Vietnamci jdou hlavou proti zdi. Chtějí dobýt svět s Opelem, o který není zájem

Asijská země se pouští do velkého kroku. Svou výrobu spouští vietnamská automobilka VinFast, patřící pod realitní konglomerát Vingroup JSC.

Společnost VinFast představila první modely a také komplex šesti nových montážních linek v přístavním městě Haiphong. Už na začátku si nová společnost na výrobu automobilů stanovila sebevědomý úkol - chce být konkurentem slavných značek. Informovala o tom agentura Bloomberg.

Paříž 2018: Vietnamský VinFast sází na techniku BMW a design Pininfariny

Paříž 2018: Vietnamský VinFast sází na techniku BMW a design Pininfariny

„Jde o obrovský přínos pro národní hospodářství,“ uvedl vietnamský premiér Nguyen Xuan Phuc při slavnostním otevření komplexu šesti automatizovaných továren, postavených za 21 měsíců. „Potvrzuje to politiku komunistické strany, že soukromý sektor je velmi důležitým hnacím motorem ekonomiky. Chci, aby VinFast šel na regionální a globální trhy,“ doplnil premiér. Už dříve automobilka oznámila záměr do své budoucí výroby investovat asi 3,5 miliardy dolarů.

Vietnamský Hanoj chce od roku 2025 úplně zakázat motocykly

Vietnamský Hanoj chce od roku 2025 úplně zakázat motocykly

VinFast, který první vozy začne dodávat na začátku příštího týdne, chce být první vietnamskou společností, která uspěje na mezinárodní úrovni. Mladá společnost tak chce být konkurentem například pro slavné automobilky Toyota, Ford či Honda.

Sebevědomí nové automobilce po svých tvrzeních o globálních trzích rozhodně neschází. Podle vietnamských analytiků však ale bude mít největší problémy v zemi, kde se zrodila. „Vietnamci upřednostňují zahraniční značky, které jsou prověřené a mají vyšší kvalitu. U automobilky VinFast si zatím nemůžeme být jistí její kvalitou. Zákazníkům bude trvat roky, než novou značku přijmou,“ uvedl Truc Pham, analytik společnosti ABC Securities JSC.

Opel Karl Rocks: Oplastované štěně se do terénu nechystá

Opel Karl Rocks: Oplastované štěně se do terénu nechystá

VinFast plánuje vyrobit během první etapy čtvrt milionu vozidel. Do roku 2025 podle informací chce zvýšit výrobu na půl milionu vyrobených vozů ročně. Zahájení exportu do zahraničí plánuje automobilka uskutečnit v roce 2020. Společnost také uvedla, že již obdržela prvních 10 tisíc předobjednávek na svá vozidla.

Prvním modelem který vietnamský výrobce představil, je hatchback s názvem Fadil. Jeho cena byla stanovena na v přepočtu 16.900 dolarů, tedy asi 383 tisíc korun. Společnost také hodlá vyrábět sedan, sportovní užitková auta a elektromobily.

Opel končí s modely Adam, Karl a Cascada. Neplánuje pro ně nástupce

Opel končí s modely Adam, Karl a Cascada. Neplánuje pro ně nástupce

Vozy automobilky VinFast nejsou ryze vietnamskými výrobky. Hatchback Fadil používá techniku automobilky Opel. Jde o model Karl Rocks, se kterým Opel končí a neplánuje nástupce, protože takové vozy by se kvůli splnění evropských emisních norem hodně prodražily. Sedan a SUV jsou zase postaveny na rámech BMW AG.

Vinfast Fadil: Základní technická data
Motor 1.4i
Největší výkon [kW/min] 73/6200
Točivý moment [N.m/min] 128/4400
Převodovka CVT
Délka [mm] 3676
Šířka [mm] 1632
Výška [mm] 1495
Rozvor [mm] 2385
Světlá výška [mm] 150
Rozměr pneumatik 185/55 R15

Autor: Jiří Frydlewicz

Článek připravila redakce E15.cz

TEST Opel Combo Life 1.2 Turbo a Van XL 1.5 CDTI: Když dva nedělají totéž

Opel Combo Life 1.2 Turbo a Van XL 1.5 CDTI

Opel Combo pochází z kvarteta rodných bratrů, kteří se s obměnami prodávají pod značkami PSA i Toyoty. Je tedy nasnadě, že v odpovídajících verzích se nebudou výrazně lišit. Což je do značné míry pravda, avšak rozdíly se najdou a užitková verze se od osobních modelů liší víc, než by se na první pohled zdálo.

dnes | Petr Schnagl | 4 příspěvky
Za volantem nového Audi A4: S4 TDI má neskutečnou sílu, TDI Evo zase spotřebu

Audi A4 2.0 TDI Evo a S4 TDI (první svezení)

Nejúspěšnější model automobilky Audi, A4, slaví v letošním roce 25 let od začátku výroby. Facelift je ideálním dárkem, obzvláště když se nezaměřil pouze na změnu vzhledu.

včera | Jan Mička | 68 příspěvků
TEST Mazda 3 Skyactiv-D (85 kW): Válka proti mainstreamu

Mazda 3 Skyactiv-D

Vpředu nijak zvlášť výkonný diesel, vzadu torzní příčka, mezigeneračně vyšší hmotnost a základní cena téměř 600 tisíc. Skoro se chce říct, že tohle už nezachrání ani ta hezká tvářička. Až na to, že nová trojka je něčím víc než jen neobyčejně vypadajícím hatchbackem.

16.  7.  2019 | Miro Mihálik | 56 příspěvků