Víte, v jakém stavu jsou vaše pneu?

11 komentářů

Anndy
21. září • 12:28

No kedze pravidelne 2x do roka menim kolesa (letne/zimne) tak aspon podla vystupneho protokolu ktory dostanem viemm, aky mam dezen - pisu tam cca 90%, etc...
Co sa tyka vzduchu a vyvazovania - vyvazovanie robia v pneuservise pri vymene (t.j. vzdy pred letnou a zimnou sezonou) a tak isto dofukovanie. 1x som to skontroloval, ci to robia presne, sedelo to, tak to nekontrolujem podla nich.
Niekedy skontrolujem na pumpe 1x za sezonu (letnu/zimnu) na pumpe tlak - obvykle pred dlhsou cestou priamo na pumpe, ale nikdy som nemusel dofukavat zatial. Mam sice aj rucny merac dezenu + tlaku, ale nejako ho nepouzivam - vzdy zajdem k pumpe.
Problemom je akurat to, ze na vacsine pump su nefunkcne, ci zle funkcne kompresory. Mne sa osvedcilo, ze obvykle na OMV pumpach je to celkom v pohode, na vacsine z nich je to O.K..

Anndy
21. září • 12:31

este dodam, ze vizualnu kontrolu pneu robim casto - takmer 1x denne cestou k autu - napr. rano, alebo vecer od auta. Par krat sa mi stalo, ze som mal pocit, ze nejaka je podhustena, tak som zasiel na pumpu, ale vzdy to bolo len zdanie pravdepodobne vyvolane povrchom na ktorom som stal.
 

Nouma
21. září • 11:21

Letnaky v zime je znama vec .... vrazda!
Ale co treba zimakach v lete????   Jak moc velkej rozdil to je? Na suchu na mokru?

Red_Dwarf
21. září • 11:57

To Nouma:Na nasem XM jsme teď dojížděli zimní pneumatiky Dunlop Wintersport M2 a rozdíl v podstatě znát nebyl.Hlavně se nesmí nechat podhustit a je lepší je tlakovat trošku více.
Jinak ale upozorňuju,že se s tím jezdilo tak z 70% město a cesty maximálně do 100km.

-LK-
21. září • 11:17

kontrolujte správný tlak v pneu před každou delší cestou a minimálně 1x týdně, ale vždy, když jsou pneu chladné

To mám při každém ochlazení vyběhnout a přeměřovat tlaky v pneu? To jsou mi věci

Mirko
21. září • 9:57

Před každou sezónou (jaro, podzim) měním celá kola (letní, zimní), mírně přehustím Pneumixem a pak celou sezónu jezdím a o nic se nestarám. Na vzorek samozřejmě dbám a pod 2 - 3 mm nejezdím. Jezdím sám, max. ve 2, výjimečně vezmu i někoho navíc. Pneumix skoro neutíká (změřeno po sezóně) a gumy mám dobrý (Michelin, Continental). Takže jsem pečlivý řidič
 

NovoCZ
21. září • 9:18

Když jsem ještě měl v gumách vzduch, aspoň 1x měsíčně jsem foukal. Dal do gum pneumix a přijel po 5tkm na kontrolu. Koukali na mně jako na blázna proč. Tak příště jsem přijel po 10tkm. Zase nic, tlak OK. Teďka jezdím po 20tkm foukat a to už asi 5% chybělo ... Vzorek přece měřit nemusím, na gumách (např. v mém případě Pirelli P6) je dost ukazatelů sjetí. Ale když mají kdekoli pod 3 mm, jdou do pneubazaru (minule mi tak vydržely 53tkm).

Vladik
21. září • 7:06

Vím že mi jedno pneu uchází a pstatní se držej tak jednou za 14 dní dofouknu ale před tejdnem sem měl nějakej blbej den ži co ale asi u 5 benzínek nebyl funkční kompresor a když jo tak s ruplou hadicí nebo bez nasazovací hadice. Benzinky nevěděj co si za benzín říct, lidi pomalu začínaj jezdit u hranic do Rakouska a ani tu nefunguje stojan na dohuštění pneu. Vím že si za funkčnost můžou především řidiči sami kdo jinej by to rozbil ale pokud to na tý benzince je tak by to mělo fungovat správně

autoholik
21. září • 0:34

suhlasim s predhc. prispevkom...keby som mal kazdy tyzden merat,tak kazyd mesiac dofukujem..na aute za sezonu (jar-jesen) kontrolujem tlak asi tak raz a 1x do roka idem dlhu trasu+plne zatazenie,tak dofukam. po ceste spat vypustim a idem dalej. dnesne pneu nemaju problem pri normalnom zaobchadzani a dobrom nahodeni na disk problem s vypustanim vzduchu. zdaju sa mi tieto rady preto naozaj az prilis katastroficke a posobia na mna,akoby som mal autu venovat 25h denne. aj s tou geometriou...raz za par rokov ano,ale nie par krat do roka.
co sa tyka dezenu..tak ten pozeram volnym okom..ak je uz moc nizky, zmeriam ho presne..v zime sa riadim heslom - pod 4mm vymenit a v lete tie 2mm a menej nie.

JOE
21. září • 0:24

No nevím, ale mám pocit, že když budu kontrolovat tlak jednou týdně, tak je budu muset dohušťovat jenom proto, že měřením potřebný tlak ztratím!  Navíc mám v pneu dusík a ten není k sehnání jen tak u benzínové pumpy!
 
S hloubkoku dezénu je to horší! Na vnějších stranách už mám prakticky slicky!  Už je ale dojezdím, ještě měsíc a kousek a přezuji na zimní a na jaře konečně koupím nové pneu na 16" alu!  (do teď 14" oceláky! )

Jogurt
21. září • 7:19

Souhlas. Navíc nikdy není stejná teplota a při 5°C ráno nebo 28°C odpoledne je tlak značně rozdílný. Kontroluji tlak jednou za měsíc plus když se mi něco nezdá na jízdních vlastnostech. Každých 20tisíc km dám kola vyvážit a přehodit přední-zadní. A geometrii nechám zkontrolovat každou druhou prohlídku, takže po 60tis. km. Respektive servis to dělá sám. Kdyby se mi něco nezdálo, tak ji nechám zkontrolovat i dřív. Myslím že tohle stačí a není potřeba každé ráno kolem auta hodinu skákat a kontrolovat jestli stěrače stírají a klaxon klaxá. Možná víkendový jezdec který má auto týden před panelákem napospas českým živlům, nepozná že jede po ráfku a že auto táhne ke straně by měl před jízdou provést parkohospodářský den, kdo parkuje v garáži a jezdí často, ten denně panáčkovat nemusí.

Doporučujeme

Články odjinud