Více automobilů ze střední Evropy

Podle společnosti CSM Worldwide posílí v roce 2004 automobilová produkce v zemích střední a východní Evropy. Koncerny v tomto regionu nadále investují, mimo zemi původu přesunují automobily dále na východ. Vytíženost výrobních kapacit vzroste podle odhadů společnosti ze soušasných 65 procent na 95 procent v roce 2009. Celkový počet vyrobených vozů vzroste ze současných 2,5 milionu na 4,5 milionu v roce 2009.

V celoevropském měřítku předpovídá CSM růst ze současných 18,8 milionu vozů na 21,8 milionu. Negativní dopad na prodeje může mít silné euro, které komplikuje exportní plány zejména německých automobilek. S rostoucím konkurenčním prostředím se nadále prohlubuje systém sdílení platforem a dílů. Jako příklad uvádí společnost Fiat Idea nebo chystaný Renault J77. Největší růstový potenciál vykazuje A segment (z 1 na 1,7 milionu) a C segment (z 5,2 na 6,2 milionu). 

 

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Minitest Seat Alhambra 2.0 TDI DSG 4WD: Důvod, proč MPV nesmí zemřít

Seat Alhambra 2.0 TDI DSG 4WD (minitest)

Rostoucí zájem o crossovery a SUV už v nedávné minulosti poslal na odpočinek dva velikány segmentu MPV. Jak ale dokazuje stále prodávaný Seat Alhambra, tyto vozy jsou stále potřeba.

včera | Jan Mička | 1 příspěvek
TEST Subaru XV 1,6i Lineartronic: Kompromis, ale ten nejlepší!

Subaru XV 1,6i Lineartronic

Subaru XV se na přelomu roku dostalo na trh v druhé generaci. Od té minulé se vizuálně moc neliší, ale japonští technici vůz vyladili téměř k dokonalosti.

20.  2.  2018 | Radek Pecák | 78 příspěvků
TEST Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi: Galerie moderního designu

Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi

Nové městské SUV francouzské automobilky obsahuje tolik designérských nápadů, že by to vystačilo hned na několik aut. C3 Aircross jsme vyzkoušeli s motorem 1.6 BlueHDi.

17.  2.  2018 | Radek Pecák | 15 příspěvků