Vietnamci plánují svou Velkou cenu! Formule 1 má za dva roky zamířit k Hanoji

Seriál Formule 1 se možná poprvé v historii podívá do Vietnamu. Aktuálně probíhají jednání v pokročilém stádiu, mluví se o horizontu dvou let.

Královna motorsportu se už roky neštítí exotických a neobvyklých destinací. Naopak, na úkor klasických okruhů začali činovníci upřednostňovat show typu městského okruhu v Singapuru. Nyní se do řečí dostala také Hanoj, hlavní město Vietnamu.

Podle Autosportu v současnosti probíhají jednání mezi vlastníkem práv na Formuli 1, společností Liberty Media, a vietnamskými zástupci vlády a místní samosprávy. Jezdit by se mělo na částečně silničním okruhu situovaném zhruba 11 km od centra Hanoje. Část by tedy bylo nutné dobudovat, a to nejen co se zázemí, ale i samotné tratě týče.

Co vyhraje? Závodní Tesla vs. F1 vs. superbike vs. F-16 a další ve sprintu

Co vyhraje? Závodní Tesla vs. F1 vs. superbike vs. F-16 a další ve sprintu

Po závodním víkendu by se však měly nově vybudované části využívat ke standardní dopravě, po skončení prvního ročníku by se tak již pro příště jednalo o čistě silniční závod.

Podle zdroje Autosportu došlo k pokročilým jednání na Velké ceně Japonska minulý týden a první závod by se mohl uskutečnit už v roce 2020. Oficiální vyjádření Liberty Media se pak očekává v příštích měsících. “Je to v pokročilé fázi, chtějí stihnout Velkou cenu v roce 2020. A podle dosavadních zkušeností by to neměl být problém,“ prozrazuje Charlie Whiting, ředitel závodů.

Šílená logistika závodů Formule 1. Podívejte se do zákulisí! (video)

Šílená logistika závodů Formule 1. Podívejte se do zákulisí! (video)

V roce 2020 má přijít také Velká cena Miami. I když je letošních 21 závodů rekordních, záměr Liberty Media je tento počet ještě navýšit. Proto by těmto dvěma novinkám nemusela padnout za oběť žádná trať.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

TEST BMW M5: Supersport ve smokingu. Může tohle fungovat?

BMW M5

Ano, nová M5 je čtyřkolka, s přepňovaným motorem a masážními sedačkami. Je nejtěžší a nejvýkonnější z modelů M. A takové parametry já osobně neupřednostňuji. Jenže nic není tak, jak se zdá.

18.  10.  2018 | Milan Lažanský | 50 příspěvků
Minitest Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line: Potěšení s vůní nafty

Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line (minitest)

Z nafty se stalo politické téma a zdá se, že její dny jsou sečteny. To je ideální moment dát si špetku nekorektnosti v podobě úsporného dieselu, který navíc hrabe těmi správnými koly a… je z Koreje.

16.  10.  2018 | Miro Mihálik | 26 příspěvků
TEST Audi Q8 50 TDI quattro: Mohlo být dokonalé, ale přišlo WLTP

Audi Q8 50 TDI quattro

Své velké SUV-kupé uvedlo Audi jako poslední z trojice luxusních německých značek. Dalo mu to, co konkurence nemá a vyladilo jej téměř k dokonalosti.

11.  10.  2018 | Jan Mička | 21 příspěvků