Vietnamci plánují svou Velkou cenu! Formule 1 má za dva roky zamířit k Hanoji

Seriál Formule 1 se možná poprvé v historii podívá do Vietnamu. Aktuálně probíhají jednání v pokročilém stádiu, mluví se o horizontu dvou let.

Královna motorsportu se už roky neštítí exotických a neobvyklých destinací. Naopak, na úkor klasických okruhů začali činovníci upřednostňovat show typu městského okruhu v Singapuru. Nyní se do řečí dostala také Hanoj, hlavní město Vietnamu.

Podle Autosportu v současnosti probíhají jednání mezi vlastníkem práv na Formuli 1, společností Liberty Media, a vietnamskými zástupci vlády a místní samosprávy. Jezdit by se mělo na částečně silničním okruhu situovaném zhruba 11 km od centra Hanoje. Část by tedy bylo nutné dobudovat, a to nejen co se zázemí, ale i samotné tratě týče.

Co vyhraje? Závodní Tesla vs. F1 vs. superbike vs. F-16 a další ve sprintu

Co vyhraje? Závodní Tesla vs. F1 vs. superbike vs. F-16 a další ve sprintu

Po závodním víkendu by se však měly nově vybudované části využívat ke standardní dopravě, po skončení prvního ročníku by se tak již pro příště jednalo o čistě silniční závod.

Podle zdroje Autosportu došlo k pokročilým jednání na Velké ceně Japonska minulý týden a první závod by se mohl uskutečnit už v roce 2020. Oficiální vyjádření Liberty Media se pak očekává v příštích měsících. “Je to v pokročilé fázi, chtějí stihnout Velkou cenu v roce 2020. A podle dosavadních zkušeností by to neměl být problém,“ prozrazuje Charlie Whiting, ředitel závodů.

Šílená logistika závodů Formule 1. Podívejte se do zákulisí! (video)

Šílená logistika závodů Formule 1. Podívejte se do zákulisí! (video)

V roce 2020 má přijít také Velká cena Miami. I když je letošních 21 závodů rekordních, záměr Liberty Media je tento počet ještě navýšit. Proto by těmto dvěma novinkám nemusela padnout za oběť žádná trať.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

TEST Opel Combo Life 1.2 Turbo a Van XL 1.5 CDTI: Když dva nedělají totéž

Opel Combo Life 1.2 Turbo a Van XL 1.5 CDTI

Opel Combo pochází z kvarteta rodných bratrů, kteří se s obměnami prodávají pod značkami PSA i Toyoty. Je tedy nasnadě, že v odpovídajících verzích se nebudou výrazně lišit. Což je do značné míry pravda, avšak rozdíly se najdou a užitková verze se od osobních modelů liší víc, než by se na první pohled zdálo.

včera | Petr Schnagl | 9 příspěvků
Za volantem nového Audi A4: S4 TDI má neskutečnou sílu, TDI Evo zase spotřebu

Audi A4 2.0 TDI Evo a S4 TDI (první svezení)

Nejúspěšnější model automobilky Audi, A4, slaví v letošním roce 25 let od začátku výroby. Facelift je ideálním dárkem, obzvláště když se nezaměřil pouze na změnu vzhledu.

17.  7.  2019 | Jan Mička | 69 příspěvků
TEST Mazda 3 Skyactiv-D (85 kW): Válka proti mainstreamu

Mazda 3 Skyactiv-D

Vpředu nijak zvlášť výkonný diesel, vzadu torzní příčka, mezigeneračně vyšší hmotnost a základní cena téměř 600 tisíc. Skoro se chce říct, že tohle už nezachrání ani ta hezká tvářička. Až na to, že nová trojka je něčím víc než jen neobyčejně vypadajícím hatchbackem.

16.  7.  2019 | Miro Mihálik | 59 příspěvků