Více automobilů ze střední Evropy

Podle společnosti CSM Worldwide posílí v roce 2004 automobilová produkce v zemích střední a východní Evropy. Koncerny v tomto regionu nadále investují, mimo zemi původu přesunují automobily dále na východ. Vytíženost výrobních kapacit vzroste podle odhadů společnosti ze soušasných 65 procent na 95 procent v roce 2009. Celkový počet vyrobených vozů vzroste ze současných 2,5 milionu na 4,5 milionu v roce 2009.

V celoevropském měřítku předpovídá CSM růst ze současných 18,8 milionu vozů na 21,8 milionu. Negativní dopad na prodeje může mít silné euro, které komplikuje exportní plány zejména německých automobilek. S rostoucím konkurenčním prostředím se nadále prohlubuje systém sdílení platforem a dílů. Jako příklad uvádí společnost Fiat Idea nebo chystaný Renault J77. Největší růstový potenciál vykazuje A segment (z 1 na 1,7 milionu) a C segment (z 5,2 na 6,2 milionu). 

 

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

TEST Peugeot 508 GT PureTech 225 : Nejlepší obranou střední třídy je útok!

Peugeot 508 GT PureTech 225

Peugeot se ve střední třídě rozhodl k opravdu radikálnímu kroku. Je to lék na umírající segment, nebo už zašli příliš daleko?

10.  11.  2018 | Milan Lažanský | 51 příspěvků
TEST Mercedes-Benz S 560 kabrio: Bez střechy až do posledních paprsků

Mercedes-Benz S 560 kabrio

S faceliftem Mercedesu třídy S přišly na řadu i verze kupé a kabriolet. Testování sice připadlo na říjen, nemáte ale jediný důvod k obavám.

6.  11.  2018 | Milan Lažanský | 15 příspěvků
Minitest Ford Kuga 1.5 EcoBoost ST-Line: Důstojné stáří

Ford Kuga 1.5 EB ST-Line (minitest)

Ačkoli je Kuga průběžně modernizována, nic to nemění na skutečnosti, že patří k nejstarším SUV na trhu. Má ve svém věku, a navíc s malým benzínovým čtyřválcem pod kapotou, ještě co nabídnout?

5.  11.  2018 | Miro Mihálik | 17 příspěvků