Víte která automobilka patří do kterého koncernu? My ano

Dnešní motoristický svět je plný velkých automobilových koncernů. Ovšem jen málokdo ví, která automobilka patří do kterého koncernu. Navíc jen těžko se dá dnes orientovat, jak velký podíl mají mezi sebou jednotlivé společnosti.

Na internetu jsme našli povedený obrázek, který dobře osvětlí, kdo s kým a s jakým podílem.

Pokud se ovšem v obrázku úplně neorientujete, přidáme malé vysvětlení. Vezmeme-li si koncern Fiat, pak přímo do koncernu patří Lancia a Alfa Romeo. Dále má Fiat pětiprocentní podíl v koncernu GM (General Motors) a také podíl 56 % v automobilce Ferrari. Ferrari pak má 100% podíl v automobilce Maserati. Fiat tak, i když přes Ferrari Maserati jistě ovládá, nemá přímý podíl v této automobilce.

A nyní již stačí pořádně studovat.

Klepněte pro větší obrázek
Svět aut je nakonec celkem malý...
Kombinovat různé značky pneumatik se nevyplácí. Test ukázal, proč to nedělat

Kombinovat různé značky pneumatik se nevyplácí. Test ukázal, proč to nedělat

Pokud chcete vědět, proč není dobrý nápad kombinovat na autě špičkové pneumatiky s těmi nejlevnějším a kvalitativně podprůměrnými, následující test by vám mohl otevřít oči.

včera | Miro Mihálik | 7 příspěvků
Minitest Toyota RAV4 2.5 Hybrid: Konečně něco, co si stojí za svým

Toyota RAV4 2.5 Hybrid (minitest)

Nová Toyota RAV4 nás už dříve překvapila extravagantním vzhledem, ale měli jsme k ní pár výhrad, které se pokusí smazat hybridní verze. Podaří se jí to?

16.  8.  2019 | Vladimír Kadera | 57 příspěvků
TEST Ford Ranger Raptor: The Rock s pisklavým hláskem. I tak je ale boží

Ford Ranger Raptor

Další dva válce by evropský Raptor potřeboval jako prase drbání. Naopak automat klidně mohl mít o tři nebo čtyři kvalty méně. Svým speciálním podvozkem však nový Ranger beztak o parník převyšuje všechno, co jste dosud ve třídě pick-upů znali.

13.  8.  2019 | Miro Mihálik | 8 příspěvků