Víte, kolik Škoda vydělá na každém voze?

Česká automobilka Škoda patří dlouhodobě k nejúspěšnějším firmám v České republice. Její přínos pro českou ekonomiku je nesporně velký. V posledních letech její výroba vzrůstá a s tím rostou také prodeje. Měsíc od měsíce je úspěšnější zejména ve světě, a tak si pojďme ukázat, kolik, že Škoda utrží na svých produktech.

Rok 2004 (první pololetí)

  • Výroba: 232 100 vozů
  • Tržby: 83 322 mil. Kč
  • Zisk po zdanění: 2 548 mil. Kč

Průměrná prodejní cena jednoho vozu: 359 000 Kč

Průměrný čistý zisk z jednoho vyrobeného vozu: 10 980 Kč

Rok 2005 (první pololetí)

  • Výroba: 257 500 vozů
  • Tržby: 97 315 mil. Kč
  • Zisk po zdanění: 3 949 mil. Kč

Průměrná prodejní cena jednoho vozu: 378 000 Kč

Průměrný čistý zisk z jednoho prodaného vozu: 15 330 Kč

Výsledky jsou za prvních šest měsíců jednotlivých roků a ukazují, že Škoda nejen zvyšuje výrobu vozů, ale i průměrná prodejní cena jednoho vozu mírně stoupá. Není to sice způsobeno tím, že by Škoda zdražovala, ale hlavně tím, že se ji daří prodávat více dražších vozů. K tomu všemu je firma ziskovější, každý její výrobek ji přinese více peněz.

~/PubSystem.Controls.Run.GenericDataView/RelatedArticlesByTag.ascx
System.NullReferenceException
Object reference not set to an instance of an object.
App_Code.1evz0his
at PubSystem.CNCUtils.GetAutoCzArticles(Int32 count) at ASP.pubsystem_controls_run_genericdataview_relatedarticlesbytag_ascx.SetControls() at PubSystem.Controls.Run.GenericDataView.DataView.LoadData() at PubSystem.Controls.Run.GenericDataView.DataView.Page_Load(Object sender, EventArgs e) at System.Web.UI.Control.OnLoad(EventArgs e) at System.Web.UI.Control.LoadRecursive() at System.Web.UI.Control.AddedControl(Control control, Int32 index) at PubSystem.Controls.Run.CacheControl.CreateChildControls()
TEST Subaru BRZ Spec. S: BRZy, jazyk, nazývat… věci pravými jmény

Subaru BRZ Spec. S

Pokud máme věci nazývat pravými jmény, je nutno poznamenat, že zlí jazykové tvrdí, že BRZ „nejede“. A je fér přiznat, že jakkoli pro modelový rok 2019 a speciálně v limitované edici Spec. S prodělalo řadu změn, včetně například jiného naladění řídící jednotky, je na tomto tvrzení kus pravdy. To však ani náhodou neznamená, že by BRZ nebylo skvělé auto.

19.  8.  2019 | Petr Schnagl | 8 příspěvků
Minitest Toyota RAV4 2.5 Hybrid: Konečně něco, co si stojí za svým

Toyota RAV4 2.5 Hybrid (minitest)

Nová Toyota RAV4 nás už dříve překvapila extravagantním vzhledem, ale měli jsme k ní pár výhrad, které se pokusí smazat hybridní verze. Podaří se jí to?

16.  8.  2019 | Vladimír Kadera | 68 příspěvků
TEST Ford Ranger Raptor: The Rock s pisklavým hláskem. I tak je ale boží

Ford Ranger Raptor

Další dva válce by evropský Raptor potřeboval jako prase drbání. Naopak automat klidně mohl mít o tři nebo čtyři kvalty méně. Svým speciálním podvozkem však nový Ranger beztak o parník převyšuje všechno, co jste dosud ve třídě pick-upů znali.

13.  8.  2019 | Miro Mihálik | 8 příspěvků