Víte, jak správně jezdit bahnem? Mercedes-Benz vás to naučí

I když jde o návod pro nový Mercedes-Benz třídy G, lze snadno aplikovat i na jiná vozidla. Stačí se pouze držet několika základních pravidel.

Německá automobilka nezapomněla na nesmrtelnou univerzálnost svého matadora ve tvaru krabice, a tak je i jeho nová generace přes všechen ten luxus velmi dobře uzpůsobena pro jízdu mimo silnice. V následujícím videu uvidíte návod, jak se správně brodit bahnitým terénem.

Našli jsme auto pro Stropnického: obrněnou limuzínu Mercedes G 63

Našli jsme auto pro Stropnického: obrněnou limuzínu Mercedes G 63

Návod je rozdělený do šesti kroků. Prvním krokem je spíš takový tip. Řidič by si měl být vědom celkové světlé výšky vozidla, která v případě třídy činí 241 milimetrů. Nemusí se tak bát ani hlubokých kolejí, a kdyby šlo opravdu do tuhého, zvládne třída G brodění až do hloubky 700 milimetrů.

Dále je potřeba auto správně nastavit. Ze všeho nejdřív je nutné aktivovat funkci Low Range, která se nachází na středové konzole. Umožní snadnější zdolání náročného terénu a výrazně posílí brzdný účinek po uvolnění pedálu plynu. Zkrátka redukce. V případě potřeby je nutné uzavřít střední a zadní diferenciál, v extrémních podmínkách se doporučuje uzavřít i ten přední.

S Mercedesem třídy G v rumunských horách: Těžkým terénem stále suverénně

S Mercedesem třídy G v rumunských horách: Těžkým terénem stále suverénně

Při samotné jízdě je pak nutné udržovat konstantní rychlost, což je třetí krok. Ne moc pomalu, ne moc rychle. Pokud cítíte zpomalení, stačí jen lehce a s citem přidat plyn. Nesmí se to ale přehnat, jinak se auto zahrabe a je po legraci. Ve čtvrtém kroku Mercedes radí držet se vyjetých kolejí a nerazit si zbytečně vlastní cestu. Tedy alespoň pokud předpokládáme, že vůz, který koleje dříve vytvořil, projel bez problémů.

Když už je po všem a z bahna vyjedete, je nutné vysušit brzdy. To provedete jemným přišlapáváním brzdového pedálu. No a nakonec to nejdůležitější. Auto je po radovánkách potřeba důkladně umýt, hlavně zespoda. Zkrátka dostat z částí podvozku veškeré kousky bahna a nečistot, které by mohly zaneřádit veřejnou silnici.

Minitest VW Amarok 3.0 TDI V6 4Motion Aventura: Všech pick-upů král

VW Amarok 3.0 TDI/190 kW 4Motion (minitest)

Volkswagen, nikoli bez souvislosti s novým emisním měřícím cyklem WLPT, pozměnil motorovou nabídku svého již deset let sloužícího pick-upu Amarok, který nyní nabízí v podstatě jediný motor. Nebojte se, jsou to dobré zprávy.

včera | Petr Schnagl | 25 příspěvků
Minitest Renault Kadjar 1.3 TCe: Malé srdce, velké odhodlání

Renault Kadjar 1.3 TCe (minitest)

Kadjar se v přívalu nových crossoverů možná poněkud ztrácí. O to více ale zaujme, když začnete zkoumat, co je za tou nenápadnou fasádu. A to i malé třináctistovce navzdory, protože funguje pozoruhodně dobře.

19.  3.  2019 | Miro Mihálik | 11 příspěvků
Minitest Honda CR-V 2.0 i-MMD Hybrid 2WD: Napravení reputace?

Honda CR-V 2.0 i-MMD Hybrid (minitest)

Honda se u nové generace modelu CR-V vzdala naftového motoru. Alternativou je hybrid s velice slušným výkonem 135 kW, který mě fascinoval ve více ohledech. Hlavně pak technikou.

17.  3.  2019 | Jan Mička | 37 příspěvků