To chcu! vyměním za Tempru 2.0 8v a má taky kůži Poltrona Frau :-D jen kdyby cena těchto vozů nebyla tak odlyšná :-(
Ja Themu 8.32 vlastnim uz 10 let. Rok vyroby 89, dovoz Italie, cerna barva, modre eloxovane listy kolem oken, cerna kuze. Za tu dobu jsem s ni najel cca 10 000 km ( mam ji jen pro radost ) s prumernou spotrebou cca 15-17 litru. Zpocatku byl problem s volnobehem, to tekl z vyfuku skoro benzin a na krizovatkach jsem musel drzet plynovy pedal aby nechcipla. Oprava plus nahradni dil staly 22 tis. Rak. Silinku. Postupne odchazely drobnosti jako ovladace el. sedadel apod, ale vicemene drobnosti. Jizdni vlastnosti? Na to, jaky to ma papirove nizky vykon, tak je to uzasne. V osmdesati pri pridani plynu se protaceji kola, akcelerace bleskova. Ale je to jen auto pro radost, rozhodne ne pro kazdodenni provoz. I pres bezvadny technicky stav ( nove tlumice a vse co se na aute menit ma ) to neni na silnici zadny kral. Jako auto na kazdodenni jezdeni mam rok stare Audi A6 3.0 TDi Quattro a prakticky jakoukoliv trasu s nim zvladnu v lepsim case, v pohode a bezpecneji. Znamy ma pro radost Deltu Integrale EVO a jako hlavni auto ma naftovy Lexus IS 220D a ma tu samou zkusenost. To stari je tam proste uz videt. Jinak ziju v Rakousku, mam zabehlou firmu na renovace aut ( od A - Z ), spoustu aut ( i exotickych a zajimavych jsem uz vlastnil nebo aspon ridil ), ted delam ve volnem case pro sebe Ford GranTorino z roku 72 a shanim pro sebe Fiat 128 Coupe ( ne 3 Porte ), nejlepe 1300 ( je to citova zalezitost, bylo to me prvni auto ) . Tak kdyby o nem nekdo vedel, tak alex038@tmo.at
To jako, že Audi 3.0 TDI nebo Lexus IS 220 D projede nějakou (jakoukoli) trasu za lepší čas než Delta Integrale Evo???No, tak to musíte bejt teda machři.... Bůh nás ochraňuj před podobnými!!!
.. o autě se zajímavou historií. Jinak na webu sem našel další pěkné fotky vozu, který je aktuálně k prodeji v jednom švýcarském bazaru.. ;-)http://www.bahmancars.ch/autos/lanciathema.htm
Děkuji moc za test je to jedno s mých aut snu za nedlouho mi přibude v garáži v červené barvě najeto 70tis. stav je jako nový.Konečně nebude muj fiat coupe 20vt limited edition sám v garáži fiatek je taky v červené..už se nemužu dočkat... Jinak spotřeba lancie se pohybuje od 9litru do 20 to mi říkal majitel od kterého to auto kupuji..První jízda v lancii 8.32 mě uplně uchvátila po přesednutí s mojeho auta na běžne ježdění (mimochodem je to taky coupe 20v turbo ale ne limited edit.)Na lancii je samozřejmě nejlepší motor. Zvuk je naprosto famozni,výkon brutálni tohle jsem na 215 ps nečekal jako by to auto mělo turbo je pružnější než coupe 20v turbo-a to už je co říct..:-)Překvapil mě komfort nic netříská ani po tolika letech,všehna elektrika je plně funkční,podvozek je skvěle naladěny v zatáčkach stejně stabilni jako coupe..Na volnoběh je tlak oleje se zahřátym motorem 3,5b coupe má 2,2-2,5 asi tím že mám najeto 220tis..Takže o motor není třeba mít strach jen měnit olej co 10tis,pravidelný servis,rozvody atd. a vše funguje jak nove.
Tak to musí být to Coupé rozbitý, protože na 2500/min má mít v sérii 110 koní, kdežto Thema 8.32 má sotva polovinu. Doporučuju kontrolu, hlavně pak úniku vzduchu nebo turba Garrett Tb2510, která je dost slabé. Holt už to není vynikající 16v turbo, ale zato jim díky úsporám na turbu a motoru zbylo u 20v na lepší přední brzdy, lepší ventilaci a komplet lepší interiér (dokonce pak i šestikvalt).
