Víme, jak se bude jmenovat samostatný model Cupry. Význam překvapí

Poté, co na internet unikla podoba samostatného modelu Cupry, se dozvídáme i jeho jméno.

Cupra se zatím činila jako nová sportovní značka Seatu, pod níž byly představeny ostřejší modely španělské automobilky. Na veřejnost však již utekla i podoba zcela samostatného modelu, který se podle nejnovějších informací britského Auto Expressu bude jmenovat Terramar. Novinka má přijet do dvou let.

Jestliže byste původ jména tipovali na další španělské pohoří nebo zapadlé městečko, budete celkem vedle. Sportovní SUV bude překvapivě držet jméno jednoho z nejstarších závodních okruhů Španělska – Autódromo de Sitges-Terramar.

Ostrá Cupra Ateca má českou cenu. S Kodiaqem RS v tomto směru vede boj

Ostrá Cupra Ateca má českou cenu. S Kodiaqem RS v tomto směru vede boj

Nový model bude v podstatě „kupé“ variantou Atecy, vynikající svažující se zádí a sportovnějšími rysy. Designové prvky si přitom vypůjčí z nového velkého SUV Tarraco. Mluví se ovšem také o scénáři, ve kterém bude z ostré Cupry nakonec vytvořena i střídmější a levnější varianta se znakem Seatu.   

Vůči zmíněnému Tarracu lze kromě podobně tvarovaných světlometů vidět agresivnější přední nárazník s kruhovými mlhovkami, vytaženější blatníky karoserie a samozřejmě nesmí chybět jiná mřížka chladiče s logem Cupra.

Seat Tarraco oficiálně: Má čtyři motory, šokující záď a nepřevrátí se

Seat Tarraco oficiálně: Má čtyři motory, šokující záď a nepřevrátí se

I pod kapotou Terramaru se přitom očekává stejná motorizace jako v Cupře Ateca, a to turbodmychadlem přeplňovaný čtyřválec o objemu dvou litrů a výkonu 221 kW (300 koní). Pochopitelně dojde na pohon všech kol a dvouspojkovou automatickou převodovkou.

V budoucnu se má ovšem Cupra pustit i do plug-in hybridních ústrojí, která by rozšířila nabídku motorizací právě již v novém Terramaru okolo roku 2020. Vedoucí Seatu Luca de Meo již dříve naznačil, že hybridní technika bude „dobrým směrem pro výkonné modely“.

Minitest Suzuki Vitara 1.4 BoosterJet 4×4: Pořád jako pírko!

Suzuki Vitara 1.4 BoosterJet 4×4 (minitest)

Aktuální Vitara už nějakou dobu spoléhá výlučně na benzínové turbomotory a nedávno k nim nově přibylo i více bezpečnostních systémů. Jak jezdí se čtrnáctistovkou, manuálem a pohonem všech kol?

13.  12.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků
Minitest Nissan Altima 2.5 CVT SV: Mnohem lepší, než se může zdát

Nissan Altima 2.5 CVT SV (minitest)

Větší japonské sedany Evropa téměř ignoruje, z vlastní zkušenosti z amerických cest vám ale můžeme říci, že je to docela škoda. Třeba Nissan Altima je skvělý vůz s neskutečnou spotřebou!

11.  12.  2018 | Miro Mihálik | 67 příspěvků
Minitest Mini Cooper S E Countryman All4: Nabíjejte, jinak smysl nedává

Mini Cooper S E Countryman All4 (minitest)

Bruselští byrokraté nám připravili podmínky, které už brzy spustí lavinu hybridů. Pojďte se s námi skrze benzin-elektrický Countryman podívat, jak bude vypadat všední realita příštích let.

8.  12.  2018 | Miro Mihálik | 12 příspěvků