Víte, kolik Škoda vydělá na každém voze?

Česká automobilka Škoda patří dlouhodobě k nejúspěšnějším firmám v České republice. Její přínos pro českou ekonomiku je nesporně velký. V posledních letech její výroba vzrůstá a s tím rostou také prodeje. Měsíc od měsíce je úspěšnější zejména ve světě, a tak si pojďme ukázat, kolik, že Škoda utrží na svých produktech.

Rok 2004 (první pololetí)

  • Výroba: 232 100 vozů
  • Tržby: 83 322 mil. Kč
  • Zisk po zdanění: 2 548 mil. Kč

Průměrná prodejní cena jednoho vozu: 359 000 Kč

Průměrný čistý zisk z jednoho vyrobeného vozu: 10 980 Kč

Rok 2005 (první pololetí)

  • Výroba: 257 500 vozů
  • Tržby: 97 315 mil. Kč
  • Zisk po zdanění: 3 949 mil. Kč

Průměrná prodejní cena jednoho vozu: 378 000 Kč

Průměrný čistý zisk z jednoho prodaného vozu: 15 330 Kč

Výsledky jsou za prvních šest měsíců jednotlivých roků a ukazují, že Škoda nejen zvyšuje výrobu vozů, ale i průměrná prodejní cena jednoho vozu mírně stoupá. Není to sice způsobeno tím, že by Škoda zdražovala, ale hlavně tím, že se ji daří prodávat více dražších vozů. K tomu všemu je firma ziskovější, každý její výrobek ji přinese více peněz.

První jízda s novým Seatem Leon 1.5 TSI: Tak dobrý, že vás dostane na kolena

Seat Leon 1.5 TSI ACT 110 kW

První dostaveníčko s novou generací Seatu Leon považujme za hodně letmé seznámení. Vyzkoušeli jsme benzinovou patnáctistovku s manuálem, největší radost nám však dělal podvozek.

včera | Jan Mička | 35 příspěvků
Minitest Hyundai Kona Hybrid Premium: Příští zastávka Spořilov?

Hyundai Kona Hybrid Premium

Hyundai má talent snad na všechno. Umí rodinná, sportovní i užitková auta. Jak se mu ale povedl hybridní crossover?

24.  5.  2020 | Vladimír Kadera | 75 příspěvků
Minitest Volkswagen up! GTI (85 kW): Meziměstská střela i obětní beránek

Volkswagen up! GTI

Utratit více než 400.000 Kč za městské auto se spalovacím motorem může kdekomu připadat jako holý nesmysl. Všechno ale začne dávat smysl, když vezmete v úvahu tři magická písmena na jeho zádi a pořádně se projedete.

21.  5.  2020 | Jan Mička | 13 příspěvků