Víte, jak se dopravují auta z továren k zákazníkům? Klidně i lanovkou!

V rámci globalizace se dnes mnoho automobilů vyrábí mnoho tisíc kilometrů od místa, kde jejich budoucí vlastník. Ne vždy je cesta jednoduchá...

Většina vyrobených automobilů za svými zákazníky putuje na plošinách kamionů, případně ve speciálních železničních vagonech. Některé byly opravdu speciální. Server Petrolicius.com například v jednom svém článku upozorňuje na poměrně raritní způsob přepravy vozů Chevrolet Vega v sedmdesátých letech.

Na srazu Volkswagenů si tři vozy zaplavaly ve Vltavě. Zvládnou 10 km/hod

Na srazu Volkswagenů si tři vozy zaplavaly ve Vltavě. Zvládnou 10 km/hod

Logistici tehdy zjistili, že nejefektivněji lze toto kupé, které na délku měřilo 4 310 milimetrů, na výšku 1295 milimetrů a na šířku 1661 milimetrů přepravovat, pokud se do vagonu umístí vertikálně. Navíc přídí dolů. Do jednoho vagonu se tak vešlo osmnáct vozů. Pokud by byly na klasických plošinách umístěny horizontálně, pojmul by vagon o tři auta méně.

Další výhodou bylo, že auta přepravovaná tímto způsobem v uzavřených vagonech mohla být už v továrně naplněná provozními kapalinami a dealer se tím nemusel zdržovat. Vagony se k tomu účelu samozřejmě musely přizpůsobit. Auta se upevňovala do speciálních konstrukcí, mezi nimi byly distanční vložky. Samotné automobily pak musely být dodatečně přetěsněny, aby nedocházelo k úniku benzinu a jiných tekutin.

Italská policie dostala další Huracán. Sloužit bude také na transport krve a orgánů

Italská policie dostala další Huracán. Sloužit bude také na transport krve a orgánů

Do vagonu byly vozy umisťovány ve dvou řadách. Aby mohly být stěny uzavřeny, musel přijít ke slovu vysokozdvižný vozík. Ten pak dveře-rampu s auty zajištěnými proti nežádoucímu pohybu zvedl a přimáčkl k zámkům ve střeše. Celý tento přepravní systém vyvinuli společně experti General Motors a železniční společnosti Southern Pacific Railroad.

Občas je třeba také dostat vůz na místo, které od ostatní pevniny odděluje vodní hladina a most se ještě jaksi nestačil postavit. Pak se musí využít loď, a pokud i ta chybí a vodní tok je mělký, pak třeba i nosítka.

Zajímavou metodu pro přepravu aut používají i v bratislavské továrně Volkswagenu. Tam totiž auta na zkušební dráhu z výrobních hal převáží lanovka.

Většina snímků ve fotogalerii pochází z následujících zdrojůoldclassiccar.co.uk, carlustblog.com, wikipedia.org, jalopyjournal.com, retronaut.com, hemmings.com, bringatrailer.com, carsonaplane.tumblr.com, vintag.es

TEST Opel Astra 1.4 Turbo CVT: Tříválec + CVT = Drahá poukázka na průšvih?

Opel Astra 1.4 Turbo CVT

Kompaktní Opel se při aktuálním faceliftu velmi výrazně změnil, jakkoli to tak na první pohled nevypadá. Všechny motory jsou nyní výhradně tříválcové a ten nejsilnější se pojí s převodovkou CVT. Zní to vám to jako zaručený recept na mizérii na kolech?

dnes | Petr Schnagl | 6 příspěvků
Minitest Honda HR-V 1.5 VTEC Sport: Uhájí vyšší cenu slušnou dynamikou?

Honda HR-V 1.5 VTEC Sport

Honda se rozhodla ještě více zatraktivnit svůj crossover HR-V a jeho nabídku rozšířila i o verzi Sport. Podívali jsme se jí na zoubek s převodovkou CVT i s klasickou šaltpákou.

17.  10.  2019 | Vladimír Kadera | 20 příspěvků
TEST BMW M2 Competition M-DCT: Jednoduše to nejlepší

BMW M2 Competition M-DCT

S německými výkonovými válkami podpořenými opulentním luxusem a bezpečností se ze scény potichu vypařil důraz kladený na tu nejdůležitější esenci sportovních aut – lehkost. M2 Competition tento trend vysloveně neboří, protože je ale u BMW nejmenší, na odkaz staré školy úplně nezapomněla.

15.  10.  2019 | Miro Mihálik