Víme, jak se bude jmenovat samostatný model Cupry. Význam překvapí

Poté, co na internet unikla podoba samostatného modelu Cupry, se dozvídáme i jeho jméno.

Cupra se zatím činila jako nová sportovní značka Seatu, pod níž byly představeny ostřejší modely španělské automobilky. Na veřejnost však již utekla i podoba zcela samostatného modelu, který se podle nejnovějších informací britského Auto Expressu bude jmenovat Terramar. Novinka má přijet do dvou let.

Jestliže byste původ jména tipovali na další španělské pohoří nebo zapadlé městečko, budete celkem vedle. Sportovní SUV bude překvapivě držet jméno jednoho z nejstarších závodních okruhů Španělska – Autódromo de Sitges-Terramar.

Ostrá Cupra Ateca má českou cenu. S Kodiaqem RS v tomto směru vede boj

Ostrá Cupra Ateca má českou cenu. S Kodiaqem RS v tomto směru vede boj

Nový model bude v podstatě „kupé“ variantou Atecy, vynikající svažující se zádí a sportovnějšími rysy. Designové prvky si přitom vypůjčí z nového velkého SUV Tarraco. Mluví se ovšem také o scénáři, ve kterém bude z ostré Cupry nakonec vytvořena i střídmější a levnější varianta se znakem Seatu.   

Vůči zmíněnému Tarracu lze kromě podobně tvarovaných světlometů vidět agresivnější přední nárazník s kruhovými mlhovkami, vytaženější blatníky karoserie a samozřejmě nesmí chybět jiná mřížka chladiče s logem Cupra.

Seat Tarraco oficiálně: Má čtyři motory, šokující záď a nepřevrátí se

Seat Tarraco oficiálně: Má čtyři motory, šokující záď a nepřevrátí se

I pod kapotou Terramaru se přitom očekává stejná motorizace jako v Cupře Ateca, a to turbodmychadlem přeplňovaný čtyřválec o objemu dvou litrů a výkonu 221 kW (300 koní). Pochopitelně dojde na pohon všech kol a dvouspojkovou automatickou převodovkou.

V budoucnu se má ovšem Cupra pustit i do plug-in hybridních ústrojí, která by rozšířila nabídku motorizací právě již v novém Terramaru okolo roku 2020. Vedoucí Seatu Luca de Meo již dříve naznačil, že hybridní technika bude „dobrým směrem pro výkonné modely“.

TEST Opel Combo Life 1.2 Turbo a Van XL 1.5 CDTI: Když dva nedělají totéž

Opel Combo Life 1.2 Turbo a Van XL 1.5 CDTI

Opel Combo pochází z kvarteta rodných bratrů, kteří se s obměnami prodávají pod značkami PSA i Toyoty. Je tedy nasnadě, že v odpovídajících verzích se nebudou výrazně lišit. Což je do značné míry pravda, avšak rozdíly se najdou a užitková verze se od osobních modelů liší víc, než by se na první pohled zdálo.

včera | Petr Schnagl | 7 příspěvků
Za volantem nového Audi A4: S4 TDI má neskutečnou sílu, TDI Evo zase spotřebu

Audi A4 2.0 TDI Evo a S4 TDI (první svezení)

Nejúspěšnější model automobilky Audi, A4, slaví v letošním roce 25 let od začátku výroby. Facelift je ideálním dárkem, obzvláště když se nezaměřil pouze na změnu vzhledu.

17.  7.  2019 | Jan Mička | 68 příspěvků
TEST Mazda 3 Skyactiv-D (85 kW): Válka proti mainstreamu

Mazda 3 Skyactiv-D

Vpředu nijak zvlášť výkonný diesel, vzadu torzní příčka, mezigeneračně vyšší hmotnost a základní cena téměř 600 tisíc. Skoro se chce říct, že tohle už nezachrání ani ta hezká tvářička. Až na to, že nová trojka je něčím víc než jen neobyčejně vypadajícím hatchbackem.

16.  7.  2019 | Miro Mihálik | 58 příspěvků