Vidět a být viděn: Svítíte správně? Denní svícení při snížené viditelnosti nestačí

Info for Hyundai owners  |  15. 10. 2020 15:22

Vážení majitelé Hyundai. Vaše senzory na potkávají světlomety jsou nastaveny na pikaču. Ješte za soumraku, když už je houbelec vidět, stále nesvítíte. Prosím, rozsvěcejte si manuálně. Zodpovídáte za to Vy, ne váš vůz. Děkuji.

Odpovědět  |   | 

ne a ne, ty máš asi něco s očima, nebot kdyby ten senzor byl špatný, tak auto by nedostalo homologaci. Můžeš si to zkusit v každým tunelu, když se ti nerozsvítí světla, tak reklamovat.

Odpovědět  |   | 
Petr  |  15. 10. 2020 19:38

Vazeni ridici sluzebnich Skodovek. Vaše senzory na potkávací světlomety jsou nastaveny na pikaču. Typicky za deste, kdy vas zezadu neni vidět, nesvítíte. Prosím, rozsvěcejte si manuálně. Zodpovídáte za to Vy, ne váš vůz. Děkuji.

Odpovědět  |   | 
Q  |  16. 10. 2020 07:35

Koncernové senzory jsou dosti citlivé. Pokud je jen trochu šero, nebo se aktivují stěrače, tak řidicí jednotka hned zane potkávací světla. Takže pokud nějaká novější Škodovka nesvítí, tak je to většinou kvůli tomu, že senzor nemá a potkávací světla se u ní musí spouštět manuálně.
Přitom i bez toho senzoru by řešení problému mohlo být velmi jednoduché. Stačilo by, aby výrobce (nebo servis při předprodejní prohlídce) u všech aut nastavil, aby denní svícení svítilo vpředu i vzadu.

Odpovědět  |   | 
Petr  |  16. 10. 2020 18:55

Nreumis cist nebo jsi de8il? Mluvim o desti, pres den. 99 procent skodovek vzadu za takoveho pocasi nesviti.

Odpovědět  |   | 
Q  |  16. 10. 2020 21:11

Nejsem Vy.

Odpovědět  |   | 
Jan  |  17. 10. 2020 21:41

ty nejsi q ale koqot..

Odpovědět  |   | 
Vážený  |  16. 10. 2020 12:34

pane důležitý, proč to píšeš anglicky?

Odpovědět  |   | 
Michal2  |  15. 10. 2020 15:53

Denní světla v kombinaci bílé,žluté čisté auto a takový vůz je vidět na několik kilometrů před vámi i v lehké mlze či mrholení i šera.Tmavé barvy opak.Když je sníh kolem nebo i na silnici to potkavacky zapnu i přes den ať nesplynu s okolím.U některých aut se dá jet s parkovackama a denní s světla svítí pořád stejně.

Odpovědět  |   | 
Rene Tomik  |  15. 10. 2020 17:34

Takových dementi, spíš č...... potkávám denne spoustu, třeba teď ty dny, prší, zima, zataženo a blbecci jezdí na denní svícení, na dálnici nejsou vubuc vidět, vzal bych jim řidičák a ještě dál tučňou pokutu, když neumí otočit páčkou světel

Odpovědět  |   | 

starý auta s neoriginální DS. Auto jak zapneš stěrače nebo stačí jen auto a při třetím setřením se zapínají světla. Páčkou světel otáčím akorát, když je slunečno a mlha a netvoří se kapky pro senzor světla a stěračů.

Odpovědět  |   | 
Michal2  |  16. 10. 2020 07:15

Aut.potkávací světla za deště můžu v menu vypnout.Ty ne?Stejně i DS.

Odpovědět  |   | 

v menu ne, já to mám na páčce-O, auto, parkovačky a světla. Parkovačky jsou stejný jak DS, jenom mění intenzitu, po nastartování svítí vždy.

Odpovědět  |   | 
Jan  |  17. 10. 2020 21:42

to je debil ten petřík..

