Víte která automobilka patří do kterého koncernu? My ano

Dnešní motoristický svět je plný velkých automobilových koncernů. Ovšem jen málokdo ví, která automobilka patří do kterého koncernu. Navíc jen těžko se dá dnes orientovat, jak velký podíl mají mezi sebou jednotlivé společnosti.

Na internetu jsme našli povedený obrázek, který dobře osvětlí, kdo s kým a s jakým podílem.

Pokud se ovšem v obrázku úplně neorientujete, přidáme malé vysvětlení. Vezmeme-li si koncern Fiat, pak přímo do koncernu patří Lancia a Alfa Romeo. Dále má Fiat pětiprocentní podíl v koncernu GM (General Motors) a také podíl 56 % v automobilce Ferrari. Ferrari pak má 100% podíl v automobilce Maserati. Fiat tak, i když přes Ferrari Maserati jistě ovládá, nemá přímý podíl v této automobilce.

A nyní již stačí pořádně studovat.

Klepněte pro větší obrázek
Svět aut je nakonec celkem malý...
Minitest Volkswagen Golf Sportsvan 1.5 TSI DSG: Lepší než originál

VW Golf Sportsvan (minitest)

Ač se označení „sportující van“ může zdát hodně přitažené za vlasy, minimálně ve srovnání se stejně velkými crossovery a ve spojení s motorem o výkonu 150 koní to zase není takový nesmysl.

dnes | Miro Mihálik | 17 příspěvků
TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

19.  7.  2018 | Milan Lažanský | 52 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků