Víte, jak správně skladovat pneumatiky? Poradíme, jak zamezit jejich zničení

Sezóna přezouvání je v plném proudu. Skladujete ale své letní pneumatiky správně? I v tak jasném a jednoduchém úkonu lze udělat spoustu chyb. Poradíme vám, jak je eliminovat.

Zima je tady. Po ránu řidiče vítá mlha, kterou místy doprovázejí první mrazíky. Parkovišti se rozléhá zvuk škrábání námrazy z čelních skel a pneuservisy praskají ve švech. Vy už ale máte přezuto a přemýšlíte, jak uskladnit letní pneumatiky tak, aby byly v létě čerstvé a připravené na sezónu. Tak kam s nimi?

Na sebe, nebo vedle sebe? Jak kdy…

Jako první změřte hloubku dezénu, jestli se ještě vůbec vyplatí letní pláště uskladňovat. Minimální povolená hloubka je 1,6 milimetru, takové pneumatiky už ale nedoporučujeme používat. Jsou-li stále vyhovující, další kroky by měly směřovat k hadici s vodou. Používejte čisticí prostředky, kartáče, a pneumatiky zbavte nečistot. Čisté pneumatiky budou připraveny na další sezónu a manipulace s nimi bude snazší.

Máte-li umyto a osušeno, doporučuje pláště vložit do igelitových pytlů či speciálních vaků, které mimo jiné usnadní jejich přenášení. Eliminujete tak nežádoucí kontakt například s tekutinami, zabráníte usazování nečistot a předejdete vzniku plísní.

Kdy přezout na zimní pneumatiky? Oficiálně teď, reálně není kam spěchat

Kdy přezout na zimní pneumatiky? Oficiálně teď, reálně není kam spěchat

Nyní můžete pneumatiky uložit ke spánku. Nejlépe jim je v temném prostředí s teplotou mezi 10 až 15 °C. Je nutné je chránit před vysokými teplotami i mrazem. Vystavování pneumatik takovým podmínkám snižuje jejich životnost a mohou se objevit prasklinky. Vyhněte se místům s vyšší prašností, například domácí dílně.

To ale stále nestačí. Na pneumatiky má silně negativní vliv také ozón. Neskladujte je v blízkosti jeho zdrojů, jako jsou elektromotory, svářečky, transformátory a podobně. Pneumatikám je nejlépe v pravidelně odvětrávaném sklepě či garáži se stálou teplotou.

Zimní pneumatiky: Jak vybrat správně? A jsou lepší levné, nebo značkové?

Zimní pneumatiky: Jak vybrat správně? A jsou lepší levné, nebo značkové?

Pneumatiky bez ráfků skladujte postavené vedle sebe a jednou za měsíc je pootočte. S ušetřením prostoru vám pomohou nástěnné regály, které najdete třeba v hobbymarketu. Pneumatiky na ráfcích se však takto skladovat nedoporučuje. Ideální je zavěšení na stěnu, nebo kladení na sebe. I zde může pomoci hobbymarket – stojan na disky kol koupíte za pár stovek. Pneumatiky na ráfcích také jednou za měsíc přerovnejte.

Skladování v pneuservisu

Pokud doma nemáte vhodné místo, nevěšte hlavu. Pneumatiky je možné uskladnit i v pneuservisu, autoservisu, či u vašeho dealera. Ceny za tuto službu se liší, záleží na lokalitě a velikosti pneumatik. Pohybují se mezi 400 až 600 korunami na jednu sezónu.

Bourali jste a máte sjeté pneumatiky? Můžete mít problém s odškodným

Bourali jste a máte sjeté pneumatiky? Můžete mít problém s odškodným

V ceně je většinou i odvoz a dovoz pneumatik, ošetření, kontrola technického stavu před nazutím, a některé pneuservisy nabízejí i slevy, pokud jsou pneumatiky zakoupeny u nich. Nezřídka dojde i na vyvážení kompletních kol, přestože vám to možná připadne jako zbytečnost s tím, že když byla kola vyvážena před přezutím na zimní sadu, musí tak přece vydržet do jara. Vyvážení kol v každém případě nepodceňujte!

I prostor pro skladování podléhá normě

Prostory pro skladování pneumatik musejí plnit evropskou normu ISO 2230. Jedině tak jsou pneumatiky ve stoprocentním bezpečí. Norma definuje podmínky pro skladování pryžových výrobků.

Hlavní požadavky dle EN ISO 2230 jsou následující: chladné (10-20 °C), suché, tmavé (bez přístupu slunečního záření a bez zářivkového osvětlení), bezozónové (bez elektromotorů, generátorů v blízkosti) prostory bez možnosti kontaktu s uhlovodíky nebo rozpouštědly.

TEST Toyota Corolla TS 2.0 Hybrid: Dost dobrá i pro Lexus

Toyota Corolla TS 2.0 Hybrid

Nová Toyota Corolla se přiřítila na český trh hned ve třech karosářských verzích. Pro první test jsme zvolili tu nejpraktičtější, navíc s nejvýkonnějším hybridním pohonem. Dokáže opodstatnit vyšší cenu? A bavíme se vůbec ještě o mainstreamovém modelu?

včera | Jan Mička | 130 příspěvků
TEST Honda GL1800 Gold Wing DCT: Motorka za mega! Skoro...

Honda GL1800 Gold Wing DCT

Šestiválcový cestovní křižník s unikátní podvozkovou konstrukcí je to nejrozmařilejší, co Honda v jedné stopě nabízí. Gold Wing je ale zároveň také s velkou rezervou tou nejdražší dvoukolovou Hondou. Má vrcholné provedení šesté generace zlatokřídlé legendy čím opodstatnit cenovku zvící bezmála 900.000 Kč?

16.  6.  2019 | Petr Schnagl | 13 příspěvků
TEST Volkswagen T-Cross 1.0 TSI DSG R-Line: Důležitá módní záležitost

VW T-Cross 1.0 TSI DSG

Volkswagen rozštěpil Polo na dva samostatné modely. Oplastované CrossPolo je minulostí a jeho pozici zastoupila novinka jménem T-Cross. Nabízí kromě zvýšené stavby karoserie ještě něco?

15.  6.  2019 | Miro Mihálik | 64 příspěvků