Více automobilů ze střední Evropy

Podle společnosti CSM Worldwide posílí v roce 2004 automobilová produkce v zemích střední a východní Evropy. Koncerny v tomto regionu nadále investují, mimo zemi původu přesunují automobily dále na východ. Vytíženost výrobních kapacit vzroste podle odhadů společnosti ze soušasných 65 procent na 95 procent v roce 2009. Celkový počet vyrobených vozů vzroste ze současných 2,5 milionu na 4,5 milionu v roce 2009.

V celoevropském měřítku předpovídá CSM růst ze současných 18,8 milionu vozů na 21,8 milionu. Negativní dopad na prodeje může mít silné euro, které komplikuje exportní plány zejména německých automobilek. S rostoucím konkurenčním prostředím se nadále prohlubuje systém sdílení platforem a dílů. Jako příklad uvádí společnost Fiat Idea nebo chystaný Renault J77. Největší růstový potenciál vykazuje A segment (z 1 na 1,7 milionu) a C segment (z 5,2 na 6,2 milionu). 

 

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Minitest Volvo S90 T8: Je vrcholná motorizace skutečně nejlepší?

Volvo S90 T8 AWD Polestar (minitest)

Tentokrát jsme vyzkoušeli Volvo S90 se vším, co mu je možné nadělit. Jak funguje hybridní provedení?

18.  9.  2018 | Milan Lažanský | 26 příspěvků
Minitest Honda Civic Sedan 1.6 i-DTEC: Hravý asketa

Honda Civic Sedan 1.6 i-DTEC (minitest)

Dieselové motory jsou v kurzu především díky své efektivitě, co když chce ale auto s nízkou spotřebou třeba nadšený řidič a netouží zrovna po starší mnichovské ojetině v naftě?

16.  9.  2018 | Miro Mihálik | 44 příspěvků
TEST Nissan Leaf: Začneme už elektromobily brát vážně?

Nissan Leaf

Nissan je prvním mainstreamovým výrobcem, který nabízí svůj relativně dostupný elektromobil ve druhé generaci. Jedná se o konkurenční výhodu?

11.  9.  2018 | Milan Lažanský | 145 příspěvků