Neřeště moc záběh.Podívejte se spíše u nového auta na spodek a vemte za případné otřepy toho, co tam je nastříkané. Třeba váš pak napadne, že můžete skvěle zajet motor, ale chtělo by to také nastříkat co nejlépe podvozek - protože co s dobře zajetým motorem, když nebude v ničem držet? Proč? No protože se karoserie po 5 letech rozpadne......))):-)):-)):-)):-))
Dost lidi rika, ze zajizdeni je nesmysl. U naseho skoro rocniho auta se behem nej velmi zlepsil projev benzinoveho motoru a to jak pri nizsich otackach, tak co se tyce zrychleni. Otazkou pro chytrejsi je, jestli to je zajetim ci to drzela zkratka ridici jednotka. :-)
Oni se výrobci rádi chvástají jak přesná dnes výroba je a machrují že už to není třeba....ale každý mechanik vám řekne že je to nesmysl a že je nutné auto zajet a vyměnit náplně.
Nejlíp to řekl jeden náš zákazník na servisu-Jak dobře zajet auto ? No přeci stejně jak manželku :-D
Několik takových jsem znal, zajížděl je "soused".:-D
Řeší někdo záběh u firemních aut, které jdou pryč po 2 až 3 letech?
meni minusi v plusy
dobrý vodič sa pozná podľa toho, že aj k služobnému auta sa správa ako k svojmu... nevozím sa často Taxíkom, ale tých pár skusenosti bolo strašných... na TDi odradenie z jednotky na min piaty rýchl. stupeň spôsobom, že motor ledva cez 1500ot/min na tachometri 40 a zaradený 5-6stupeň zúfalo podtočený motor a vodič veselo konverzoval :-(
přesně, to je hrozné zvěrstvo...můj otec si vypěstoval podobný zlozvyk kdy u 1300 otáček čeká na turbo aby ho vytáhlo z kopce...to vždycky pěnim
Ano, kupec této ojetiny, kterému se to auto posere.
Od začátku jsem jezdil s Oktávkou na Leasing naplno, studenej motor hned naplno. Však to auto nebylo moje a když se za dva roky zaplatí taková suma - tak po mně potopa.
Jen hlupák a technický analfabet jezdí se studeným motorem naplno. Když to není moje, tak se k tomu chovám jako prase ??
Když k tomu člověk nemá vztah... Já bych u nemohl být, kolikrát už jsem okřikoval i lidi v jejich autech :-D
s tím rozběhem bych to tak nežral, když koupím nové auto, tak někdy nemám na výběr a jedu i německé dálnice. když se dodrží zásada ohřátého oleje (asi po 50-60 km), tak se může jet "normálně" klidně i dřív. pro klid duše dát první výměnu oleje po 3-5000 km. tankovat kvalitní palivo, pravidelně motor prohnat a nebudete mít problém s žádným uhlím na ventilech. navíc jestli má motor výrobní vadu, je lepší ji vyvolat, co nejdříve v záruce.
Zabeh nie je vhodne vykonavat v rezime staleho zatazenia. Naopak, je vhodne dopriat motoru podla moznosti pestru 'zmes' jazdnych rezimov, obcas ho nechat ist na nizsi stupen, obcas na vyssi, sem-tam mu s medziplynom podradit, alebo zasa naopak pri jazde z kopca dat kvalt hore a tak. Ciel je jasny: dosiahnut to, aby sa suciastky zladili pretoze sice marketing znacky bude tvrdit svoje ale nulovu tolerancou vo vyrobe nema zatial nikto. Uloha prveho oleja a sposobu akym sa to da dokopy je kriticka.Zasada je v principe taka, ze sa zacina pianko v klude. Benzinaka tocim takisto akokeby som jazdil bezne jazdy, pretoze v tomto rezime bude jazdit najcastejsie. Radim tak, aby pri 4 & 5 otacky padli z cca 25oo na 2ooo, v stupani do podrzim do 3ooo. Ked to ma po 'zabehovej' vymene oleja (avizovanych nejakych 3ooo), postupne jemne pridavam, skusim si zrychlenie na jednotlive stupne, zoznamim sa s autom kedze ho budem pouzivat dlhsie ako je 'predpisane' oddelenim sales. Zabeh je o pestrosti jazdnych rezimov a o cite. Kilometre potrebne, to sa odvija of mnoho veci. Vela napovie akusticky prejav. Zdravy motor na zdravy zvuk a prejav a nie je take tazke to poznat.Inak pozitivne kvitujem pristup p.Hrdlicky, ktory vec potreby zabehu normalne potvrdi a nerobi okolo toho zbytocne okolky. Motor je mechanicka zalezitost a tym to zacina a konci. Dajte k tomu este aj vymenu oleja po 3oookm. Nebude to znamenat ze product znacky je horsi. Bude to znamenat, ze znacka vie co robi, ostatne nasa rodinna 'zaloha' 1.3MPi vie o com je rec.Srotoviska ako pouzity fleet, taxi, dovoz a nedajboze zufalstva ako sefkucharske rolady v bazaroch dopredu vylucujem. Ttoto nahadzat do vytazenej povrchovej bane v Afrike, na nic ine to vhodne nie je.
