Vítek Havliš je spokojen s Fabií (hvězdy za volantem)

Televizní a rozhlasový moderátor i příležitostní zpěvák Vítek Havliš si koupil Škodu Fabii na kterou nedá dopustit. Známe ho především ze Snídaně s Novou, Českého slavíka 2002 a z rádia Impuls. Jakým řidičem je tento mladý moderátor se dozvíte v našem tradičním rozhovoru.
Vítek Havliš je spokojen s Fabií (hvězdy za volantem)

Jakým vozem v současné době jezdíte?

Momentálně jsem pořád ještě čerstvým majitelem Škody Fabia 1,4MPi. Koupil jsem si ji na jaře 2003 a jsem s ní maximálně spokojený...

Jaké vozy jste vystřídal, popř. jaký byl Váš nejoblíbenější?

Moc aut jsem za svůj život neměl – „Fabka“ je teprve mým druhým autem. První byl Ford Escort. Ten mi sloužil jako testovací vůz, protože jsem ho během několika měsíců otloukl o všechno možné.

 

Dodržujete rychlostní limity a jak se Vám jezdí po českých komunikacích?

Rychlostní limity dodržuji, pokud vyloženě někam nespěchám (nejčastěji za prací). Protože ale spěchám dost často, tak už jsem pár pokut platil.

Jak se ohodnotíte jako řidič, kolik km najezdíte ročně?

Nechci se chválit, ale myslím, že jsem hodně pozorný řidič. Hlavně po tátovi jsem zdědil schopnost předvídat. Myslím, že se se mnou spolucestující nebojí (smích). A kilometry? Těch 40 – 50 tisíc najedu.

 

Máte nějakou veselou příhodu za volantem?

Spíš mám příhody, při kterých mi šel mráz po zádech... Když jsem třeba ladil rádio za jízdy tak zaujatě až jsem zapomněl, že vlastně jedu po dálnici... No a teď jsem popřel svoji předešlou odpověď (smích). Ale já vážně jsem pozorný řidič (smích).

Berete stopaře, popř. stopoval jste někdy?

Sám jsem nestopoval, protože se bojím, že by mě nikdo nevzal, ale stopaře jsem jednou vzal. Byl to fotbalový rozhodčí juniorů. Shodou okolností jsme se po roce potkali na dovolené v Chorvatsku. Od té doby jsme v kontaktu.

Dovedete poskytnout první pomoc?

Asi jako většina lidí mám za sebou kurzy první pomoci. Častokrát jsem si říkal, jestli bych dokázal pomoci při dopravní nehodě – těžko říct, myslím, že když se člověk dostane do situace, kdy by měl někomu zachránit život, tak to dokáže.

Co říkáte bezpečnostním akcím typu „Kryštof“ a jaké máte zkušenosti s Policií ČR, platíte často pokuty?

Během Kryštofa jsem samozřejmě pokutu platil – za otáčení na světelné křižovatce... Nebyl provoz, tak jsem to tam říznul... (smích) Naštěstí na mě policisté byli pokaždé hodní. Pokuty jsem platil za svůj život asi čtyři a nejvyšší byla 500 Kč. Jinak si myslím, že bezpečnostní akce typu Kryštof jsou samy o sobě k ničemu, naše silnice a my řidiči bychom potřebovali non-stop jednoho velkého Kryštofa.

Byl jste účastníkem dopravní nehody? Jak a kde?

Loni v zimě, když jsem v Praze přejížděl tramvajový pás do mě z boku narazil blázen, který jel po kolejích a prostě to na sněhu neubrzdil. Jak už to tak bývá, tak se rozčiloval, že to je moje vina, že nekoukám na cestu – naštěstí jsem ho nejenom já, ale i svědci usadili, protože to samozřejmě byla jeho vina.

Jak se díváte na motorkáře?

Sám bych na motorku nesedl, na to se mám moc rád, ale na silnicích mi nijak nevadí, když neohrožují ostatní.

Co byste poradil, popř. doporučil či popřál čtenářům AutoRevue.cz?

Milí čtenáři – dávejte si na silnicích „majzla“ – nikdy nevíte kdy se může stát něco, co mohlo Vám i Vašim blízkým zkazit život. Ať Vám to bezva jede!

TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 18 příspěvků
Minitest Mazda MX-5 RF: Řidičská bohyně s kovovou čepicí

Mazda MX-5 RF (minitest)

Není to zdaleka poprvé, co Mazda pro legendární roadster MX-5 nabízí alternativu s pevnou střechou. Aktuální generace na to jde dost odlišně než předchůdci.

12.  7.  2018 | Milan Lažanský | 21 příspěvků
TEST Lada Vesta SW Cross: Mnohem lepší, než by měla být!

Lada Vesta SW Cross

Přestože jsou vozy Lada na českých silnicích jako doma už celá desetiletí, potkat, nebo ještě lépe řídit nejnovější modely, není zase tak snadné. A víte co? Je to velká škoda…

10.  7.  2018 | Jan Mička | 207 příspěvků