Ale závodní vozy mají bezpečnostní výztuhy ve sloupcích ... také a mají navíc klec. Máte to trochu popletené, klec v běžných osobních autech není nahražena bezpečnostními výztuhami. Jen v závodních, mimo jiné, je ještě navíc kompletně vykuchané čalounění a jsou tam i jiná sedadla.
Nabuduce: co prinieslo moje auto pretekarskym autam.F1 a LeMans prevzali hybridnu technologiu od bezne dostupnych aut.
F1 startuje počítač bez zásahu člověka. To je to pravý závodění :-D
Myslím že karburátory na rozdíl od tvrzení v článku nebyly nahrazeny rovnou přímým vstřikem. Autor článku poněkud přehlédl docela dlouhou a stále ještě trvající etapu nepřímého vstřikování
NASCAR az donedavna, mozno 5-6 rokov dozadu, pouzival karburatorove OHV motory, vstrek nebol povoleny.
Ano, správná připomínka. Od 80. let šlo o nepřímé vstřikování benzínu, do sání nebo před sací ventil. Rozdíl byl ještě v to, že kromě vícebodového vstřikování (MPI), kde má každý válec svůj vstřik, se ze začátku používalo i jednobodové vstřikování s jedním společným ventilem. To se používalo od 80. let až do roku 1996, do příchodu normy Euro II. Stejně se do té doby používaly i elektronicky řízené karburátory. Přímý vstřik přímo do válce je klasika u dieselů, ale u benzínů je to stále ještě spíš víc problémů než užitku.
Mechanické vstřikovaní bylo vícebodové, až po něm přišli elektronicky řízené jednobodky.
Potvrďte prosím přezdívku, kterou jsme náhodně vygenerovali, nebo si zvolte jinou. Zajistí, že váš profil bude unikátní.
Tato přezdívka je už obsazená, zvolte prosím jinou.