Nic nove, samozrejme ze motor treba zabehnut s citom. Ale treba dodat ze tych 15ookm na plne zabehnutie motora nestaci, skor to vidim ako uplne minimum kym sa to rozchrchle. Za zabehnuty motor povazujem pri benzinaku aspon na 5oookm, diesel pokojne aj dvakrat tolko. Teraz jazdim benzinaka (klasika R4 atmo) a ten sa 'zobudil' az po nejakych 10oookm, prvu jazdu 'na krv' absolvoval niekedy okolo tejto mety. S vymenou oleja samozrejme takisto. Na 15ookm by som to az tak nehnal ale po nejakych 3ooo urcite vymenit. Aky si motor spravite, taky ho budete mat. Pre niekoho, kto otaca auta kazdych par rokov, to moze byt jedno ale ja som do noveho a jednoducheho auta (a inak to ani nebolo ani nebude) siel s tym, ze ho budem jazdit a udrziavat ho v slusnom stave. No a zatial sa mi to potvrdilo ako najlepsia volba.
Nefunguje ti nula na klavesnici, hnupe?
S olejem po 3000 souhlas. I v dnešní době.
"Vždy před vyšším zatěžováním motoru ho však musíme zahřát na provozní teplotu. To samozřejmě platí nejen v době záběhu, ale po celou dobu provozování vozu."Prosim, toto tesat zlatym pismem do nahrobniho kamene kazdeho technickym analfabetem zhuntovaneho auta.
Ano toto je jistě pravda a já s tím plně souhlasím. A právě proto mi vrtá hlavou proč většina nových vozů koncernu VW (zřejmě i jiných) postrádá jakýkoliv ukazatel měření teploty chladící kapaliny (alespoň třeba kontrolku), ale hlavně že mají super extra systém start/stop, který přináší spíše negativa !!!
vzhledem k tomu, ze i kdyz tam je, tak ukazuje nesmysly, tak bych se k tomu moc neupinal.
Prepáčte, ale považovať teplotu chladiacej kvapaliny za relevantný údaj može skutočne len človek problematiky neznalý. Mimochodom koncernové vozy vami tak preceňovaný údaj majú na prístrojovke v drvivej vačšine.Ja by som napríklad omnoho viacej ocenil, keby bol budík teploty kvapaliny nahradený budíkom teploty a tlaku oleja. Je pravdou, že zobrazenie teploty oleja je možné navoliť , ale tak potrebný údaj by si zaslúžil pevný ukazateľ omnoho viacej než nejaká voda v chladiči.B-]
Takova dekadence!Povazovat teplotu oleje za relevantni udaj muze jen problematiky neznaly clovek. Ja bych napriklad podstatne vice ocenil spektroskopicke mereni teloty zasadnich soucasti a subsystemu jako jsou loziska, ozubeni, ruzne treci plochy a podobne, nez nejakeho olehe ve vane. B-]B-]
souhlas, ale 95% řidičů / řidiček by nepochopilo, na co je to dobré
O tom, že by VW vynechával ukazatel chladící kapaliny, nevím, ale třeba mi něco uteklo. Každopádně mívá v PP teplotu oleje, což je údaj mnohem více vypovídající.
