Víte, jak se dopravují auta z továren k zákazníkům? Klidně i lanovkou!

V rámci globalizace se dnes mnoho automobilů vyrábí mnoho tisíc kilometrů od místa, kde jejich budoucí vlastník. Ne vždy je cesta jednoduchá...

Většina vyrobených automobilů za svými zákazníky putuje na plošinách kamionů, případně ve speciálních železničních vagonech. Některé byly opravdu speciální. Server Petrolicius.com například v jednom svém článku upozorňuje na poměrně raritní způsob přepravy vozů Chevrolet Vega v sedmdesátých letech.

Na srazu Volkswagenů si tři vozy zaplavaly ve Vltavě. Zvládnou 10 km/hod

Na srazu Volkswagenů si tři vozy zaplavaly ve Vltavě. Zvládnou 10 km/hod

Logistici tehdy zjistili, že nejefektivněji lze toto kupé, které na délku měřilo 4 310 milimetrů, na výšku 1295 milimetrů a na šířku 1661 milimetrů přepravovat, pokud se do vagonu umístí vertikálně. Navíc přídí dolů. Do jednoho vagonu se tak vešlo osmnáct vozů. Pokud by byly na klasických plošinách umístěny horizontálně, pojmul by vagon o tři auta méně.

Další výhodou bylo, že auta přepravovaná tímto způsobem v uzavřených vagonech mohla být už v továrně naplněná provozními kapalinami a dealer se tím nemusel zdržovat. Vagony se k tomu účelu samozřejmě musely přizpůsobit. Auta se upevňovala do speciálních konstrukcí, mezi nimi byly distanční vložky. Samotné automobily pak musely být dodatečně přetěsněny, aby nedocházelo k úniku benzinu a jiných tekutin.

Italská policie dostala další Huracán. Sloužit bude také na transport krve a orgánů

Italská policie dostala další Huracán. Sloužit bude také na transport krve a orgánů

Do vagonu byly vozy umisťovány ve dvou řadách. Aby mohly být stěny uzavřeny, musel přijít ke slovu vysokozdvižný vozík. Ten pak dveře-rampu s auty zajištěnými proti nežádoucímu pohybu zvedl a přimáčkl k zámkům ve střeše. Celý tento přepravní systém vyvinuli společně experti General Motors a železniční společnosti Southern Pacific Railroad.

Občas je třeba také dostat vůz na místo, které od ostatní pevniny odděluje vodní hladina a most se ještě jaksi nestačil postavit. Pak se musí využít loď, a pokud i ta chybí a vodní tok je mělký, pak třeba i nosítka.

Zajímavou metodu pro přepravu aut používají i v bratislavské továrně Volkswagenu. Tam totiž auta na zkušební dráhu z výrobních hal převáží lanovka.

Většina snímků ve fotogalerii pochází z následujících zdrojůoldclassiccar.co.uk, carlustblog.com, wikipedia.org, jalopyjournal.com, retronaut.com, hemmings.com, bringatrailer.com, carsonaplane.tumblr.com, vintag.es

Minitest Toyota Hilux 2.4 D4-D: I ta už se umí vyšňořit!

Toyota Hilux 2.4 D4-D (minitest)

Hilux osmé generace už má nový čumák. V rámci výroční edice se snaží zaujmout i tu klientelu kolem tunových pick-upů, která touží po co nejosobnějším vzezření a chování svého pracanta.

včera | AutoRevue.cz | 4 příspěvky
Minitest Mercedes-Benz Vito Tourer Family 114 CDI: Na míru k vašim službám

Mercedes-Benz Vito Tourer Family (minitest)

Mít větší než běžnou rodinu znamená kromě jiného i obtížnější výběr auta. Především pak dnes, když jsou minivany na ústupu. Stojí za to dát přednost osobní dodávce od Mercedesu před čímkoli jiným?

17.  1.  2019 | Miro Mihálik | 3 příspěvky
TEST Cupra Ateca 2.0 TSI DSG 4Drive: To nejlepší z Česka?

Cupra Ateca 2.0 TSI DSG 4Drive

Sportovní Seaty mají nesmírně dlouhou tradici. Teprve loni se je ale Španělé rozhodli seskupit je pod jednu značku a dát jim novou identitu. A protože SUV v dnešní době táhnou, stal se průkopníkem model Ateca.

15.  1.  2019 | Jan Mička | 28 příspěvků