Víme, jaká ojetá auta se v Česku prodávají... Jsou čím dál starší

Společnost Cebia analyzovala současnou podobu trhu s ojetými automobily v Česku
Víme, jaká ojetá auta se v Česku prodávají... Jsou čím dál starší

Do České republiky se letos během prvních šesti měsíců dovezlo o necelá dvě procenta více ojetých aut než vloni. Jedná se celkem o více než 84 000 vozů. Jsou čím dál starší. Podíl těch s věkem nad deset let se dále zvýšil už na 54 procent.

V průměru měly tyto vozy na tachometru údaj o najetých kilometrech ve výši 168 000 Kč a jejich průměrná cenovka činila 192 000 Kč. Tři pětiny ojetin pohání turbodiesely, zbytek zážehové motory. Prakticky nikdo si nedováží auto s alternativními pohony.

10 lákavých ojetin, které si ale raději nikdy nekupujte

10 lákavých ojetin, které si ale raději nikdy nekupujte

Nejčastější barvou dovážených aut je bílá (21 procent). Největší část zákazníků si kupuje dovážená ojetá auta v ceně do 200 000 Kč. Klesá zájem o ty nejlevnější ojetiny do sto tisíc korun. Ty si v prvním pololetí koupilo o čtyři procenta zájemců méně než v loňském prvním pololetí. Naopak se o čtyři procenta zvýšil počet zákazníků, kteří si pořídili ty nejdražší ojetiny nad tři sta tisíc korun.

Test ojetiny: Ford Mondeo je to nejlepší, co můžete koupit. Vážně

Test ojetiny: Ford Mondeo je to nejlepší, co můžete koupit. Vážně

V Česku se nejvíce prodávají dovážené ojeté vozy, které ovšem byly předtím vyrobené v České republice. Takových je 71 procent. Následují německá auta. Dlouhodobě klesá poptávka po italských vozech.

Zájem o ojetá auta v Česku stále neklesá. Zatímco vloni trval v průměru prodej 64 dní, letos klesl již pod hranici dvou měsíců na 59 dní.

Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

včera | David Rusol | 27 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Minitest Renault Espace 1.8 TCe

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 10 příspěvků
TEST Volkswagen Polo 1.0 TSI Highline – Golfův revír

Volkswagen Polo 1.0 TSI

Segment malých vozů pomalu dorůstá modely nižší střední třídy. Nový Volkswagen Polo je toho důkazem, z vyšších tříd si navíc půjčil i několik užitečných technologií.

7.  12.  2017 | Jan Mička | 30 příspěvků