Napada mne cela prehrsel duvodu. Zkuste odpoved pohledat s pomoci Googlu, uzijete tak spoustu zabavy:Zda se, ze mnoho motoristu ma za to, ze znat teplotu chladici kapaliny, je zhola zbytecne. Predevsim proto, ze soucasna auta disponuji kontrolkou varujici pri prehrati a promennym omezovacem otacek, jez nedovoli motor vytacet, pokud je studeny. A kdo i presto trva na tom, ze by teplomer byl precejen vhodny, je nazyvan paranoikem. :-O
Většina? Ktere to jsou konkrétně?
Jen tak z hlavy vím třeba o naší služební F2, která ukazatel teploty kapaliny nemá :-D ... jen kontrolku, že je ještě kapalina na nízké teplotě. Ale HaŤaPky se zahřívají rychle :-)
Co si pamatuju tak F2 tě do otáček nepustí dokud není zahřátá...nebo minimálně některé verze. Ta auta měla na displeji varování že nejsou zahřátá a také modrou diodu.
kdysi jsem dělal na škodě 120 go motoru,ze začátku to bylo líné jako prase,začalo to jet a někdy od 12 tisíc km,a musím říct že to jelo porádně,protože starých škodovek jsem vyzkoušel hodně a ta zgenerálkovaná jela o dost lépe :-)
Zrovna jsme se bavil s jednou paní, prý jim ukradli postupně na sídlišti už dvě Fabie. Když se jí ptám, proč si tedy kupují škodovky (téměř nic jiného, než škodovky se na sídlišti nekrade) , tak odpoví "A co jiného?". Těmto lidem, zpracovaným reklamou, už nepomůže ani pomalý, ani rychlý záběh mozku, ti už jsou hotoví...
pokud má auta pojištěná na novou hodnotu, pak je taková krádež radost - neustále nové auto, přičemž zaplatíte jen to první :-D. Mně Golfa během 5ti let parkování na ulici bohužel neukradli...
Ja te pani naprosto rozumim,vyber na trhu je zalostny az zadny,a tak zbyva jedina jistota : vuz s prostrelenou slepici ve znaku!
přesně tak,škodovku bych si nekoupil už jen proto že není lepší než konkurence a je spíš dražší a ještě k tomu se krade,proč to tedy kupovat?,pravda je že se zase dobře prodává,protože národ škodovkářů nevymřel ani po tom co firmu sežrali němci...
no vy dva máte dost a co tady není prodaný, kdo si koupí Hyundaie nadosmrti kun.a je:-D
A ze jsoz Cechy tak strasne vyznamny trh:-)
Tak já jsem své předchozí 4 Toyoty prodal vždy do týdne ( jednu prakticky během 2h). Vždy za cenu,kterou jsem chtěl.
Já myslím, že by si řidiči především neměli kupovat Škodovku. :)
Naprosty souhlas. Ridici by si Skodu skutecne kupovat nemeli, tu by jim mel vzdy poridit spolujezdec! Nemate zajem abych Vas svezl mou novou Skodou? :-P:-D
Rozhodně, taková Hnujda se nemusí ani zajíždět, je to sračka už z továrny...
Zadam redakci,a yneprodlene smazala prispevek p.Brazdila!Takoveto vylevy na koncernovem webu jsou nepripustne.
Radeji už nemysli.
Ty máš co vykládat. Jezdíš mastnou tyčí a někomu jsi tam štípnul noses, ze kterého teď píšeš.
:-D:-D:-D
Já vidím problém ve výrobci, ne v uživateli. Proč najednou každý druhý vyrobený motor je průser?
Protože to dělají takoví protekční spratci jako je Hrdlička.
Já nevím, jezdím nebo v rodině mám několikátý benzín od VW & Škoda a to jak zcela nové silnější, tak starší slabší a žádný problém s nimi nemám. Naopak, auta kromě servisek nemají absolutně žádné problémy - nula. Takže prosím konkrétně, nebo si ty plky nechte k pivu.
Mam znameho, ktery taky nemel s Passatem zadny problem. Kdyz se tomu clovek hodne divil, zamyslel se. Nacez si vzpomel, ze s tim autem kdysi precejen cosi bylo: Nejaka hlava, nebo co. Ale jak rikam, byl s tim autem skutecne spokojeny. :-D:-D:-D
Přestaňte s trapnou dojčáckou elektro masírkou.Ano u elektromobilu se nestaráte tolik o motor. Zato opečováváte battery pack.Servisní intervaly jsou úplně stejné jako u vozidel se spalovacím motorem a jak plyne z obratu servisní divize Tesly, náklady aktuálně zhruba 4x vyšší, než je běžné.
