Vision Mercedes-Maybach 6 má 750 elektrických koní a ujede 500 km

Koncept luxusního kupé Maybach vypadá opravdu úchvatně. Určitě si vzpomenete na studii Mercedes Vision Gran Turismo a také na legendární luxusní auta z třicátých let dvacátého století. A vůbec, když se řekne Maybach, člověk si představí i adekvátní pohon pod kapotou. Jenže v tomto případě máme tak trochu smůlu.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Už od pohledu by si tenhle koncept zasloužil například vidlicový šestnáctiválec. Ale bohužel, dnes je jiná doba. Dnes musí být všechno na baterky

Jeden by čekal, že pod tou obří kapotou, která by mohla sloužit jako domácí heliport, najde aspoň dvěma turby přeplňovaný dvanáctiválec z Mercedesu S 65 AMG Coupé. Nebo ještě lépe třeba něco ve formě vidlicového šestnáctiválce o nějakém politicky nekorektním objemu. Dejme tomu třeba 11,2 litru.

Ale ne! Mercedes se rozhodl, že tohle auto bude jezdit na elektřinu. Takže tu máte luxusní domácí spotřebič se čtyřmi elektromotory (každý má na starosti jedno kolo) a celkovém výkonu 550 kW (750 k). Energii čerpají z akumulátoru umístěného pod podlahou, který má kapacitu 80 kWh. Dojezd je podle normy NEDC „přes 500 km“, což je stejně uvěřitelné jako tvrzení, že prasata létají nebo že globální oteplování způsobuje člověk.

Příplatek za Maybach? Jenom lehce přes šest set tisíc korun

Příplatek za Maybach? Jenom lehce přes šest set tisíc korun

Koncept Vision Mercedes-Maybach 6 se údajně dostane z klidu na 100 km/h za čtyři sekundy a nejvyšší rychlost 250 km/h hlídá omezovač. Podle Mercedesu se díky rychlonabíjení o výkonu až 350 kW dokáže za pouhých pět minut prodloužit dojezd o 100 km.

Pojetí interiéru a míchání analogového a digitálního stylu se těžko popisuje slovy, takže si prohlédněte přiložené obrázky a udělejte si názor sami. Tohle je stejně jenom koncept a se sériovou výrobou se nepočítá.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Minitest Mini Cooper S E Countryman All4: Nabíjejte, jinak smysl nedává

Mini Cooper S E Countryman All4 (minitest)

Bruselští byrokraté nám připravili podmínky, které už brzy spustí lavinu hybridů. Pojďte se s námi skrze benzin-elektrický Countryman podívat, jak bude vypadat všední realita příštích let.

8.  12.  2018 | Miro Mihálik | 6 příspěvků
TEST Audi A6 50 TDI quattro: Maximálně efektivní manažerský balíček?

Audi A6 50 TDI quattro

Audi přispěchala s novou A6 v nejisté emisní době, stojí na úplně nových základech a spolu s A8 reprezentuje nové pojetí interiéru. A postavit se má aktuální velmi povedené pětkové řadě od BMW. To je hodně úkolů na jeden sedan vyšší střední třídy!

6.  12.  2018 | Milan Lažanský | 31 příspěvků
Minitest Lexus CT200h: Výjimečný hatchback nikdy nebyl levnější

Lexus CT200h (minitest)

Lexus přestane vyrábět kompaktní luxusní hatchback. Mrzí vás to? Tak máte poslední příležitost! Vyzkoušeli jsme, jestli je v dnešním kontextu ještě o co stát.

4.  12.  2018 | Milan Lažanský | 22 příspěvků