Víte, jak správně jezdit bahnem? Mercedes-Benz vás to naučí

I když jde o návod pro nový Mercedes-Benz třídy G, lze snadno aplikovat i na jiná vozidla. Stačí se pouze držet několika základních pravidel.

Německá automobilka nezapomněla na nesmrtelnou univerzálnost svého matadora ve tvaru krabice, a tak je i jeho nová generace přes všechen ten luxus velmi dobře uzpůsobena pro jízdu mimo silnice. V následujícím videu uvidíte návod, jak se správně brodit bahnitým terénem.

Našli jsme auto pro Stropnického: obrněnou limuzínu Mercedes G 63

Našli jsme auto pro Stropnického: obrněnou limuzínu Mercedes G 63

Návod je rozdělený do šesti kroků. Prvním krokem je spíš takový tip. Řidič by si měl být vědom celkové světlé výšky vozidla, která v případě třídy činí 241 milimetrů. Nemusí se tak bát ani hlubokých kolejí, a kdyby šlo opravdu do tuhého, zvládne třída G brodění až do hloubky 700 milimetrů.

Dále je potřeba auto správně nastavit. Ze všeho nejdřív je nutné aktivovat funkci Low Range, která se nachází na středové konzole. Umožní snadnější zdolání náročného terénu a výrazně posílí brzdný účinek po uvolnění pedálu plynu. Zkrátka redukce. V případě potřeby je nutné uzavřít střední a zadní diferenciál, v extrémních podmínkách se doporučuje uzavřít i ten přední.

S Mercedesem třídy G v rumunských horách: Těžkým terénem stále suverénně

S Mercedesem třídy G v rumunských horách: Těžkým terénem stále suverénně

Při samotné jízdě je pak nutné udržovat konstantní rychlost, což je třetí krok. Ne moc pomalu, ne moc rychle. Pokud cítíte zpomalení, stačí jen lehce a s citem přidat plyn. Nesmí se to ale přehnat, jinak se auto zahrabe a je po legraci. Ve čtvrtém kroku Mercedes radí držet se vyjetých kolejí a nerazit si zbytečně vlastní cestu. Tedy alespoň pokud předpokládáme, že vůz, který koleje dříve vytvořil, projel bez problémů.

Když už je po všem a z bahna vyjedete, je nutné vysušit brzdy. To provedete jemným přišlapáváním brzdového pedálu. No a nakonec to nejdůležitější. Auto je po radovánkách potřeba důkladně umýt, hlavně zespoda. Zkrátka dostat z částí podvozku veškeré kousky bahna a nečistot, které by mohly zaneřádit veřejnou silnici.

S Fordem Ranger Raptor na střelnici: Střele neujede, všemu ostatnímu už ano!

S Fordem Ranger Raptor na střelnici

Pick-upy si lidé kupují hlavně jako pracovní stroje. Z dřívějška víme, že už mohou sloužit také jako stylový doplněk, Ford Ranger Raptor ale patří do úplně jiné škatulky.

včera | Jan Mička | 11 příspěvků
TEST DS 3 Crossback 1.2 PureTech 155: Odvážní Francouzi jsou zpátky!

DS 3 Crossback 1.2 PureTech 155

Luxusní divize automobilky Citroën se stala samostatnou značkou v roce 2014. Jako první to s modelem DS 7 zkusila s karoserií SUV a nyní nastal čas jít dál. Asi vás nepřekvapí, že jde taktéž o SUV. Proč ne, když je lidé chtějí?

16.  9.  2019 | Vladimír Kadera | 29 příspěvků
Vodíkovým Hyundaiem Nexo z Bruselu do Prahy: Není brzo, to Česko je pozadu

Hyundai Nexo na vodík (první svezení)

Hyundai jako jedna z mála automobilek vodíkový pohon nejen testuje, ale nabízí i ve svém sériovém modelu Nexo. Ten se na vybraných trzích už prodává. Měli jsme exkluzivní možnost vyzkoušet si vůz v reálném provozu při cestě napříč Evropou.

12.  9.  2019 | Svět motorů | 38 příspěvků