Vision Mercedes-Maybach 6 má 750 elektrických koní a ujede 500 km

Koncept luxusního kupé Maybach vypadá opravdu úchvatně. Určitě si vzpomenete na studii Mercedes Vision Gran Turismo a také na legendární luxusní auta z třicátých let dvacátého století. A vůbec, když se řekne Maybach, člověk si představí i adekvátní pohon pod kapotou. Jenže v tomto případě máme tak trochu smůlu.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Už od pohledu by si tenhle koncept zasloužil například vidlicový šestnáctiválec. Ale bohužel, dnes je jiná doba. Dnes musí být všechno na baterky

Jeden by čekal, že pod tou obří kapotou, která by mohla sloužit jako domácí heliport, najde aspoň dvěma turby přeplňovaný dvanáctiválec z Mercedesu S 65 AMG Coupé. Nebo ještě lépe třeba něco ve formě vidlicového šestnáctiválce o nějakém politicky nekorektním objemu. Dejme tomu třeba 11,2 litru.

Ale ne! Mercedes se rozhodl, že tohle auto bude jezdit na elektřinu. Takže tu máte luxusní domácí spotřebič se čtyřmi elektromotory (každý má na starosti jedno kolo) a celkovém výkonu 550 kW (750 k). Energii čerpají z akumulátoru umístěného pod podlahou, který má kapacitu 80 kWh. Dojezd je podle normy NEDC „přes 500 km“, což je stejně uvěřitelné jako tvrzení, že prasata létají nebo že globální oteplování způsobuje člověk.

Příplatek za Maybach? Jenom lehce přes šest set tisíc korun

Příplatek za Maybach? Jenom lehce přes šest set tisíc korun

Koncept Vision Mercedes-Maybach 6 se údajně dostane z klidu na 100 km/h za čtyři sekundy a nejvyšší rychlost 250 km/h hlídá omezovač. Podle Mercedesu se díky rychlonabíjení o výkonu až 350 kW dokáže za pouhých pět minut prodloužit dojezd o 100 km.

Pojetí interiéru a míchání analogového a digitálního stylu se těžko popisuje slovy, takže si prohlédněte přiložené obrázky a udělejte si názor sami. Tohle je stejně jenom koncept a se sériovou výrobou se nepočítá.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Se Škodou Octavia 2.0 TDI Evo poprvé v Česku: Musí být nejlepší. Daří se jí to?

Škoda Octavia Combi 2.0 TDI Evo

Novou generaci Škody Octavia jsme poprvé vyzkoušeli rovnou na českých silnicích. Kombi s motorem 2.0 TDI Evo se tváří jako ideální služebák, navíc model jako takový nemá v rámci automobilky jednoduché poslání.

27.  3.  2020 | Jan Mička | 110 příspěvků
TEST Mazda CX-30 Skyactiv-X 6MAN vs. 6AT 4x4: Revoluční All In One?

Mazda CX-30 2.0 Skyactiv-X

Vznětová, zážehová, přeplňovaná, atmosférická, hybridní. Zdá se to sice k nevíře, ale všechna tato adjektiva popisují kompaktní SUV Mazda CX-30 s „dieselovým benzinem“ Skyactiv-X. Jen ne všechna najednou. Jaká tedy v reálném světě je a jak se liší čtyřkolka s automatem od předokolky s manuální převodovkou?

25.  3.  2020 | Petr Schnagl | 24 příspěvků
Minitest Honda Civic 5D 1.0 VTEC CVT: Stačilo po 5 letech jen posypat pepřem?

Honda Civic 1.0 VTEC CVT

Japonci Hondu Civic lehce vylepšili a poslali zpět na trh se zajímavou cenou. Stačí to ale k tomu, aby vyčnívala nad konkurencí?

21.  3.  2020 | Vladimír Kadera | 125 příspěvků