mal som Deltu v nafte a bola fajn. ale po par zimach u nas zhnila, rozpadli sa napravy a riadenie. okrem motora sa rozpadlo vsetko mechanicke. Motor - Fiat 1,9 TD a elektrika fungovali bezchybne. najazdene cca 400tkm bez generalky. 7 majitelov. viacero buraciek...Takze - motory super, elektrika super, mechanika - slaby priemer
docela by mě zajímalo, jestli i výfuk je původní
Jsme rád za tento článek. To co Lancie dokáže udělat z auta které se prodává zároveň se sourozenci je krása. Jsem hrdým majitelem Lancie Phedry a oproti Peugeot 807, Citroenu C8 a Fiatu Ullyse(všechny se vyrábějí na jedné lince) je to super luxus, interiér na 1s hvězdičkou. A každý se za váma ohlídne.... srdce zapslesá...Vím není to závoďák, ale je to krásný kousek
Já měl rok dvoulitr Lancii Dedru v benzínu a tak točivý motor jsem do té a ani od té doby nezažil. Ten motor si jen zpíval, stačilo se na chvíli zapomenout a z nenápadného auta byla střela. Tahle auta ale chtějí své, spolehlivost věru mezi hlavní vlastnosti nepatřila a střídmé autí také nebylo. Zajímavá zkušenost, ale znovu bych do Lancie asi nešel.
spolehlivost? kde byl problém? S Dedrou 2.0 TB 8v jsem zažil 3 roky a cca 160.000 km a měla za tu dobu 3 závady: 1. přestala svítit dioda kontroly otevřených dveří u zadních pravých dveří (oprava za 20 Kč), 2. při snaze nesrazit se s předjíždějícím šnekem ,co neodhadl rychlost Dedry a výletu do pole odešel snímač otáček v převodovce, an kterou tio auto hupslo (oprava za 300 Kč) a 3. zřejmě ve stejné souvislosti po měsíci začalo téct gufero na poloose (gufero sice stálo 300, ale výmena je teda porod). je pravda, že to turbo chce každý 2 roky pravidelně menit přední ramena (investice cca 4000 Kč). Jinak jelenicová kůže, automatická klimačka, pružnej motor a žádnej problém. To byla moje Dedra TB
Měl jsem ji a byl to jeden z největších křápů, se kterým jsem jezdil. Byl to tank, spotřeba 9 litrů byla normální. Pravda je, že když mi nedala Felda přednost, měla uhnutej celej předek a já měnil blatník a světlo.Motor byl olejnička, furt z toho něco teklo.Karoserie při stáří 8 let korodovala všude možně, interiér, přesto, že to byla kůže, byl neskutečně opotřebený a vybydlený. Zadní roleta rozlepená - nepoužitelná, furt padala, zvuk náprav tvrdý, brzdy hned sjeté...Na to, že to byl v podstatě jeden z nejvyšších modelů Lancie své doby, to bylo hodně nepovedené auto. Byl jsem rád, že jsem se toho po roce zbavil, již nikdy více.
:-/nazdar nevim proc pises takovi veci hele o auto se musis taki starat ne jenom jezdit ja us mam Themu patou a sem moc spokojnej poznam auta moc dobre mel sem us hodne znacek kazdi ma nejakou tu mouchu mam tet themu ktera vipadoa jako nova a jede moc heski ma najezdenich 200.000 a motor jede super tichoucko ne jako Oktavka ktera ma najezdenich 100.000 a klepe jak traktor a o pohodli se nebudu ani bavit jeto super auto plna palba pozinkovani plechi to nema a ni nekteri novi auto kamarad ma noviho mercedesa a kvitne jako lalije.:-))
raději se nauč psát. ty tvoje měkké i to je teda paskvil to po tobě číst. působíš tak docela dementním dojmem kteréhož názor si nikdo nevšimne, byť může být docela konstruktivní...
Proč to píšu? Protože je to italskej shit.
Ono když kopuíte ojetinu bez znalosti původu nemůžete to svalovat na to auto.
Koupil jsem mnoho ojetin bez znalosti původu, žádná nebyla takový shit. Co má znalost původu společného s rozsáhlou korozí?Koupil jsem si po tom Citroen XM. Nechtělo se mi do něj, Francouz, koule, hydraulika, čtvrt milionu najeto, ale cena byla taková, že jsem neodolal. Najel jsem s ním mnoho šťastných kilometrů a nedám na něj dopustit. S Lancií nesrovnatelné...
