Více automobilů ze střední Evropy

Podle společnosti CSM Worldwide posílí v roce 2004 automobilová produkce v zemích střední a východní Evropy. Koncerny v tomto regionu nadále investují, mimo zemi původu přesunují automobily dále na východ. Vytíženost výrobních kapacit vzroste podle odhadů společnosti ze soušasných 65 procent na 95 procent v roce 2009. Celkový počet vyrobených vozů vzroste ze současných 2,5 milionu na 4,5 milionu v roce 2009.

V celoevropském měřítku předpovídá CSM růst ze současných 18,8 milionu vozů na 21,8 milionu. Negativní dopad na prodeje může mít silné euro, které komplikuje exportní plány zejména německých automobilek. S rostoucím konkurenčním prostředím se nadále prohlubuje systém sdílení platforem a dílů. Jako příklad uvádí společnost Fiat Idea nebo chystaný Renault J77. Největší růstový potenciál vykazuje A segment (z 1 na 1,7 milionu) a C segment (z 5,2 na 6,2 milionu). 

 

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 17 příspěvků
Minitest Mazda MX-5 RF: Řidičská bohyně s kovovou čepicí

Mazda MX-5 RF (minitest)

Není to zdaleka poprvé, co Mazda pro legendární roadster MX-5 nabízí alternativu s pevnou střechou. Aktuální generace na to jde dost odlišně než předchůdci.

12.  7.  2018 | Milan Lažanský | 21 příspěvků
TEST Lada Vesta SW Cross: Mnohem lepší, než by měla být!

Lada Vesta SW Cross

Přestože jsou vozy Lada na českých silnicích jako doma už celá desetiletí, potkat, nebo ještě lépe řídit nejnovější modely, není zase tak snadné. A víte co? Je to velká škoda…

10.  7.  2018 | Jan Mička | 207 příspěvků