Odpovědět  |   | 
jozka  |  16. 10. 2020 08:27

Predevcirem jsem zrovna jdenu takovou dodavku potkal. Tma, dest, dodavka bila nicmene zasekana, 100-110 v levym pruhu, hustej provoz, zezadu skoro nebyl videt. Nicmene ke cti mu slouzi aspon to, ze stacilo zablikat a doslo mu to.

Odpovědět  |   | 
Q  |  15. 10. 2020 18:49

Problém nastal s rozmachem aut s denním svícením. U velké části z nich je denní svícení jen vpředu. A pak i ty nejdražší auta se senzorem šera jedou v ranní husté mlze na dálnici v podstatě neosvětlené.
Dalším příběhem jsou neoriginální montáže denního svícení. Často to svítí hodně slabě a bývá to umístěno příliš nízko.
A v neposlední řadě má spousta zánovních i nových aut s žárovkovými světlomety velmi slabý účinek hlavních světlometů.

Odpovědět  |   | 
JirkaK  |  16. 10. 2020 18:24

Taky nejsou světla jako světla. Často si místo světel homologovaných jako světla pro denní svícení lidi namontují přídavná obrysová světla a myslí si že je to to samé.

Odpovědět  |   | 
Q  |  16. 10. 2020 21:13

Je to možné, to by vysvětlovalo ten slabý svit.

Odpovědět  |   | 
JirkaX  |  17. 10. 2020 21:42

no nevim, to se mi nezdá..

Odpovědět  |   | 
Karel  |  15. 10. 2020 19:29

Jen bych připomněl že současná legislativa považuje nerozsvícení předepsaných světel za zcela banální přestupek, za který nejsou ani body.
Ne že bych chtěl zákonodárce navádět k dalšímu zpřísňování, ale aspoň vídíme jací odborníci tady vymýšlejí zákony.

Odpovědět  |   | 
Buft  |  16. 10. 2020 08:20

Pozoroval jsem, že Mazdy a Toyoty nepřepnou z denního svícení ještě dobu, kdy už moje bmw, koncerny, mercedesy dávno svítí. Ani když je šero a prší. V mlze se taky musím hlídat. Když zapnu mlhovky, tak se rozsvítí, ale když to na mlhovky není, musím i já, zabiják v luxusním bmw, sáhnout na čudlík. A manželce, taky v zabijáckém luxusním bmw, to připomínám každé ráno, ať svítí raději manuálně. A aj blinkry na kruháči a při změně pruhu mi vrazi dáváme.

Odpovědět  |   | 
Lorenzo Nádherný  |  16. 10. 2020 10:03

Veškerá asijská produkce spíná až při hodně velkém šeru, kdy evropská produkce již dávno svítí. Že to ty Asiaty netrklo a pro EU nemají jinak nastavený senzor.

Odpovědět  |   | 
jasně  |  16. 10. 2020 12:38

protože v Evropě a Asii funguje počasí úplně jinak, v tom to asi bude...

Odpovědět  |   | 
Deft  |  16. 10. 2020 12:41

Ona je ale realita, že lidi v BMW či Audi jezdí víc jako hovada. Samozřejmě ne všichni. Krom toho kupovat si ty auta je vesměs nesmysl, kupují je hlavně lidi, kterým jde o to, jak budou vypadat před ostatními..a na to se člověk, kterej je zralej a vyrovnanej, může z vysoka; nepotřebuje si honit ego.

Odpovědět  |   | 
Buft  |  16. 10. 2020 19:24

Naopak, Češi staví obecně řidiče bmw do ostudné pozice. Přiznat se, že řídíte bmw Vás společensky diskredituje, důkaz jste podal sám. Doporučuji Vám zkusit utratit 3M za auto, být všude označován za egohoniče, vraha, nechat se na silnici školit superby a kodiaky eres, co vás vyblikávají a gestikulují za předpisovou jízdu, a pak soudit svou vyrovnanost a zralost Kupoval jsem pro jiné parametry, ale to nepochopí někdo, kdo uznává jiné hodnoty.

