Víte, jak správně jezdit bahnem? Mercedes-Benz vás to naučí

I když jde o návod pro nový Mercedes-Benz třídy G, lze snadno aplikovat i na jiná vozidla. Stačí se pouze držet několika základních pravidel.

Německá automobilka nezapomněla na nesmrtelnou univerzálnost svého matadora ve tvaru krabice, a tak je i jeho nová generace přes všechen ten luxus velmi dobře uzpůsobena pro jízdu mimo silnice. V následujícím videu uvidíte návod, jak se správně brodit bahnitým terénem.

Našli jsme auto pro Stropnického: obrněnou limuzínu Mercedes G 63

Našli jsme auto pro Stropnického: obrněnou limuzínu Mercedes G 63

Návod je rozdělený do šesti kroků. Prvním krokem je spíš takový tip. Řidič by si měl být vědom celkové světlé výšky vozidla, která v případě třídy činí 241 milimetrů. Nemusí se tak bát ani hlubokých kolejí, a kdyby šlo opravdu do tuhého, zvládne třída G brodění až do hloubky 700 milimetrů.

Dále je potřeba auto správně nastavit. Ze všeho nejdřív je nutné aktivovat funkci Low Range, která se nachází na středové konzole. Umožní snadnější zdolání náročného terénu a výrazně posílí brzdný účinek po uvolnění pedálu plynu. Zkrátka redukce. V případě potřeby je nutné uzavřít střední a zadní diferenciál, v extrémních podmínkách se doporučuje uzavřít i ten přední.

S Mercedesem třídy G v rumunských horách: Těžkým terénem stále suverénně

S Mercedesem třídy G v rumunských horách: Těžkým terénem stále suverénně

Při samotné jízdě je pak nutné udržovat konstantní rychlost, což je třetí krok. Ne moc pomalu, ne moc rychle. Pokud cítíte zpomalení, stačí jen lehce a s citem přidat plyn. Nesmí se to ale přehnat, jinak se auto zahrabe a je po legraci. Ve čtvrtém kroku Mercedes radí držet se vyjetých kolejí a nerazit si zbytečně vlastní cestu. Tedy alespoň pokud předpokládáme, že vůz, který koleje dříve vytvořil, projel bez problémů.

Když už je po všem a z bahna vyjedete, je nutné vysušit brzdy. To provedete jemným přišlapáváním brzdového pedálu. No a nakonec to nejdůležitější. Auto je po radovánkách potřeba důkladně umýt, hlavně zespoda. Zkrátka dostat z částí podvozku veškeré kousky bahna a nečistot, které by mohly zaneřádit veřejnou silnici.

TEST Toyota Corolla TS 2.0 Hybrid: Dost dobrá i pro Lexus

Toyota Corolla TS 2.0 Hybrid

Nová Toyota Corolla se přiřítila na český trh hned ve třech karosářských verzích. Pro první test jsme zvolili tu nejpraktičtější, navíc s nejvýkonnějším hybridním pohonem. Dokáže opodstatnit vyšší cenu? A bavíme se vůbec ještě o mainstreamovém modelu?

včera | Jan Mička | 121 příspěvků
TEST Honda GL1800 Gold Wing DCT: Motorka za mega! Skoro...

Honda GL1800 Gold Wing DCT

Šestiválcový cestovní křižník s unikátní podvozkovou konstrukcí je to nejrozmařilejší, co Honda v jedné stopě nabízí. Gold Wing je ale zároveň také s velkou rezervou tou nejdražší dvoukolovou Hondou. Má vrcholné provedení šesté generace zlatokřídlé legendy čím opodstatnit cenovku zvící bezmála 900.000 Kč?

16.  6.  2019 | Petr Schnagl | 13 příspěvků
TEST Volkswagen T-Cross 1.0 TSI DSG R-Line: Důležitá módní záležitost

VW T-Cross 1.0 TSI DSG

Volkswagen rozštěpil Polo na dva samostatné modely. Oplastované CrossPolo je minulostí a jeho pozici zastoupila novinka jménem T-Cross. Nabízí kromě zvýšené stavby karoserie ještě něco?

15.  6.  2019 | Miro Mihálik | 64 příspěvků