodinné drama.

Jeho otce, Jana Trajbolda sen., který měl startovat mezi veterány, totiž musela převézt do nemocnice sanitka. Trajbold starší si naštěstí poleží v klidu pouze pár dní. Třetí místo v cíli patří Chovancovi, který čekal na nějakou chybu svých soupeřů. V cíli ztrácel na vítěze více jak jednu minutu. „Až budeme mít vůz, který bude ztrácet na kilometr půl sekundy, můžeme se s konkurencí měřit. V této chvíli ztrácíme sekundu, a tak nám nezbývá nic jiného než vyčkávat.“ I na dalším místě dojel soutěžní vůz WRC.

Byl jim mladý Valoušek, který se prvně posadil při soutěži do Toyoty Corolla WRC. Jeho začátek se nesl ve znamení seznámení se s vozem. Potom jeho výkon stoupal, až se zastavil na bramborové medaili v cíli. Pátý dojel první vůz skupiny N s Tošovským za volantem, který doháněl v úvodu lepšího Volfa. Toho dělilo v cíli sedm sekund na vítěze skupiny N a patří mu nejen druhé místo v enkách, ale také šesté celkově. I na dalších místech skončili jezdci z této skupiny neupravených automobilů. Na 7.místě dokončil soutěž Milan Liška, osmý Vlček, devátý Poulík a první desítku nejlepších uzavřel „Krysař“ Dan Landa s Fordem Escort Cosw..

Vítězové jednotlivých tříd:

A8, Hrdinka, Subaru Impreza
A7, Kopecký, Škoda Octavia
A6, Vágner, Škoda Felicia
A5, Wagner, Škoda Felicia

N4,Tošovský, Mitsubishi Lancer
N3, Křížek, Opel Astra
N2, Blahout, Honda Civic
N1, Picek, Škoda Felicia

F2, Kopecký, Škoda Octavia
Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

TEST Lexus LS 500h: Měl být dokonalý. Jenže...

Lexus LS 500h

Nový Lexus LS mi ze všech testovacích aut způsobil největší pomatení mysli. V některých ohledech tak neuvěřitelně fascinuje, jinde ale může i zklamat. Nebo jej prostě jen nechápu?

včera | Milan Lažanský | 27 příspěvků
TEST Citroën C3 Aircross 110 PureTech EAT6: Váš městský obývák

Citroën C3 Aircross 110 PT EAT6

Tentokrát jsme C3 Aircross vyzkoušeli v silnější z benzinových dvanáctistovek. Jaký je tento extrovertní crossover?

15.  5.  2018 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Minitest Škoda Karoq 1.0 TSI: Dělám, co můžu! Stačí to?

Škoda Karoq 1.0 TSI (minitest)

Zázraky od malého litrového tříválce v poměrně velkém crossoveru raději nečekejte, poněkud překvapivě však základní motor z Karoqu nepoužitelnou brzdu provozu nedělá.

12.  5.  2018 | Miro Mihálik | 86 příspěvků