Viper SRT-10 a další modely americké značky Dodge míří do Evropy

Značka Dodge slaví letos svoje devadesáté narozeniny. V současné době působí v rámci koncernu Chrysler, kam patří mimo jiné i legendární Jeep. A právě letos Dodge rozšířuje svoje působiště na Evopru a další důležité trhy, kde se již Chrysler a Jeep profiloval. První vlaštovkou bude sportovní model Viper SRT-10, do roku 2006 budou následovat další, běžnější automobily. Podle šéfa koncernu by se měl počet modelů nabízených Dodgem mimo Ameriku do čtyř let více než zdvojnásobit.

Dodge je Evropou vnímán jako výrobce trucků, pickupů a minivanů; Dodge přitom nabízí i klasické modely, které jsou Evropě bližší, např. již zmíněný sportovní kabriolet Viper SRT-10 (bude vystaven na letošním autosalonu v Paříži), malý sedan SRT-4 či větší sedany Neon, Intrepid a Stratus. Novinkou v nabídce je model Magnum, který se nabízí také jako v Evropě populární kombi. Dodge ale bude muset svoji nabídku pro Evropu přizpůsobit, což znamená přidat pod kapotu také naftové motory, které v Evropě volí stále více řidičů. Šéf koncernu Chrysler předpokládá, že Dodge bude mít v roce 2007 na západoevropském trhu jednoprocentní podíl.

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek 
Prvním modelem Dodge bude v Evropě Viper SRT-10, sporťák s osmilitrem pod kapotou

TEST BMW M140i: Dokonalost odsouzená k záhubě

TEST BMW M140i

Pokud toužíte po nejlepším ostrém hatchbacku na trhu, zapomeňte na Civic Type-R nebo Golf R. Chtějte M140i s manuálem a samosvorem a peněz nelitujte. Tohle je poslední příležitost k nákupu.

včera | Miro Mihálik | 20 příspěvků
Minitest Volvo S90 T8: Je vrcholná motorizace skutečně nejlepší?

Volvo S90 T8 AWD Polestar (minitest)

Tentokrát jsme vyzkoušeli Volvo S90 se vším, co mu je možné nadělit. Jak funguje hybridní provedení?

18.  9.  2018 | Milan Lažanský | 26 příspěvků
Minitest Honda Civic Sedan 1.6 i-DTEC: Hravý asketa

Honda Civic Sedan 1.6 i-DTEC (minitest)

Dieselové motory jsou v kurzu především díky své efektivitě, co když chce ale auto s nízkou spotřebou třeba nadšený řidič a netouží zrovna po starší mnichovské ojetině v naftě?

16.  9.  2018 | Miro Mihálik | 44 příspěvků