Jak jsi se od komentáře o zajíždění motoru dostal na tyhle bláboly?
Snad nikto nepocita s tym, ze automobilky a servisna siet by bola ochotna vzdat sa zisku. Prichodom EV ( ak niekedy ) sa bude rovnako chodit do servisu a naklady na servis budu nim. rovnake ako doteraz na spalovak ;-)
To by mě zajímalo, jak se ten battery pack opečovává... fakt moc.Jestli ty prostě jen zase tupě neplácáš kraviny, jak to tak hezky umíš.
Nevíš, co znamená opečovávat battery pack?Každý rok kontrola battery packu za 3 tisíce Kč, jinak ztráta záruky. Nissan Owners manual, strana 18.https://owners.nissanusa.com/content/techpub/ManualsAn... ... Kromě toho ho musí samozřejmě opečovávat majitel. Aby nenasydnul, aby se nepřehřál, správně ho krmit.... chybí jen přebalování.https://images.hgmsites.net/lrg/2011-nissan-leaf-batt... ... https://www.greencarreports.com/image/100383259_tesla-roa... ...
Majitelia 20-rocnych Priusov sa o svoj battery pack nikdy starat nemuseli a stale si zachovava 80% povodnej kapacity.
Jistě, 20 let starých Priusů, řízených v říši pohádek Sněhurkou, Spejblem a vílou Amálkou.V říši lidí totiž NiMH článek nedá 7000 cyklů, ani když by ses po***l.
Ja hovorim o 20 rocnych Priusoch - ktore objektivne funguju. Ty sem tahas pocet nabijacich cyklov. Napadlo ti, ze su to dve na sebe nezavisle faktory? Asi nie, vsak...Bateria v Priuse ako celok sa nikdy nenabija nad cca 70% a clanky sa cykluju, takze nikdy nikdy nie su v cinnosti vsetky.Takze tak sa stalo, ze Priusy najazdia milion ci milion a pol kilometra s povodnou bateriou.Ja ti len znovu zopakujem, ze baterie pouzivane v hybridoch a elektromobiloch su ine, ako tie, ktore sa pouzivaju v spotrebnej elektronike.
Takže využívají baterii z nějakých 50% kapacity. Ano, pak je to možné. Ovšem uvědom si, že uživatel zaplatí 100% kapacity. To je tedy opravdu geniální, asi jako Fábie se dvěma motory, která najede milion kilometrů, půl milionu na každý. Dokonalé řešení :-D
Hele motor ve Fabii taky používáš jen z pulky. Nebo jezdis furt 200 km/h? Je to jen uhel pohledu.
Co znamená "používat motor z půlky"? Rychlost vozidla ovlivňuje čas, kdy těch půl milionu kilometrů najedeš, nikoliv zda je najedeš.
Domnívám se,že to většina lidí chápe jako omezovač max.otáček a volnoběh. Ta půlka je pochopitelně zjednodušení :-D
Pak je to ovšem ekvivalent vybíjecího/pracovního proudu baterie, nikoliv její kapacity.
Nebyl jste nedávno na Cimrmanovi?:-D
Ne bohužel nebyl, už ho znám zpaměti, tak to víckát nedávám.Pokud nevíte, co je vybíjecí proud a jaký má vztah k výkonu elektromobilu, zkuste zde:http://www.battex.info/slovnicek-a-pojmy/vyb%c3%... ...
Místo gůglování a používání rádoby odborných výrazů,které tady nikdo neocení začněte používat vlastní hlavu
A jeee, koukám, že došly argumenty.
Nevím jestli někdo z Vás jel někdy s Priusem, ale je to naprostá katastrofa a kapacita baterie byla velmi spekulativní už když byl nový. Hybridní Lexus dá baterky NiMH 8-10 let do 250000 km, pak se začnou přehřívat a klesá výkon při zatížení, aby se uchladili. Celý battery pack 100000,- (u 10ti letého auta za 250.000,- nesmysl)U Lexusu jde k dobru spotřeba a dynamika, kterou hybrid nabízí. Prius? Dovolte mi, abych se zasmál uvádíli ho někdo jako příklad životnosti hybridního auta. Auto bylo pro provoz nepoužitelné už jako nové, pokud jste nechteli držet krok jen s fabií 1,2 HTP a mít ještě větší spotřebu než ta fabie.