Odpovědět  |   | 
Hmm  |  17. 10. 2020 15:10

Oni se do té pozice staví sami, že jezdí nebezpečněji a způsobují více přestupků. Takže jestli někdo podal důkaz, tak oni sami. Taky jsi vyignoroval, že je tam napsáno "Ona je ale realita, že lidi v BMW či Audi jezdí víc jako hovada. SAMOZŘEJMĚ NE VŠICHNI". Krom toho kupovat si ty auta je vesměs nesmysl, kupují je HLAVNĚ lidi..."
Že Češi staví řidiče BMW do ostudné pozici není opak toho, že lidi v BMW či Audi jezdí víc jako hovada, ani toho, že zralej a vyrovnanej člověk si nepotřebuje honit ego koupí Audiny nebo BMW.
Nějak jsi nenapsal, jaké parametry, takže těžko můžeš mluvit o tom, že by to ten někdo nepochopil; to byl teda docela faul. A taky nemůžeš, že uznává jiné hodnoty; to nelze vyvodit z toho, co napsal.
Vypadá to, že tvoje reakce byla silně emocionální a že jsi právě jeden z těch kupců - egohoničů.

Odpovědět  |   | 
Jenda  |  16. 10. 2020 12:50

Spousta lidí si koupí černé auto, nebo šedé. Co někoho vede k tomu koupit si černé auto, teda kromě pohřebáků, tam to chápu...proč chce být někdo dobrovolně za pohřebáka? Na auto nejhnusnější barva, i když s ní zdatně soupeří plejáda hnusných šedých, které bývají honosně pojmenovány, ve skutečnosti jsou to ale pořád šedé barvy jedna jako druhá. Že je nějaká šedá hezčí než jiná, je mýtus. Kdyby lidi víc kupovali žlutá, oranžová, červená auta, bylo by na silnicích bezpečněji; ale ne, oni chtěj auto v barvách Batmana (černá, šedá). Můj názor, nikomu ho nevnucuji.

Odpovědět  |   | 
Q  |  16. 10. 2020 21:23

Vnímání toho, která barva je hezká, je dosti subjektivní. Měl jsem auto s černým lakem s perleťový efektem a z mého subektivnho pohledu auto vypadalo hezky. U dnešních aut je často problém v tom, že automobilky nabízejí velmi omezenou nabídku laků. Málokdy mezi nimi je žlutá, oranžová, nebo zlatá. Většinou jsou jen ty "odstíny šedi" a jedna červená a jedna modrá, které se někomu třeba nemusí líbit.

Odpovědět  |   | 
David  |  16. 10. 2020 16:03

Mazda má senzor který se dá nastavit ve 4stupnich.Tudiz mohu ovlivnit kdy se světla zapnou

Odpovědět  |   | 
Jiri  |  16. 10. 2020 19:03

Tka asi nejlepsi reseni je, kdyz pri zapnutem dennim sviceni sviti i zadni svitilny, tak jak to ma treba KIA.

Odpovědět  |   | 
Net  |  17. 10. 2020 14:40

Podle mě je chyba, že součástí denního svícení nejsou i zadní světla.
LEDky skoro nic nežerou a na první pohled je jasné, které auto "je v provozu" a které parkuje... a samozřejmě to zvyšuje viditelnost v horších podmínkách, kdy se ještě plně svítit nemusí... nebo pokud někdo zapomene.

Odpovědět  |   | 
Dacian  |  17. 10. 2020 14:52

Dacia to má vyřešeno tak nějak intuitivně. Když svítí přední LED světla pro denní svícení, tak sice nesvítí zadní světla, ale současně nesvítí ani podsvícení přístrojů. Takže když řidič za mírně horší viditelnosti přestane vidět třeba údaje na tachometru, tak si zapne potkávací světla a tím i podsvícení přístrojů a ovládacích knoflíků na středové konzole. Pro správné osvětlení při zhoršené viditelnosti není třeba žádné automatiky, pokud je auto navrženo sice levně, ale logicky.

