Více prostoru aneb novinky Fordu do roku 2007

V následujících třech letech uvede Ford na trh další variace na nový vůz nižší střední třídy, Focus. Do prodeje se dostanou dvě ostré verze a kupé-kabriolet. Automobilka chystá také nové SUV a další generaci Galaxy a Mondea.
Více prostoru aneb novinky Fordu do roku 2007

Více Focusů

Středobodem dění je u Fordu druhá generace úspěšného modelu Focus. Nový hatchback se začne prodávat každou chvíli, známe už ceny některých modelů. Současně s tří a pětidveřových hathbackem se objeví i pětidveřové kombi; sedan přijde až začátkem příštího roku. Na jeho uvedení totiž není nutno tak spěchat, prodejní čísla jasně hovoří o minimálním zájmu. Na bázi Focusu půjde po dobré odborné kritice otevřená verze (kupé-kabriolet) postavená na bázi konceptu Focus Vignale. Na trhu se objeví na jaře 2006.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Koncept Ford Focus Vignale

Pro sportovně založené řidiče se chystá verze Focus ST s předpokládaným výkonem přes 200 koní. Silniční závodníci určitě uvítají model Focus RS, u kterého se předpokládá, že dostane pětiválcový motor s turbodmychadlem. Tento motor s označením T5 skrývá výkon 191 kW (260 k) a momentálně je v nabídce automobilky Volvo, která je divizí Fordu. Problém ale nastává s náhonem na přední nápravu, kde není potřebná trakce při akceleraci, proto Ford zvažuje náhon na všechna kola.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Ford Focus ST

Nové SUV

U dynamicky se rozvíjejícího trhu u modelů SUV uvažuje Ford hned o dvou vozech. U Volva vzniká XC60, jako menší bráška velkého offroadu XC90 a samotný Ford se nechal slyšet, že nejpozději v roce 2007 chystá Focus SUV do opozice proti Toyotě RAV4 nebo VW Golf SUV. Novinka bude spadat do kategorie SAV (Sport Activity Vehicle) - odtud je odvozeno také interní označení karoserie SAV5. Novinka se bude prezentovat čtyřdvéřovou karosérií s výklopnou zádí a trvalým pohonem obou náprav, ale bez redukční převodovky.

Ve standardu bude mít SAV5 místo pro pět lidí, zájemci si ale budou moci údajně pořídit i verzi 5+2, tedy model se třetí řadou nouzových sedadel vhodných pro malé děti. SAV dostane základ platformy nového Focusu, ovšem s prodlouženým rozvorem, vylepšenou odolností a lepším odhlučněním. V základu bude mít vůz benzínový dvoulitr, nejvýkonnějším motorem pak bude přeplňovaný pětiválec 2.5 l, který pohání vozy Volvo. Nebude chybět ani nová generace naftových motorů s označením DW.

Galaxy na bázi Mondea

O rok dříve (2006) bude Ford debutovat s novou generací velkého MPV Galaxy, které nebude výsledkem společného vývoje Fordu a Volkswagenu; dnešní Galaxy je v podstatě totožný vůz jako VW Sharan a Seat Alhambra (u ní se neplánuje nástupce). Nový Galaxy bude mít podvozek z Mondea, které se v nové podobě představí v roce 2007. Zlatým hřebem u modelu Galaxy bude náhon 4x4 a Ford chystá lahůdku v podobě dvou variant karoserie. První nese tovární označení Galaxy Minus a bude mít pět nebo sedm míst pro cestující a druhé Galaxy Plus bude moci převážet až devět pasažérů.

Uvažuje se také o nové verzi modelu Ka, který by byl na podvozku z Fiesty a bude vážit pouhých 900 kilogramů.

Klepněte pro větší obrázek Zatím jen skica možné podoby druhé generace Ka

Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Test Suzuki Swift SHVS: Tady elektromotor rozhodně dává smysl!

Suzuki Swift SHVS

Naší recenzí prošla nová generace Suzuki Swift. Vyzkoušeli jsme ji v mild-hybridní variantě.

4.  10.  2017 | Milan Lažanský | 16 příspěvků
TEST: Moto Guzzi Audace Carbon – Pořádná stylovka za půl milionu

Moto Guzzi Audace Carbon

Pokud jste rádi středem pozornosti, milujete bloumání krajinou bez určeného cíle a neplánujete tripy delší než 200 km, mohla by vás tahle fajnová Guzzi zajímat. Ohromuje svým charakterem a její motor vás nadchne stejně jako italský smysl pro detail.

28.  9.  2017 | Michal Žďárský | 11 příspěvků