Nebo,když budu jezdit často v minimálních nebo maximálních otáčkach tak se životnost snižuje ,s baterkou je to podobný nábíjení na max. a ůplný vybíjení ,proto výrobce upravuje vybíjecí cyklus např na70,50%atd,aby se zvětšil počet cyklů a tím životnost třeba na 10let.Ve speciálních případech mají NiMH články i desítky tísíc cyklů.
Je potřeba si zvykat. Ale s těma prohlídkama u Tesly zas není takovej štres. Po 80 tisících km cena 17 tisíc, mi u auta za 3 mega, nepřijde uplně drahý. Ale pro lempla s křápem za dva tisíce, je všechno drahý.
Jděte už s těma předraženýma autama na baterky do prd..e!!až vám vypnou proud tak jste v prd..i!! až bude válka tak co??my co máme "normální"auto přežijeme,když nebude benzín...nafta určitě bude,nevšiml jsem si že by armáda měla vozový park na baterky..ještě někdo chce chcválit ten Muskovo nesmysl??tohle už uměli naši pradědové jestli to nevíte na začátku 20 století....!!!
Až vypnou proud, tak si ten vrak ani nenatankuješ, dutohlave.
Jo jasně, protože bez elektřiny se dřív nejezdilo, to dá mpolanův rozum :-D https://www.northerntool.com/shop/tools/product_200374... ...
S takovou to půjde, ale stejně tak můžete mít rotoped a nabíjet auto šlapáním. Ale musíte uznat, že benzínových pump na kličku je už proklatě málo. Myslím, že v případě totálního výpadku elektriky by tohle bylo ale to nejmenší. Uvědomte si, že na elektriku je dneska úplně všechno, takže v závislosti na tom, jestli vaše vodárna je zastarlá a používá vodojem nebo prograsivní a používá jen čerpadlo by do několika hodin a nebo hned přestala téct voda. Taktéž kanalizace by přestala fungovat. O tom, že obchod vám bez elektriky neprodá nic ani nemusim mluvit. Vlatsně by nefungovalo vůbec nic. Takže to že musíte oprášit starý bicykl by bylo to úplně nejmenší.
2.769 US$To jsou skutečné průměrné roční náklady na servis vozidel Tesly. Vzhledem ke stáří vozového parku je to totálně šílené a násobně více, než u ostatních vozidel srovnatelné třídy.
$2.769... to su necele tri dolare ;) $2,769 ... necelych 3000.A prosim ta, uved zdroj a info, co vsetko je v servisnych nakladoch.A definuj 'nasobne' pretoze to moze znamenat, ze servisne naklady su kdekolvek medzi 2-nasobkom a n-nasobkom pricom n=/> 2.
Moje vysvětlení nalezneš zde, nechce se mi to komentovat znova:https://www.autorevue.cz/dela-tesla-tahace-primarn... ... Příjem servisní divize Tesly přepočítaný na počet servisovaných vozidel je jediný spolehlivý údaj, na rozdíl od nesmyslů typu cena servisní prohlídky nebo že Pepa měnil olej v převodovce za 300$, zatímco Jarda gumičky do stěračů za 20$.
To zase někdo trochu blbě počítal, ne? Nejvyšší otáčky benzínových motorů běžných osobních aut bývají okolo 6000 - 6500, dieselů okolo 4500 - 5000. Ty tři čtvrtiny potom odpovídají 4500 otáčkám u benzínu a 3375 otáčkám u dieselu. Jinak odjakživa platí, že to úplně nejhorší, co se dá udělat motoru, nejsou vysoké otáčky, ale velký plyn v nízkých otáčkách. A pro záběh to platí dvojnásobně. Zvlášť dnes, v době řiďoučkých olejů, rázujících tříválců a "optimalizovaných" konstrukcí.
Potvrďte prosím přezdívku, kterou jsme náhodně vygenerovali, nebo si zvolte jinou. Zajistí, že váš profil bude unikátní.
Tato přezdívka je už obsazená, zvolte prosím jinou.