Víme, jaká auta zabavili v muzeu Lánech. Jde o trabant i Lotus F1

Přes dvě desítky vozů zabavili pracovníci finanční správy během své návštěvy v Muzeu sportovních vozů v Lánech na Rakovnicku. Muzeum před necelými dvaceti lety spoluzakládal závodník a podnikatel Antonín Charouz.

I když pracovníci Finančního a Celního úřadu v úterý minulý týden olepili papírky s nápisem "Exekučně zabaveno" a razítkem Finančního úřadu pro hlavní město Prahu" nejméně dvě desítky exponátů z lánského Muzea sportovního vozů, sbírky jsou nadále veřejnosti přístupné. Nyní v zimním období je tu otevřeno o víkendech a ve středu. Vstupné činí 70 Kč.

Ověřil si to redaktor Autorevue.cz  během sobotního dopoledne. Minimálně u dvou dalších vozů byly nalepené úřední papíry překryté dalším, tentokrát čistým.

Nesháníte náhodou Ford Sierra Cosworth RS500? Jeden jde do dražby

Nesháníte náhodou Ford Sierra Cosworth RS500? Jeden jde do dražby

Exekuce se dotýká jak vozů určených k jízdě po běžných komunikacích, tak i závodních speciálů, mezi kterými jsou formulové vozy a auta určená pro závody na okruzích, do vrchů nebo v automobilových soutěžích.

Nalepené papírky jsme spatřili i na těch návštěvnicky nejatraktivnějších exponátech, jakými jsou třeba monopost F1 Lotus Renault z roku 2011, se kterým absolvoval testy český závodník Jan Charouz nebo Formule Chevrolet Dalara, s níž v roce 2005 závodil v americké sérii IRL Tomáš Enge.

Pokud vlastníci zabavených věcí, kteří státu dluží daně, ve stanovené lhůtě nedoplatky neuhradí, budou se prodávat v dražbě. Cena závodních aut se velmi těžko odhaduje. Nicméně, například Lotus F1 z roku 2011 se vloni v Birminghamu nabízel k prodeji za částku 95 000 amerických dolarů.

V následující galerii se můžete podívat na některá z aut, která byla začleněna do exekučního řízení.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek 

TEST Citroën C3 Aircross 110 PureTech EAT6: Váš městský obývák

Citroën C3 Aircross 110 PT EAT6

Tentokrát jsme C3 Aircross vyzkoušeli v silnější z benzinových dvanáctistovek. Jaký je tento extrovertní crossover?

15.  5.  2018 | Milan Lažanský | 8 příspěvků
Minitest Škoda Karoq 1.0 TSI: Dělám, co můžu! Stačí to?

Škoda Karoq 1.0 TSI (minitest)

Zázraky od malého litrového tříválce v poměrně velkém crossoveru raději nečekejte, poněkud překvapivě však základní motor z Karoqu nepoužitelnou brzdu provozu nedělá.

12.  5.  2018 | Miro Mihálik | 86 příspěvků
Minitest BMW 630d xDrive Gran Turismo: Rudý samet

BMW 630d xDrive GT (minitest)

Třílitrový šestiválce s jedním turbodmychadlem byl ještě donedávna základním vznětovým agregátem BMW 6 GT. Výkon 195 kW není malý, dost možná ani více nepotřebujete.

8.  5.  2018 | Jan Mička | 12 příspěvků