Více automobilů ze střední Evropy

Podle společnosti CSM Worldwide posílí v roce 2004 automobilová produkce v zemích střední a východní Evropy. Koncerny v tomto regionu nadále investují, mimo zemi původu přesunují automobily dále na východ. Vytíženost výrobních kapacit vzroste podle odhadů společnosti ze soušasných 65 procent na 95 procent v roce 2009. Celkový počet vyrobených vozů vzroste ze současných 2,5 milionu na 4,5 milionu v roce 2009.

V celoevropském měřítku předpovídá CSM růst ze současných 18,8 milionu vozů na 21,8 milionu. Negativní dopad na prodeje může mít silné euro, které komplikuje exportní plány zejména německých automobilek. S rostoucím konkurenčním prostředím se nadále prohlubuje systém sdílení platforem a dílů. Jako příklad uvádí společnost Fiat Idea nebo chystaný Renault J77. Největší růstový potenciál vykazuje A segment (z 1 na 1,7 milionu) a C segment (z 5,2 na 6,2 milionu). 

 

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

TEST Jeep Compass 2,0 MultiJet: Horal mezi praktičtějšími crossovery

Jeep Compass 2,0 MultiJet

Nový Jeep Compass chce na rozdíl od hranatého předchůdce více cílit na městské zákazníky a bodovat svým stylem. Přesto mezi konkurenty zůstává drsnější variantou.

včera | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 32 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Renault Espace 1.8 TCe (minitest)

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 13 příspěvků