Víte, kolik Škoda vydělá na každém voze?

Česká automobilka Škoda patří dlouhodobě k nejúspěšnějším firmám v České republice. Její přínos pro českou ekonomiku je nesporně velký. V posledních letech její výroba vzrůstá a s tím rostou také prodeje. Měsíc od měsíce je úspěšnější zejména ve světě, a tak si pojďme ukázat, kolik, že Škoda utrží na svých produktech.

Rok 2004 (první pololetí)

  • Výroba: 232 100 vozů
  • Tržby: 83 322 mil. Kč
  • Zisk po zdanění: 2 548 mil. Kč

Průměrná prodejní cena jednoho vozu: 359 000 Kč

Průměrný čistý zisk z jednoho vyrobeného vozu: 10 980 Kč

Rok 2005 (první pololetí)

  • Výroba: 257 500 vozů
  • Tržby: 97 315 mil. Kč
  • Zisk po zdanění: 3 949 mil. Kč

Průměrná prodejní cena jednoho vozu: 378 000 Kč

Průměrný čistý zisk z jednoho prodaného vozu: 15 330 Kč

Výsledky jsou za prvních šest měsíců jednotlivých roků a ukazují, že Škoda nejen zvyšuje výrobu vozů, ale i průměrná prodejní cena jednoho vozu mírně stoupá. Není to sice způsobeno tím, že by Škoda zdražovala, ale hlavně tím, že se ji daří prodávat více dražších vozů. K tomu všemu je firma ziskovější, každý její výrobek ji přinese více peněz.

TEST Honda GL1800 Gold Wing DCT: Motorka za mega! Skoro...

Honda GL1800 Gold Wing DCT

Šestiválcový cestovní křižník s unikátní podvozkovou konstrukcí je to nejrozmařilejší, co Honda v jedné stopě nabízí. Gold Wing je ale zároveň také s velkou rezervou tou nejdražší dvoukolovou Hondou. Má vrcholné provedení šesté generace zlatokřídlé legendy čím opodstatnit cenovku zvící bezmála 900.000 Kč?

16.  6.  2019 | Petr Schnagl | 13 příspěvků
TEST Volkswagen T-Cross 1.0 TSI DSG R-Line: Důležitá módní záležitost

VW T-Cross 1.0 TSI DSG

Volkswagen rozštěpil Polo na dva samostatné modely. Oplastované CrossPolo je minulostí a jeho pozici zastoupila novinka jménem T-Cross. Nabízí kromě zvýšené stavby karoserie ještě něco?

15.  6.  2019 | Miro Mihálik | 64 příspěvků
První svezení se Seatem Leon TGI 1.5 TSI. Pod 1 Kč/km i s větším motorem?

Seat Leon TGI (první svezení)

České ceny Seatu Leon TGI po modernizaci pohonného ústrojí známe už od ledna letošního roku. Nyní došlo i na první kilometry za volantem a zdá se, že na dosavadních výhodách se vůbec nic nezměnilo.

11.  6.  2019 | Jan Mička | 16 příspěvků