A já zase nedám dopustit na Themu Turbo (benzin), která byla neúnavný prostorný a luxusní pracant, dynamicky vypráskala všechny třílitrový BMW a ani po 3 krádežích a skoro 300 000 km nehodlala "chcípnout". za ty peníze dokonalý kup, nikdo ji tenkrát nechtěl, protože byla ošklivá a chlastala. Jenže krom benzinu nepotřebovala ani kačku, takže v důsledku levný auto...Bohužel 4. krádež se jí stala osudnou a už ji nikdo nikdy nespatřil.Je potřeba si uvědomit, že do nástupu JTD byli na tom Italové v naftě velmi špatně.
len mala poznamka k textu:"zhledem k tomu, že kromě interiéru a pohonné jednotky se Thema 8.32 takřka shoduje s ostatními verzemi Themy"to som si dlhsiu dobu myslel aj ja ze tento interier je vysadou jedine 8.32 az som si jedneho pekneho dna nekupil faceliftovanu Themu 2.0 16v turbo - mala presne tento isty interier (samozrejme povodny) vratane vybavy avsak navyse mala este ako posledne themy a cromy aj airbag vodica (velky nechutny volant :(Inak co sa tyka dielov, okrem dielov do motora je to skutocne auto nenarocne na udrzbu, avsak nechcel by som ozivovat ten motor po napriklad jeho zadreti, tam musia byt ceny astronomicke
Thema 8.32 Ferrari byla totiž nahrazena modelem Thema 16v Turbo LX. Všechny verze FL měly interiéry odvozeny od běžných modelů, jen LX byla postavena na základě 8.32. To, co teď napíšu asi příznivce Ferrari naštve, ale LX měla polomotor převzatý z Delty Integrale (FL měla jiný polomotor - slabší ojnice, jiná komplet hlava vč. ventilů, jiná elektronika) se sériovým max. výkonem 210/201 k (non kat/kat), který byl mnhem lepší než 8.32. Nejenže maximum výkonu bylo k dispozici již na 5750/min (max. krou'ták byl na 3000/min, kdežto 8.32 do 4000/min byla jak mrtvola), což vozu dávalo nesrovnatelně lepší pružnost, ale klesla spotřeba paliva o dobré 2 l/100 km, spotřeba oleje (!) a hlavně se drasticky prodloužila životnost motoru při poklesu servisních nároků.Ač to továrna nikdy nepřiznala (nemohla), Thema LX 2.0 turbo 16v byla vlastně faktickým nástupcem 8.32 (Thema V6 s třílitrem od Alfy Romeo se jí nemohla rovnat).Jízdní vlastnosti Themy jsou obdobné jako známější AR 164 (těží z podvozku obdobné konstrukce jako legendární Delta Integrale, která s ním získala 6 titulů v MS rallye, kde se používal ještě dlouho po tom, co to Lancia zabalila a např. Impreza STi má obdobný podvozek dodnes)), jen s tím rozdílem, že turboverze měly na rozdíl od Alfy přední hydraulický lamelový omezovač svornosti diferenciálu, což je věc k nezaplacení, a lepší brzdy. Verze 8.32 a Turbo 16v LX měly jako jediné v řadě jiné phersony než ostatní modely - byly tam elektronicky řízené tlumiče BOGE s 2 módy: auto a sport, které bylo možno přepínat i za jízdy.Alfa 164 ani Saab 9000 Turbo nemohly konkurovat Themě v dynamice, a to ani přes citelně vyšší spotřebu paliva. U AR 164 je paradox, že ačkoli automobilka udávala jako top verzi 3.0 V6 24v (později Q4), ve skutečnosti nejrychlejší byla verze 2.0 V6 TB 12v. Ale konkurovat motoru Lancia 16v Turbo nemohla ani ta.Největším mínusem Themy tak zůstal design a větší sklon ke korozi než u AR nebo Saaba, navíc trpěly problémy se štojrelé fy Bosch, které byly pro každé auto jiné (!) a tím pádem napájením ŘJ.
Co ho trochu uklidit,před focením?
Presne - vypada to jako chliv - coz ovsem nemeni nic na tom,z e to je uberkuul auto
proč by ho uklízel, když není jeho? :) je to vizitka majitele
Taky jste mohl trochu víc rozvést ty dojmy z jízdy... :-(
Zaujímalo by ma, akú to má spotrebu, keďže na stave paliva vidím 70 litrovú nádrž. Resp. koľko sa dá dosiahnúť kľudnou jazdou. Predsa len športová asi urobí v nádrži riadny vír.
Dobrá poznámka. Tyjo tankovat plnou by znamenalo tankovat za 2200 wow
no ja mam nadrž na 90l, a to ej taky radost stát u stojanu a koukat na ty čísílka :-DJInak zapoměli dodat, že themě oproti dárci orgánu se točila klikovka na druhou stranu :-)
Pekna klasika, auto ktore ma ducha
Potvrďte prosím přezdívku, kterou jsme náhodně vygenerovali, nebo si zvolte jinou. Zajistí, že váš profil bude unikátní.
Tato přezdívka je už obsazená, zvolte prosím jinou.