Víte, jak zvýšit dojezd Leafu? Když ho naložíte na vlak. To není vtip!

Z elektromobilu Nissan Leaf se stal rekordman s dojezdem 800 kilometrů. Díky partnerství mezi Nissanem a francouzskou železniční společností SNCF dnes překoná na jedno nabití baterií vzdálenosti, na které by dříve nemohl ani pomyslet.
 Víte, jak zvýšit dojezd Leafu? Když ho naložíte na vlak. To není vtip!

Jeho majitelé si ho totiž mohou vzít s sebou na Riviéru vlakem… a zadarmo. Nebudou platit dálniční poplatky a vyhnou se zácpám na dálnicích.

Jak to funguje?

Majitelé elektromobilů přijedou na nádraží Bercy v Paříži, tam si nechají dobít vůz pomocí rychlonabíječky od společnosti Nissan a poté je i s vozem přes noc přepraví vlak na jih.

„Význam našeho partnerství se společností SNCF nevidím jen v tom, že lidem umožňuje, aby si s sebou na dovolenou bez problémů vzali i svůj Nissan LEAF, ale především v tom, že otevírá prostor pro prosazení nového způsobu cestování do letovisek a rekreačních oblastí. Po celé Evropě jsou k dispozici rychlonabíječky, pomocí nichž je před cestou možné zdarma dobít baterie, a tak věřím, že si udržitelné cestování rychle získá oblibu," řekl Pierre Boutin, generální ředitel francouzské pobočky Nissanu.

Majitelé vozů LEAF, kteří službu Auto-Train společnosti SNCF využijí, mají nárok na jednu zpáteční cestu zdarma a 30% slevu na všechny další cesty se společností SNCF. Kromě toho si mohou nechat bezplatně dobít baterii.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Nabíjecí stanice na nádraží v Paříži je součástí sítě 40 rychlonabíječek ve Francii a celoevropské sítě rychlonabíječek, která čítá celkem 400 stanic.

Cesta vlakem TGV z Paříže do Nice a zpět vyjde čtyřčlennou rodinu přibližně na 6000 korun (se započítáním slevy). Za převoz auta se neplatí a každá cesta trvá asi šest hodin.

Kdyby se rodina vydala na tutéž cestu v běžném rodinném voze s dieselovým motorem, zaplatila by zhruba 8700 korun (5000 korun za palivo a 3700 korun na poplatcích). A na každé cestě by strávila kolem devíti hodin.

Služba Auto-Train spojuje Paříž s mnoha dalšími evropskými městy, mimo jiné s Nice, Ženevou, Avignonem, Biarritzem, Marseille, Narbonne, Toulonem, Toulouse, Tarbes a Saint Raphael. Evropské autovlaky jezdí i do Alessandrie a Livorna v Itálii, německého Düsseldorfu a nizozemského města Hertogenbosch.

Nissan si očividně majitele elektromobilů Leaf hýčká. Lze se pak divit, že v Evropě už jich od března 2011 prodal 10 000? 
 

TEST Peugeot 508 GT PureTech 225 : Nejlepší obranou střední třídy je útok!

Peugeot 508 GT PureTech 225

Peugeot se ve střední třídě rozhodl k opravdu radikálnímu kroku. Je to lék na umírající segment, nebo už zašli příliš daleko?

10.  11.  2018 | Milan Lažanský | 51 příspěvků
TEST Mercedes-Benz S 560 kabrio: Bez střechy až do posledních paprsků

Mercedes-Benz S 560 kabrio

S faceliftem Mercedesu třídy S přišly na řadu i verze kupé a kabriolet. Testování sice připadlo na říjen, nemáte ale jediný důvod k obavám.

6.  11.  2018 | Milan Lažanský | 15 příspěvků
Minitest Ford Kuga 1.5 EcoBoost ST-Line: Důstojné stáří

Ford Kuga 1.5 EB ST-Line (minitest)

Ačkoli je Kuga průběžně modernizována, nic to nemění na skutečnosti, že patří k nejstarším SUV na trhu. Má ve svém věku, a navíc s malým benzínovým čtyřválcem pod kapotou, ještě co nabídnout?

5.  11.  2018 | Miro Mihálik | 17 příspěvků