Víkendové čtení: Bugatti Brescia sedmdesát let na dně jezera

Jak vypadá auto po desítkách let pod vodní hladinou? Podívejte se na čerstvě vyzdvižené Bugatti.

V sobotu 12. června se turistům na břehu švýcarského jezera Lago Maggiore poblíž města Ascony naskytla nezvyklá podívaná: za pomoci jeřábu se z něj totiž pomalu zdvihalo torzo sportovního vozu Bugatti.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Jak se zdá, vozy Bugatti v původním stavu lze stále ještě nacházet. Tento případ je však výjimečný tím, že se zřejmě jednalo o takřka nový a jen minimálně používaný automobil, jenž na dno jezera v hloubce zhruba 50 metrů dosedl před více než sedmdesáti lety. Hans Matti, respektovaný odborník na vozy značky Bugatti, podle dochovaného výrobního štítku dohledal, že se jedná o model Type 22 Brescia s karosérií málo známé značky Emaille, jenž byl prvně registrován 11. dubna 1925 ve francouzském Nancy.  

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Důvody a okolnosti utopení tohoto auta nejsou dnes zcela zřejmé. Podle dostupných informací byly tehdy švýcarskému dealerovi doručeny tři vozy tohoto typu, ale jen dva zákazníci byli nakonec ochotni zaplatit velmi vysoké dovozní clo. Třetí auto pak zřejmě propadlo státu a bezradní úředníci jej nakonec v roce 1937 „uklidili“ do jezera. Posledních sedm dekád tak toto Bugatti trávilo na svém pravém boku. První podvodní snímky naznačovaly, že půjde zřejmě o docela zachovalý exemplář, nicméně během jeho vyzvedávání se ukázalo, že právě pravá strana vozu prakticky chybí. Přesto je až s podivem, jak zachovalé některé jeho části po desítkách let pod vodou jsou, pneumatiky byly dokonce stále naplněny vzduchem! Jedna z nich však krátce po vyzdvižení s hlasitou ránou praskla.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Tato jezerní královna má nyní projít kompletní renovací, aby pak v aukci posloužila fondu Damiano Tamagni, jenž se podílí na prevenci násilí mezi mládeží.

Test ojetiny Mini One: Britské retro úžasně jezdí, trápí jej ale motory

Ojetina: Mini One

Druhá generace hatchbacku mini se začala nabízet před jedenácti roky. Dnes ji v nabídce bazarů naleznete za ceny od 120 tisíc korun. Na co si dát pozor?

21.  10.  2017 | David Rusol | 3 příspěvky
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků