Víkendové čtení: Bugatti Brescia sedmdesát let na dně jezera

Jak vypadá auto po desítkách let pod vodní hladinou? Podívejte se na čerstvě vyzdvižené Bugatti.

V sobotu 12. června se turistům na břehu švýcarského jezera Lago Maggiore poblíž města Ascony naskytla nezvyklá podívaná: za pomoci jeřábu se z něj totiž pomalu zdvihalo torzo sportovního vozu Bugatti.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Jak se zdá, vozy Bugatti v původním stavu lze stále ještě nacházet. Tento případ je však výjimečný tím, že se zřejmě jednalo o takřka nový a jen minimálně používaný automobil, jenž na dno jezera v hloubce zhruba 50 metrů dosedl před více než sedmdesáti lety. Hans Matti, respektovaný odborník na vozy značky Bugatti, podle dochovaného výrobního štítku dohledal, že se jedná o model Type 22 Brescia s karosérií málo známé značky Emaille, jenž byl prvně registrován 11. dubna 1925 ve francouzském Nancy.  

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Důvody a okolnosti utopení tohoto auta nejsou dnes zcela zřejmé. Podle dostupných informací byly tehdy švýcarskému dealerovi doručeny tři vozy tohoto typu, ale jen dva zákazníci byli nakonec ochotni zaplatit velmi vysoké dovozní clo. Třetí auto pak zřejmě propadlo státu a bezradní úředníci jej nakonec v roce 1937 „uklidili“ do jezera. Posledních sedm dekád tak toto Bugatti trávilo na svém pravém boku. První podvodní snímky naznačovaly, že půjde zřejmě o docela zachovalý exemplář, nicméně během jeho vyzvedávání se ukázalo, že právě pravá strana vozu prakticky chybí. Přesto je až s podivem, jak zachovalé některé jeho části po desítkách let pod vodou jsou, pneumatiky byly dokonce stále naplněny vzduchem! Jedna z nich však krátce po vyzdvižení s hlasitou ránou praskla.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Tato jezerní královna má nyní projít kompletní renovací, aby pak v aukci posloužila fondu Damiano Tamagni, jenž se podílí na prevenci násilí mezi mládeží.

bazar

MINI Mini 1,6
Rok výroby: 2009
Stav: 66 564 km
Cena: 163 000 Kč
MINI Mini 1,6
Rok výroby: 2012
Stav: 34 034 km
Cena: 290 000 Kč
MINI Mini 1,6
Rok výroby: 2003
Stav: 173 744 km
Cena: 100 000 Kč
MINI Mini 1,6
Rok výroby: 2007
Stav: 97 288 km
Cena: 250 000 Kč
MINI Countryman 1,6
Rok výroby: 2013
Stav: 47 983 km
Cena: 378 000 Kč
MINI Mini 1,4
Rok výroby: 2009
Stav: 156 911 km
Cena: 130 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

17.  8.  2017 | Milan Lažanský | 4 příspěvky
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 34 příspěvků
Test ojetiny BMW Z4 (E85): Divoký design, ale také poctivá mechanika

Ojetina: BMW Z4

Příchod BMW Z4 způsobil po uhlazeném Z3 docela šok. Pod rozbouřenou karoserií se ale skrývá osvědčená technika. Na co si dát pozor?

12.  8.  2017 | David Rusol | 7 příspěvků