Vidět a být viděn: Svítíte správně? Denní svícení při snížené viditelnosti nestačí

32 komentářů

Dacian
17. října • 14:52

Dacia to má vyřešeno tak nějak intuitivně. Když svítí přední LED světla pro denní svícení, tak sice nesvítí zadní světla, ale současně nesvítí ani podsvícení přístrojů. Takže když řidič za mírně horší viditelnosti přestane vidět třeba údaje na tachometru, tak si zapne potkávací světla a tím i podsvícení přístrojů a ovládacích knoflíků na středové konzole. Pro správné osvětlení při zhoršené viditelnosti není třeba žádné automatiky, pokud je auto navrženo sice levně, ale logicky.

Jiri
16. října • 19:03

Tka asi nejlepsi reseni je, kdyz pri zapnutem dennim sviceni sviti i zadni svitilny, tak jak to ma treba KIA.

Net
17. října • 14:40

Podle mě je chyba, že součástí denního svícení nejsou i zadní světla.
LEDky skoro nic nežerou a na první pohled je jasné, které auto "je v provozu" a které parkuje... a samozřejmě to zvyšuje viditelnost v horších podmínkách, kdy se ještě plně svítit nemusí... nebo pokud někdo zapomene.

David
16. října • 16:03

Mazda má senzor který se dá nastavit ve 4stupnich.Tudiz mohu ovlivnit kdy se světla zapnou

Jenda
16. října • 12:50

Spousta lidí si koupí černé auto, nebo šedé. Co někoho vede k tomu koupit si černé auto, teda kromě pohřebáků, tam to chápu...proč chce být někdo dobrovolně za pohřebáka? Na auto nejhnusnější barva, i když s ní zdatně soupeří plejáda hnusných šedých, které bývají honosně pojmenovány, ve skutečnosti jsou to ale pořád šedé barvy jedna jako druhá. Že je nějaká šedá hezčí než jiná, je mýtus. Kdyby lidi víc kupovali žlutá, oranžová, červená auta, bylo by na silnicích bezpečněji; ale ne, oni chtěj auto v barvách Batmana (černá, šedá). Můj názor, nikomu ho nevnucuji.

Q
16. října • 21:23

Vnímání toho, která barva je hezká, je dosti subjektivní. Měl jsem auto s černým lakem s perleťový efektem a z mého subektivnho pohledu auto vypadalo hezky. U dnešních aut je často problém v tom, že automobilky nabízejí velmi omezenou nabídku laků. Málokdy mezi nimi je žlutá, oranžová, nebo zlatá. Většinou jsou jen ty "odstíny šedi" a jedna červená a jedna modrá, které se někomu třeba nemusí líbit.

Buft
16. října • 8:20

Pozoroval jsem, že Mazdy a Toyoty nepřepnou z denního svícení ještě dobu, kdy už moje bmw, koncerny, mercedesy dávno svítí. Ani když je šero a prší. V mlze se taky musím hlídat. Když zapnu mlhovky, tak se rozsvítí, ale když to na mlhovky není, musím i já, zabiják v luxusním bmw, sáhnout na čudlík. A manželce, taky v zabijáckém luxusním bmw, to připomínám každé ráno, ať svítí raději manuálně. A aj blinkry na kruháči a při změně pruhu mi vrazi dáváme.

Deft
16. října • 12:41

Ona je ale realita, že lidi v BMW či Audi jezdí víc jako hovada. Samozřejmě ne všichni. Krom toho kupovat si ty auta je vesměs nesmysl, kupují je hlavně lidi, kterým jde o to, jak budou vypadat před ostatními..a na to se člověk, kterej je zralej a vyrovnanej, může z vysoka; nepotřebuje si honit ego.

Buft
16. října • 19:24

Naopak, Češi staví obecně řidiče bmw do ostudné pozice. Přiznat se, že řídíte bmw Vás společensky diskredituje, důkaz jste podal sám. Doporučuji Vám zkusit utratit 3M za auto, být všude označován za egohoniče, vraha, nechat se na silnici školit superby a kodiaky eres, co vás vyblikávají a gestikulují za předpisovou jízdu, a pak soudit svou vyrovnanost a zralost ;-) Kupoval jsem pro jiné parametry, ale to nepochopí někdo, kdo uznává jiné hodnoty.

Hmm
17. října • 15:10

Oni se do té pozice staví sami, že jezdí nebezpečněji a způsobují více přestupků. Takže jestli někdo podal důkaz, tak oni sami. Taky jsi vyignoroval, že je tam napsáno "Ona je ale realita, že lidi v BMW či Audi jezdí víc jako hovada. SAMOZŘEJMĚ NE VŠICHNI". Krom toho kupovat si ty auta je vesměs nesmysl, kupují je HLAVNĚ lidi..."
Že Češi staví řidiče BMW do ostudné pozici není opak toho, že lidi v BMW či Audi jezdí víc jako hovada, ani toho, že zralej a vyrovnanej člověk si nepotřebuje honit ego koupí Audiny nebo BMW.
Nějak jsi nenapsal, jaké parametry, takže těžko můžeš mluvit o tom, že by to ten někdo nepochopil; to byl teda docela faul. A taky nemůžeš, že uznává jiné hodnoty; to nelze vyvodit z toho, co napsal.
Vypadá to, že tvoje reakce byla silně emocionální a že jsi právě jeden z těch kupců - egohoničů.

