Víte, jak zvýšit dojezd Leafu? Když ho naložíte na vlak. To není vtip!

Z elektromobilu Nissan Leaf se stal rekordman s dojezdem 800 kilometrů. Díky partnerství mezi Nissanem a francouzskou železniční společností SNCF dnes překoná na jedno nabití baterií vzdálenosti, na které by dříve nemohl ani pomyslet.
 Víte, jak zvýšit dojezd Leafu? Když ho naložíte na vlak. To není vtip!

Jeho majitelé si ho totiž mohou vzít s sebou na Riviéru vlakem… a zadarmo. Nebudou platit dálniční poplatky a vyhnou se zácpám na dálnicích.

Jak to funguje?

Majitelé elektromobilů přijedou na nádraží Bercy v Paříži, tam si nechají dobít vůz pomocí rychlonabíječky od společnosti Nissan a poté je i s vozem přes noc přepraví vlak na jih.

„Význam našeho partnerství se společností SNCF nevidím jen v tom, že lidem umožňuje, aby si s sebou na dovolenou bez problémů vzali i svůj Nissan LEAF, ale především v tom, že otevírá prostor pro prosazení nového způsobu cestování do letovisek a rekreačních oblastí. Po celé Evropě jsou k dispozici rychlonabíječky, pomocí nichž je před cestou možné zdarma dobít baterie, a tak věřím, že si udržitelné cestování rychle získá oblibu," řekl Pierre Boutin, generální ředitel francouzské pobočky Nissanu.

Majitelé vozů LEAF, kteří službu Auto-Train společnosti SNCF využijí, mají nárok na jednu zpáteční cestu zdarma a 30% slevu na všechny další cesty se společností SNCF. Kromě toho si mohou nechat bezplatně dobít baterii.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Nabíjecí stanice na nádraží v Paříži je součástí sítě 40 rychlonabíječek ve Francii a celoevropské sítě rychlonabíječek, která čítá celkem 400 stanic.

Cesta vlakem TGV z Paříže do Nice a zpět vyjde čtyřčlennou rodinu přibližně na 6000 korun (se započítáním slevy). Za převoz auta se neplatí a každá cesta trvá asi šest hodin.

Kdyby se rodina vydala na tutéž cestu v běžném rodinném voze s dieselovým motorem, zaplatila by zhruba 8700 korun (5000 korun za palivo a 3700 korun na poplatcích). A na každé cestě by strávila kolem devíti hodin.

Služba Auto-Train spojuje Paříž s mnoha dalšími evropskými městy, mimo jiné s Nice, Ženevou, Avignonem, Biarritzem, Marseille, Narbonne, Toulonem, Toulouse, Tarbes a Saint Raphael. Evropské autovlaky jezdí i do Alessandrie a Livorna v Itálii, německého Düsseldorfu a nizozemského města Hertogenbosch.

Nissan si očividně majitele elektromobilů Leaf hýčká. Lze se pak divit, že v Evropě už jich od března 2011 prodal 10 000? 
 

Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Test Suzuki Swift SHVS: Tady elektromotor rozhodně dává smysl!

Suzuki Swift SHVS

Naší recenzí prošla nová generace Suzuki Swift. Vyzkoušeli jsme ji v mild-hybridní variantě.

4.  10.  2017 | Milan Lažanský | 17 příspěvků