Odpovědět  |   | 


Přihlásit k odběru
Posílat příspěvky na adresu:

Minitest Toyota GR Supra Dynamic 2.0: Dobře maskovaná vzpomínka na Celicu?

Toyota GR Supra Dynamic 2.0

Menší výkon, nižší cena. Zaujme Toyota Supra i ve střízlivém provedení se čtyřválcem pod kapotou?

dnes | Vladimír Kadera
Minitest Honda Jazz Crosstar 1.5 e:HEV Executive: Nákupní vozík v montérkách

Honda Jazz Crosstar 1.5 e:HEV

Moderní interpretace nákupního vozíku je dostupná ve dvou různých variantách. Po základní se nyní podíváme na tu, která míří více na lifestyle.

18.  10.  2020 | Vladimír Kadera | 92 příspěvků
Za volantem hybridního Renaultu Clio E-Tech: Sesadí Toyotu z trůnu? Šanci má!

Renault Clio 1.6 SCe E-Tech

Minulý týden jsme se poprvé projeli s novými elektrifikovanými Renaulty. Po plug-in hybridním crossoveru Captur přišla řada na full-hybridní Clio E-Tech, kterému se toho dá vytknout jen málo.

15.  10.  2020 | Jan Mička | 28 příspěvků

Nejčtenější články

Tatra 700 Miloše Zemana pořád jezdí. Je nádherná, dochovala se i unikátní výbava

Tatra 700 Miloše Zemana pořád jezdí. Je nád…

Registrační značka neklame, jedna ze Zemanových Tater stále brázdí české silnice. Ta druhá si hoví v prostorách muzea.

12.  10.  2020 | | 82 N/A
Rusol David
PrezidentTatra
Škoda Decatop z Holandska je extrémně vzácná. Slavný první kus jezdí v Česku

Škoda Decatop z Holandska je extrémně vzácn…

Mezi speciality první novodobé škodovky s pohonem předních kol patřívaly nejen akční modely, ale i zahraniční přestavby. Nejunikátnější z nich byla dopřána Holanďanům.

17.  10.  2020 | | 8 N/A
Prejzek Lukáš
Škoda FavoritRetro
Renault Arkana nakonec míří i do Česka! O levné SUV-kupé může být velký zájem

Renault Arkana nakonec míří i do Česka! O l…

Stylové SUV-kupé za lidovou cenu zprvu určené pro Rusko míří dále do světa. Česku se rovněž nevyhne.

23.  9.  2020 | | 48 N/A
Fuglevič Daniel
EvropaArkanaRenault
Podle Audi neexistuje. RS 001 s nápisy JZD Slušovice ale tajně testovali v ČSSR

Podle Audi neexistuje. RS 001 s nápisy JZD …

Audi léta tvrdí, že muzejní exponát Sport Quattro RS 002 skupiny S s pětiválcem uprostřed je nástupce Sport Quattra S1 E2 skupiny B. Není to tak docela pravda. Mezi těmito automobily stojí funkční prototypy RS 001, které byly kvůli utajení před Volkswagenem testovány za železnou oponou v Československu. Když se existence strojů provalila, pod osobním dohledem Piëcha musely být rozebrány a dodnes se o nich nemluví.

27.  9.  2020 | | 38 N/A
Mihálik Miro
WRCprototypQuattroRallyeAudiTajnéRetro
Slevová smršť u Fordu: Focus kombi se dostal pod 400 tisíc, lákavější jsou i Kuga a Puma

Slevová smršť u Fordu: Focus kombi se dosta…

Slevy se vedle celých vozů týkají i na vybrané prvky výbavy. Nejlákavější je určitě Smart Edition u modelu Puma.

4.  10.  2020 | | 33 N/A
Kadera Vladimír
Akční nabídkaFord