Víme, jaká auta zabavili v muzeu Lánech. Jde o trabant i Lotus F1

Přes dvě desítky vozů zabavili pracovníci finanční správy během své návštěvy v Muzeu sportovních vozů v Lánech na Rakovnicku. Muzeum před necelými dvaceti lety spoluzakládal závodník a podnikatel Antonín Charouz.

I když pracovníci Finančního a Celního úřadu v úterý minulý týden olepili papírky s nápisem "Exekučně zabaveno" a razítkem Finančního úřadu pro hlavní město Prahu" nejméně dvě desítky exponátů z lánského Muzea sportovního vozů, sbírky jsou nadále veřejnosti přístupné. Nyní v zimním období je tu otevřeno o víkendech a ve středu. Vstupné činí 70 Kč.

Ověřil si to redaktor Autorevue.cz  během sobotního dopoledne. Minimálně u dvou dalších vozů byly nalepené úřední papíry překryté dalším, tentokrát čistým.

Nesháníte náhodou Ford Sierra Cosworth RS500? Jeden jde do dražby

Nesháníte náhodou Ford Sierra Cosworth RS500? Jeden jde do dražby

Exekuce se dotýká jak vozů určených k jízdě po běžných komunikacích, tak i závodních speciálů, mezi kterými jsou formulové vozy a auta určená pro závody na okruzích, do vrchů nebo v automobilových soutěžích.

Nalepené papírky jsme spatřili i na těch návštěvnicky nejatraktivnějších exponátech, jakými jsou třeba monopost F1 Lotus Renault z roku 2011, se kterým absolvoval testy český závodník Jan Charouz nebo Formule Chevrolet Dalara, s níž v roce 2005 závodil v americké sérii IRL Tomáš Enge.

Pokud vlastníci zabavených věcí, kteří státu dluží daně, ve stanovené lhůtě nedoplatky neuhradí, budou se prodávat v dražbě. Cena závodních aut se velmi těžko odhaduje. Nicméně, například Lotus F1 z roku 2011 se vloni v Birminghamu nabízel k prodeji za částku 95 000 amerických dolarů.

V následující galerii se můžete podívat na některá z aut, která byla začleněna do exekučního řízení.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek 

TEST BMW M5: Supersport ve smokingu. Může tohle fungovat?

BMW M5

Ano, nová M5 je čtyřkolka, s přepňovaným motorem a masážními sedačkami. Je nejtěžší a nejvýkonnější z modelů M. A takové parametry já osobně neupřednostňuji. Jenže nic není tak, jak se zdá.

18.  10.  2018 | Milan Lažanský | 49 příspěvků
Minitest Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line: Potěšení s vůní nafty

Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line (minitest)

Z nafty se stalo politické téma a zdá se, že její dny jsou sečteny. To je ideální moment dát si špetku nekorektnosti v podobě úsporného dieselu, který navíc hrabe těmi správnými koly a… je z Koreje.

16.  10.  2018 | Miro Mihálik | 26 příspěvků
TEST Audi Q8 50 TDI quattro: Mohlo být dokonalé, ale přišlo WLTP

Audi Q8 50 TDI quattro

Své velké SUV-kupé uvedlo Audi jako poslední z trojice luxusních německých značek. Dalo mu to, co konkurence nemá a vyladilo jej téměř k dokonalosti.

11.  10.  2018 | Jan Mička | 21 příspěvků