Víte, kolik Škoda vydělá na každém voze?

Česká automobilka Škoda patří dlouhodobě k nejúspěšnějším firmám v České republice. Její přínos pro českou ekonomiku je nesporně velký. V posledních letech její výroba vzrůstá a s tím rostou také prodeje. Měsíc od měsíce je úspěšnější zejména ve světě, a tak si pojďme ukázat, kolik, že Škoda utrží na svých produktech.

Rok 2004 (první pololetí)

  • Výroba: 232 100 vozů
  • Tržby: 83 322 mil. Kč
  • Zisk po zdanění: 2 548 mil. Kč

Průměrná prodejní cena jednoho vozu: 359 000 Kč

Průměrný čistý zisk z jednoho vyrobeného vozu: 10 980 Kč

Rok 2005 (první pololetí)

  • Výroba: 257 500 vozů
  • Tržby: 97 315 mil. Kč
  • Zisk po zdanění: 3 949 mil. Kč

Průměrná prodejní cena jednoho vozu: 378 000 Kč

Průměrný čistý zisk z jednoho prodaného vozu: 15 330 Kč

Výsledky jsou za prvních šest měsíců jednotlivých roků a ukazují, že Škoda nejen zvyšuje výrobu vozů, ale i průměrná prodejní cena jednoho vozu mírně stoupá. Není to sice způsobeno tím, že by Škoda zdražovala, ale hlavně tím, že se ji daří prodávat více dražších vozů. K tomu všemu je firma ziskovější, každý její výrobek ji přinese více peněz.

Minitest Honda HR-V 1.5 VTEC Sport: Uhájí vyšší cenu slušnou dynamikou?

Honda HR-V 1.5 VTEC Sport

Honda se rozhodla ještě více zatraktivnit svůj crossover HR-V a jeho nabídku rozšířila i o verzi Sport. Podívali jsme se jí na zoubek s převodovkou CVT i s klasickou šaltpákou.

dnes | Vladimír Kadera | 15 příspěvků
TEST BMW M2 Competition M-DCT: Jednoduše to nejlepší

BMW M2 Competition M-DCT

S německými výkonovými válkami podpořenými opulentním luxusem a bezpečností se ze scény potichu vypařil důraz kladený na tu nejdůležitější esenci sportovních aut – lehkost. M2 Competition tento trend vysloveně neboří, protože je ale u BMW nejmenší, na odkaz staré školy úplně nezapomněla.

15.  10.  2019 | Miro Mihálik
TEST Peugeot 508 SW GT 2.0 BlueHDi EAT8: Cena za design

Peugeot 508 SW GT 2.0 HDi EAT8

Kombi varianta nové 508 je pohledný a jemně avantgardní vůz, však také po zásluze získal letos ocenění Red Dot Design Award. Není to ale jediná jeho cena za design. Cenu za design totiž zaplatí i zákazníci. Jak fakticky, tak především v přeneseném významu.

13.  10.  2019 | Petr Schnagl | 105 příspěvků