Lorenzo Nádherný
16. října • 10:03

Veškerá asijská produkce spíná až při hodně velkém šeru, kdy evropská produkce již dávno svítí. Že to ty Asiaty netrklo a pro EU nemají jinak nastavený senzor.

jasně
16. října • 12:38

protože v Evropě a Asii funguje počasí úplně jinak, v tom to asi bude...

Karel
15. října • 19:29

Jen bych připomněl že současná legislativa považuje nerozsvícení předepsaných světel za zcela banální přestupek, za který nejsou ani body.
Ne že bych chtěl zákonodárce navádět k dalšímu zpřísňování, ale aspoň vídíme jací odborníci tady vymýšlejí zákony.

Q
15. října • 18:49

Problém nastal s rozmachem aut s denním svícením. U velké části z nich je denní svícení jen vpředu. A pak i ty nejdražší auta se senzorem šera jedou v ranní husté mlze na dálnici v podstatě neosvětlené.
Dalším příběhem jsou neoriginální montáže denního svícení. Často to svítí hodně slabě a bývá to umístěno příliš nízko.
A v neposlední řadě má spousta zánovních i nových aut s žárovkovými světlomety velmi slabý účinek hlavních světlometů.

JirkaK
16. října • 18:24

Taky nejsou světla jako světla. Často si místo světel homologovaných jako světla pro denní svícení lidi namontují přídavná obrysová světla a myslí si že je to to samé.

JirkaX
17. října • 21:42

no nevim, to se mi nezdá..

Q
16. října • 21:13

Je to možné, to by vysvětlovalo ten slabý svit.

Rene Tomik
15. října • 17:34

Takových dementi, spíš č...... potkávám denne spoustu, třeba teď ty dny, prší, zima, zataženo a blbecci jezdí na denní svícení, na dálnici nejsou vubuc vidět, vzal bych jim řidičák a ještě dál tučňou pokutu, když neumí otočit páčkou světel

jozka
16. října • 8:27

Predevcirem jsem zrovna jdenu takovou dodavku potkal. Tma, dest, dodavka bila nicmene zasekana, 100-110 v levym pruhu, hustej provoz, zezadu skoro nebyl videt. Nicmene ke cti mu slouzi aspon to, ze stacilo zablikat a doslo mu to.

petr r. (petrumr)
15. října • 17:51

starý auta s neoriginální DS. Auto jak zapneš stěrače nebo stačí jen auto a při třetím setřením se zapínají světla. Páčkou světel otáčím akorát, když je slunečno a mlha a netvoří se kapky pro senzor světla a stěračů.

Michal2
16. října • 7:15

Aut.potkávací světla za deště můžu v menu vypnout.Ty ne?Stejně i DS.

petr r. (petrumr)
17. října • 8:36

v menu ne, já to mám na páčce-O, auto, parkovačky a světla. Parkovačky jsou stejný jak DS, jenom mění intenzitu, po nastartování svítí vždy.

Jan
17. října • 21:42

to je debil ten petřík..

Michal2
15. října • 15:53

Denní světla v kombinaci bílé,žluté čisté auto a takový vůz je vidět na několik kilometrů před vámi i v lehké mlze či mrholení i šera.Tmavé barvy opak.Když je sníh kolem nebo i na silnici to potkavacky zapnu i přes den ať nesplynu s okolím.U některých aut se dá jet s parkovackama a denní s světla svítí pořád stejně.

Info for Hyundai owners
15. října • 15:22

Vážení majitelé Hyundai. Vaše senzory na potkávají světlomety jsou nastaveny na pikaču. Ješte za soumraku, když už je houbelec vidět, stále nesvítíte. Prosím, rozsvěcejte si manuálně. Zodpovídáte za to Vy, ne váš vůz. Děkuji.

Vážený
16. října • 12:34

pane důležitý, proč to píšeš anglicky?

Petr
15. října • 19:38

Vazeni ridici sluzebnich Skodovek. Vaše senzory na potkávací světlomety jsou nastaveny na pikaču. Typicky za deste, kdy vas zezadu neni vidět, nesvítíte. Prosím, rozsvěcejte si manuálně. Zodpovídáte za to Vy, ne váš vůz. Děkuji.

Q
16. října • 7:35

Koncernové senzory jsou dosti citlivé. Pokud je jen trochu šero, nebo se aktivují stěrače, tak řidicí jednotka hned zane potkávací světla. Takže pokud nějaká novější Škodovka nesvítí, tak je to většinou kvůli tomu, že senzor nemá a potkávací světla se u ní musí spouštět manuálně.
Přitom i bez toho senzoru by řešení problému mohlo být velmi jednoduché. Stačilo by, aby výrobce (nebo servis při předprodejní prohlídce) u všech aut nastavil, aby denní svícení svítilo vpředu i vzadu.

Petr
16. října • 18:55

Nreumis cist nebo jsi de8il? Mluvim o desti, pres den. 99 procent skodovek vzadu za takoveho pocasi nesviti.

Q
16. října • 21:11

Nejsem Vy.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Jan
17. října • 21:41

ty nejsi q ale koqot..

petr r. (petrumr)
15. října • 17:47

ne a ne, ty máš asi něco s očima, nebot kdyby ten senzor byl špatný, tak auto by nedostalo homologaci. Můžeš si to zkusit v každým tunelu, když se ti nerozsvítí světla, tak reklamovat.

Doporučujeme

Články odjinud