Víte, jak se dopravují auta z továren k zákazníkům? Klidně i lanovkou!

V rámci globalizace se dnes mnoho automobilů vyrábí mnoho tisíc kilometrů od místa, kde jejich budoucí vlastník. Ne vždy je cesta jednoduchá...

Většina vyrobených automobilů za svými zákazníky putuje na plošinách kamionů, případně ve speciálních železničních vagonech. Některé byly opravdu speciální. Server Petrolicius.com například v jednom svém článku upozorňuje na poměrně raritní způsob přepravy vozů Chevrolet Vega v sedmdesátých letech.

Na srazu Volkswagenů si tři vozy zaplavaly ve Vltavě. Zvládnou 10 km/hod

Na srazu Volkswagenů si tři vozy zaplavaly ve Vltavě. Zvládnou 10 km/hod

Logistici tehdy zjistili, že nejefektivněji lze toto kupé, které na délku měřilo 4 310 milimetrů, na výšku 1295 milimetrů a na šířku 1661 milimetrů přepravovat, pokud se do vagonu umístí vertikálně. Navíc přídí dolů. Do jednoho vagonu se tak vešlo osmnáct vozů. Pokud by byly na klasických plošinách umístěny horizontálně, pojmul by vagon o tři auta méně.

Další výhodou bylo, že auta přepravovaná tímto způsobem v uzavřených vagonech mohla být už v továrně naplněná provozními kapalinami a dealer se tím nemusel zdržovat. Vagony se k tomu účelu samozřejmě musely přizpůsobit. Auta se upevňovala do speciálních konstrukcí, mezi nimi byly distanční vložky. Samotné automobily pak musely být dodatečně přetěsněny, aby nedocházelo k úniku benzinu a jiných tekutin.

Italská policie dostala další Huracán. Sloužit bude také na transport krve a orgánů

Italská policie dostala další Huracán. Sloužit bude také na transport krve a orgánů

Do vagonu byly vozy umisťovány ve dvou řadách. Aby mohly být stěny uzavřeny, musel přijít ke slovu vysokozdvižný vozík. Ten pak dveře-rampu s auty zajištěnými proti nežádoucímu pohybu zvedl a přimáčkl k zámkům ve střeše. Celý tento přepravní systém vyvinuli společně experti General Motors a železniční společnosti Southern Pacific Railroad.

Občas je třeba také dostat vůz na místo, které od ostatní pevniny odděluje vodní hladina a most se ještě jaksi nestačil postavit. Pak se musí využít loď, a pokud i ta chybí a vodní tok je mělký, pak třeba i nosítka.

Zajímavou metodu pro přepravu aut používají i v bratislavské továrně Volkswagenu. Tam totiž auta na zkušební dráhu z výrobních hal převáží lanovka.

Většina snímků ve fotogalerii pochází z následujících zdrojůoldclassiccar.co.uk, carlustblog.com, wikipedia.org, jalopyjournal.com, retronaut.com, hemmings.com, bringatrailer.com, carsonaplane.tumblr.com, vintag.es

TEST Mitsubishi Space Star 1.2 MIVEC: Když vám auto vybírá peněženka

Mitsubishi Space Star 1.2 MIVEC

Kategorie aut, která se dají koupit do tří set tisíc korun, se pomalu ale jistě zužuje. Kvůli novým povinným bezpečnostním systémům navíc můžeme očekávat zdražení napříc celým segmentem. Mitsubishi Space Star se však ještě drží v přijatelných mezích.

dnes | Vladimír Kadera
TEST Audi Q3 35 TDI S tronic: Když nemůže, tak přidej!

Audi Q3 35 TDI S tronic

Příbuznost minulé a nové generace Audi Q3 byste možná na první pohled netipovali. Až tak se kompaktní SUV změnilo. Otázkou zůstává, o kolik výš dokáže novinka posunout standardy nastolené předchůdcem.

19.  4.  2019 | Jan Mička | 63 příspěvků
První jízda se Suzuki Swift Sport: Je to žlutý ďábel za super peníze!

Suzuki Swift Sport (první svezení)

„No konečně, ty malej rošťáku“, vypadlo ze mě ihned po nasednutí. Tohle auto je totiž naprosto skvělý způsob, jak utratit půl milionu.

14.  4.  2019 | Vladimír Kadera | 36 příspěvků